Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Vojtěch   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2921
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 701 049

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 37 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Texty: K PROBLÉMU BOŽÍ TROJICE
Posted on Středa, 30. červenec 2008 @ 21:16:49 CEST Vložil: Benjamin

Studie poslal BohemianAnonymus

I. Vztah Otec – Syn. Synovo spasitelské poslání.

(1) Ž. 2:7 „Přednesu Hospodinovo rozhodnutí. On mi řekl: „Ty jsi můj Syn, já jsem tě dnes zplodil.“

(2) Ž. 2:12 „Líbejte Syna, ať se nerozhněvá, ať na cestě nezhynete, jestliže jen málo vzplane hněvem. Blaze těm, kteří se k němu utíkají!“


(3) 1J. 5:5-8 „Kdo jiný přemáhá svět, ne-li ten, kdo věří, že Ježíš je Syn Boží? To je ten, který přišel skrze vodu a krev: Ježíš Kristus. Ne pouze skrze vodu křtu, ale i skrze krev kříže; a Duch o tom vydává svědectví, neboť Duch jest pravda. Tři jsou, kteří vydávají svědectví – Duch, voda a krev – a ti tři jsou zajedno.“

(4) Ř. 11:33, 34 „Jak nesmírná je hloubka Božího bohatství, jeho moudrosti i vědění! Jak nevyzpytatelné jsou jeho soudy a nevystopovatelné jeho cesty! Kdo poznal mysl Hospodinovu a kdo se stal jeho rádcem?“


(5) 1J. 2:23 „Kdo popírá Syna, nemá ani Otce. Kdo vyznává Syna, má i Otce.“

(6) 1J. 4:2,3 „Podle toho poznáte Ducha Božího: Každé vnuknutí, které vede k vyznání, že Ježíš Kristus přišel v těle, je z Boha; každé vnuknutí, které nevede k vyznání Ježíše, z Boha není. Naopak, je to duch antikristův, o němž jste slyšeli, že přijde, a již nyní je na světě.“


(7) 1J. 4:15 „Kdo vyzná, že Ježíš je Syn Boží, v tom zůstává Bůh a on v Bohu.“

(8) Žd. 7:26,27 „To je ten velekněz, jakého jsme potřebovali: svatý, nevinný, neposkvrněný, oddělený od hříšníků a vyvýšený nad nebesa, který nemusí jako dřívější velekněží denně přinášet oběti napřed za vlastní hříchy a pak teprve za hříchy lidu. Ježíš to učinil jednou provždy, když obětoval sebe sama.“


(9) Ř. 5:10,11 „Jestliže jsme my, Boží nepřátelé, byli s Bohem smířeni smrtí jeho Syna, tím spíše nás smířené zachrání jeho život. A nejen to: chlubíme se dokonce Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista, který nás s ním smířil.


Vztah Otec – Syn je lidským rozumem neuchopitelný a tím i nepochopitelný, neboť stvoření nemůže obsáhnout Stvořitele (Iz. 29:16; Ř. 9:20); např. ani Syn neví o konci světa, jen Otec (Mt. 24:36); na druhé straně Otec nesoudí, ale veškerý soud dal do rukou Synu (J.5:22), přičemž Syn a Otec jsou jedno.


Dále např. Syn a Otec jsou jedno (J. 10:30) a přesto Syn odchází k Otci (J. 13:3; 17:11). Příkladů je možné uvést více. Tajemství ráje, tedy třetího nebe o němž hovoří apoštol Pavel v (2. Kor. 12:2-4) je ještě velmi daleko od velebného tajemství Boží koexistence – přesto jsou nevyslovitelná.


Pokud jde o zrození Božího Syna: církev na koncilu v Efezu (431) správně vyvodila, že osoba vtěleného Spasitele je jediná, avšak má dvojí přirozenost – božskou a lidskou (patriarcha Cyril alexandrijský). Kristus není rozdělen (1Kor. 1:10-13)(18).


Vzdor tomuto správnému východisku přisoudil koncil v Efezu Panně Marii titul „Bohorodička.“ (Dei genetrix).


Je zajímavé, že tuto situaci náš Spasitel předvídal a svou matku v (J.2:4; J. 19:26) oslovuje „ženo,“ což je jistě velmi zvláštní; (ČEP toto oslovení v J. 2:4 vynechává). V (Mt. 12:47-50) Spasitel praví, že ten, kdo činí vůli nebeského Otce, je Jeho bratr, sestra i matka – tedy že duchovní pouto má přednost před poutem tělesným, pokrevním. Tím však význam Panny Marie jako tělesné matky našeho Spasitele není snížen, neboť Mariin chvalozpěv obsažený v (Lk. 1:46-55) stále platí a bohužel je námi nekatolíky opomíjen – k naší škodě.


