|
| | | Kdo je Online | Právě je 77 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde |
| | | |
| |
|
Re: Kdo stojí v pozadí jabloneckých stanovisek k ekumeně (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: arthur v Pátek, 27. březen 2015 @ 10:56:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Dobře řekl bratr Šolc mnoho věcí. Kupř. že nesmíme zaměňovat ekumenu za přátelské vztahy... ekumenou myslíme oficiální spolupráci, kterou okolní svět nutně vnímá jako projev společné víry. Já bych doplnil, že jde především o to, co světu ekumenická spolupráce zvěstuje (přímo nebo svým postojem) v otázce ospravedlnění z hříchu. Zatímco skutečný křesťan by měl bojovat za zachování pravdy zejm. v učení o ospravedlnění z hříchu (ale i dalších důležitých jako je autorita Písma apod.) a otevřeně tuto pravdu hlásat, ekumena dělá přesný opak. Nevěřící pak neví, jestli má věřit tomu, co učí o ospravedlnění Písmo, nebo římskokatolická církev. Spíše ale ekumena vede svým postojem k otázce ospravedlnění k tomu, že lidé, a bohužel stále více i ti, co se považují za křesťany, toto vlastně nepovažují za vůbec důležitou otázku. V ekumenickém společenství panuje takové smýšlení, že je to vlastně jedno, čemu člověk v otázce ospravedlnění věří, stejně se nakonec nějak sejdeme v nebi. Nikdo pak ani neví, čemu má v této otázce vlastně věřit a díky ekumeně jsou lidé (i v církvi) stále více přesvědčeni, že je to opravdu jedno. V tom je ta nebezpečnost setrvání BJB v ekumeně s římskokatolickou církví. |
Re: Re: Kdo stojí v pozadí jabloneckých stanovisek k ekumeně (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: gordon v Pátek, 27. březen 2015 @ 15:02:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zamindrákované postoje vůči ŘKC jsou slepou uličkou. Že necírkevní veřejnost vnímá křesťanství v naší zemi většinově pouze přes katolickou církev, je fakt, který se nám nemusí líbit, ale to je tak všechno, co s tím můžeme udělat. Žijeme v zemi, kde 9 z 10 lidí, kteří jdou v neděli na bohoslužby jsou katolíci. Skupinky antikatolických křesťanů jsou pod rozlišovací schopností veřejnosti. Šířením zjednodušujících klišé o ostatních denominacích si koledujeme o to, že nás obdobně budou hodnotit i ti druzí.
|
]
Re: Re: Re: Kdo stojí v pozadí jabloneckých stanovisek k ekumeně (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: arthur v Pátek, 27. březen 2015 @ 15:46:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, zamindrákované postoje vůči ŘKC nejsou dobré a jsou neužitečné. Užitečné je studovat a objektivně porovnávat učení řkc (ne jen vybrané paragrafy z kat. katechismu, ale pochopit správně učení řkc v celku) s učením Písma. Zejména jde-li o tak závažné věci, jako je ospravedlnění z hříchu, otázky spásy. Ten kdo nenávidí lži, ale zamiloval si pravdu uvidí, jak propastný rozdíl je mezi učením katolického katechismu a Písmem. Ten kdo si zamiloval lži a propadnul klamu (viz 2 Tes 2) to samozřejmě nebude schopen vidět a uznat. To je realita, kterou nám předpovědělo Písmo. |
]
|
| |
|
|