Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Marek   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2921
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 704 243

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 91 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Názory: Jsou Židé věřící v Hospodina vyloučeni ze spásy ?
Posted on Středa, 22. listopad 2006 @ 08:14:35 CET Vložil: Mainstream

Teologie poslal Nepřihlášený

JSOU ŽIDÉ VĚŘÍCÍ V HOSPODINA VYLOUČENI ZE SPÁSY ?

(Pokus o vyjasnění problému)

Stále častěji se setkávám s názorem, že Židé věřící v Hospodina, tj. ti, kdo našeho Spasitele nepřijali, jsou vyloučeni ze spásy, neboť odmítli jedinou Cestu, Pravdu i Život (text 1 níže). Tedy neznají svého Spasitele, tudíž On nezná je. (J. 10 : 14).

Někteří křesťané na tomto základě docházejí k závěru, že Církev zaujala postavení Izraele, který odmítnutím Spasitele a svojí nevěrností o svá zaslíbení přišel. Tak vznikla tzv. "teologie náhrady", která Židům upírá místo v dějinách spásy a vedla ve svých nezamýšlených důsledcích k tomu, že bylo Židům upíráno nejen právo na vlastní zemi, ale i na život.

NĚKTERÉ BIBLICKÉ TEXTY UŽITÉ V ARGUMENTACI.

(A) JEDINÁ CESTA K OTCI.
(1) J. 14 : 6 "Ježíš mu odpověděl : "Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci, než skrze mne."

(B) SPASENÍ IZRAELE V SZ.
(2) 3.M. 18 : 5 "Budete dbát na moje nařízení a na moje řády. Člověk, který podle nich bude jednat, BUDE Z NICH ŽÍT. Já jsem Hospodin."
(3) 2. Sam. 23 : 5 "I když můj dům před Bohem takový není, ustanovil pro mne VĚČNOU SMLOUVU ve všem uspořádanou a dodrženou. Je to veškerá má spása a veškeré blaho, ODJINUD NEVZEJDE NIC."
(4) Sd. 2 : 1 "...SVOU SMLOUVU S VÁMI NAVĚKY NEZRUŠÍM."
(5) Iz. 55 : 3 "Nakloňte ucho a pojďte ke mně. Slyšte a budete ŽIVI ! Uzavřu s vámi SMLOUVU VĚČNOU, obnovím milosrdenství věrně Davidovi prokázaná."
(6) Iz. 45 : 17 "Izrael je spasen Hospodinem SPÁSOU VĚČNOU."

(C) SPASENÍ IZRAELE V NZ.
(7) Ř. 11 : 1, 2 "Chci tím říci, že Bůh zavrhl svůj lid ? NAPROSTO NE ! Vždyť i já jsem Izraelec, z potomstva Abrahamova, z pokolení Benjamínova. BŮH NEZAVRHL svůj lid, který si předem vyhlédl."
(8) Ř. 11 : 11 "Chci snad říci, že klopýtli tak, aby naprosto padli ? NAPROSTO NE ! Ale jejich selhání přineslo pohanům spásu, aby to vzbudilo žárlivost Židů. "
(9) Ř. 3 : 1 - 4 "Co tedy má Žid navíc ? A jaký užitek obřízky ? Veliký v každém ohledu ! Předně ten, že Židům byla svěřena Boží slova. A co když někteří byli nevěrní ? Nezruší jejich nevěrnost věrnost Boží ? NAPROSTO NE !"