Panna Maria se stala z Boží milosti účastnou na narození lidské formy Spasitelovy (jde o nezpochybnitelnou Boží milost a výsadu), neboť Boží Syn existuje od věčnosti. Člověk je konečný, Bůh je nekonečný – proto konečné, tedy stvoření (Panna Maria), nemůže být matkou Nekonečného, Nestvořeného, tj. „Bohorodičkou,“ nebo „Matkou Boží.“


Skutečnost zrození Božího Syna krásně popsal Richard Wurmbrand ve své knize „V božím podzemí (Stefanos, 1997), ve které stojí, cituji:

„Syn je výsledkem aktu lásky mezi mužem a ženou. Žádný křesťan nevěří, že Ježíš je v tomto smyslu Syn Boží. Nazýváme Ho Synem Božím v jiném jedinečném významu, jako emanaci Stvořitele. Je Synem, protože je dokonalým způsobem obrazem Božím, stejně jako muž se podobá otci. Je Synem, protože překypuje láskou a pravdou. V tomto směru není pro nás pochyb o jeho božském synovství.“


K tomu nemám co dodat – snad jen moje životní poznání: jsme na této zemi proto, abychom zaujali určitý poměr k Bohu. Můžeme Ho přijmout nebo odmítnout, přičemž platí to, že kdo odmítne Syna, odmítá tím automaticky i Otce. (5).


II. Jeden z možných důsledků rozhodnutí koncilu v Efezu. Jednota chrání církev?


Nepřiměřené uctívání Panny Marie pravděpodobně ovlivnilo také islám. V Koránu 4:169/171 a 5:76,77/73; 5:85/82 a zvláště 5:116 je za Trojici považován Bůh, Ježíš a Marie.

Blíže viz:

Základní rozdíly mezi Koránem a Biblí. Část 1, kap. 2.

http://notabene.granosalis.cz//modules.php?name=News&file=article&sid=1212
Základní rozdíly mez Koránem a Biblí. Část 2, kap. 9.

http://notabene.granosalis.cz//modules.php?name=News&file=article&sid=1213


Z uvedeného je zřejmé, že jednota církve není ochranou proti bludům. Naopak – zvyšuje riziko. Přijme-li ustředí církve učení, které je nebiblické, ale pro všechny věřící závazné, může to církev zničit. Podstatou ekumény je sjednocení každého jednotlivce s Kristem a nikoli instituční, vnější, pozemská jednota.

Blíže viz:

F. L. Křesina – Církev, která je Jeho Tělo a místní sbor v Písmech Nové Smlouvy

http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=print&sid=5654
F. L. Křesina – Zpronevěra nauce o místním sboru

http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=print&sid=5655
adresy těchto příspěvků jsou pro snazší čtení uvedeny ve verzi „print.“
Ekuména – nekonvenční pohled

http://www.notabene.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=1052


III. Existence Syna, Ducha svatého a jejich splynutí.

Dále jsou zde texty, které vypovídají o tom, že Syn a Duch sv. se manifestovali v různých podobách blízko sebe, tedy viditelně načas odděleni od sebe, třebaže neviditelné (tajemné duchovní pouto, rozumem neuchopitelné a nepochopitelné), mezi nimi existovalo i nadále, neboť Bůh není rozdělen.


(10) Lk. 3:21,22 „Když se všechen lid dával křtít a když byl pokřtěn i Ježíš a modlil se, otevřelo se nebe a Duch svatý sestoupil na něj v tělesné podobě jako holubice a z nebe se ozval hlas: „Ty jsi můj milovaný Syn, tebe jsem si vyvolil (Mt. 3:17).


(11) Lk. 4:1 Plný Ducha svatého vrátil se Ježíš od Jordánu…“



IV. Přítomnost Ducha Svatého v osobě Spasitele. Trest za urážku Ducha svatého.


(12) Mk. 3:29 „Kdo by se však rouhal proti Duchu svatému, nemá odpuštění na věky, ale je vinen věčným hříchem.“

(13) Mt. 12:31,32 „Proto vám pravím, že každý hřích i rouhání bude lidem odpuštěno, ale rouhání proti Duchu svatému nebude odpuštěno. I tomu, kdo by řekl slovo proti Synu člověka bude odpuštěno; ale kdo by řekl slovo proti Duchu svatému, tomu nebude odpuštěno v tomto věku ani v budoucím.“


Tedy Duch svatý vycházel i ze Syna, což dokazují tyto texty, kdy Duch Svatý působící neviditelně skrze našeho Spasitele byl Spasitelovými odpůrci uražen. Nikde v Písmu sv. nečteme o tom, že by Duch sv. byl našemu Spasiteli Otcem odebrán.


