 |
 |  |  | Kdo je Online | Právě je 21 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde |
|  |  |  |
|  |
|
Události: Hlasy členů Církve bratrské pomohly svrhnout baptistického kazatele
Posted on Středa, 23. březen 2011 @ 13:07:24 CET Vložil: Mainstream |
poslal Josijas Ve sboru BJB v Suchdole nad Odrou se v uplynulých několika týdnech vzedmula vlna nespokojených hlasů zejména z řad mládeže, která ve sboru vyvolala hlasování o "spokojenosti s kazatelem". I když na sborové hodině v únoru tohoto roku bylo probíráno spektrum možností, jak tuto situaci řešit, pod tlakem nespokojenců se otázky pro hlasování zúžily pouze na dvě. Vyjádřit souhlas s pokračováním služby kazatele nebo vyjádřit souhlas s jeho odvoláním a zároveň pověřit staršovstvo vybráním (a oslovením) nových kandidátů.
Hlasování dopadlo tak, že těsnou většinou (19 pro, 18 proti) se členové baptistického sboru vyjádřili pro setrvání svého kazatele ve službě. Ovšem volební komise sestavená z řad nespokojených prezentovala výsledky voleb zcela jinak.
Lidé na konci shromáždění v neděli 20.3.2011 dostali z volební komise tuto informaci:
Výsledky hlasování o spokojenosti s kazatelem březen 2011
Hlasovalo 50 členů Celkem % BJB % CB % A/ setrvání br. kazatele ve službě 19 38 19 51,4 0 0,0 B/ odvolání br. kazatele 23 46 18 48,6 5 38,5 C/ zdržuji se 8 16 0 0,0 8 61,5
/přesný opis lístečku rozdávaného po bohoslužbách/
Volební
komise tučným písmem ve výsledcích hlasování uvedla, že kazatel byl
většinou 23 hlasů odvolán. Kdo je ovšem oněch 50 členů uvedených ve
výsledcích hlasování? Je to 37 členů sboru BJB a 13 členů kazatelské
stanice v Suchdole sboru Církve bratrské v Ostravě. V Suchdole je již
dlouholetou tradicí, že se shromáždění sboru BJB také účastní členové
suchdolské stanice Církve bratrské (CB) a naopak. Ovšem členové CB
nemají jakékoliv zastoupení ve staršovstvu suchdolského baptistického
sboru a ani nikdy dosud do hlasování o kazateli sboru BJB nezasahovali.
Účastní se sborových schůzí a hlasování svého sboru v Ostravě.
Je
alarmující a velmi smutné, že nespokojenci z řad baptistů si vypomohli
hlasy členů Církve bratrské, aby dosáhli odvolání svého kazatele. Co má
dělat většina sboru, která si odvolání kazatele nepřeje a která je
takovouto manipulací výsledků voleb znechucena a šokována?
|
|
| |
| |
 |  |  | Hodnocení článku | Průměrné skóre: 3.89 Hlasů: 19

|
|  |  |  |
|
|
Re: Hlasy členů Církve bratrské pomohly svrhnout baptistického kazatele (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: demagog v Středa, 23. březen 2011 @ 17:29:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jestli jsou popsane udaje pravdive a presne (bylo to zavazne hlasovani, nebo treba jenom anketa? Jak se to prezentovalo tem clenum CB?), pak se jedna o selhani jak sboru BJB, starších, kazatele, volební komise, tak i one stanice CB.
Jako clenovi CB je mi to lito, neznam vsak nikoho ze Suchdolske stanice, nemohu o dane situaci mluvit s nekym z "druhe strany", nemam tedy objektivni nahled. Tak, jak je to vylicene v clanku, je to pro mne osobne nepredstavitelne, hrisne a chybne jednani...
Na druhe strane uz pomer 19x18 neco svedci a vydava signal, ktery by nemel byt ignorovan. Protoze: Byl by to opravdu duvod pred Panem pro rozbiti sboru? Tuto otazku by si meli obe strany, hlavne "militanti jestrabi" zduraznuji na obou stranach, polozit. Ale, nechci se vice vyjadrovat do vnitrni situaci jineho sboru, o kterem mam pouze tuto kusou informaci...
|
Re: Hlasy členů Církve bratrské pomohly svrhnout baptistického kazatele (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: sicak v Čtvrtek, 24. březen 2011 @ 10:10:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Příloha č. 3: Základní řád sboru BJB
§ 18 Volba kazatele 5. Podmínky zvolení Zvolen je ten kandidát, který obdržel nejvíce hlasů, přičemž tento počet musí být větší než je polovina počtu členů s volebním právem a současně musí dosáhnout alespoň dvoutřetinové většiny zúčastněných voličů
§ 25 Odvolání orgánů sboru Jednotliví pracovníci nebo celé orgány sboru mohou být odvolány z funkce sborovým shromážděním hlasováním o důvěře za stejných podmínek jako při volbě na příslušné funkce.
Dle mého kazatel v Suchdole odvolán nebyl, protože nebyly splněny podminky, které jsou v tomto připadě stejné jako při volbě kazatele. Tedy při odvolaní kazatele musí být pro odvolání nejméně 50% členů celého sboru a zároveň 2/3 hlasujících. První podmínka nevím jestli byla splněna, protože nevím kolik je v Suchdole členů, ale druhá splněna určitě nebyla, i pokud do tohoto hlasovani připustíme hlasovaní členů oné CB stanice.
ale to nevadí, v Lovosicích je prý scháňka po kazateli - takže volná místa jsou. Pravě tam proběhli poměrně hektické a nekalé volby, ale i přes špinavou práci některých členů neprotlačili svého stoupence Petra Baču, volbou neprošel - co se bude dít dál se uvidí. Jistě by pro něj něj bylo snažšší sloužit v Ostravě kde ho chtějí.
|
Re: Re: Hlasy členů Církve bratrské pomohly svrhnout baptistického kazatele (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: Alan v Čtvrtek, 24. březen 2011 @ 16:02:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No já tomu § 25 rozumím tak, že jde o hlasování o o důvěře, nikoliv o nedůvěře Tedy, že jde o ověřovací volbu kazatele, kdy pro potvrzení ("získání důvěry") musí být stejné kvorum jako při volbě kazatele.
Kazatel obdržel 51% z hlasujících a 43 % ze všech členů sborů (pokud platí, že jich je 44). Což znamená, že nebyla splněna ani jedna podmínka pro volbu).