(D) NEZRUŠITELNOST BOŽÍ SMLOUVY S IZRAELEM.
(10) 1.M. 17 : 7 "Smlouvu mezi sebou a tebou i tvým potomstvem ve všech pokoleních činím totiž SMLOUVOU VĚČNOU, že budu Bohem tobě i tvému potomstvu."
(11) 3. M. 26 : 44 "Avšak i když BUDOU V ZEMI SVÝCH NEPŘÁTEL NEZAVRHNU JE A NEZPROTIVÍM SI JE, jako bych s nimi měl skoncovat a zrušit svou smlouvu s nimi." (zde Písmo sv. předvídá konec obou izraelských království v r. 720 a 587 př. n. l., následné deportace a vznik celosvětové židovské diaspory).
(12) Ž. 130 : 8 "On vykoupí Izraele ze všech jeho nepravostí."
(13)1. Kr. 19 : 18 " ALE ZACHOVÁM V IZRAELI SEDM TISÍC, VŠECHNY TY, JEJICHŽ KOLENA NEPOKLEKLA PŘED BAALEM A JEJICHŽ ÚSTA HO NEPOLÍBILA."
(14) Ř. 9 : 3 - 5 "Přál bych si být sám proklet a odloučen od Krista Ježíše za své bratry, za lid, z něhož pocházím. Jsou to Izraelci, jim patří synovství i sláva i smlouva s Bohem, jim je svěřen ZÁKON i BOHOSLUŽBA i ZASLÍBENÍ, jejich jsou praotcové, z nich rodem pochází KRISTUS. Bůh, který je nade všemi, buď pochválen na věky, amen."

(E) VYVOLENOST IZRAELE.
(15) 1. M. 17 : 19 "...a nazveš ho Izák. Svou smlouvu s ním ustanovím PRO JEHO POTOMSTVO, jako SMLOUVU VĚČNOU."
(16) 1. M. 17 : 21 "Ale svoji smlouvu ustavím s Izákem."
(17) 2. M. 19 : 5, 6 "...budete mi ZVLÁŠTNÍM VLASTNICTVÍM jako žádný jiný lid, třebaže má je celá země. Budete mi KRÁLOVSTVÍM KNĚŽÍ, pronárodem svatým."
(18) 5. M. 28 : 13 "Hospodin tě učiní HLAVOU, a ne chvostem , budeš vždycky stoupat výš a neklesneš níž, budeš - li poslouchat příkazy Hospodina, svého Boha, které ti dnes udílím, abys je bedlivě dodržoval. "

(F) JEDNOTA OTCE I SYNA.
(19) J. 10 : 30 "JÁ A OTEC JSME JEDNO."

(G) NÁVAZNOST SZ NA NZ.
(20) Ř. 10 : 5 "Mojžíš píše o spravedlnosti, založené na Zákoně : "Člověk, který tak jedná, bude ŽIV."
(21) Lk. 10 : 25 - 28 "Tu vystoupil jeden zákoník a zkoušel ho : "Mistře, co mám dělat, abych měl podíl na věčném životě ? " Ježíš mu odpověděl : " Co je psáno v Zákoně ? Jak to tam čteš ?" On mu řekl : "Miluj Hospodina, Boha svého, z celého svého srdce, celou svou duší, celou svou silou a celou svou myslí a miluj svého bližního, jako sám sebe." Ježíš mu řekl : " Správně jsi odpověděl. TO ČIŇ A BUDEŠ ŽIV."

(H) PLATNOST ZÁKONA.
(22) Mt. 5 : 17 "Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky; nepřišel jsem zrušit, nýbrž NAPLNIT."
(23) Lk. 16 : 17 "Spíše pomine nebe i země, než aby padla JEDINÁ čárka ZÁKONA."

(I) ZAVRŠENÍ ZÁKONA.
(24) Ř. 10 : 4 "Vždyť Kristus je KONEC Zákona, aby spravedlnosti došel každý, kdo věří."
(25) Ef. 2 : 14 "V něm je náš MÍR, on dvojí spojil v jedno, když zbořil zeď, která rozděluje a působí svár. Svou obětí odstranil zákon USTANOVENÍ A PŘEDPISŮ, aby z těch dvou, z žida i pohana stvořil jednoho nového člověka a tak nastolil MÍR."
(Opona chrámová roztržena od vrchu (náš Spasitel přišel shůry) až dolů !!! Nyní tedy máme skrze Spasitelovu oběť přímý přístup do Svatyně svatých, tedy k Bohu Otci. (Mt. 27 : 51; Mk. 15 : 38; Lk. 23 : 45 !!! - a dále viz níže 2. Kor. 3 : 14 - 16).
(26) 2. Kor. 3 : 14 "Avšak jejich myšlení na tom ustrnulo. Až do dnešního dne zůstává onen ZÁVOJ při čtení staré smlouvy a nesnímá se; JE ZRUŠEN V KRISTU."

