Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Marcela   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 1, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2919
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 698 927

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 70 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Události: PROHLÁŠENÍ KOLEGIA PASTORŮ JB K ELABORÁTU JAROSLAVA PLEVY
Posted on Pondělí, 12. duben 2010 @ 10:58:16 CEST Vložil: Benjamin

Dokumenty poslal Nepřihlášený

PROHLÁŠENÍ KOLEGIA PASTORŮ JB K ELABORÁTU JAROSLAVA PLEVY

S lítostí konstatujeme, že elaborát, který Jaroslav Pleva sám výslovně určil synodu JB, koluje i mimo JB a vzbuzuje otázky, domněnky a podezření. Proto jsme se rozhodli vypracovat tento rozbor, uvádějící věci elaborátu do patřičných souvislostí.

Již v úvodu je naznačeno, že má jít o jakési NOVÉ skutečnosti. Tím autor budí dojem naléhavosti a aktuálnosti, ačkoli veškeré zmíněné body jsou známy a byly projednány grémii JB již před léty.

FINANČNÍ, stejně jako PERSONÁLNÍ OTÁZKY jsou v JB projednávány ústředními orgány, tedy Úzkou radou, jejímž členem byl i Jaroslav Pleva do svého nezvolení synodem v roce 2008. Do tohoto data se spolupodílel na těchto rozhodnutích, což lze doložit podpisy všech zúčastněných, včetně jeho, pod zápisy z těchto jednání. ÚR pak pověřila Petra Krásného, jako člena zodpovědného za ekonomiku, technickým provedením rozhodnutí, odtud jeho podpisy pod finančními záležitostmi JB.

Synodu JB je každoročně předkládána zpráva o hospodaření církve a JB má standardně také komisi revizní, která synodu každý rok předkládá svou zprávu kontroly hospodaření JB. Vyplácení mezd je pak pod stálou kontrolou MK ČR. Dokonce i NKÚ, který v roce 2008 celé hospodaření JB několik měsíců důkladně kontroloval, zjistil pouze malé nesrovnalosti, které jdou spíše na vrub způsobu, jak MK ČR vyplácí prostředky církvím, což lze ovšem zjistit při podrobném čtení zprávy NKÚ. Pouhým vytažením detailů bez souvislostí lze manipulativně dokládat vlastní vývody a domněnky.

Z Jaroslavem Plevou zmiňovaných údajných pobytů týmu v Tunisku a Egyptě se i s jeho souhlasem uskutečnil pouze JEDEN (Tunisko duben 2006) a to za jeho účasti. I ten však byl hrazen účastníky týmu z vlastních prostředků. Z církevních peněz byl hrazen pouze podíl, který by JB dala za pravidelné výjezdní zasedání kdekoli jinde v ČR. To bylo také transparentně oznámeno kolegiu pastorů. Na jednání ÚR o této problematice naopak Jaroslav Pleva navrhl týdenní lázeňský pobyt týmu kdekoli v tzv. méně exotické lokalitě, ale plně hrazený z prostředků JB, ačkoli by tento pobyt stál nesrovnatelně VÍCE než CELÝ pobyt v cizině. To ÚR odmítla.

Akademické tituly – Evald Rucký a Petr Krásný studovali zmíněnou universitu v letech 1994 - 1998. Hned na počátku této doby jim tehdejší Úzká rada, které byl Jaroslav Pleva předsedou, vydala oficiální písemné doporučení ke studiu. Dále Jaroslav Pleva zmiňuje učebnici psychologie, kterou Evald Rucký napsal, a dokazuje tak i ve svém elaborátu, že o doktorandském studiu svého kolegy věděl. Jako bývalý předseda, který měl přístup k osobním dotazníkům, musel také vědět, že Evald Rucký má dokončené vysokoškolské pedagogické vzdělání v ČR s titulem Mgr. Universita, na které bratří Petr Krásný a Evald Rucký získali své akademické tituly, je v USA řádně akreditována u Úřadu pro soukromé a odborné poststředoškolské vzdělání státu California, a u Transworld Accrediting Commission International ve státě California. Tituly za úplatu (pokud tím nemyslíme řádné školné) neuděluje.