Jiná věc je ovlivňování voleb baptistického kazatele členy jiné denominace. Jednak tím, že hlasovali pro odvolání kazatele jiné denominace, jednak tím, že vůbec byli připuštěni k volbám, což ukazuje na jejich značný vliv na chod tohoto sboru. Zajímalo by mě, jestli baptističtí členové suchdolského sboru hlasovali o připuštění členů CB k volbám, případně jak toto hlasování dopadlo.
|
]
Re: Re: Re: Hlasy členů Církve bratrské pomohly svrhnout baptistického kazatele (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: Alan v Čtvrtek, 24. březen 2011 @ 16:05:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | i kdyby platila sicakova interpretace toho § 25, tak bych viděl setrvávání kazatele ve funkci při této konstelaci za nešťastné
každopádně by si suchdolští baptisté měli ujasnit svoji identitu
|
]
Re: Re: Re: Re: Hlasy členů Církve bratrské pomohly svrhnout baptistického kazatele (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: Alan v Čtvrtek, 24. březen 2011 @ 16:12:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | na druhou stranu tento případ ilustruje to, co již jistou dobu tvrdí někteří religionisté: totiž, že mnoho lidí dnes nemá jednu náboženskou identitu, ale že se jim prolínají různé identity
zřejmě pro řadu suchdolskách baptistů je silnější místní mezidenominační identita než identita denominační
protože jde o poměrně malé společenství, dá se předpokládat, že tu hrají významnou roli i příbuzenské vazby, které spoluvytváří tu mezidenominační identitu
jsem si však jistý, že něco takového by se v Církvi bratrské stát nemohlo, aby baptisté ovlivňovali volby jejich kazatele tam by do toho vstoupila Rada CB, protože CB už není kongregacionalistická
|
]
Re: Re: Hlasy členů Církve bratrské pomohly svrhnout baptistického kazatele (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: informator v Pátek, 25. březen 2011 @ 12:35:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | v Lovosicích je prý scháňka po kazateli - takže
volná místa jsou. Pravě tam proběhli poměrně hektické a nekalé volby,
ale i přes špinavou práci některých členů neprotlačili svého stoupence
Petra Baču, volbou neprošel - co se bude dít dál se uvidí. Jistě by pro
něj něj bylo snažšší sloužit v Ostravě kde ho chtějí.
Petr Bača - jde o absolventa pelhřimovského učiliště otce, syna a zetě Donátových?
co se to vlastně v Lovosicích odehrávalo?
|
]
Re: Re: Re: Hlasy členů Církve bratrské pomohly svrhnout baptistického kazatele (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: Krytyk v Pátek, 25. březen 2011 @ 20:00:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Podle zpráv z Lovosic je Petr Bača z Aše charismaticky orientovaný a prosazovala ho část sboru, kteří léta vnášeli do sboru charismatické učení (Němečkovi, atd.). Větší část sboru byla proti i vzhledem k neblahým zkušenostem s charismatickými vlivy za éry Tomáše Hrůzy ve vedení mládeže někdy v osmdesátých letech.
Zdá se tedy, že charismatici se po tradičně charismatických sborech (Cvikov, Jablonec, Sokolov, Brno, Olomouc, Šumperk atd.) pokoušejí získat vliv i v tradičně baptistických sborech (Lovosice, Litoměřice, Cheb, Teplá, Karlovy Vary atd.). |
]
Re: Re: Hlasy členů Církve bratrské pomohly svrhnout baptistického kazatele (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: ddt v Sobota, 02. duben 2011 @ 12:09:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | . |
]
Re: Hlasy členů Církve bratrské pomohly svrhnout baptistického kazatele (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: Lada (ladyy@baptistcz.org) v Čtvrtek, 24. březen 2011 @ 12:33:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | stav clenu suchdole k 1.1.2010 byl 48, k 1.1.2011 je 44
jj takto to dopada, kdyz bjb cim dal tim vice tihne ke kazatelskemu systemu - one man show - a pyramidalnimu usporadi diky ruznym radoby naddenominacnim uskupenim,
tak dlouho se lez podava, prohlasuje za pravdu az se lez stava pravdou |
Re: Re: Hlasy členů Církve bratrské pomohly svrhnout baptistického kazatele (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: Hipik v Úterý, 29. březen 2011 @ 09:54:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | S tou trávou to přeháníš, kámo ... |
]
Re: Hlasy členů Církve bratrské pomohly svrhnout baptistického kazatele (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: xxx v Čtvrtek, 24. březen 2011 @ 20:27:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jsem členem BJB Suchdol nad Odrou a tento článek mě donutil k tomu, abych se tady zaregistrovala a mohla reagovat na nepravdivé informace. Byla jsem účastněna na všech sborových shromážděních a zatím nevím o tom, že by byl kazatel odvolán. Proto nechápu, kde se tato informace vzala. Proto bych chtěla všem čtenářům říci, že tyto informace jsou jednostranně zkreslené a v řadě věcí nepravdivé. A autore - Josias- pokud tě něco trápí, bylo by lepší to říct na sborové půdě než na tomto fóru, ne?
|
Re: Hlasy členů Církve bratrské pomohly svrhnout baptistického kazatele (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: DanielAn v Čtvrtek, 24. březen 2011 @ 20:39:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jako člen BjB Suchdol nad Odrou chci říct, že nejen mě, ale myslím že i našeho bratra kazatele mrzí že se tyto interní informace dostali až tady do veřejného fora. 1) podle mých informací bratr kazatel NEBYL odvolán protože mu vyjádřilo podporu víc jak 1/3 přítomných. 2) členové CB jsou nedílnou součástí našeho společenství a velmi si jich vážíme. Josu to aktivní lidé zapojení do služby. Nejsou žádným přívěškem, ale jsou to moji bratři v Kristu. Pokud by to tak nebylo, nemohli bychom si říkat křesťané. Tak to cítím já. 3) Na zvolení kazatele se podílelo celé naše společenství CB+BJB a tedy stejným modelem bylo hlasování o důvěře. _____________
|
Re: Re: Hlasy členů Církve bratrské pomohly svrhnout baptistického kazatele (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: Alan v Pátek, 25. březen 2011 @ 08:09:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud šlo skutečně o ověřovací volby kazatele podle Zákaldního sborového řádu BJB a nikoliv o průzkum aktuálních názorů sborového členstva, tak si nedovedu moc představit, že by kazateli zůstal jeho mandát i když má podporu od méně než poloviny členů sboru (v případě připočtení i členů CB, tak by to % bylo ještě menší)
|
]
Re: Hlasy členů Církve bratrské pomohly svrhnout baptistického kazatele (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: DandySt v Čtvrtek, 24. březen 2011 @ 22:37:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Zdravím vás všechny v této mi ne moc vlastní diskuzi. Po přečtení původního komentáře a následné diskuze mě situace donutila registrovat se a vložit i svůj zatím krátký komentář. Sice momentálně píšu za sebe (bez další porady s ostatnímy staršími sboru), ale jako člen sboru BJB v Suchdole a zároveň člen staršovstva.
