Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Marcela   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 1, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2919
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 698 310

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 46 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Události: Boj o restituční miliony v Pravoslavné církvi nabírá na obrátkách
Posted on Sobota, 13. prosinec 2014 @ 12:13:27 CET Vložil: Mainstream

Církevní restituce poslal Nepřihlášený

Napadení v rezidenci olomouckého pravoslavného arcibiskupa Simeona

Ve středu 10. prosince 2014 došlo k napadení otce Izaiáše v rezidenci vladyky Simeona. Nejprve do olomoucké rezidence telefonoval o. Milan Gerka, tajemník Synodu v Prešově, že k vladykovi Simeonovi přijde nějaký posel s dokumentem, který by měl vladyka podepsat.

Po třech hodinách se ve dveřích olomoucké rezidence objevil muž, který slouží v ruském chrámu svatých Petra a Pavla v Karlových Varech u protojereje Nikolaje Vasiljeviče Liščeňuka, který je prvním představitelem a zplnomocněným zástupcem Ruské pravoslavné církve na českém území a podléhá pravomoci patriarchy moskevského a vší Rusi.

Tento "posel" nesl dokument, jenž požadoval od vladyky Simeona podepsat. Otec Izajáš dokument vzal, protože si vladyka Simeon přál pořídit kopii, ale po telefonu s o. Milanem Gerkou, který "poslovi" nařídil údajně na základě příkazu od právníka JUDr. Kincla, který zastupuje Pražskou pravoslavnou eparchii, že se kopie udělat nesmí a vladyka má dokument jen podepsat a ihned odevzdat, se "posel" začal chovat agresívně, a otce Izaiáše napadl před očima vladyky Simeona a přítomných sester. Trhal na otci Izaiášovi oděv, oba pánové upadli na zem. Nakonec se společnými silami podařilo útočníka vytlačit ven za dveře.



Potom otec Izaiáš telefonicky informoval o. Milana Gerku, který zřejmě byl ve spojení s útočníkem, protože po několika minutách se útočník vrátil pro nepodepsaný dokument a odešel.

Vladyka Simeon ani otec Izaiáš se na Policii ČR neobrátili jen proto, že útočníkovi a jeho pomocníkům křesťansky odpustili a v modlitbách věří, že se napraví.
(pozn. redakce: Vladyka Simeon i otec Izaiáš však nedávno sami na sobě zažili od svých názorových odpůrců pokusy o zneužití Policie ČR k podávání účelových trestních oznámení.)

Do krize v naší místní církvi se velmi aktivně vměšuje Ruská pravoslavná církev. Otec Nikolaj Vasiljevič Liščeňuk z Podvorje Ruské pravoslavné církve se v Praze účastnil zasedání Synodu per-rollam po telefonu. Do tohoto zasedání vstupoval pomocí telefonu otce Nikolaje i metropolita Hillarion Volokolamský, kterého vladyka Juraj navštěvuje na svých zahraničních cestách. V Prešově bylo v lednu 2014 učiněno rozhodnutí dosadit vladyku Jáchyma na pražský arcibiskupský trůn také s pomocí intervence Ruské pravoslavné církve.

Samotná krize v naší církvi naplno začala přesně před rokem na prosincovém Synodu, kde byl vladyka Simeon před očima přítomných ruských biskupů nekanonicky odvolán z místa metropolitního správce a později také z olomoucko-brněnské katedry. Tři biskupové Rastislav, Juraj a Jáchym posílení podporou z Moskvy dodnes neuznávají vladyku Simeona jako arcibiskupa Olomoucko-Brněnské eparchie a jako metropolitního správce naší církve. Podle nich není vladyka Simeon ani členem Synodu. Proto naše Matka Církev a většina pravoslavných církví světa od dubna 2014 považuje vedení místní církve za nekanonické. Intronizace vladyky Rastislava spustila nejvážnější krizi světového pravoslaví poslední doby.

Včera Ruská pravoslavná církev a její pomahači poslali člověka, který se snažil splnit svůj rozkaz za cenu fyzického napadení. Co když zítra pošlou rovnou vraha? Prosíme všechny české i slovenské občany, aby bránili naši místní Pravoslavnou církev v českých zemích a na Slovensku před mafiánskými praktikami.