Spolupráce s StB – seznamy s příslušnými materiály jsou zpřístupněny již několik let a nejde tudíž o žádné nové objevy. Sám Jaroslav Pleva má kopie z archivu StB, které si od Evalda Ruckého již v roce 2004 vypůjčil a na základě kterých jej hájil v internetové diskusi (17.6.2004) proti anonymnímu pisateli, který sám sebe přezdíval „Šťoura“ (následuje přesná citace reakce Jaroslava Plevy):

Nyní šťourovi: Už jsem ti jednou napsal, ať se netrápíš tím, že by snad tvé dotazy byly nepříjemné. Žádný dotaz není nepříjemný či nezodpověditelný, pokud je položen slušnou formou tomu, kdo následuje Ježíše, a chodí ve světle a čistotě. Tak ani tento dotaz mi nevadí. Je otázka, jestli patří na tyto stránky - když mě oslovuješ jménem, asi mě znáš a v osobní korespondenci bychom si mohli napsat a vysvětlit mnohem více, ale budiž. Respektuji tvou volbu anonymity. Zde je má odpověď:

(1) Že je někdo uveden v seznamech StB, to ještě zdaleka neznamená, že spolupracoval, udával atd. To je dostatečně známo a je doložena řada případů, kdy to byl estébácký podvod, protože si do svých seznamů napsali i toho, koho otravovali, koho navštěvovali a s kým měli jen rozhovor či spíše výslech. Víš, že za to byli, pěkně od kusu, placeni? Asi nejznámější je případ herečky Bohdalové, která ač byla v evidenci spolupracovníků StB, šla k soudu a protože z odtajněných svazků jasně vyplývá, že nikoho nepoškodila, naopak že ona byla obětí, kterou vydírali, soud vyhrála.

(2) Nevím, zda jsi svou hrdost (v jaké jsi církvi) stavěl na správném základě – řekl bych, že záznamy represívní, gestapácké organizace, postavené na podlosti a udavačství, nejsou tím nejlepším pramenem. Nicméně, i když toto tvé měřítko přijmu, Jednota bratrská z toho vychází docela dobře. Jiné církve mají v seznamech uvedeno někdy až 30% duchovních, u jiných

církví bys tam našel většinu členů vedoucích orgánů (rad) nebo vysoké procento členů jejich nejvyšších konferencí a synodů. Schválně nikoho nejmenuji, protože vím, že sama evidence ještě spolupráci nedokazuje. Nicméně, i měřeno tímto parametrem, na JB mohu být hrdý, jestliže ze všech pastorů, kazatelů a misijních pracovníků naší církve je v seznamech StB evidována jedna jediná osoba.

(3) Tím mohu upokojit i tvou obavu z ostudy „až se to provalí“. Nejenže v jiných církvích je procento evidovaných vyšší nejméně o celý řád, ale o ER se tohle už dávno a dávno ví!!! Nesčetněkrát to proti němu bylo použito jeho nepřáteli. On sám o tom – na rozdíl od jiných evidovaných – také několikrát veřejně a otevřeně mluvil – na křesť. konferenci 1990, na pastorálce JB 1994, při volbě do Úzké rady na synodu 1998 a naposledy na synodu 2002. Můžeš si oddechnout, už je to venku (:-))

(4) Máš naprosto pravdu, že Bible jako podmínku pro biskupa stanovuje čistotu života a požadavek, aby jej nikdo nemohl obvinit z něčeho nekalého. A to přesně sedí i na ER – ačkoli byl mnohokrát osočen za skutečnost, že je v seznamech StB evidován, nikdy nikdo ještě nemohl říci, že by se nějak konkrétně provinil nebo někomu ublížil. Pokud by to tak bylo, jistě už by to na něj vyplavalo. ER má svědectví zbožného a čistého života, takže tento konkrétní požadavek na biskupa splňuje bezesporu.

