|
| | | Kdo je Online | Právě je 75 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde |
| | | |
| |
|
Prohlášení: Postoj jabloneckého sboru BJB k ekumenické spolupráci
Posted on Úterý, 24. březen 2015 @ 15:24:59 CET Vložil: Mainstream |
poslal Nepřihlášený Napsali jsme dopis představitelům všech církví a denominací v Jablonci,
kde vysvětlujeme náš pohled na ekumenu. Toto stanovisko se pochopitelně
netýká pouze jablonecké ekumenické spolupráce, ale vyjadřuje i náš
postoj k ekumeně obecně. Aby bylo toto naše stanovisko všeobecně
přístupné, zveřejňujeme ho na našich sborových stránkách. Toto vyjádření
si můžete stáhnout zde (PDF formát).
Staršovstvo Bratrské jednoty baptistů v Jablonci n/N zástupcům místních církví a denominací.
Věc: Vysvětlení našeho současného vztahu k ekumenické spolupráci.
Není žádným tajemstvím, že jsme se v posledním období
přestali účastnit jabloneckých mezidenominačních aktivit. Náš postoj je
reakcí na stále jasnější a viditelnější skutečnosti - které již nelze
přehlížet - neboť jsou v přímém rozporu s Písmem svatým – Biblí. Ve
snaze o takzvanou „jednotu“ a v touze po vzájemném smíření a toleranci
se všemi křesťanskými denominacemi (a žel nejen s nimi) - jak to
dokazují např. mnohá prohlášení o muslimech a Koránu z úst profesora
Halíka, je ekumena již dávno naplno ponořená do kompromisů a
politikaření, které vítězí nad jedinou pravdou, a to Pravdou Božího
slova. Všechny denominace sice říkají, že své učení a tradice vyvozují z
Bible, ale přístupy k Písmu a způsoby jejího výkladu a následné
aplikace se natolik liší, že to skutečnou spolupráci tak rozdílných
církví vlastně vylučuje.
Biblickým a tedy společným úkolem křesťanů má být kázání evangelia podle Mat. 28,18-20: Jděte
tedy a čiňte učedníky ze všech národů, křtěte je ve jméno Otce i Syna a
Ducha svatého a učte je zachovávat všechno, co jsem vám přikázal. Ale
tomuto poslání, tedy evangelizaci, rozumí každá církev po svém.
Biblické chápání evangelizace se již z mnohých denominací úplně
vytratilo a v modlitebnách a kostelech mají místo ní prostor více
koncerty, charitativní akce a různé kulturně společenské aktivity. Není
divu, že tak vymizelo kázání čistého evangelia o hříchu a soudu (Ř.
3,9-19), o nutnosti pokání a změny života (Ez.18,20 a 30-31), bez něhož
není možné získat odpuštění a smíření s Bohem (Ř. 3,23-25). A takovéto
„ostré“ biblické evangelium podobné zvěsti Jana Křtitele, se už skoro
nekáže.
Pak se názory logicky široce rozejdou a začne to být
podobné jako v politice. Všechny strany zastoupené ve sněmovně se mohou
jen těžko na něčem dohodnout. To je možné (s kompromisy) jen u subjektů s
podobným zaměřením. Ale jaké kompromisy lze uzavřít, když se to týká
Bible? Proto se mohou křesťanské denominace i v Jablonci dohodnout
vlastně jen na proklamativních akcích, majících sekulárnímu okolí
ukázat, že jsme „jedno“. Skutečnost je ale jiná.
Prvním důvodem našeho „ochlazení“ v
této oblasti, bylo zapojení Římskokatolické církve do Jablonecké
ekumeny. Jsme si vědomi, že tento postoj může být (a asi také bude)
vnímán velmi negativně, přesto si velmi přejeme, aby tato skutečnost
nebyla chápána jako útok proti členům této církve a ani snaha o revizi
tohoto rozšíření mezicírkevní spolupráce.
S lítostí musíme konstatovat, že mnohé denominace,
které vznikly na základě Božího slova, oddělením se od Římskokatolické
církve již nyní ztrácejí rozeznání co je - a co není - v souladu s
Biblí. Tato církev se totiž podle nás již dávno odklonila od Písma k
tradici, tedy k neposlušnosti a odpadlictví, jež došlo až k zatemnění
samotné cesty spásy. Je nám jasné, že v rámci denominací mohou a také
existují rozdíly v chápání detailů některých složitých teologických
doktrín – jakým je třeba výklad eschatologie, či různé způsoby církevní
praxe, které lze v rámci biblického křesťanství akceptovat. V případě
učení, církevní praxe a prohlášení koncilů ŘKC jde však o skutečnosti,
které pod zorným úhlem Písma, akceptovat již nelze!