Zde je dokument, který si vladyka Rastislav prostřednictvím o. Milana Gerky a jeho ruského posla přál podepsat od vladyky Simeona. Dokument byl předpodepsaný vladykou Rastislavem a z druhé strany měl už připravené podpisy také od vladyků Juraje a Jáchyma.

Zdroj: http://sul-zeme.cz/index.php/10-nase-eparchie/140-napadeni-u-simeona

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nenapravitelný synod

Zápis ze zasedání posvátného synodu ze dneška. Kdo má čas a chuť, může si tato „moudra“ přečíst.

https://drive.google.com/file/d/0B9QKHV2e4P4lMUR4Rk9BR3hCRlU/view?pli=1

Podepsán je opět pouze Rastislav. Nezasedali kluci opět po telefonu?

Ve zkratce.

Usnesení 1.
Otec Michal byl zvolen eparchiálním biskupem PPE, ale dodnes nepředložil synodu „dokumenty“ o tomto, a tak se jeho intronizace odkládá a je stále platné usnesení z ledna, kterým synod jmenoval vladyku Jáchyma do Prahy.

Komentář: Na shromáždění 22.11.2014 byli fyzicky přítomni vladykové Juraj a Jáchym + tajemník synodu otec Gerka. Není synodu hloupé přijímat taková směšná usnesení? Co se lednového jmenování týče, tak nemůže být platné to, co je nekanonické (nemluvě o tom, že ES PPE se 22.11.2014 jasně vyjádřilo, že vladyku Jáchyma v Praze nechce). Rád bych upozornil synod, že kanonické je pouze to, co je objektivně a prokazatelně kanonické. To, že si synod PCČZS o něčem myslí nebo tvrdí, že je to kanonické, to opravdu ještě neznamená, že to kanonické skutečně je, a naopak. Nemluvě o tom, že praxe prokázala „vysokou“ úroveň znalosti kanonického práva u pánů Rastislava, Jiřího a Jáchyma. Tak vysokou, že se kanonisté v sesterských církvích mohou umlátit smíchy, že toto se někde stalo biskupy.

Usnesení 2.
Bohapusté nesmysly o výletu vladyky Juraje a otce Šuvarského na Fanar. Volba otce Michala 22.11.2014 je z kanonických důvodů pro Cařihrad nepřijatelná.

Komentář: Myslím si, že už je nejvyšší čas přestat lhát a mystifikovat o tom, jak to na Fanaru vypadalo, ale synod si zjevně myslí opak… Volbu na shromáždění organizoval synod – ten schválil kandidaturu otce Michala a po telefonu mu udělil kanonickou způsobilost. Netušili, jak to dopadne? Vše je chyba synodu a několika lidí na ES.

Usnesení 3.
Posvátný synod dělá první-poslední, aby se domluvil s vladykou Simeonem, ale ten dokonce odmítl podepsat memorandum.

Komentář: O tomto memorandu a o způsobu jeho předání si můžete přečíst zde: http://sul-zeme.cz/index.php/10-nase-eparchie/140-napadeni-u-simeona

Usnesení 4.
Ministerstvo kultury nezákonně zasáhlo do vnitřních záležitostí církve, když zapsalo vladyku Simeona zpět do rejstříku. Shromáždění na Moravě 15.11.2014 synod prohlašuje neplatným a nulitním, všechno, co na něm bylo, je též neplatné a nulitní.


Komentář: Ať si synod podá další trestní oznámení na pana ministra nebo ministerstvo, jak to už udělal otec Marek. Policie takový nesmysl samozřejmě zase odloží, ale to nevadí, udělejte to, my ostudy před národem máme zatím málo, že? Že shromáždění na Moravě bylo nekanonické? Pročpak? Že ho nesvolal Ing. Kloktačka, ale nějaký Simeon? Synod nemá ústavní právo něco takového prohlašovat, shromáždění v eparchiích jsou mimo jeho pravomoc. Synod dle Ústavy není žádný komunistický národní výbor, ačkoli se tak asi cítí a každopádně se tak chová.