Související text:

Hřích proti Duchu Svatému – pokus o uchopení problému.




V. Působení Ducha Svatého vzhledem k osobám Otce i Syna.


(14) J. 7:39 „To řekl o Duchu, jejž měli přijmou ti, kteří v něho uvěřili. Dosud totiž Duch nebyl dán, neboť Ježíš nebyl ještě oslaven“

(15) J. 16:7 „Říkám vám však pravdu: Prospěje vám, abych odešel. Když neodejdu, Přímluvce v vám nepřijde. Odejdu-li, pošlu ho v vám:“


(16) J. 15:26 „Až přijde Přímluvce, kterého vám pošlu od Otce, Duch pravdy, jenž od Otce vychází, ten o mně vydá svědectví.“

(17) J. 14:26 „Ale Přímluvce, Duch svatý, kterého pošle Otec ve jménu mém, ten vás naučí všemu a připomene vám všecko, co jsem vám řekl.“


(18) 1Kor. 8:6 „a jediný Pán Ježíš Kristus, skrze něhož je všecko, i my jsme skrze něho.“

(19) J. 10:30 „Já a Otec jsme jedno.“

(20) J. 14:9 „Ježíš mu odpověděl: tak dlouho jsem s vámi Filipe, a ty mě neznáš? Kdo vidí mne, vidí Otce. Jak tedy můžeš říkat: Ukaž nám Otce?“


(21) Sk. 1:8 „ale dostanete sílu Ducha svatého, který na vás sestoupí a budete mi svědky v Jeruzalémě a v celém Judsku, Samařsku a až na sám konec země.“

(22) Sk. 2:4 „všichni byli naplněni Duchem svatým a začali ve vytržení mluvit jinými jazyky, jak jim Duch dával promlouvat.“

(23) Sk. 10:44, 45 „Ještě když Petr mluvil, sestoupil Duch svatý na všechny, kteří tu řeč slyšeli. Bratří židovského původu, kteří přišli s Petrem žasli, že i pohanům byl dán dar Ducha svatého.“


Z těchto textů je zřejmé, že působení Ducha Svatého bylo v době Spasitelova pozemského působení výhradně omezeno na Jeho osobu; jinými slovy, Duch Svatý vyvěral z Něj. (14-17 + 10-13).
Po Spasitelově odchodu dostali dar Ducha Svatého i jeho učedníci, společně s příkazem svědčit o Něm po celém světě (21-23).


Jestliže věříme, že Syn a Otec jsou jedno (18-20), pak spor o tzv. „filioque“ který spolupůsobil při rozpolcení římského katolicismu a ortodoxie v r. 1054, tedy spor o to, zda Duch sv. vychází z Otce, nebo i ze Syna, se nám jeví jako kolosální nesmysl.


Příčinu vidím v tom, že někteří teologové, jimž je následování Krista vzdálené, poznávají Boží Slovo podobným způsobem, jakým patolog poznává tělesné ostatky. Jejich omyl tkví v tom, že Boží Slovo není mrtvé, nýbrž živé, a navíc má spásonosnou moc.

(24) Ř. 1:16 „Nestydím se za evangelium: je to moc Boží ke spasení pro každého kdo věří, předně pro Žida, ale také pro Řeka.“


VI. Problém Boží Trojice.


V Novém Zákoně se sice nikde slovo „Trojice“ nevyskytuje, avšak existují texty, z nichž její existence logicky vyplývá.

(25) Mt. 28:19 „Jděte ke všem národům a získávejte mi učedníky, křtěte je ve jméno Otce, Syna i Ducha svatého.“


Křest má smysl jen tehdy, je-li realizován ve jménu absolutní, tedy nadčasové veličiny. Zde jsou uvedeny veličiny tři, resp. tři aspekty tvořící jediného a téhož Boha. Tento příkaz je tedy v podstatě příkazem křtít ve jménu Boží Trojice.


Představa, že by se jednalo o nesourodou trojici ze Svatého Boha, Svatého Ducha a dokonalého člověka Ježíše Krista (jak věří Svědkové Jehovovi), je bizarní a neudržitelná.