Věříme, že spolupráce a jednota Kristovy církve je Boží vůlí. Prosím
vás tedy já, vězeň v Pánu, abyste vedli život hodný toho povolání,
které jste obdrželi, s veškerou pokorou a mírností, s trpělivostí se
navzájem snášeli v lásce a usilovali zachovat jednotu Ducha ve svazku
pokoje. Je jedno tělo a jeden Duch, jakož jste byli povoláni v jedné
naději svého povolání. Jeden Pán, jedna víra, jeden křest, jeden Bůh a
Otec všech, ten nade všemi, skrze všechny a ve všech nás. (Ef.4,1-6)
Biblická jednota musí být založena na samotném Pánu
Ježíši Kristu, Duchu svatém a Božím slovu. Dnes se ovšem sjednocování v
rámci ekumeny dosahuje právě přehlížením, překrýváním a opouštěním pravd
Božího slova, jak je pro tuto dobu protireformace typické. Církve
přejímají filosofické myšlení a doktríny postmoderního relativismu a
nutně tak ztrácí rozeznání a staví se do pozice Piláta: „Co je vlastně
pravda?“ Každý má přece tu svoji.
Ano, mnohé se ve vztahu Katolické církve k jiným
denominacím změnilo (vstřícnost, otevřenost, tolerance), ale zároveň
NEDOŠLO k žádným změnám v jejich doktrínách. Stále platí, že Písmo je v ŘK církvi pouhým základem, který je pozdějším učením, výklady a dogmaty
„rozvinuto do celého pokladu víry“. Nevidíme podstatný rozdíl mezi
(neúspěšnými) gnostickými pokusy „rozvinout poznáním“ evangelium a
pozdějším (už úspěšným) doplňováním věrouky samotnou církví. To
rozvíjení totiž znamená, že církevní tradice, učení i praxe jsou Písmu
nadřazeny (církev je nad Písmem)1 i když jsou v naprostém rozporu s
texty Bible.
Proto nemůžeme jinak, než s Martinem Lutherem, který
řekl: „Zde stojím a jinak nemohu. Bůh mi pomáhej“ vyznat, že spasení JE z
pouhé víry a bez jakýchkoli skutků tělesné zbožnosti (Ř. 3,28 a Ef.
2,8-9); a toto vyznání je v učení katolické církve průběžně od
Tridentského koncilu dodnes prokleto2. Proto jako následovníci
reformátorů Chelčického, Komenského a jejich odkazu, musíme zaujmout i
stejné stanovisko; totiž, že Římskokatolická církev svým učením i praxí
zastiňuje Krista a tudíž patří mezi antikristovská zřízení. Ani
„antikristé“v době apoštolů jméno Krista neškrtali, jen cestu spasení
doplňovali (Gal. 3,2) skutky zákona a uctíváním dalších objektů (Gal.
4,8-9) a popíráním vtělení snižovali Ježíšovu roli Spasitele (2J.7).
Snižování Krista a jediného způsobu spasení se děje dodnes, i když
jinými způsoby – viz: získávání odpustků3, uctívání obrazů a soch4
(Pražské Jezulátko), modliteb k svatým5, uctívání Marie jako
spoluspasitelky6, klanění se lidským ostatkům (lebka sv. Václava) a jiné
formy modloslužby (relikvie apod.). Písmo to shrnuje jednoznačně – před
Bohem to jsou ohavnosti, podobné těm, které kdysi prováděl Izraelský
lid. I zhotovení zlatých býčků na Sinaji a později v Izraeli mělo údajně
Hospodina a jeho moc jen znázorňovat7; ale v Božích očích tyto sochy
byly modlami, které Hospodina nahrazovaly. My jako sbor rozhodně
nepřijmeme římského biskupa jako „služebníka bdícího nad svorností mezi
bratry a sestrami“8 - jak nám to nabídl představený hnutí Taize na
letošním Novoročním ekumenickém setkání v chrámě sv. Víta - kde nadřadil
lidské vztahy nad pravdy Písma. U Boha jsou ale láska a pravda
nerozdělitelné!
