Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Marcela   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 1, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2919
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 699 449

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 77 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Názory: Církve na rozcestí
Posted on Pondělí, 31. březen 2014 @ 22:55:49 CEST Vložil: Mainstream

Diskuse o odluce poslal Nepřihlášený

Ve starověku se křesťanské církve zabývaly ze všeho nejvíc evangelizací a ve středověku zase politikou. V obou případech se stejnou chutí a s nemalými úspěchy.

V novém věku (včetně věku přítomného) se církve soustředí především samy na sebe. Což nemusí být nutně tak špatné, pokud to nebude sobecké, pokud to bude spojeno s tím, že půjdou trochu do sebe a podaří se jim udělat to, čemu se v oblasti IT říká aktualizace.

Církve potřebují důkladně obnovit svoji duchovní identitu, výrazně zjednodušit svoji organizační strukturu, nekompromisně zmodernizovat svoje vnější projevy.

Tento proces ovšem může komplikovat skutečnost, že středověk skončil v některých velkých církvích s dlouhou tradicí o několik staletí později než v okolním světě. V některých ohledech dokonce možná ještě trvá.

Další komplikací může být přesvědčení některých náboženských představitelů, že církve jsou tu od toho, aby lidem říkaly, jak mají žít, a lidé jsou tu od toho, aby je živili. Případně, pokud jim bylo živobytí nějakým způsobem nespravedlivě zkomplikováno, mají nárok na právoplatnou náhradu a kompletní odškodnění i s úroky.

Proč? Protože vy nás přece potřebujete! Jenže co když ne?

Církve by měly skoncovat se svou ekonomickou a možná i mentální závislostí na státu. Přestat s trapnými tahanicemi o peníze, domy, lesy, pozemky a deskové malby Mistra vyšebrodského oltáře, protože tyhle právní tanečky poškodí jejich pověst na dalších sto let. Měly by začít hledat nový, eticky čistý zdroj příjmů v podnikatelské činnosti a formou desátků svých členů nebo jiným způsobem hradit platy pastorů, pastoračních asistentů a misijních pracovníků.

Takovéto sebevědomé, ekonomicky nezávislé, komunitě užitečné a svému poslání věrné církve by dozajista přitáhly pozornost mnohých sponzorů a firemních i individuálních dárců.

Pro dobrý příklad netřeba chodit daleko. Největší křesťanská autorita, Pavel z Tarsu, to takhle dělal. Ačkoli cestoval, psal, organizoval a vyučoval v míře pro většinu lidí nepředstavitelné, současně byl schopen postarat se o své příjmy tak, aby nebyl nikomu ekonomicky na obtíž. A tohle učil: Zakládejte si na tom, že budete žít pokojně, věnovat se své práci a získávat obživu vlastníma rukama. Tak získáte úctu těch, kteří stojí mimo, a na nikoho nebudete odkázáni (1. list Tesalonickým, 4,11-12).

Na ochotě církevních představitelů klást si nové otázky a odpovídat na ně jiným způsobem než dosud závisí do značné míry budoucnost křesťanství v naší zemi. Protože konkurence roste a o slovo se už nehlásí pouze ateisté, ale i mnohá další silná a expanzivní náboženství, především muslimové. A brzy to slovo dostanou.

Pavel Kosorin
ředitel Centra sociálních služeb Armády spásy v Brně a autor většího počtu úspěšných sbírek aforismů

Zdroj: neviditelnypes.lidovky.cz



 
Příbuzné odkazy
· Více o Diskuse o odluce
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Diskuse o odluce:
BJB nepříjme finanční vyrovnání podle zákona o majetkovém vyrovnání !