Usnesení 5.
Synod nabízí vladykovi Simeonovi dobrý obchod. Když uzná vladyku Rastislava metropolitou a vezme zpět svá rozhodnutí, tak synod je ochotný zrušit jeho březnové odvolání z katedry.

Komentář: To jsou tedy kšefty, opravdu dojemné. Jako na arabském trhu. Něco jako: „Hele, dědku, vezmi zpět svá rozhodnutí, ztrapni se před světem, uznej našeho nekanonického Rastislava a my tě na oplátku vrátíme na katedru (ze které vladyka nikdy kanonicky neodešel) a je jedno, že na to nemáme ústavní právo. Hlavně to podepiš a my tě pak za týden třeba zase odvoláme, jsme přeci synod.“

Usnesení 6.
Otec Kloktačka, který se odvolal k synodu, je řádným knězem a je správcem OBE.

Komentář: Tento „milý“ muž podal před časem na vladyku Simeona (88 let) nepodložené trestní oznámení a tahal ho po policejním služebnám. Ing. Kloktačka nerespektuje názor sesterských církví ani českého státu, ale respektuje názor pseudosynodu, který je skoro celým pravoslavným světem považován za nekanonický, proto je Ing. Kloktačka „legální“, ten „nejlegálnější“ ze všech, protože je oddaný synodu. Synodu, který posílá mlátičku na vladyku Simeona, aby si mafiánským způsobem vynutil podpis vladyky Simeona pod lživými a nekanonickými bláboly (výše zmíněné memorandum, viz http://sul-zeme.cz/index.php/10-nase-eparchie/140-napadeni-u-simeona), které chlapci ze synodu vyplodili a s hrubkami sepsali (hrubku pak „nenápadně“ opravili propiskou).

Usnesení 7.
Vyjádření k jakémusi pokusu o registraci „České pravoslavné církve“ na Ministerstvu kultury SR.

Komentář: Nevím, netuším.

Vážení pánové Rastislave, Jiří a Jáchyme, přestaňte už! Jste směšní, svým lhaním, intrikami a pýchou děláte ostudu pravoslaví a svou nekompetentností a nízkou úrovní znevažujete biskupskou hodnost.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(Ne)intronizace otce Michala Dandára

Intronizace otce Michala Dandára se odkládá.

http://pravoslavnacirkev.cz/Novinky/Sdlen-k-termnu-biskupskho-svcen-a-intronizace-dstojnho-igumena-Michala/

Proč? Protože se Pravoslavná církev v českých zemí a na Slovensku nedrží basu.

Přestože by se mnohým líbilo, aby otec Michal byl biskupem svěcen a intronizován co nejdříve, tak se k jeho volbě vyjádřila negativně Matka Církev (Konstantinopolský patriarchát), což v praxi znamená skoro celý pravoslavný svět, jelikož se drtivá většina církví s názorem Matky Církve ztotožňuje. A tak se i naši místní synodální mládežníci poněkud zdráhají otce Michala světit a intronizovat, protože by to pro ně mohlo znamenat poslední kapku do fanarských číší hněvu s jejich jmény. Přesněji řečeno – poslední list papíru, díky kterému se šuplík s kanonickými přestupky přeplní a jediný způsob jak ho vyklidit bude uspořádat duchovní soud. Komu by se chtělo ztratit biskupskou hodnost?

Na jednu stranu pochopitelné, na druhou absurdní. Vždyť to byli právě oni, kdo otci Michalovi na eparchiálním shromáždění 22.11.2014, částečně na místě, částečně po telefonu (celkově to pojmenovali „per rollam“) udělili kanonickou způsobilost. V této záležitosti si dovolím připomenout, že Ústava explicitně vyjmenovává orgány, které se mohou usnášet per rollam. Synod mezi ně nepatří.

Na druhou stranu… koho zajímá nějaká Ústava, kánony či tradice? Ty jsou přeci pro trapné a zaostalé lidi. Naši biskupové jsou mladí a moderní, navíc nejsou žádné „socky“ – mají „namakané“ telefony… tak proč by se měli scházet osobně? Jezdit někam, potit se a funět cestou do schodů… to je tak pro „zaostalé a trapné Turky“. Tak proč by si naši místní biskupové nemohli prostě udělat skupinovou telefonickou-video konferenci přes skype… a říkat tomu „zasedání Posvátného synodu“?