V první kapitole listu Galatským (v. 6-9) čteme: Divím
se, že se od toho, který vás povolal Kristovou milostí tak rychle
odvracíte k jinému evangeliu. Není ovšem jiné evangelium, ale jsou jen
někteří, kteří vás uvádějí ve zmatek a chtějí Kristovo evangelium
překroutit. Ale i kdybychom vám my, nebo sám anděl z nebe zvěstovat něco
jiného, než to, co jsme vám zvěstovali, budiž proklet! Opravdu
musíme spolu s apoštolem Pavlem žasnout, jak rychle se dnešní
protestantské církve odchylují od kdysi poznané pravdy. Věříme, že ještě
vnímáme, že se tu nejedná o nějaké bezvýznamné doktrinální detaily, ale
že zde jde o otázku spasení, tedy věčného života nebo věčného
zatracení. A nemělo by být potřeba připomínat, že pro toto vyznání mnozí
věrní bratři a sestry v minulosti opouštěli vlast a také žel, pokládali
v nepředstavitelných bolestech své životy.
Druhým, důvodem, proč nevidíme
možnost skutečné spolupráce, jsou však už výše zmíněné rozdílné pohledy
na to, jak rozumíme Božímu slovu - Bibli. My celé Bibli rozumíme jako
neomylnému a bezchybnému Božímu slovu, ke kterému se nesmí nic přidávat
(ani tradice, ani učení církevních otců a koncilů, ani věroučné doplňky
nebo nová zjevení), ale ani se z ní nesmí nic ubírat (tedy zařazovat
části Písma mezi pouhé alegorie a mýty, nebo jinak zpochybňovat
pravdivost Písma nejrůznějším liberálním učením). Protože to, čím pro
nás Bible opravdu je, se pak ukáže v praktických projevech v našich
životech.
A tak se už dnes křesťané „netřesou před Božím
slovem“ (Iz.66,2b). Písmo pro ně už není Boží řečí, o které se
nediskutuje, ale zvěst Bible je už dnes možné pozměnit a přizpůsobit,
protože žijeme v jiné době, jsme obklopeni jinou kulturou a daleko
větším vědeckým poznáním. A logickým důsledkem tohoto odklonu od
neomylných pravd Písma jsou skutečnosti, v některých církvích již zcela
běžné, jako: ženy farářky a kazatelky, tolerance k praktikované
homosexualitě, akceptování různých nekřesťanských učení a náboženství,
ale i zjevné hříchy členů církví jako jsou nevěra, rozvody,
předmanželský sex, život dvojic mimo manželský svazek, opilství a
podobné skutečnosti, aniž by byla uplatňována sborová kázeň podle Mat.
18,15-17 a 1Kor. 5,6-12. A proto podle nás z takto nefungujících sborů a
formálních křesťanských rodin odchází tolik dětí narozených „v církvi“
do „světa".
Třetím důvodem, proč se na mezicírkevní
spolupráci nedíváme optimisticky je to, že zrovna v Jablonci, kde se
aliančně a ekumenicky některé církve scházejí, už možná skoro šedesát
let (!), přesto ke společné biblické spolupráci (tedy evangelizaci) v
podstatě nikdy nedošlo. Byly tu sice dva mezidenominační pokusy sloužit
zpěvem, ale i to byla spíše záliba nebo služba dovnitř církví než
evangelizace. Za tuto dobu také nedošlo (a asi ani dojít nemohlo) k
žádnému sblížení teologických pohledů.
Slovo závěrem: Současné ekumenické aktivity jako
např. modlitby u hrobů sudetských Němců (o žádném modlení u hrobů v
kanonických knihách Písma nečteme) považujeme za snahy ovlivnit veřejné
mínění, které však podle nás nemohou nikoho přivést ke Kristu. A protože
vidíme, že jsme se kvůli různým pohledům na Bibli nepřiblížili a ani
neblížíme k tomu, co by měli dělat křesťané individuálně i společně,
jsme dnes v této otázce tam, kde jsme. Neznamená to však, že se chceme
vrátit do dob náboženských válek a vzájemné nevraživosti. Také to
neznamená, že chceme „spálit“ všechny vztahy s věřícími z jiných
společenství.