Nevím, kdo zde danou diskuzi začal, ale informace v původním komentáři jsou sice založeny na pravdivých podkladech, ale špatně a často lživě interpretovány. Předně za staršovstvo musím podotknout, že se staršovstvo v Suchdole nehodlá odklonit od základního řádu BJB ani o kousek. Pravda je momentálně taková, že samo staršovstvo společně s kazatelem zatím řeší, jak se k výsledkům voleb postavit a doteď nevydalo žádné jednoznačné stanovisko. Proto původní pisatel buď ví něco, co já ještě ne, nebo si výsledky a postoj staršovstva předvídá a vykládá po svém a zveřejňuje tyto doměnky zde na internetu. Staršovstvo se tak setká ještě ke konečné diskuzi ohledně výsledků tento pátek (zítra) a v neděli předloží stanovisko našemu sboru. Proto nebudu rozvádět víc ze samotných postojů a stanovisek starších, protože by to bylo nefér vůči členům sboru, kteří by se tyto informace neměli dozvědět touto cestou. Případné výsledky můžu zveřejnit tedy až po neděli. Již jste ale sami viděli výsledky a náš postoj k základním dokumentům BJB a tak si nejspíš sami můžete udělat obrázek, jak staršovstvo asi rozhodne.
Proti čemu se můžu opravdu ohradit osobně je to, že se zde svádí na komisi, že sama nějak rozhodla. Pravda je taková, že výsledky do tištěné podoby jsem dával dohromady já, protože jsme se tak na posledním setkání staršovstva dohodli. Možná jsem nešťastně označil tučně výsledek v součtu členů hlasujících BJB a CB. Už jste asi mnozí pochopili, že v suchdole společně fungujeme sbor BJB a CB jako "jeden sbor" a i výsledky hlasování o spokojenosti by jsou tedy ostatním členům předkládány jak jednotlivě po sborech, tak informativně v celku. Je nám jasné, že podle stanov hlasy CB v naší volbě nemají "právní" význam, a kdyby někdo chtěl něco falšovat, pak by nejspíš samotné hlasování ani nedělil na CB a BJB. Toto rozdělení hlasů je pak právě proto, abychom jednak věděli stav spokojenosti sboru jako celku, tak i samostatně, kde se pak tato volba může opřít o řád sborů BJB.
Věřím, že původní pisatel tyto nepřesné informace podává spíš ze svojí nevědomosti, než by chtěl nějak očerňovat volební komisi, které projevilo důvěru zmíněné sborové shromáždění 28 hlasy pro a 0 hlasy proti. Nebo snad pomluvit bratry z CB v Suchdole, kde pravda původní návrh k hlasování o spokojenosti podali spíše mladší (nejen mladší) v našem sboru, ale nikdo z nich nebyl z CB.
Toto tedy jen pro stručné upřesnění a diskuzi budu ještě nějakou dobu sledovat. Případně víc informací napíšu po zítřejším setkání staršovstva a následně po společné sborové hodině, kde budou zveřejněny konečné informace.
S přáním Božího požehnání Danek Š.
|
Re: Re: Hlasy členů Církve bratrské pomohly svrhnout baptistického kazatele (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: Alan v Pátek, 25. březen 2011 @ 08:05:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když už někdo z prostředí či okolí suchdolského sboru vynesl na veřejnost, je asi v dané situace skutečně nejlepší, když kompetentní lidé reagují ověřenými informace.
V této chvíli mi z reakce členů suchdolského sboru není jasné, zda šlo o jakýsi průzkumné hlasování nebo o závazné volby o (ne)důvěře podle Základního sborového řádu BJB.
|
]
možnost dvojího církevního členství (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: Alan v Pátek, 25. březen 2011 @ 08:13:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Dokumenty BJB nezakazují dvojí církevní (denominační) členství, pouze je zakázano členství ve dvou sborech BJB zároveň.
Nevím, jak je to upraveno v CB. Ale pokud by to tam nebylo zakázáno, tak by nic nebránilo, aby suchdolští členi CB byli zároveň členy sboru BJB. Pak by se situace zjednoznačnila a nevznikaly by pochybnosti o legitimnosti takového rozhodování.
|
Re: možnost dvojího církevního členství (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: demagog v Sobota, 26. březen 2011 @ 08:18:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Divam se do Ustavy CB, avsak upozornuji, ze nejsem zadny cirkevni pravnik. V cl 9, ktery se zabyva clenstvim, to vyslovne odmitnuto neni. V radu jsem pak nasel pozamku o prevadeni clenstvi z jedne cirkve na druhe, ale ne otazku dvojiho clenstvi v dvou ruznych cirkvi. Pravdepodobne nase Ustava a Rad nepredpoklada, ze takovato situace muze nastat,
Na druhe strane si to nedovedu moc predstavit prakticky. Napriklad jak by takovy sbor soucasne v CB a BJB fungoval. Co s ordinaci kazatele? Takovy kazatel by tedy mel byt ordinovan v obou jednotach? Teda, nevim, jak moc BJB stavi na ordinaci kazatele. Anebo by to byl pouze sbor BJB, jejimz cleny by byli cleny CB?
.
|
]
Re: Re: možnost dvojího církevního členství (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: Alan v Sobota, 26. březen 2011 @ 13:10:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Omlouvám se, že jsem tu otázku dvojího členství nepopsal dostatečně srozumitelně.
Neměl jsem na mysli to, že by jeden sbor byl součástí dvou denominací (v tomto případě BJB a CB), ale dvojí denominační členství jednotlivců. Tedy, že by v tomto konkrétním případě byli suchdolští členové sboru CB v Ostravě zároveň členy sboru BJB v Suchdole.
Vím odjinud o lidech, kteří se stali členy baptistického sboru (BJB), ale zároveň si chtěli ponechat vazbu na svou původní denominaci. Řády BJB tuto možnost nezakazují, pouze zakazují, aby byl člověk členem dvou či více sborů BJB zároveň.
Členství zakládá práva (např. volební) a povinnosti (např. podřídit se kázní svého sboru). Odtržení práv od povinností (odpovědnosti) narušuje integritu sboru. V suchdolském sboru BJB, jak jsem vyrozuměl, mají členové CB právo volit a odvolávat kazatele, ale svoji členskou odpovědnost mají vůči sboru CB v Ostravě.