(26) 2Kor. 12:2,3 „Vím o člověku v Kristu, který byl před čtrnácti lety přenesen až do třetího nebe; zda to bylo v těle či mimo tělo, nevím – Bůh to ví. A vím o tomto člověku, že byl přenesen do ráje – zda v těle či mimo tělo, nevím, Bůh to ví – a uslyšel nevypravitelná slova, jež není člověku dovoleno vyslovit.“

Tajemství ráje, tedy třetího nebe je ještě velmi daleko od velebného tajemství Boží existence – přesto jsou nevyslovitelná. Já o tomto tajemství vždy hovořím s bázní a úctou. A přesto nemusí být existence Boží Trojice naprosto nepředstavitelná a stojící a priori proti zdravému rozumu.

Každý si může představit třeba nejjednodušší plošný útvar – trojúhelník, který má 3 strany, úhly a vrcholy a přesto tvořící jeden celek.

Nebo mnohem zajímavější příklad z fyziky: Nám notoricky dobře známá voda, Chemicky H2O existuje ve třech skupenstvích: pevném, kapalném a plynném. Ale existuje i stav, kdy je voda na parametrech tzv. TROJNÉHO BODU (tlak 0,61 kPa; teplota 273,16 K – kilopascalů, Kelvinů), kdy vedle sebe v prostoru EXISTUJÍ V ROVNOVÁZE současně všechna tři skupenství, tedy led, voda i pára. Tato skutečnost je známa dnes každému, kdo se trochu zabývá odvětvím fyziky zvaném termodynamika, resp. termomechanika.

A já se ptám: Když může existovat voda jako malá část díla Božího současně ve třech aspektech – proč by nemohl Stvořitel? Nechce nám tou trojností Stvořitel něco naznačit?


Samozřejmě, že existenci Boží Trojice nelze dokázat euklidovskou geometrií nebo termomechanikou, ale jako pomůcka pro základní představu tyto příklady alespoň v prvním přiblížení Postačí. I v oblasti přírodních věd které jsou proti Božím pravdám primitivní si vypomáháme tím, že vycházíme ze (zatím) uznávaných předpokladů.

V Písmu sv. jsou tedy zmíněny tři Boží osoby, (duchovní mohutnosti, mocnosti, veličiny, aspekty, nevím jak je vůbec nazvat, neboť Boha nelze rozumem vůbec vystihnout), které spolu nerozlučně působí, jsouce spolu tajemným způsobem spojeny.


Snad to lze matematicky vyjádřit takto: 1 = 3 ↔ 3 = 1 (ekvivalence).



Problémem vztahu (spojení) Otce a Syna v době jeho pozemského působení jsem zmínil v příspěvku
VESMÍRNÝ VÝZNAM OBĚTI SPASITELOVY



Boží logika je nadřazena logice lidské a nedá se proto posuzovat pomocí vědních disciplín, které zkoumají Boha, nebo Jeho dílo. Prostě stvoření nikdy neobsáhne, nevystihne Stvořitele. Tím ale netvrdím, že Bůh je absolutně nepoznatelný; Bůh je poznatelný člověkem v té míře, která je postačující pro jeho spasení.


(27) 1Kor. 13:12 „Nyní vidíme jako v zrcadle, jen v hádance, potom však uzříme tváří v tvář. Nyní poznávám částečně, ale potom poznám plně, jako Bůh zná mne.“


Rád bych tento příspěvek doplnil svým doplněným komentářem který jsem uveřejnil na Granosalis, jako příspěvek na komentář bratra s nickem Karels:


Budoucnost individua se odvíjí od řetězu jeho rozhodnutí: budoucnost, která vyvěrá z přítomnosti, tvoří širokou paletu možností, z nichž si člověk může vybrat pouze jednu. To znamená, že se člověk v určitém čase může vyskytovat (a konat) pouze na jednom jediném místě.


Tomuto zákonu byl podroben během svého pozemského působení i náš Spasitel. Nikde v Písmu sv. nečteme o tom, že by Spasitel působil na dvou, nebo více místech současně.


Pokud ale nahlédneme do duchovního světa s úžasem zjistíme, že tam tento zákon neplatí. Duchovní síla má možnost z rejstříku svých možností vybrat si SOUČASNĚ více než jednu - nevím kolik, je to zřejmě závislé od postavení a funkce konkrétní duchovní bytosti v jejich společenství. Toto má ten důsledek, že se duchovní síla může manifestovat např. současně na dvou od sebe různých místech, a na nich nezávisle působit – přičemž její existence současně na jednom i druhém místě je reálná!!! Pakliže je toho schopna duchovní síla, bytost stvořená, proč by nemohl Nestvořený, totiž Bůh? Tímto principem lze také racionálně vysvětlit, jak je vůbec možné, že Spasitel může být SOUČASNĚ!! přítomen v srdcích všech svých skutečných následovníků na celém světě. Ano, jen Bůh je všemohoucí, všudypřítomný a touto schopností disponuje!!! I pro bytosti temnoty platí tento princip; mají ale i přes svoji nespornou sílu ve srovnání s Bohem a Jeho anděly jen velmi omezené možnosti.


