Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Marek   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2921
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 704 573

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 77 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Názory: Ing. Jan Kvasnička: Poznámka k definici baptismu
Posted on Pátek, 02. listopad 2007 @ 23:21:29 CET Vložil: Benjamin

Principy poslal Nepřihlášený

Poznámka k definici baptismu

  Článek br. Bitranina je jistě zajímavý z hlediska historie baptistů, ale dost povrchní. Přechází bez povšimnutí skutečnost obrovského rozdílu mezi baptisty anglickými a baptisty polskými – respektive později českými. První neměli kazatele, druzí ano. Jejich vnitřní organizace sboru  v podstatě vůbec není srovnatelná. Češi navazovali zčásti na Jednotu bratrskou, kde se uznávaly důrazy, které s původním baptismem měly pramálo společného.

  Je s podivem, že br. Bistranin si neodpustí poznámku o tzv. pragmatismu některých současných baptistů. Ani já se nepovažuji za pragmatistu – byl jsem tak jen jinými označen.


A další poznámka se týká toho, kdo se dnes může považovat za baptistu a kdo ne. Současný český baptista musí podle něj uznávat několik nepřesně definovných důrazů původních anglických baptistů, jinak nemůže být baptistou.

   Br. Bistranin je právník, takže bych od něj očekával, že bude přesně definovat, co znamená odluka církve od státu v zásadách dnešních českých baptistů a vezme na vědomí, že současná organizace sborového života českých baptistů počítá i s kazatelskou službou na plný úvazek.

Historie je v mnohém ohledu poučná, ale nemůže být měřítkem současnosti.


Ing. Jan Kvasnička



 
Příbuzné odkazy
· Více o Principy
· Novinky od Benjamin


Nejčtenější článka o Principy:
Reakce kazatele Blahoše Fajmona na otevřený dopis kazatele Pavla Coufala


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 4.75
Hlasů: 4


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Associated Topics

Principy


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Ing. Jan Kvasnička: Poznámka k definici baptismu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Hledat v diskusi
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Re: Ing. Jan Kvasnička: Poznámka k definici baptismu (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: beran v Neděle, 04. listopad 2007 @ 13:23:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý bratře Kvasničko,
neznám Tě a pokud vím nikdy jsme se nesetkali, takže o Tobě nic nevím a divím se, co všechno víš Ty o mně. Můj článek, na který reaguješ, je "zamyšlení". Zamyšlení je k přemýšlení a ne k hádání. Článek měl ty čtenáře, kteří to chtějí, inspirovat k zamyšlení se nad tím jak se potkali lidé vycházející z české reformace s baptistickými zásadami, v čem byly jejich důrazy podobné, v čem se doplňovaly, v čem se lišily a lze-li z toho něco smysluplného vytěžit i v dnešní době. Pokud Ti takové věci nic neříkají, nemám Ti to za zlé, každý ať si přemýšlí o čem chce.
Vytýkáš mi ale, že jsem přesně nedefinoval "odluku církve od státu". Není mi jasné, proč bych to měl dělat, když o tom onen článek není. Problémem totiž není "odluka církve od státu" ale problémem o němž se zmiňuji je "moc" obecně. Už br.Jáchym Gondáš ve svém článku správně zmiňuje, že v době reformační to nebyl většinou "stát" kdo znásilňoval svědomí, ale byly to třeba městské magistráty, které chtěly rozhodovat o tom, co mají obyvatelé jejich měst věřit a co si mají myslet (vždyť si své konšely konec konců vybrali), dále to byli majitelé panství, kteří chtěli svým poddaným nařizovat totéž (vždyť přece oni postavili kostel, platili faráře a jsou za své poddané před Bohem zodpovědni), byli to tehdy i později bohatí ve sborech, kteří si mysleli, že když na provoz církve hodně dávají tak to budě"šlapat" podle nich. Ale nejhorší ze všeho to vždycky bylo a dosud je s "mocí církevní". A což ještě, cítí-li v zádech oporu jiné moci veřejné - ale o tom ať si každý popřemýšlí sám.
Měj se dobře
Jan Bistranin



Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.10 Seconds