Protože sbor vedle toho, že je organismem (společenstvím), je také organizací (institucí), tak je žádoucí, aby instituční mechanismy podporovaly duchovní integritu sboru nikoliv aby ji rozmlžily a rozvolňovaly.
|
]
Re: Re: možnost dvojího církevního členství (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: Alan v Sobota, 26. březen 2011 @ 13:11:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Omlouvám se, že jsem tu otázku dvojího členství nepopsal dostatečně srozumitelně.
Neměl jsem na mysli to, že by jeden sbor byl součástí dvou denominací (v tomto případě BJB a CB), ale dvojí denominační členství jednotlivců. Tedy, že by v tomto konkrétním případě byli suchdolští členové sboru CB v Ostravě zároveň členy sboru BJB v Suchdole.
Vím odjinud o lidech, kteří se stali členy baptistického sboru (BJB), ale zároveň si chtěli ponechat vazbu na svou původní denominaci. Řády BJB tuto možnost nezakazují, pouze zakazují, aby byl člověk členem dvou či více sborů BJB zároveň.
Členství zakládá práva (např. volební) a povinnosti (např. podřídit se kázní svého sboru). Odtržení práv od povinností (odpovědnosti) narušuje integritu sboru. V suchdolském sboru BJB, jak jsem vyrozuměl, mají členové CB právo volit a odvolávat kazatele, ale svoji členskou odpovědnost mají vůči sboru CB v Ostravě.
Protože sbor vedle toho, že je organismem (společenstvím), je také organizací (institucí), tak je žádoucí, aby instituční mechanismy podporovaly duchovní integritu sboru nikoliv aby ji rozmlžily a rozvolňovaly.
|
]
Re: Hlasy členů Církve bratrské pomohly svrhnout baptistického kazatele (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: MartaP v Pátek, 25. březen 2011 @ 13:56:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jsem clenem BJB Suchdol n.O. Na stranky Notabene jsem tu a tam zasla, nekolik aktivnich prispevovatelu znam dokonce velmi dobre osobne, ale to, co se zde odehralo tento tyden povazuji za velmi nesoudne a uprimne - az nechutne.
Copak zde muze kdokoliv zverejnit jakoukoliv polopravdu, lez a dokonce na nepravde zalozit i cely clanek? Par vetama pospinit cely sbor, starsovstvo, kazatele? Proste jen tak par slovy ocernit cca 60 lidi a ono se nic nedeje? To neexistuje zadny administrator, ktery by mel alespon tu soudnost a po zverejneni prispevku zavolal alespon br. kazateli ci starsim, zda jsou tyto informace zalozeny na pravde?
Jak je mozne, ze se zde pak schovavame za to, jakymi jsme baptisty a kazeme ostatnim, at si uvedomuji svou identitu, ale ...
Mily Josijasi - uvedomujes si vubec, co jsi svym zavadejicim nadpisem a svym komentarem zpusobil? Kolika lidem jsi ublizil? Jsi vyzraly natolik, ze Ti jde opravdu o sireni pokoje spolu s nami a ze se spolu s nami modlis za tento sbor? Vis, on anonym muze napsat hodne a ublizit a znicit to, co bylo "budovano" a promodleno jiz generacemi pred nami. Ale verejne vystupovat pod svym jmenem vyzaduje dost odvahy {zvlaste v tak zavaznych tvrzenich} a take vyzralost umet nest zodpovednost za sva tvrzeni.
Toto neni vhodne plenum pro diskusi vnitrnich zalezitosti jakehokoliv sboru, kdyz ani sbor samotny nema dostatek moznosti uvest vse na pravou miru! Natoz nedustojne, aby se sbor musel takovymto zpusobem snad az obhajovat.
Zadam Te tedy o dve veci. Bud zverejni sve jmeno a starsovstvo a verim i br. kazatel nebo klidne i ja budeme ochotni s Tebou mluvit a diskutovat o vsem potrebnem. Anebo smaz svuj prispevek, ktery sice uvadi fakta vzesla z naseho sboru, ale v interpretaci je zavadejici a v podstatnych castech nepravdivy.
Ale uz, prosim, neocernuj nas sbor! |
Josijas nás věcně informuje a vyjadřuje svůj názor (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: Krytyk v Pátek, 25. březen 2011 @ 19:33:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Josijas nás ve svém článku věcně informuje o hlasování ve vašem sboru. V závěru vyjadřuje názor, že jej znepokojuje možnost manipulace hlasování ve sborech, ve kterých mají vliv členové jiných denominací (v tomto případě ve Suchdole n. O.).
V kontextu s aférou ohledně vlivu Jednoty bratrské ve sboru BJB ve Cvikově nebo kazatelským experimentem exbiskupa Jednoty bratrské J. Plevy ve sboru BJB v Litoměřicích a vlivem charismatických obchodních cestujících v mnoha dalších sborech BJB je to velmi alarmující informace. Pokud by se vliv členů jiných denominací masivně začal uplatňovat v hlasováních většiny sborů BJB, může to být také poslední zvonění v BJB. Proto je tato informace i Josijasova obava na místě.
Josijas podal informaci a vyslovil svůj názor. Nic víc.
Toto naprosto legitimní jednání spustilo lavinu výčitek slovy naprosto nepatřičnými: ... uvědomuješ si vůbec co jsi.. způsobil? ... jsi vyzrálý natolik...? ublížil jsi a zničil to, co bylo "budováno" a promodleno již generacemi před námi (sic!)
Musím se proti těmto pokryteckým a manipulativním větám ostře ohradit. Pochybuji o tom, že generace před námi promodlívaly to, aby baptisté v jednadvacátém století odvrhovali baptistickou identitu, pěstovali charismatickou ideologii a vytvářeli hybridní sbory s členy CB. To jsou plody nevyzrálé a nezakotvené mládeže až posledních let.
Odhlédneme-li od takovýchto nehorázných tvrzení, pak nám zbývá připomenout baptistický princip svobody svědomí a právo Josijase na svůj názor (stejně jako kteréhokoliv jiného baptisty, i těch ze Suchdolu). Zamysleme se všichni, kteří byste nyní Josijase za jeho názor nejraději kamenovali, na tím, jak drahé jsou vám baptistické principy. Říkají vám ještě něco?