Ono to má ale ještě další háček. Ekumenický patriarchát vydal 1.4.2014 komuniké, ve kterém prohlašuje veškeré úkony našeho synodu za nekanonické (a tedy neplatné), pro náš synod vůbec nemá možnost někomu udělit kanonickou způsobilost. Překvapivě to našem 3 synodálním chlapcům za 8 měsíců nedošlo.

Nejdříve spěchali otci Michalovi udělit kanonickou způsobilost (po telefonu a bez vladyky Simeona) a teď nespěchají se svěcení a intronizací. Je to normální? Normální to jistě není, ale u nás tady je to běžné…

„A co je Ekumenickému patriarchátu do nás?“ „Jsme přeci autokefální?!“ Říkají mnozí u nás…

Ano, jsme samosprávní (tedy teoreticky, prakticky nám to moc nejde). Jenže autokefální je církev vždy na základě práva a za určitých podmínek. A autokefalita nám byla darována právě Ekumenickým patriarchátem – Matkou Církví. Chápat autokefalitu jako „Dali jste nám ji, tak co teď prudíte?“ je podobné osmnáctiletému výrostkovi, jehož mentální věk je cca 12 let, který odpovídá rodičům na námitky, že by neměl doma pěstovat marihuanu: „Co votravujete?! Jsem už dospělej!“

A proč má vlastně Ekumenický patriarchát problém s volbou otce Michala?

Kromě určitých prvků z jeho osobní minulosti, tu jde především o proces zvolení. Dle posvátných kánonů epachiálním biskupem může být ustaven pouze kněz/biskup z té samé eparchie, resp. musí mít propouštěcí list. Ten samý požadavek má i Ústava, která na posvátné kánony zrovna v tomto odkazuje. Tj. kdo nebyl zavčas propuštěn z jiné eparchie (či dokonce církve) a nepředložil propouštěcí list (který vystavuje eparchiální biskup), nemůže být přijat do jiné eparchie a nemůže tam být volen/ustaven biskupem. Další problém je proces volby samotný – synod „per rollam“, jednání kterého je navíc jako takové považováno téměř celým pravoslavným světem za nekanonické, který ad hoc uděluje kanonickou způsobilost přímo na ES (po telefonu). Ústava si totiž jasně žádá, aby kandidátovi na katedru eparchiálního biskupa byla předtím, než se bude účastnit volby, udělena kanonická způsobilost (jinak kandidátem být vůbec nemůže). Toto hlasování také nebylo iniciováno předsedou synodu vladykou Simeonem, ten dokonce ani nebyl k hlasování přizván. A pochopitelně hlasoval i vladyka Jáchym, jehož kanonické postavení je v lepším případě pochybné, v horším již dávno není členem synodu. No a pak se synodální kluci (i mnozí další) diví, že jejich výplody „Turci“ nechtějí uznat. Jejda, to je teda překvapení, jsem opravdu v šoku!

Když si o týden později vladyka Jiří otce Jaroslavem Šuvarským zajeli na Fanar, tak už se s tímto byli nuceni smířit (ač veřejně prohlásili opak). A tak začali přemýšlet, co dál… Dál nic. Nelze dělat něco nekanonicky, pak se snažit obelhat a podvést Fanar… a doufat, že to vyjde.

Základním problémem některých lidí u nás (velmi mnoha lidí u nás) je, že jsou jako chlapi, co si kopou do míče na plácku na vesnici a jde jim to tak blbě, že to někdy vypadá, že se zabijí o míč… jenže u nich na vesnici nikdo lepší než oni stejně není, a tak si o sobě myslí, že jsou dobří… ale tento bludný dojem mají jenom proto, že tam není vůbec nikdo jiný. Tedy oni nejsou nejlepší, ale jediní… a jelikož jsou jediní, tak si myslí, že jsou nejlepší. A pak se dívají na fotbal a řvou, že to ti v televizi vůbec neumění, že by jim to Franta s Jirkou nandali levou zadní. Myslí si, že jsou jako tým rovnocenným soupeřem třeba Realu Madrid, ba že by mohli Real Madrid dokonce přehrát.