Neznamená to také, že budeme členům našeho sboru
zakazovat a bránit v účasti na společných ekumenických akcích. Je ale
pravdou, že je nebudeme ani doporučovat. Neznamená to ani snahu ukázat
naši „baptistickou“ nadřazenost; protože výše zmíněné liberální postoje
vůči Bibli a důsledky z toho vyplývající pozorujeme, žel, již i v naší
denominaci.Je naším přáním, aby toto naše vysvětlení nebylo vnímáno jako
projev povýšenosti či nelásky vůči ostatním. Je to reakce na základě
našeho současného poznání a jsme ochotní ho na základě Božího slova
měnit. Víme, že tento postoj nás nečiní ani svatějšími ani lepšími, než
ostatní. Jsme jen hříšníci omilostnění a znovuzrození z Boží milosti a
uvědomujeme si se zahanbením, kolik nám toho chybí ke Kristově
dokonalosti; a že bez Boží lásky jsme jen zvučící kov a dunící zvon.
Náš sbor před nikým nezavře dveře a jsme připraveni
společně nad Božím slovem přemýšlet a mluvit s každým, kdo by byl těmito
řádky - ať už pozitivně, nebo negativně - dotčen. Jsme si také vědomi
závažností všech témat, které zde byly předloženy.Toto naše stanovisko
je adresováno nejen představitelům církevních společenství, ale pokud to
je možné, i všem členům jednotlivých sborů a farností.
Toto stanovisko bylo jednomyslně schváleno na výroční
sborové hodině dne 1.3.2015. Tento dokument je volně přístupný i na
webových stránkách www.bjbjablonec.cz
Za BJB v Jablonci n/N
Kazatel a starší sboru
Poznámky:
- Katechismus katolické církve, (oddíl Písmo Svaté, str. 35, čl. 94)
- Tridentský koncil (6), část 1-2, (Kánony o ospravedlnění 12 a 24)
- Katechismus katolické církve, (Jak získat odpustky, str. 264, čl. 1479)
- Katechismus katolické církve, (Jak je Boží Syn člověkem, str. 93, čl. 477)
- Katechismus katolické církve, (Společenství svatých, str. 181, čl. 956 a 962)
- Katechismus katolické církve, (narodil se z Marie panny, - citáty sv. Ireneje a dalších svatých, str. 98, čl. 494)
- Katechismus katolické církve, (První přikázání, str. 364, čl. 2132)
- http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10719546270-novorocni-ekumenicka-slavnost-ve-znameni-taize
Zdroj: www.bjbjablonec.cz
|
|
| |
| |
| | | Hodnocení článku | Průměrné skóre: 3 Hlasů: 4
|
| | | |
|
|
Re: Postoj jabloneckého sboru BJB k ekumenické spolupráci (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: gordon v Středa, 25. březen 2015 @ 15:24:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | A proto podle nás z takto nefungujících sborů a
formálních křesťanských rodin odchází tolik dětí narozených „v církvi“
do „světa" Samospravedliví si nevidí do huby. Odešla jim půlka členské základy a budou se natřásat nad jinými sbory.