Druhá moje poznámka se týká termínu "vnitřní záležitosti sboru". Je váš sbor ještě církví, anebo je už nějakým tajným spolkem? Je vaše činnost přísně konspirativní nebo je váš sbor průhledný a "vykazatelný" celé společnosti? Řečeno Slovem Páně jste městem ležícím na hoře, nebo své světlo ukrýváte pod kbelec?
Má-li církev býti autentickou, pak nemůže mít žádné vnitřní záležitosti. Církev Kristova nečiní nic potmě a pokoutně. Neboť jak říká apoštol Pavel: Pokoutně a potmě se mezi nás vetřeli ti, kteří předstírali, že jsou bratři, aby slídili po naší svobodě, kterou máme v Kristu. |
]
Re: Josijas nás věcně informuje a vyjadřuje svůj názor (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: demagog v Sobota, 26. březen 2011 @ 08:27:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na druhe strane zase mohl postupovat "biblicky". Podle reakce clenu sboru lze usuzovat, ze vubec netusili, ze v jejich sboru je clen s takovymito obavami a nazory.
|
]
Re: Re: Josijas nás věcně informuje a vyjadřuje svůj názor (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: Krytyk v Sobota, 26. březen 2011 @ 10:30:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, postupovat "biblicky" podle charismatického učení a praxe znamená před veřejností utajovat a zatloukat a zatloukat. Opak toho, co po nás žádá Pán: být městem na hoře ležícím, do kterého je vidět ze všech stran. "Biblický" přístup charismatiků slouží jenom k zatajování jejich nepěkných, neslušných a nekřesťanských způsobů jednání, kterými usilují dosáhnout ve sborech svých cílů.
Bylo by podivné, kdyby členové sboru netušili, že někdo má takové obavy a názory. Zejména když většina 19-ti členů hlasovala proti charismatikům.
Tvoje argumenty vycházejí z typicky charismatické argumentace. |
]
Re: Re: Re: Josijas nás věcně informuje a vyjadřuje svůj názor (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: demagog v Sobota, 26. březen 2011 @ 10:40:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mozna, ale... Podle meho nazoru mel postupovat nasledovne:
1) Protestovat u kazatele ci u starsich 2) Jestli bod jedna nepomohl, pak protestovat na clenskem shromazdeni 3) Jestli bod dvě nepomohl, pak se obrátit na VV s prosbou o prosetreni 4) Jestli by ani bod tri nepomohl, tak az pak svou kritiku zverejnit na internetu.
Je tento postup charismaticky anebo podle biblickych principu?
|
]
Re: Re: Re: Re: Josijas nás věcně informuje a vyjadřuje svůj názor (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: Krytyk v Sobota, 26. březen 2011 @ 13:01:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Odhlédneme-li od toho, že Bible internet nezmiňuje ;) pak je samozřejmé, že se členové sboru snaží své názory nebo obavy konzultovat se všemi ostatními členy ve sboru, potažmo i s kazatelem a staršovstvem sboru. Věřím že v suchdolském sboru probíhají živé diskuse na toto téma průběžně, i v této chvíli.
Potíž je v tom, že tvůj charismatický postup (za prvé) velmi volně parafrázuje (za druhé) biblické doporučení jak reagovat/ upozornit na hřích sourozence v církvi.
Tvůj postup se však netýká upozornění na hřích (což je věc bohumilá), ale jak omezit svobodný projev vlastního názoru ve sboru, popřípadě kritiku, jak říkáš ty (což je věc Bohu velmi nemilá).
Je to ďábelský vynález charismatických vůdců, jak s upevňovat ve sborech autoritu a nepřipouštět ventilaci jiných názorů. Mají na to speciální nástroj, kterým každého, kdo k nim poslušně podle bodu 1) přijde protestovat, velmi snadno zpacifikují: Obviní jej ze vzpoury vůči autoritám (a tedy i proti Bohu) a mohou s ním ihned zahájit kázeňské řízení. Na bod 2) už nedojde. Ďábelská záludnost tohoto postupu spočívá v tom, že charismatické autority ztotožní svobodné vyjádření vlastního názoru řadového člena sboru s hříchem.
Bod 3) je v BJB málo platný, neboť VV BJB je výkonný orgán, který vykonává vůli Sjezdu delegátů, nikoliv dozor nad sbory.
Tvůj příklad názorně ilustruje jak moc mohou ovlivňovat členové CB sbor v Suchdole. Nemají zřejmě o baptismu, o baptistických řádech a principech ani ponětí, a prosazují způsoby a principy, kterým uvykli v mateřské CB. Pokud prosadíte v BJB Suchdol tvůj postup, pak baptistický sbor již nebude jednat podle baptistických zásad ale podle zásad CB, potažmo její charismatické většiny. Sbor v Suchdole tak bude sice formálně členem BJB, ale prakticky bude fungovat podle principů jiné denominace. A to je hrozba, která se netýká pouze BJB v Suchdole ale i mnoha dalších baptistických sborů. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Josijas nás věcně informuje a vyjadřuje svůj názor (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: demagog v Sobota, 26. březen 2011 @ 13:13:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pises, ze bod tri je malo platny, cimz jsi vsak nevyloucil, ze je uplne vylouceny. Jsem si vedom, ze postaveni VV BJB je jiny nez Rady CB, presto si myslim by nebylo proti biblickym zasadam, kdyby VV ne z moci autority, ale z nezavisleho bratrskeho pohledu muze vstoupit a nabidnout se jako prostrednikem jednotlivych proudu. A take by mohlo rici, jestli takovyto postup (ovlivnovani sboru sborem jinym) je v proadku ci nikoliv.
Jestlize by kazatele zabranili po bodu 1 naplnit bod 2, pak je zcela jiste mozno tento bod preskocit :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Josijas nás věcně informuje a vyjadřuje svůj názor (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: Krytyk v Sobota, 26. březen 2011 @ 15:42:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nezávislý bratrský pohled je výborná věc a pokud je oběma stranami, které jsou ve sborech ve sporu, vítán, může i pomoci ke smíru, jak se několikrát i stalo. Otázka je, na jak dlouho, neboť příčiny sporů mezi expanzivními charismatiky a baptisty jsou teologicky tak hluboké, že nejsou slučitelné a koexistence není trvale udržitelná.
Kazatelé sborů u baptistů nemají moc, jaká je jim přiznávána v CB. Jsou to služebníci Slovem, kteří si jsou se všemi členy sboru rovni.
To charismatici vnášejí do baptistických sborů své důrazy na kazatelovu autoritu, nadřízenost a rozhodovací pravomoce. Toto u baptistů patří sborovému shromáždění.