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 5
Hlasů: 2


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Církve na rozcestí" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Hledat v diskusi
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Re: Církve na rozcestí (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Čtvrtek, 17. duben 2014 @ 12:38:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já bych rozhodnutí církví zvláště ve věci CR nijak nepřeceňoval, protože vím, že dnešní církve nemají s církví Kristovou, sestávající z jednotlivých spasených údů, vůbec nic společného. Viz např. PŠENICE A KOUKOL V CÍRKVI  .   Z tohoto důvodu již dnešní církve nehrají v dějinách spásy již žádnou úlohu. A tyto církve ROZHODNĚ nestojí na rozcestí.  Stát na rozcestí znamená především mít SVOBODU VOLBY – a tu dnešní církve nemají. Jejich dnešní stav způsobilo odpadnutí od Krista v minulosti – a je logickým následkem tohoto odpadnutí.   Církve mají sloužit v rámci možností, jež jim vytvořil Bůh.  Jenže církve se rozhodly vytvořit si svůj vlastní rámec možností – bez Boha.   I když dnešní církve vědí, že CR byly chybným krokem, nemají SVOBODU toto své rozhodnutí revidovat – tím méně ho pak vzít zpět.  Kdyby tak učinily, vzbudily by tím nejen sympatie u národa – ale navíc by svým odpůrcům vyrazily argumenty z ruky. A tak směřují, unášeny v řečišti času, ke svému neblahému konci. Církve  neustále prohlašují, co všechno s penězi nabytými v CR pro národ podniknou – ale národ jim nestál ani za to, aby se ho zeptaly, zda o tyto nabízené služby vůbec stojí. A možností, jak se to dovědět, bylo jistě dost.  Nicméně se tyto možnosti ani nepoužily, protože církve názor národa prostě NEZAJÍMÁ.   A tím se církve stávají překážkou na cestě ke Kristu. Samy nevcházejí, a těm, kteří vejít chtějí, brání.   Lk. 11:52 „Běda vám zákonníkům, nebo vzali jste klíč umění; sami jste nevešli, a těm, kteříž vcházeli, zbránili jste.“ (BK)   Církve, tedy církevnické spolky a náboženské organizace, již zpečetily svůj zánik. Bratr Křesina v knize „KRISTUS V OBĚTECH STARÉHO ZÁKONA“ v kapitole „VYJDĚME K NĚMU VEN Z TÁBORA!“ na str. 102 praví: „Venku za táborem“, mimo státně organizované náboženské a politické společnosti, je místo každého skutečného, opravdového Křesťana.“ A já mu rozumím a s jeho výroky souzním. K „vyjití z tábora“ situace nezadržitelně spěje. A přesně zde bude brzy místo pro každý úd církve Kristovy.  Ne nadarmo vyzývá bratr bratr Křesina  k exodu z těchto církví. Hrozí totiž riziko, že bychom se tam mohli nakazit falešným evangeliem a usnout spánkem smrti (Ž. 13:4).   Církve mohou sloužit národu i v zařízeních, jehož nejsou vlastníky (jako tomu bylo i za totality), aniž by tedy disponovaly penězi. APOŠTOLÉ K HLÁSÁNÍ KRISTA PENĚZ TÉŽ NEPOTŘEBOVALI!!! Posloužit bližnímu ke spáse mohu tím, co Pán mi daroval – nepotřebuji k tomu světských zákonů!!! Tato možnost vůbec nebyla vzata v úvahu – zřejmě proto, že by se pro prosazování CR vůbec nehodila.   Jestliže církve chtějí sloužit národu za podmínek, jež si vymohly a vytvořily pomocí světských zákonů, nechť si pak laskavě uvědomí, že podstatný nástroj hlásání evangelia –  totiž láska k bližnímu tím definitivně vzala zasvé, a její služba národu se bude tak odehrávat jen ve světské rovině. Jejímu svědectví o Kristu totiž málokdo uvěří. Jde o fatální propad důvěry.   Církve nepotřebují „obnovit svoji duchovní identitu“ – církve potřebují návrat ke Kristu – čehož zřejmě již nejsou schopny a tak samy nad sebou vynášejí soud.    Dále viz: F.L.KŘESINA - Církev, která je Jeho Tělo a místní sbor v Písmech Nové smlouvy F.L.KŘESINA - Zpronevěra nauce o Církvi a místním sboru Nekonvenční pohled na narovnání vztahu mezi státem a církvemi   NÁROD POTŘEBUJE KRISTA, NIKOLI CÍRKVE!!!  BA 



Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.08 Seconds