O těchto věcech mám určité ponětí; proto jsem prohlásil v kap. 3 příspěvku Vesmírný význam oběti Spasitelovy že Bůh je mj.Tvůrcem a vládcem všech nebeských sfér, našeho vesmíru a časů.

Mohu tedy s klidným svědomím říci toto:

I když Bůh přebývá na nebesích v nepřístupném světle (1Tm. 6:16) a i když Boha nikdo neviděl (J. 1:18), přesto je docela dobře možné, ba nepochybné, že současně mohl Bůh působit na zemi v osobě svého Syna, který byl „viděn od tisíců“ a úspěšně konal a posléze i dokonal své spasitelské dílo a přinesl spásu miliardám.


V řetězci těchto tvrzení jako křesťanský mystik nespatřuji nic nepřirozeného, protismyslného, nelogického, etc.


Pokud jde o Spasitelovu smrt: Spasitel skutečně zemřel, ale bylo přede všemi věky zaslíbeno, že Svatý Hospodinův nedozná porušení (Ž. 16:10; Sk. 2:27 aj.). Avšak Syn, který je s Otcem zvláštním a tajemným způsobem totožný (J.10:30), je svou povahou nesmrtelný, neboť DUCH (např. 2Kor. 3:17), KTERÝ NENÍ FYZICKÉHO PŮVODU, NEMOHL PODLEHNOUT FYZICKÉ SMRTI. A to, že Jeho tělo vzdor fyzické smrti nedoznalo porušení, svědčí o jediném: že Satan svou revoltou proti Hospodinu nezískal vůbec nic a tím, že přivodil Spasitelovu smrt na kříži zpečetil jen svoji porážku.


Oběť Božího Syna za hříchy lidstva neznamená nic menšího, než to, že Bůh, se na kříži z lásky k lidstvu doslova „rozerval ve dví“ a tím načas ztratil svoji integritu – viz již výše zmíněný příspěvek.


Podobně jako čas konce světa (Mt. 24:36) tak i vzkříšení svého Syna (např. Sk. 2:24) si Otec vyhradil pro sebe – jak bylo uloženo, tak se i stalo.


HALELUJA! HALELUJA!!! HALELUJA!!!


Můj pohled na biblické poznání přirozené a zjevené.

Přirozené poznání je to, které je dosažitelné lidským úsilím, tedy studiem. Je dostupné věřícím i nevěřícím.

Zjevené poznání je aktem Boží milosti. Někdy je toto poznání darováno i nevěřícímu, kterému je tak zjevena jeho hříšnost i potřeba obrátit se. Skrytý smysl Písma sv. je zjevován následovníkům Kristovým. Jen následování Krista, tedy Kristus jako Cesta (J. 14:6) i cíl, tj. Dveře (J. 10:7-9) - je bezpečnou pojistkou proti všem bludům.


Přirozené poznání, znalost Písma, nechrání, a nemá vypovídací hodnotu o tom, zda se nacházíme na správné cestě. Když Satan pokoušel Spasitele (Lk. 4:5-13), mistrovsky argumentoval Písmem svatým. A lidé, kteří vědomě či nevědomě Satanu slouží a tím jsou na něj jako inteligenci duchovně napojeni, dokáží totéž, protože obecně platí princip, který jsem uvedl výše.



Poznatelnost Boha.

I když Boha nelze rozumem uchopit a pochopit, mohu říci, že se Bůh člověku dává poznat minimálně v míře, která je postačující pro jeho spasení.


Závěr.

Uvědomujeme si vůbec, jaké nezasloužené milosti, se nám dostalo darem Božího Slova a Spasitelovou obětí na kříži? Pakliže ano, jak je možné, že slepě následujeme své církevní činitele, z nichž se většina vyžívá v liturgických, nebo ekumenických aktivitách, které nás k Bohu nepřiblíží ani o jeden jediný milimetr? Jsme skutečně tak nevědomí, nesvobodní, tak ujařmení, že budeme následovat namísto Krista své církevní vůdce až k našemu (i jejich) neblahému konci?

BohemianAnonymus



 
Příbuzné odkazy
· Více o Studie
· Novinky od Benjamin


Nejčtenější článka o Studie:
Základní rozdíly mezi Koránem a Biblí. Část 2.


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 4.33
Hlasů: 3


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Associated Topics

Studie


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"K PROBLÉMU BOŽÍ TROJICE" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.09 Seconds