Proto asi charismatici usilují získávat ve sborových shromážděních většinu (i za cenu hlasů členů z jiné denominace), aby mohli prosadit volbu kazatele charismatického typu, který již z pozice charismaticky chápané autority bude sám ve sboru prosazovat charismatické principy a postupy, a proměňovat tak původně baptistický sbor ve společenství naddenominačního charismatického typu. |
]
Re: Re: Re: Josijas nás věcně informuje a vyjadřuje svůj názor (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: demagog v Sobota, 26. březen 2011 @ 10:42:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jeste jedna poznamka krytyku: Samotny clanek nikde nerika, ze se jednalo o hlasovani charismatku x necharismatiku. Toto uz podsouvas ty...
|
]
Re: Re: Re: Re: Josijas nás věcně informuje a vyjadřuje svůj názor (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: Krytyk v Sobota, 26. březen 2011 @ 12:31:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano je to můj názor, moje zhodnocení situace podle informací, které mám k dispozici.
Je-li v BJB část sboru nespokojená s kazatelem, a je-li to z větší části mládež, a jsou-li v tom zapojeni členové CB (JB, KS, AC, SŽ, TCV, atd.) pak důvodem bývá téměř vždy nespokojenost charismatiků a jejich touha po silné autoritě. Což je ovšem u baptistů nemyslitelné. To pak vyvolává ve sborech pnutí. A proto v takových případech hlasují charismatici proti necharismatikům. |
]
Re: Re: Hlasy členů Církve bratrské pomohly svrhnout baptistického kazatele (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: informator v Sobota, 26. březen 2011 @ 10:03:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Asi nejenom mě by zajímalo, co přesně je v tomto článku lež.
Když zde čtu vyjádření členů suchdolského sboru, tak by se zdálo, že ani neproběhlo hlasování o odvolání kazatele.
1) Je tedy pravda nebo lež, že členové suchdolského sboru hlasovali o dalším setrvání kazatele ve sboru?
2) Je tedy pravda nebo lež, že měli na výběr buď "setrvání kazatele ve službě" nebo "odvolání kazatele"?
3) Jsou tedy pravdivé nebo lživé v článku uvedené výsledky voleb?
4) Podíleli se na výše uvedeném hlasování členové Církve bratrské?
5) Je pravda nebo lež, že volební
komise tučným písmem ve výsledcích hlasování uvedla, že kazatel byl
většinou 23 hlasů odvolán?
6) Pokud jsou informace 1-5 pravdivé, jak potom nazvat označování Josijase za lháře a nestoudníka?
|
]
tzv. vnitřní záležitosti (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: Mainstream v Sobota, 26. březen 2011 @ 09:13:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Čas od času se opakuje stejný scénář, založený na stejném myšlenkovém paradigmatu.
Někde padne důležité rozhodnutí či se odehraje něco zásadního, co má vliv na další existenci či integritu českého baptistického hnutí - až už na rovině celé BJB (SD, RZS, VV) nebo jednotlivých sborů nebo institucí vytvořených členy BJB (např. BTS) - a už se ozývají hlasy, že jde o vnitřní záležitost těch, kteří danou věc spískali. A pak se začne plakat na falešném hrobě - jak si mohl někdo dovolit takovou věc zveřejnit či jak to že administrátoři webu tyto informace nescenzurují.
Vnitřní záležitosti staršovstva/delegátů/Výkonného výboru do nichž není nic členům, vnitřní záležitosti sboru do nichž není nic ostatním sborům, vnitřní záležitosti BJB do nichž není nic okolnímu světu - to je "cesta do pekel".
Pokud přijmeme toto paradigma za své, pak se nedivme, že bude přibývat členů sborů, do jejichž života není nic ostatním, starším, kazateli ...
|
Re: tzv. vnitřní záležitosti (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: DandySt v Neděle, 27. březen 2011 @ 16:05:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ač je pro mne (a věřím že pro víc členů BJB v Suchdole) těžké na některé
příspěvky nereagovat, pokusíme se jako staršovstvo jen o krátké věcné
vyjádření.
Není pravda, že by hlasy členů CB v Suchdole nad
Odrou pomohly svrhnout baptistického kazatele. Dokonce tyto hlasy ani
neovlivnily konečné rozhodnutí našeho kazatele. Dále není pravda, že by
volební komise někde uvedla, že byl kazatel odvolán a že by nějak
manipulovala s výsledky voleb. Volební komise jen prezentovala výsledky
voleb v číselné podobě (tak, jak je vidět v úvodu článku, nic víc, nic
míň). Není tedy ani pravda to, že by si nějaká část sboru vypomohla k
údajnému odvolání kazatele hlasy nečlenů BJB.
Jakožto
staršovstvo Suchdolského sboru se od nařčení zde vznesených vůči našemu
sboru distancujeme. Většinu výroků vůči nám zde uveřejněných považujeme
za nepravdivé a zavádějící.
Následný směr diskuze plynoucí
mnohdy spíše z neznalosti konkrétní situace a vycházející z toho, co kdo
kde slyšel, nebo přečetl, jen zbytečně vyvolávají nepokoje a rozbroje v
našem sboru. Proto pokud by někdo měl opravdový zájem, nebo obavu o náš
sbor BJB v Suchdole, pak kontaktujte naše staršovstvo třeba na emailu
DandyST@seznam.cz, kde vaše dotazy rádi zodpovíme.
S přáním Božího pokoje Staršovstvo BJB v Suchdole n.O. |
]
Krátké věcné vyjádření staršovstva BJB Suchdol n.O. (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: Krytyk v Neděle, 27. březen 2011 @ 21:24:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky za vyjádření vašeho staršovstva. Škoda jenom, že celou záležitost neobjasňuje, ale naopak ještě více zamotává.
Píšete, že "volební komise jen prezentovala výsledky voleb v číselné podobě (tak, jak je vidět v úvodu článku, nic víc, nic míň).
Potvrzujete tedy, že dokument Výsledky hlasování o spokojenosti s kazatelem březen 2011 v článku Josijase je skutečně pravdivý přesný opis lístečku, rozdávaného volební komisí po bohoslužbách. Tento dokument je tedy autentický.
Potom jsou však s ním další prohlášení staršovstva v hlubokém rozporu. Škoda, že staršovstvo nedokázalo říci upřímně a nahlas, jaké je konečné rozhodnutí kazatele. Pokud se rozhodl rezignovat a odejít ze sboru, těžko uvěřit, že jej v jeho rozhodování neovlivnilo hlasování o jeho odvolání, potažmo hlasy členů CB.