(5) A konečně argument poslední: Do spisu ER, vedeného StB, jsem po otevření archivů MV osobně nahlédl a seznámil se s bláboly církevních tajemníků a jiných udavačů o jeho „nevědeckém světovém názoru“. Z žádného udání nevyplývá, že by ER někoho poškodil nebo na někoho něco prozradil, naopak, vydával jim svědectví o Pánu Ježíši. Jsem hrdý na to, že máme biskupa, který má čisté ruce i srdce a situace estébáckého nátlaku využíval ke svědectví.

Po přečtení těchto řádek netřeba dalších komentářů k tomuto bodu.

Závěrem svého dopisu synodálům Jaroslav Pleva píše: “…..posílám vám své poznámky v písemné podobě. Nejsou určeny mimo církev, ale vám, kteří jako členové nejvyššího orgánu církve máte pravomoc a odpovědnost …….“. Rozšiřování mimo JB, překlad do cizích jazyků apod. tedy odhalují pravý důvod vzniku tohoto elaborátu, jímž je nebratrské pošpiňování, buzení podezření a nedůvěry, nejen uvnitř vlastní církve, ale především na rovině mezidenominační, což nejsou nástroje hodné bývalého kazatele evangelia a bývalého čelního představitele JB.

Všechny tyto skutečnosti byly probrány s pastory a vedeními sborů a prošly tak transparentní celocírkevní diskusí.

Otázky Jaroslava Plevy na rozdíl od toho, co se pokouší v elaborátu tvrdit, byly předmětem jednání synodů v r. 2008 a 2009, jednání kolegia pastorů JB (12.6.2008, 8.10.2008, 5.11.2008) a ani v jednom bodě nebyly jeho argumenty shledány pravdivými.

Jaroslav Pleva byl svým sborem kázněn a volán k pokání za hříchy pomluv a lží (30.10.2008). Také kolegium pastorů ho opakovaně vyzývalo ke změně jednání. Posléze jej celý synod napomenul za zneužití institutu odvolání k pokusu o rozdmýchání sporů a nedůvěry přímo na zasedání tohoto orgánu.

Navzdory tomu již v lednu 2009 při rozvazování pracovního poměru dohodou kolegium pastorů přistoupilo na požadavek Jaroslava Plevy na vyplacení částky přesahující čtvrt milionu korun. Ta mu byla vyplacena jako odměna za dlouholetou práci, a navíc mu bylo umožněno do konce srpna 2010 obývat služební dům za regulované nájemné.

Jaroslav Pleva již není členem JB. Ačkoli se sám tituluje „emeritní biskup“, vystoupil v červnu 2009 ze sboru JB v Mladé Boleslavi a tím i z JB jako takové.

Výše zmiňovanými i jinými skutečnostmi okolo sporu s Jaroslavem Plevou se nechceme veřejně zabývat, ale po rozšíření elaborátu po JB, ale hlavně mimo ni, cítíme povinnost se k nim alespoň vyjádřit.

Závěrem chceme konstatovat, že nám je líto, že se jako církev v této kauze podílíme na pošpinění jména Ježíše Krista i církve v naší zemi, a vyznat, že si uvědomujeme, jak jsme poddáni stejným bídám, které jsou tak houfně přítomné v tomto světě. Naší jedinou jistotou i nadějí a důvodem ke chvále je Kristova oběť z lásky učiněná na kříži.

Kolegium pastorů Jednoty bratrské, v Liberci 17.11.2009

Prohlášení v PDF najdete zde.

 

Elaborát Jaroslava Plevy o nepříjemných tématech JB

Synodu Jednoty bratrské

6. června 2009

Milí bratři a sestry,

když před rokem vyšly najevo rozpory v bývalé Úzké radě, synod vyjádřil přání, aby neshody mezi námi byly vyneseny na světlo a řešeny. K tomu nedošlo, Úzká rada mě naopak propustila ze zaměstnání. Problémy, který jsem vyjmenoval na setkání pastorů v Hradci Králové, jsou stále relevantní. Nebudu je opakovat, ale předkládám synodu nové skutečnosti, které vyšly najevo. Chtěl bych vyznat, že cítím vinu, je mi líto a v pokoře vyznávám, že o některých níže uvedených faktech jsem nějakou dobu tušil, že nejsou zcela v pořádku, ale v důvěře oběma bratřím jsem jim nevěnoval pozornost. Prosím synod, aby neopakoval moji chybu a vážně se jimi zabýval. 