(J) ÚLOHA IZRAELE NA KONCI DĚJIN.
(27) Ř. 11 : 25 - 27 "...Část Izraele propadla zatvrzení, avšak jen do té doby, POKUD NEVEJDE PLNÝ POČET POHANŮ. Pak bude spasen všechen Izrael, jak je psáno : "Přijde ze Sióna vysvoboditel, odvrátí od Jákoba bezbožnost; to bude má smlouva s nimi, až sejmu jejich hříchy."
(28) Zach. 8 : 22, 23 "A budou přicházet četné národy i mocné pronárody, aby hledaly v Jeruzalémě Hospodina zástupů a naklonily si ho. Toto praví Hospodin zástupů : v oněch dnech se chopí deset mužů z pronárodů všech jazyků pevně cípu roucha jednoho Judejce a řeknou : "Půjdeme s vámi. Slyšeli jsme, že s vámi je Bůh."(Iz. 14 : 1).

V diskusích na toto téma se neustále setkávám s argumentem, že Židé věřící v Hospodina jsou ze spásy vyloučeni, neboť nevyhoví podmínce stanovené textem 1. O spasení Izraele v SZ a NZ vypovídají texty 2 - 6; 7 - 9. Apoštol Pavel připouští i význam obřízky - ale zároveň upozorňuje v 1. Kor. 7 : 19 na větší význam zachovávání Božích přikázání.

Nezrušitelnost Boží smlouvy s Izraelem : texty 10 - 14. Vyvolenost Izraele : texty 15 - 18.

Text (21) je zajímavý tím, že náš Spasitel :
(1) potvrdil skutečnost, že Židé mohou být spaseni na základě zachovávání Zákona. (SZ stále aktuální - texty 22, 23);
(2) nevyzval tohoto zákoníka k následování jako učedníky a např. bohatého mládence (Mt. 19 : 20 - 22) - proto, že k Němu nepřišel s čistými úmysly;
(3) ale vzdor tomu zákoníka neodsoudil - jen ho zanechal na úrovni jeho dosavadního poznání, ale nevzal mu možnost záchrany skrze Zákon - K JEHOŽ ZACHOVÁVÁNÍ HO DOKONCE VYZVAL !!! Jaká velkorysost !!! JAKÁ MILOST !!!

Slova Spasitelova mají věčnou platnost - to znamená před, i po Jeho oběti na kříži. A protože zde Spasitel hovořil k Židovi - zákoníkovi), pak jeho výzva k zachovávání Zákona pro Židy stále platí, vzdor tomu, že Ho dosud nepřijali.
Spasitel nezpochybnil platnost Zákona, viz texty 22, 23. Tedy ten, kdo upírá Židům spasení a argumentuje textem 1, se musí dostat do rozporu minimálně s textem 21. (a dále s texty 2 - 6; 7 - 9; 10 - 14).

Mám za to, že když Židé slouží Hospodinu, tj. Bohu Otci, slouží tím nevědouce i Jeho Synu - neboť Otec i Syn jsou jedno, viz text 19. Proroctví týkající se Izraele nebylo zrušeno, nýbrž jen odsunuto. (text 27). Jejich nevěrnost měla za následek, že se hlasatelé evangelia obrátili k pohanům (text 8), tedy k nám, kteří jsme tak dostali před Židy přednost.

Židé se přes všechny jejich nevěrnosti a omyly Bohu nikdy nezprotiví. (text 11). A to i z důvodu, ŽE SI HOSPODIN V TOMTO NÁRODĚ ZACHOVÁ ONĚCH 7 000 SPRAVEDLIVÝCH, kteří nesehnuli a nesehnou svá kolena před Baalem - ať už přišel, či přijde v jakékoliv podobě. (text 13, Ř. 11 : 4). A to je velice slavné zaslíbení.
Věřící Židé na konci věků přijmou Spasitele a stanou se Kristovými misionáři, kteří zcela zastíní misionáře doposud nám známé. Texty 27, 28 svědčí o tom, že úloha Izraele v dějinách spásy trvá a jeho duchovní rozvoj znovu přijde.