|
Re: Re: Postoj jabloneckého sboru BJB k ekumenické spolupráci (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: arthur v Čtvrtek, 26. březen 2015 @ 16:13:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Samospravedlivý? Jako že věří, že se dokáží sami, z vlastních schopností a sil ospravedlnit z hříchu? Nebo podle čeho se pozná že jsou samospravedlivý? A když říkáš gordon že si nevidí do huby, podle tebe nemají ústa ale hubu? Takto se nevyjadřuje křesťan a v případě že ano, pak zhřešil, protože urazil bratra. Buď nejsi křesťan a pak ti přeji, abys poznal svůj hříšný duchovní stav a došel v pokání milosti v Kristu Ježíši, jeho zástupné oběti za tvé hříchy. A nebo jsi křesťan a měl bys tedy přijmout odpovědnost za svoje slova a poprosit bratry z Jablonce za odpuštění. |
]
Re: Re: Re: Postoj jabloneckého sboru BJB k ekumenické spolupráci (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: gordon v Čtvrtek, 26. březen 2015 @ 20:52:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Martin Luther: „Vystup bystře, otevři hubu a brzy přestaň.“
Samospravedliví - jediní praví tlumočníci evangelia narozdíl od ostatních jabloneckých sborů
|
]
Re: Re: Re: Re: Postoj jabloneckého sboru BJB k ekumenické spolupráci (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: arthur v Čtvrtek, 26. březen 2015 @ 21:04:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jakého evangelia? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Postoj jabloneckého sboru BJB k ekumenické spolupráci (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: gordon v Čtvrtek, 26. březen 2015 @ 21:09:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "ostrého" |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postoj jabloneckého sboru BJB k ekumenické spolupráci (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: arthur v Čtvrtek, 26. březen 2015 @ 21:23:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jakého ostrého? Jak bys takové ostré evangelium srozumitelně vysvětlil třeba nevěřícímu člověku? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postoj jabloneckého sboru BJB k ekumenické spolupráci (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: gordon v Čtvrtek, 26. březen 2015 @ 22:11:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cituji z Postoje jabloneckého sboru: "A takovéto
„ostré“ biblické evangelium podobné zvěsti Jana Křtitele, se už skoro
nekáže." |
]
Re: Re: Re: Re: Postoj jabloneckého sboru BJB k ekumenické spolupráci (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: arthur v Čtvrtek, 26. březen 2015 @ 21:06:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A jak se postavíš gordon k tomu, že jsi se o nich vyjádřil sprostě viz příspěvek nahoře? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Postoj jabloneckého sboru BJB k ekumenické spolupráci (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: gordon v Čtvrtek, 26. březen 2015 @ 21:11:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | nikoliv sprostě ale jadrně
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postoj jabloneckého sboru BJB k ekumenické spolupráci (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: arthur v Čtvrtek, 26. březen 2015 @ 21:18:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zkus svojí ženě (jestli nějakou máš) říct že si nevidí do huby. A pak jí řekni, že o nic nejde, že se jí za to omlouvat nebudeš, že jde přece o jadrný výraz. Takový alibismus před Bohem neobstojí. Pokud jsi křesťan, pak bys měl poprosit Jablonecké za odpuštění, že jsi o nich psal sprostě. Pokud nejsi, nelze to od tebe očekávat. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Postoj jabloneckého sboru BJB k ekumenické spolupráci (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: gordon v Čtvrtek, 26. březen 2015 @ 21:14:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "samospravedliví si nevidí do úst" by se ti líbilo?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postoj jabloneckého sboru BJB k ekumenické spolupráci (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: arthur v Čtvrtek, 26. březen 2015 @ 21:19:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tys nenapsal do úst, tys napsal do huby. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postoj jabloneckého sboru BJB k ekumenické spolupráci (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: gordon v Čtvrtek, 26. březen 2015 @ 21:23:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | význam je stejný
jednou jadrně, podruhé slušňácky
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postoj jabloneckého sboru BJB k ekumenické spolupráci (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: gordon v Čtvrtek, 26. březen 2015 @ 21:26:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | čti apoštola Pavla, Martina Luthera, Mistra Jana Husa - nepotrpěli si na slušňáckou kritiku, mnohokrát byli mnohem břitčí než já
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postoj jabloneckého sboru BJB k ekumenické spolup (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: arthur v Čtvrtek, 26. březen 2015 @ 21:31:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Považuješ Jablonecké za své bratry (a sestry) v Kristu? Jestli ne, tak je to jasné. Jestli ano chceš tvrdit, že by apoštol Pavel byl schopen říct o svém bratru, že si nevidí do huby, a pak by to spláchnul tím, že je to jadrný výraz a že o nic nejde? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postoj jabloneckého sboru BJB k ekumenické sp (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: gordon v Čtvrtek, 26. březen 2015 @ 22:22:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | příklady jadrného vyjadřování apoštola Pavla:
Fil 3,2 Vizte psy, vizte zlé dělníky, vizte roztržku. (Dejte si pozor na ty psy, dejte si pozor na ty špatné dělníky, dejte si pozor na tu ‚rozřízku‘)
Gal 5,12 Ó by raději odřezáni byli, kteříž vás nepokojí.(Ti, kdo vás znepokojují obřízkou, ať se třeba i vyklestí.)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Postoj jabloneckého sboru BJB k ekumenick (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: arthur v Pátek, 27. březen 2015 @ 06:19:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To není o bratrech v Kristu. Považuješ Jablonecké za své bratry v Kristu? Jestli ne, tak je to jasné. Jestli ano, máš pak nějaký příklad, kde by apoštol Pavel mluvil podobně o svých bratrech v Kristu? |
]
Re: Postoj jabloneckého sboru BJB k ekumenické spolupráci (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: gordon v Středa, 25. březen 2015 @ 15:26:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Zoufalý výkřik reagující na odchod značné části členské základny do jiných jabloneckých sborů.