1. Finanční otázky. Jednota bratrská je dnes v situaci, kdy nejdůležitější finanční pravomoci (např. rozhodování o platech nebo rozdělování dotací) převzal P. Krásný. Protože revizní komise není a revize účetnictví se neprovádí, synodu nejsou předkládány výroční účetní ani finanční zprávy, hospodaření je nekontrolované a vznikl prostor pro zneužití církevních peněz. Uvedu tři příklady.

a) Nepotismus. Po svém odchodu z Úzké rady jsem při odevzdávání administrativy prošel seznam zaměstnanců a spolu s ním také zpětně všechny zápisy Úzké rady. Ukázalo se, že P. Krásný zaměstnal nejméně 14 osob, o jejichž přijetí Úzká rada nikdy nerozhodla (ač podle Ústavy tak učinit měla). Dále, z celkového počtu všech zaměstnanců církve více než deset procent jsou přímí příbuzní E. Ruckého a P. Krásného. Na tom by samo o sobě nebylo nic špatného a je skvělé, že v církvi slouží celé rodiny včetně dětí a jejich partnerů, případně prarodičů. Střet zájmů spočívá v tom, že výši jejich platů a odměn má v rukou P. Krásný bez jakékoli kontroly.

b) Nespravedlivé rozdělování. Sociální příspěvek Partnerhilfe od německých církví je určen církevním a diakonským pracovníkům; náleží VŠEM pracovníkům, nesmí být použit jako součást platu nebo odměn a kritériem je POUZE sociální potřebnost. Podrobnosti najdete na www.ev-partnerhilfe.de . Darující organizace žádá detailní výkazy se jmény a částkami, Vloni vyšlo najevo, že tyto prostředky jsou již několik let rozdělovány v rozporu s pravidly: méně poslušní pastoři dostali někdy polovinu příspěvku, někdy vůbec nic, pracovníci v diakonii většinou nic. Jaké výkazy zasílá každý rok P. Krásný ve vyúčtování dárcům do Německa?

Každoroční dotace na opravy z ministerstva kultury dostává velmi úzký okruh sborů, a více než polovina všech příspěvků (1,3 milionu) skončila v libereckém sboru. Sbor holešovský či ústecký, které prováděly nákladné rekonstrukce sborových budov, neobdržely z těchto státních dotací ani korunu. Viz. Příloha 1.

c) Neoprávněný prospěch. Zpráva Nejvyššího kontrolního úřadu o kontrole hospodaření Jednoty bratrské za roky 2006-7 zjistila nesrovnalosti ve vyplácení mezd. Ukázalo se, že dva duchovní měli hodnostní přídavek vyšší, než jim náležel, a naopak, tuto platbu nedostalo 16 duchovních, kteří na ni měli nárok, viz. http://www.nku.cz/scripts/detail.asp?id=2035 . Další okolnost, kterou ale NKÚ již neumí posoudit, je objem vyplácených odměn nebo skutečnost, že E. Rucký a P. Krásný od roku 1998 pobírají vyšší platy, než jaké jim náleží, protože si pro výpočet mzdy započítali neexistující teologické vzdělání. Jednou z mnoha příčin nejednoty v bývalé Úzké radě byl můj zásadní nesouhlas se „služebními“ – rozuměj z prostředků církve hrazenými - výjezdy „apoštolského týmu“ s manželkami na zimní pobyt do Tunisu nebo Egypta.

Všechny tyto nesrovnalosti by měly být objasněny komisí jmenovanou synodem, která by se zaměřila na hospodaření, rozdělování dotací a vyplácení odměn. Důležitou podmínkou takové kontroly je, aby v komisi nebyli zaměstnanci Úzké rady.