Alois Adlof ve své knize "Výklad modlitby Páně" (nákladem křesťanského spolku mladíků v Čechách, Praha 1922) píše na str. 126 : "Avšak dříve bude museti evangelium zvěstováno býti ve všech národech, a my sotva už nalezneme národu, kam by nevnikly paprsky evangelia, ba i ten IZRAEL BUDE OŽIVEN PŘI PŘÍCHODU PÁNĚ." Na str. 127 praví : "Židé pak kajícně hledati budou tváři Ježíšovy a naleznou ji."

Marius Baar ve své knize "Das Abendland am Scheideweg"(Verlag Schulte und Gerth, Asslar; asi 1980) vidí problém takto :
"Je omyl domnívat se, že Církev zaujala postavení Izraele. Tím by bylo uvedeno v pochybnost jeho právo na život a Izrael by už neměl eschatologickou úlohu. Bůh uzavřel jen dvě smlouvy : jednu s Izraelem na hoře Sinai, druhou s Církví, skrze oběť svého Syna na kříži. (Mt. 26 : 28). S národy ale žádnou smlouvu neuzavřel. Ať už jsou následky a oběti jakékoli, Bůh tyto dvě smlouvy pro svou věrnost dodrží. Nemohou být zrušeny a také, ta druhá neruší tu první." (konec citátu).

Z Boží milosti !!! máme vyšší poznání, než Izrael nyní. Texty 24 - 26 jsou Židům doposud skryty. Židé jsou dnes národem který nepřijal Spasitele; byli bez vlasti, všude neoblíbeni, pryč vyháněni a mnohdy masakrováni - nikde nebyli doma - protože jejich pozemským domovem je Svatá země. Ale po přijetí Spasitele se vše změní - nakonec budou Židé jako hlasatelé evangelia ve světě všude žádáni a následováni, jak praví text 28.

Bůh neztratil Izrael se zřetele - a Jeho plány nelze ničím překazit. Nakonec Bůh i Hitlerova šílenství použil k naplnění svého plánu - totiž k tomu, aby se tento lid navrátil (a dosud navrací), z diaspory do své biblické vlasti.
Problém židovství a křesťanství je velice starého data; musel ho řešit i apoštol Pavel.
V Ř. 11. nás vybízí k pokoře - k vědomí, že NE MY NESEME KOŘEN, ALE KOŘEN NESE NÁS. Pokud tedy máme doposud vyšší poznání než Židé, máme ho z Boží milosti (1. Kor. 4 : 7). Nadřazenost jedněch nad druhými je vyloučena, neboť jsme všichni zhřešili a jsme daleko od Boží slávy.(Ř. 3 : 23).

ZÁKLADNÍ KOMENTÁŘ K PŘÍSPĚVKU.

K židovské bohoslužbě :
Bůh Otec i Syn jsou jedno (text 19). Jestliže tedy Židé slouží Otci, pak automaticky slouží i Synu, i když si to vůbec neuvědomují.

Nedokonalost jejich bohoslužby spočívá právě v tom, že Božího Syna doposud nepoznali : jde o závoj, který jim zastírá ducha. (2. Kor. 3 : 13, 14). Avšak nikdo z lidí nebyl pověřen Bohem, aby jim tento závoj strhával. Ten jim může odejmout jen Bůh. (Ř. 11 : 25 - 27; 2. Kor. 3 : 13, 14). To si bohužel neuvědomil německý reformátor Martin Luther, který poté, co se Židů zastal, očekával hromadnou konverzi. Nestala se. Když někdo někoho předělává - předělává ho nutně k obrazu svému a nikoli Božímu. My ale na Božím díle sejmutí závoje můžeme participovat svými modlitbami, které budou Bohu velmi milé. Příkladem nám budiž apoštol Pavel :
Ř. 10 : 1 "Bratří, toužím z celého srdce a modlím se k Bohu, aby Izrael došel spásy."
(dále např. Ž. 122 : 6; Iz. 40 : 1, 2 a další).