No a to je přesně případ některých lidí u nás v Pravoslavné církvi v českých zemích a na Slovensku. Takoví vladykové Juraj a Rastislav si sedí na východě Slovenska, kde jsou biskupy, a cítí se jako hvězdy. Jenže nejsou hvězdy. Kvalitativně (intelektuálně, z hlediska vzdělanosti apod.) nejsou ani průměrní. Přesto, jelikož mají díky své izolaci pocit výjimečnosti, se domnívají, že vezmou Ekumenický patriarchát na hůl a ten jim bude zobat z ruky. Obdobně uvažují i někteří kněží v ČR. A vedeni tímto bludem jednají… a tím otci Michalovi jenom škodí (ovšem jeho by nikdo nemohl donutit se na tom podílet, kdyby sám nechtěl, že…).

A tak se mnozí bojí a nevědí, jak dál. Na jednu stranu tu máme nepochybně zvoleného eparchiálního biskup PPE, na stranu druhou proces jeho volby, jemně řečeno, vykazuje kanonické nedostatky. Někdo ho musí vysvětit a intronizovat. Jenže v současné době to pro každého takového (místního biskupa i cizince) může znamenat konec církevní kariéry a okopávání zahrádky v nějakém Bohem zapomenutém monastýru do konce života. No řekněte, být biskupem, šli byste do toho?

Ale to nic, mimo jiné na západě Čech a v Praze máme „myslitele“ a manipulátory, kteří již nějakou dobu uvažují, jak „obehrát“ Fanar, přinutit ho uznat otce Michala a dokonce donutit Fanar otce Michala vysvětit. Že to nechápete? Já pro toto pochopení mám… Tito lidé celé dny dřou a také jistě drží nejpřísnější půst (chléb a voda), živin je teď v zimě obzvláště málo, nervová soustava jim funguje omezeně (ne že by to u nich jindy byla nějaká sláva) a tak vymýšlejí trapné blbosti…

Ale vězte, nepodaří se vám to. Svým počínáním jenom škodíte Církvi.

Vzpamatujte se, vaše počínání není církevní, je to tragikomická hospodská fantasmagorie po 20 pivech.

Rád bych vzkázal všem našim „intelektuálním gigantům“:

Přestaňte přemýšlet, jak zmanipulovat Cařihrad, ten se jednak nenechá, jednak na to nemáte mozkovou kapacitu, není to vaše liga. Jste jenom neumětelové s nosánkem nahoru, nic víc.

Pochopte konečně, že je tu problém. VELKÝ PROBLÉM. A za ten problém můžete jenom vy sami, nikdo jiný. Vy sami jste to tak provedli. Mějte pokoru a uznejte, že jste všechno zbabrali. Buďte slušní a omluvte se. A potom se snažte najít cestu ven z této příšerné situace. Poradím vám, že tato cesta nevede přes podvody a kejkle jako vystřižené z vesnických jarmarků, ale skrze poctivost, upřímnost, pokoru a úctu k pravdě a jednotě. Přestaňte lhát lidem i sobě, jenom se do toho víc a víc zamotáváte.

Namísto toho, abyste si přiznali plejádu svých chyb, namísto toho, abyste si přiznali pravdivou skutečnost, raději obviňujete ze lhaní ostatní. Vždyť je to ubohé! Přestaňte! Už toho bylo dost. Už žádné lhaní, žádné směšné fígle, žádné mafiánské praktiky!

Vzpamatujte se! Když pro vás není dostatečnou motivací, že vaše počínání je trapné, nepravoslavné a neslušné… tak by motivací mělo být alespoň to, že vaše počínání je neefektivní.

Takhle se věci v Církvi nedělají! To jste vážně tak blbí a namyšlení, že to nechápete?!

Beru na vědomí, že pro mnohé z vás jsou restituční peníze velkým lákadlem. Ale přeci kvůli ním nepohřbíte CÍRKEV!!!

Zdroj: http://krizevcirkvi.wordpress.com



 
Příbuzné odkazy
· Více o Církevní restituce
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Církevní restituce:
Počty vyznávajících členů křesťanských církví v ČR a církevní restituce


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 5
Hlasů: 2


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Boj o restituční miliony v Pravoslavné církvi nabírá na obrátkách" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.10 Seconds