Jisté tedy nade vší pochybnost je, že se jednalo o hlasování o odvolání kazatele. Volební komise to takto sama uvádí ve výsledcích na lístečku jako jeden z předmětů hlasování. Že nešlo o nějakou anketu, ale o proces odvolání, dokládá i název "Volební komise" na rozdávaném lístečku. V opačném případě by šlo o neformální sčítací komisi.
Pokud se kazatel rozhodl odejít ze sboru sám, pak tím mohl předběhnout konstatování Volební komise, že hlasováním byl odvolán. Tím by sice formálně nebyl odvolán, ale výsledky hlasování o jeho odvolání mohly být dostatečným podkladem pro takové konstatování (s podporou hlasů členů CH), pokud by je kazatel svým rozhodnutím nepředběhl. Kazatel by tak mohl dostat od Volební komise čas k tomu, aby to udělal sám.
Pokud hlasování o odvolání kazatele proběhlo v souladu se základním řádem sboru BJB, pak započítávání pěti hlasů členů CB do výsledků hlasování je dle tohoto řádu manipulováním s výsledky voleb. A odchází-li kazatel dobrovolně, pak hlasy členů CB de facto skutečně pomohly svrhnout kazatele a část sboru, která byla nespokojená, si skutečně vypomohla k dosažení výsledku odvolání hlasy nečlenů BJB.
Nešlo by tedy o nějaké nařčení, ale dle autentického lístečku o pravdivou skutečnost. Staršovstvo se od ní může distancovat jak chce, ale to je asi tak všechno, co může proti tomu dělat.
Lépe by bylo pravdivě informovat veřejnost, jak se kazatel sboru na základě jejich neobvyklého hlasování rozhodl. Je to v opravdovém zájmu sboru BJB Suchdol n.O. i v opravdovém zájmu BJB jako takové. |
]
Re: Krátké věcné vyjádření staršovstva BJB Suchdol n.O. (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: demagog v Úterý, 29. březen 2011 @ 08:41:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | At tak ci onak pripadny odchod kazatele se neutaji, zvlast, jak si tak procitam zdejsi diskuzi, tu ma kazdy uzivatel sit tajnych zvedu :-) ...
|
]
Re: Re: Krátké věcné vyjádření staršovstva BJB Suchdol n.O. (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: Krytyk v Čtvrtek, 31. březen 2011 @ 13:57:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je nepochopitelné, že staršovstvo suchdolského sboru tají dopad hlasování na rozhodnutí kazatele sboru. To je nemravné a hříšné politikaření. Jejich slovo není Ano, ano, nikoliv, nikoliv. Neupřímnost, mlžení a tajnůstkaření se obrací proti původci. Jak je možno důvěřovat takovém staršovstvu?
Samozřejmě, že osud jejich kazatele bude v krátké době veřejně znám. Tato informace ale není v této chvíli tak skandální, jako to, že se staršovstvo baptistického sboru rozhodlo utajovat před veřejností informaci o rozhodnutí kazatele o svém setrvání ve sboru. To je neslýchané! |
]
Re: Re: tzv. vnitřní záležitosti (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: informator v Pondělí, 28. březen 2011 @ 12:56:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže máme věřit, že Josijasova zpráva je zavádějící. Vyjádření suchdolského staršovstva však žel není vyvádějící (z omylu, nepravdy, lži) do pravdy. Pokud jsou suchdolští přesvědčeni, že je lepší na jednoznačně formulované konkrétní otázky neodpovídat, je to jejich věc.
Připomíná mi to úhybné manévry na politické scéně. Media poukážou na nějaký problém a politici se místo jeho objasnění začnou vymezovat vůči "nepřejícnému" mediálnímu obrazu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Hlasy členů Církve bratrské pomohly svrhnout baptistického kazatele (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: Krytyk v Pondělí, 28. březen 2011 @ 10:59:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Propojování rumunských fundamentalistů s charismatiky je zajímavý jev. Dle mého se oboustranně jedná o pragmatické aliance, které využívají ochoty druhé strany pomoci při dosahování velice rozdílných dílčích cílů.
Předně si je třeba uvědomit, že rumunský "baptismus" je ve srovnání s obecnými baptistickými zásadami a principy hodně modifikovaný, zejména co se týče autority kazatelů a starších i postavení žen. Svatohelenští v tomto prostředí dlouho žili a přijímali vzory, schémata a modely jednání od svých rumunských učitelů. Generace dospělých, která se pak do ČR přestěhovala, měla již tyto zásady pevně zafixované a nemá ani chuť ani potřebu něco na nich měnit. Obecné baptistické zásady a principy jsou jim cizí a považují je za nebezpečné pro život sboru. Preferují systém pevné ruky, jednoho muže (nebo více mužů), což jistě velmi souznívá s vírou a praxí charismatiků.
Zprávy z Lovosic ukazují, že vůdci svatohelenských, klan Klepáčků, mají cíle spíše pragmatické - prosadit se do vedení sboru a získat v něm vliv. Prostředky uplatňování vlivu - systém pevné ruky - není cílem, ale jen nástrojem, který jim umožní uspokojit jejich nemalé ambice.
Zprávy z Aše hovoří o vládě pevné ruky svatohelenského kazatele A. Boháčka ale také zároveň o čilé aktivitě charismatiků.
Charismaticky orientovaný J. Katuščák z Aše sloužil několik let externě kazatelskou službou v taktéž charismaticky orientovaném 2. chebském sboru. Vývoj v něm je též pozoruhodný. Z původně na SD deklarovaného misijního sboru, který vznikl proto, aby zasáhl evangeliem okrajové čtvrti města, se původní skupinka 33 členů za ca. 15 let "rozrostla" tak, že účast na nedělním shromáždění činí ca. 17 osob (viz. http://www.bjbcheb2.cz/album/fotogalerie/#v-nedeli-2-jpg). Bohoslužby konají nyní ca. 300 m od mateřského sboru v charismatickém centru s příznačným názvem Vinice (narážka na ultracharismatické "Torontské požehnání"?), čímž jejich původně deklarovaný misijní záměr přichází vniveč. Podle jejich internetových stránek jim slouží kázáním kromě vlastních členů představitelé křesťanského společenství (!), se kterým je spojují i další společné aktivity.