Pokud je někdo odloučen od společnosti Pána Ježíše Krista, pak to není a priori Žid - ale ten, kdo Ježíše Krista jako Božího Syna nenávidí.

J. 15 : 23 "Kdo nenávidí mne, nenávidí i mého Otce."

Pokud je mi známo, tak Židé nechovají k našemu (ale i jejich !!!) Spasiteli nenávist - vždyť koneckonců pochází z jejich vlastního národa. Ono ho pouze nepřijali. Prorok není v úctě ve své vlasti.(Mt. 13 : 57).

Text Lk. 10 : 25 - 28 (text 21) se dá vyjádřit také takto : Tím, že zákoník (jako reprezentant většiny národa) nepřijal Spasitele, byl tím ponechán na úrovni jeho dosavadního poznání - TJ. ZŮSTÁVÁ STÁLE V ÉŘE SZ, VE FÁZI OČEKÁVÁNÍ NA MESIÁŠE. Tím pro něj ale platí podmínky spasení obsažené v SZ - TEDY PODMÍNKY, K JEJICHŽ ZACHOVÁVÁNÍ HO SPASITEL VYZVAL !!! Mnozí křesťané dělají chybu v tom, že posuzují Izrael podle novozákonních hledisek a svého novozákonního poznání. Pak ale docházejí k nesprávným závěrům, které jsem ve svém příspěvku uvedl. V kontrastu s těmito lidskými závěry uvedu argument málo známý - ten, že Boží Syn (tedy vševědoucí Bůh !!!) PŘEDVÍDAL SVÉ ODMÍTNUTÍ VYVOLENÝM NÁRODEM a přesto mu toto odmítnutí ze Své milosti TOLEROVAL !!! To my křesťané ani zdaleka tak tolerantní k Izraeli nejsme.

V dobách SZ k životu stačilo zachovávání Zákona. Byl dán Zákon, nikoli ještě Spasitel. Po Spasitelově příchodu pouhé dodržování Zákona již nestačí - neboť Kristova oběť na kříži, která má nekonečnou hodnotu, vše radikálně mění.
Ř. 3 : 20 "Vždyť ze skutků zákona nebude před ním nikdo ospravedlněn, neboť ze zákona pochází poznání hříchu. "

Ř. 11 : 28 - 32 "Pokud jde o evangelium, stali se Božími nepřáteli, ale vám to přineslo prospěch; pokud jde o VYVOLENÍ, ZŮSTÁVAJÍ BOHU MILÍ PRO SVÉ OTCE. Vždyť Boží dary a jeho povolání jsou neodvolatelná. Jako jste vy kdysi Boha neposlouchali, NYNÍ JSTE VŠAK DOŠLI SLITOVÁNÍ pro jejich neposlušnost. I tak i oni nyní upadli v neposlušnost, aby také došli slitování. BŮH TOTIŽ VŠECHNY UZAVŘEL POD NEPOSLUŠNOST, ABY SE NAD VŠEMI SLITOVAL."

KRISTOVA OBĚŤ NA KŘÍŽI BYLA NEJDŮLEŽITĚJŠÍ UDÁLOSTÍ LIDSKÝCH DĚJIN.

A protože její hodnota je nekonečná, změnily se i podmínky spásy. Dodržování Zákona již nestačí - postačující je pouze přijetí Kristovy oběti. Nicméně Židé, kteří Spasitele nepoznali, žijí dosud ve starozákonní době - pro ně platí text Písma sv. (Lk. 10 : 25 - 28, tj. text 21 výše).