2. Druhá oblast se týká akademických titulů E. Ruckého a P. Krásného. Když v roce 1998 přišli s tím, že v USA získali diplomy doktora a magistra teologie, přiznám se, že mi to trochu divné bylo. Vystudovat vysokou školu nebo získat doktorát vyžaduje mnoho času a studia, a protože jsem s nimi byl v úzkém, prakticky denním kontaktu, věděl jsem, že nikam neodcestovali ani žádné studijní volno neměli. Tehdy jsem jim plně důvěřoval, takže jsem se pochybnostmi nezabýval. Po událostech minulého synodu, které otřásly mou důvěrou v jejich poctivost, jsem na internetu vyhledal adresu, uvedenou na diplomech: School Of Bible Theology Seminary, San Jacinto, California - www.sbts.org . Zjištění byla překvapivá.

a) Na adrese údajné „university“ v jižní Kalifornii stojí maloměstský letniční kostelík Faith Tabernacle Church - www.faithtabchurch.com . Není v žádném seznamu škol akreditovaných v USA k poskytování vzdělání. Diplom podepsaný stařičkým osmdesátiletým pastorem a jeho manželkou tedy řádné vzdělání nedosvědčuje. Viz Příloha 2.

b) Podobný doktorát může mít doslova každý za méně než 500 dolarů - viz Příloha 3. Pokud se v USA zjistí, že státní zaměstnanec doložil své vzdělání podobným potvrzením, je to důvodem k okamžitému propuštění. Přesto je v USA poskytování titulů a dokladů o vzdělání za úplatu byznysem, který dosahuje obrat několika stovek milionů dolarů ročně.

c) E. Rucký a P. Krásný nevystudovali žádnou školu, kde by jim právoplatně mohl být přiznán akademický titul. Skripta o pastoraci E. Ruckého, za která údajně titul doktora teologie dostal, jsou kompilátem z děl různých autorů a nesplňují požadavky ani na učebnici, natož kritéria dizertační.

V devadesátých letech tyto informace nebyly dostupné, neexistoval internet v dnešní podobě, nebylo možné najít adresu nebo sídlo instituce, natož se na konkrétní adrese virtuálně „projít“ po ulici. Dnes to může udělat každý, takže je všem zřejmé, že bratři před námi, celou církví i veřejností předstírali vzdělání, ačkoli P. Krásný dosáhl nejvíce maturity na gymnáziu a E. Rucký na konzervatoři.

3. Velmi nepříjemným překvapením pro mě bylo zjištění, že E. Rucký byl aktivním agentem komunistické Státní bezpečnosti. Po odhalení klamu s akademickými tituly mě zajímala i tato část jeho minulosti. V devadesátých letech mi na přímou otázku odpověděl, že o nic nešlo. Ukázal mi několik bezvýznamných papírů, prý toho víc v registrech StB není a on se v tzv. Cibulkových seznamech ocitl nedopatřením. Opět, tehdy jsem mu plně věřil, a v té době archivy nebyly přístupné. Dnes se může každý prostřednictvím www.abscr.cz/cs/evidencni-zaznamy objednat do badatelny Ústavu pro studium totalitních režimů v Praze. Zajel jsem tam a byl jsem šokován.

a) E. Rucký byl veden a po nějakou dobu podával tajné policii informace jako kandidát tajné spolupráce. Protože podle vlastních slov „neměl žádné námitky k další spolupráci“, byl mu nabídnut postup a stal se agentem StB s krycím jménem Eda, které si podle záznamu dokonce sám vybral. Vázací akt byl proveden 15.6.1989 v odpoledních hodinách v pohovorové místnosti O-StB Liberec řídícím orgánem mjr. Jiřím Málkem, starším referentem specialistou 2. oddělení II. sboru S-StB Ústí nad Labem…

b) E. Rucký byl chválen, že jeho spolupráce StB „poskytuje objektivní poznatky o činnosti Jednoty bratrské… je velmi prospěšná. Jeho dosavadní spolupráce nám velmi pomohla k poznávání tzv. charismatického hnutí…“ Součástí jeho spisu je dlouhý výčet zpráv, které podával, a seznam osob, o kterých StB informoval (jsou mezi nimi Josef Marek, Jindřich Halama, Rudolf Borski, Dan Drápal, Olin Kadlec, Jan Hochman, Petr Horáček, Jiří Helis, Petr Krásný a další).