Zprávy z prvního Chebského sboru hovoří o utajovaném střetu ve staršovstvu mezi dvěma fundamentalistickými křídly, který vedl k odstoupení dlouholetého předsedy sboru B. Nováka. Ten nebyl nikdy horlivým zastáncem obecných baptistických zásad a principů, zprávy hovoří o účelovém neinformování sboru, o podivných způsobech hlasování i o rozhodováních bez hlasování. Jeho oponenti v čele s V. Černíkem a Ing. Kvasničkou, kteří se ujali vedení sboru, také neuplatňovali v minulosti nijak nadšeně zásady baptismu, jsou podobného ražení (viz např. zajímavé příspěvky Ing. Kvasničky k tématu státních dotací zde na Notabene). Není bez zajímavosti, že Ing. Kvasnička slouží i v charismatickém 2. chebském sboru (viz stránky 2. sboru). Zde zřejmě také vyrůstá aliance mezi fundamentalisty z 1. sboru s charismatiky z 2. sboru. Na společné cíle si však pravděpodobně budeme muset počkat. Spolu s kazatelem D. Slámou, žákem M. Svobody z Cvikova a pravidelnými aktivitami letničního německého misionáře Kornelia Novaka tak i zde vzniká zajímavý fundamentalisticko-charismatický guláš.
Zprávy ze Sokolova hovoří o pevné fundamentalisticko-charismatické ruce kazatele M. Jílka metodicky vedeného pevnou rukou A. Srba.
Zprávy z Litoměřic zase mluví o fundamentalisticko-charismatickém souručenství V. Malého s exbiskupem JB a kazatele sboru v Litoměřicích V. Plevou.
A tak bychom mohli pokračovat dál. Tento fenomén fundamentalisticko-charismatických aliancí v baptistických sborech ukazuje, že doba sólo nájezdů expanzivních charismatiků do baptistických sborů již minula. Charismatici se v nich etablovali a našli v nich pragmaticky výhodného spojence - fundamentalisty. Zřejmě doufají, že se jim s jejich pomocí po vzoru převratu v SBC podaří ovládnout sbory. Jak potom provedou vzájemné vypořádání se však dá velmi obtížně odhadnout.
Petr Bača je absoluvent BTS, dle menho velice fundovany. moc dobre vi
jaky svuj nazor zamlcet aby nebyl hned poslan pryc. Ale na druhou stranu
je na nem videt ze jiz od zacatku kdy se zacal zapojovat po prace ve
sboru v Asi, byl pod vlivem lidi kteri maji jine chapani baptismu, a z
toho plyne i jeho dnesni smerovani - smes
charizmatickofundamentalisticke teologie s velkym durazem na autoritu
kazatele. Vyhraneny proti sluzbe zen, i kdyz tak jak to chape BTS - tedy
jen v pripade kdy se to netyka rodinych prislusniku. Skutecnost, ze se
pri "odchodu" kazatele a starsovstava v Cvikove, pred zhruba rokem,
postavil proti vuli sboru, jen dokazuje jeho smerovani v praktickem
zivote.
co se deje v lovosicich se da velice spatne popsat slusnnymi slovy.
Osobne je mi z toho spatne - smrdi to jako kdyz se vyvazi zumpa, a je to
horsi o to vic, ze se to deje v cirkvi. cas ukaze co se vlastne stalo,
spina se vzdy ukaze. A jak to vse dopadne? uvidime, jestli toho budu
osobne svedkem, nevim. Zalezi jake cistky to vyvola a jak skupina za tou
spinou stojici bude dlouho soudruzna.
nejsou to jen charizmatici, i kdyz ti maji asi hlavni slovo a docela
slusne zneuzivaji Boží jmeno - "Buh voli", "Buh to tak chtel" atd. Plyne
mi z toho, ze Buh ma hromadu robotu, ktere ale neovlada ON, ale ti vice
duchovni - tedy tak by to oni chteli. na druhou stranu je tam skupina
podporovana fundamentalistickou teologii, i kdyz si osobne myslim ze
tito nevedi ktera byje. Tato teologie jim zkratka zapada je jejich
tradice a smysleni, ktere si privezli ze Svate Heleny. Tim nechci rici,
ze vsichny z techto koncin premysli a veri jako tato skupina v
lovosicich.
V tuto chvili tyto skupiny, doplnene temi, kteri se jimi dali ovlivnit,
a sjednocene tematem voleb noveho kazatele hledaji obetniho beranka/ky
aby jen potvrdili svou pravdu a moc kterou chteji mit.
Nakonec Bůh vi co se deje, nektere veci dopousti, abychom si uvedomili
sve chyby a pokud mu zustaneme verni a budeme hledat Jeho vuli a
nebudeme prosazovat svou, tak nam z toho i pomuze.
|
Re: Hlasy členů Církve bratrské pomohly svrhnout baptistického kazatele (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: Mirkap v Pondělí, 28. březen 2011 @ 22:51:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Počátek moudrosti je bázeň před Hospodinem. - Žalm 111 verš 10 "Starší mezi vámi vybízím, já spolustarší a svědek Kristových utrpení a také účastník budoucí slávy, která bude zjevena: Paste Boží stádo, které je u vás: dohlížejte na ně ne z donucení, ale dobrovolně, (podle Boha) ne z nízké zištnosti, ale ochotně, ne jako páni nad svým podílem, ale jako ti, kteří se svému stádu stávají vzorem. A když se ukáže nejvyšší pastýř, dostanete nevadnoucí věnec slávy. Stejně se vy mladší podřiďte starším. A všichni se oblečte v pokoru jeden vůči druhému, neboť Bůh se staví proti pyšným, ale pokorným dává milost." - 1.list Petrův kapitola 5, verše 1 - 5 Žádné slovo o procentách, hlasování či demokracii. |
Re: Re: Hlasy členů Církve bratrské pomohly svrhnout baptistického kazatele (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: Krytyk v Čtvrtek, 31. březen 2011 @ 13:42:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud jako charismatici považujete baptistické zásady a principy za nebiblické, nikdo vás nenutí, abyste se podle nich v suchdolském sboru chovali. A nikdo nemá právo vás k tomu nutit.
Na duhou stranu to ovšem má i své důsledky. Pokud se neřídíte Základním řádem sboru BJB, pak se nemůžete nazývat sborem BJB a setrvávat ve svazku BJB. To je jediné správné a čestné řešení. Vše ostatní je nesprávné, nečestné a podloudné přelézání plotů z jiných denominací a záludné, podloudné tunelování baptistických sborů.
Nedodržování Základního řádu sboru BJB jste svým podivným hlasováním dostatečně prokázali, takže pokud to nebyl fatální omyl, který bude napraven, nezbývá než se statečně postavit za vaše vlastní vyznání, vystoupit z BJB a suchdolský sbor zařadit do denominace, jejíž věrouku vyznává. |
]
|
| |
|
|