Oddíl Gal. 3 se týká křesťanů, kteří sklouzávají zpět k židovství, tj. spoléhají na Zákon, nikoli na Kristovu milost. Křesťan, který od milosti v Kristu přejde zpět k židovství musí zachovat Zákon celý. Nemůže počítat s Boží - tedy Kristovou milostí - neboť od ní odešel. Na takového křesťana konvertujícího k židovství se budou vztahovat ohledně plnění Zákona daleko tvrdší požadavky než na Židy, kterým Bůh prominul nedokonalé zachovávání Zákona. A v tomto smyslu je pro křesťana konvertujícího zpět k židovství Zákon prokletím, neboť není v jeho silách ho zachovat (zůstává tedy pod Zákonem, jehož nedokonalé zachovávání vede ke smrti) - a ne pod Kristovou milostí, kterou pohrdl. Bůh ve své lásce chce, aby všichni využili milosti nabízené v Kristu - viz Ř. 11 : 32.


BohemianAnonymus (jinak granosalis)









 
Příbuzné odkazy
· Více o Teologie
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Teologie:
Chudoba baptistické teologie (J. McClendon)


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 4.5
Hlasů: 4


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Jsou Židé věřící v Hospodina vyloučeni ze spásy ?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Hledat v diskusi
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Re: Jsou Židé věřící v Hospodina vyloučeni ze spásy ? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: vitek v Úterý, 05. prosinec 2006 @ 10:52:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
O tom, že Židé jako národ dojdou spásy není žádných pochyb. Dokonce i pohan. národy, které přijmou ZÁKON, který vyjde ze Siona ( nikoliv ze Sinaje), dojdou spásy s nimi Iz.2,2-4. Navíc mají ve SZ zaslíbenou na zemi slavnou budoucnost, zejména v 1000 letém královsví. Otázka ale je, jak jsou na tom Židé po duchovní stránce dnes, kdy už se jich hodně vrací do Erec Irzael ?

V prvé řadě je nutno říci, že se vracejí domů na základě SZ proroctví. Npř. Ezch.36,24"Nebo poberu vás ze všech národů a shromáždím vás ze všech zemí a uvedu vás do země vaší." Přitom někteří z nich čekají na svého Mesiáše ve 37,24" A služebník můj David bude králem nad nimi a pastýře jednoho všichni míti budou, aby v soudech mých chodili a ustanovení mých ostříhali, i činili je." atd.
Dodnes stát Izrael nemá ústavu, protožeje ve státě je konflikt mezi ortodoxními a světskými Židy, kdy ortodoxní tvrdí, že jedinou ústavou je Moj. zákon a dnešní světské státní uspořádání neuznávají. Vše podle nich zřídí až Mesiáš. Navíc hodně Židů zůstává stále v diaspoře.

Po duchovní stránce národ dnes stále není ještě probuzen a proto ani nejsou Božím lidem, nevěří Bohu, a nejsou jemu poddáni. Jsou jako jeden z mnoha národů světa. Přijali západní kulturu, vč. Hollywoodu s jeho filmovou pakulturou smrti, kasina, nevěstince atd.
Co se zaslíbení týká, Bůh je nedal nevěrcům, ale lidem víry jako byl Abrahám, král David atd. Takže Boží sliby ohledně národa, jejich země, Mesiáše a jeho království, budou vyplněny až na VĚŘÍCÍM, SPASENÉM IZRAELI, až v hlubokém pokání, dále ve víře a v přjetí svého Mesiáše. Samozřejmě, že bezbožníci mají jen zaslíbení Božích soudů. Ezch.20,32-44 !!! ( na citování zde, není místo, nutno tedy vyhledat a přečíst samostatně).
Dnešní ortodoxní Židé, ač se snaží zachovávat Moj. zákon, stejně dál hřeší pod tímto zákonem jak je psáno: "...zákonem se chlubě, přestupováním zákona Bohu neúctu činíš." Ř. 2,23; "...vyhlašuješ, že nemá být kradeno, kradeš v.21 atd. Takoví jsou dnes ortodoxní v Izraeli, jsou pod zložečenstvím zákona.

Cos se týká ostatních světských Židů tak ti jsou ateisté, při nejlepším agnostici jako npř. A. Lustig, kteří ani nevědí co je vzákoně a prorocích napsáno, natož aby se tím řídili.

Děkuji za pozornost
Václavík





Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.12 Seconds