c) Ze svazku je zřejmé, že informace podával Evald řídícímu orgánu aktivně - i takové, na které při schůzkách nebyl tázán, protože o nich StB nevěděla, ale on je nabídl. Nejvíce místa v jeho zprávách - vedle informací o situaci v Jednotě bratrské - zaujímaly údaje o charismatickém a letničním hnutí, charismatických konferencích a jeho zahraničních osobních přátelích.

V devadesátých letech jsme kritizovali starší generaci, že o těchto věcech nechtěla otevřeně hovořit, přitom oni byli ve své službě vystaveni mnohem většímu nátlaku než my. Proč E. Rucký souhlasil, že bude donášet na svoje bratry a sestry v Kristu- v době, kdy se režim již hroutil? Slabost by bylo možno pochopit, nikoli však pokrytectví. Při dnu pokání v prosinci 2000 jsme vyznávali i tento druh provinění, ale E. Rucký se ani tehdy, ani nikdy později k vědomé spolupráci s StB veřejně nepřiznal ani nečinil pokání.

Milí bratři, předložil jsem vám objektivní fakta. Jejich pravdivost je možno ověřit z veřejně dostupných zdrojů, archivů a kontrolou účetních knih Jednoty bratrské. Jsem přesvědčen, že patří mezi příčiny současného neradostného stavu církve, duchovní stagnace i trvalého úbytku lidí ve sborech. Jak si vysvětlit, že ze sboru v Liberci (náš největší sbor, sídlo „apoštolů“, domovský sbor E. Ruckého a P. Krásného…) odešla v posledních sedmi letech téměř třetina členů? Účast v tomto sboru klesla o 33%. Ti, kdo měli stát v čele a být vzorem, propadli nepoctivosti a problémy řeší vyhazovem a následnou difamací těch, kdo se odváží na jejich nepravosti poukázat. To se děje jak na úrovni sborové, tak celocírkevní (P. Štecha, manželé Markovi).

Jediné, co může církvi pomoci, je otevřít nepříjemná témata a volat pokání ty, kdo selhali. Přeji Synodu v jeho jednání Boží moudrost, pokoru a vedení Duchem svatým.

PS. Dodatek, psáno po synodu: Poté, co jsem byl propuštěn ze zaměstnání, odvolal jsem se v důvěře k synodu s prosbou o jedinou věc - aby mne vyslechl. Po dvouhodinové diskusi bylo odhlasováno, že nesmím promluvit ani slovo a bylo mi nařízeno odejít. Po této zkušenosti bych mohl rezignovat na další snahu synod oslovit, ale výše uvedené skutečnosti považuji za natolik závažné, že vám své poznámky posílám v písemné podobě. Nejsou určeny mimo církev, ale vám, kteří jako členové nejvyššího orgánu církve máte pravomoc a odpovědnost volat E. Ruckého a P. Krásného k pokání. Modlím se, aby vám Pán Církve dal odvahu před těmito skutečnostmi nezavírat oči, ale řešit je v duchu Písma.

Přílohy včetně celého elaborátu najdete zde



 
Příbuzné odkazy
· Více o Dokumenty
· Novinky od Benjamin


Nejčtenější článka o Dokumenty:
Návrhy pro Volební sjezd delegátů 27. - 28. 4.2007 v Praze


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 4
Hlasů: 1


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Associated Topics

Dokumenty


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"PROHLÁŠENÍ KOLEGIA PASTORŮ JB K ELABORÁTU JAROSLAVA PLEVY" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.10 Seconds