|
Re: Re: Postoj jabloneckého sboru BJB k ekumenické spolupráci (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: arthur v Čtvrtek, 26. březen 2015 @ 14:48:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zoufalý výkřik gordona, který se vůbec netýká tématu ekumeny. Jablonečtí zdůvodňují proč nebýt součástí ekumeny. Pokud někdo neví ani tak zásadní věc, jak dojít ospravedlnění z hříchu, tak nemůže být ani znovuzrozený křesťan. A pokud není, tak co by ho mělo v církvi držet? Proč by neodešel do světa? Ekumena (vedle jiných věcí) stojí za tím, že katolík, který věří v pojetí spásy, které ho učí katolický katechismus, je na cestě do věčného Božího království. Jestli tomuhle nějaký baptista, nebo jiný evangelikál věří, pak není možný, aby sám správně chápal jak dojít ospravedlnění z hříchu. A jestli to nechápe, jak tomu může sám věřit? A jak může být pak na cestě do věčného Božího království? Natož zvěstovat evangelium světu? A pokud chápe a věří v učení o ospravedlnění podle Písma, jak může tvrdit, že katolík, který věří učení o ospravedlnění v souladu s kat. katechismem je na cestě do věčného Božího království? A jestli je přesvědčený, že takový katolík na cestě do Božího království není, proč s ním dělá ekumenu? Proč mu raději místo toho nezvěstuje evangelium? Ekumena vede nejen ke zmatku v otázkách učení o ospravedlnění, ale v důsledku přímo k popření tohoto učení. |
]
Re: Re: Re: Postoj jabloneckého sboru BJB k ekumenické spolupráci (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: gordon v Čtvrtek, 26. březen 2015 @ 21:15:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Pokud někdo neví ani tak zásadní věc, jak dojít
ospravedlnění z hříchu, tak nemůže být ani znovuzrozený křesťan. A pokud
není, tak co by ho mělo v církvi držet? Proč by neodešel do světa?"
To mluvíš o kom?
|
]
Re: Re: Re: Re: Postoj jabloneckého sboru BJB k ekumenické spolupráci (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: gordon v Čtvrtek, 26. březen 2015 @ 22:24:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | koho jsi měl arthure tímto na mysli?
|
]
Re: Postoj jabloneckého sboru BJB k ekumenické spolupráci (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: rakato v Středa, 25. březen 2015 @ 23:48:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ERC je něco naprosto zbytečného a zavádějícího. Jednota Církve je dána její Hlavou, Ježíšem Kristem. Jakékoli lidské, uměle vytvořené uskupení může této jednotě jenom škodit. Nehledě na to, že ERC byla zkompromitována za komunismu a nikdy se s tímto nevypořádala. Jakýkoli sbor nebo jakákoli tzv. denominace by neměly být pranýřovány za to, že chtějí z ERC vystoupit. Doby povinného členství v nejrůznějších společenstvích jsou dávno za námi. Církve a sbory by měly s vážností posuzovat biblickými měřítky postoj sborů, jako je BJB Jablonec a jiné. |
Re: opakovaný dotaz na arthura (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: arthur v Pátek, 27. březen 2015 @ 08:55:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neměl jsem
na mysli nikoho konkrétního. Šlo o to se zamyslet nad tím, proč by měl nevěřící
člověk mít pocit, že by měl setrvávat v místním křesťanském sboru.
Jde mi o zamyšlení
se nad tím, jakou zprávu o tom, jak dojít ospravedlnění z hříchu, dávají nevěřícím
lidé, kteří se hlásí k ekumeně s římskokatolickou církví, ale tvrdí,
že jsou evangelikálové. Jak tomu má
nevěřící rozumět? Může člověk dojít ospravedlnění z hříchu, když uvěří
tomu, co učí o ospravedlnění římskokatolický katechismus? Nebo nemůže? Je pravda, že podmínkou dosažení
smíření s Bohem je vyznat knězi všechny těžké hříchy (katolický katechismus čl.
1493)? Že katolické svátosti, které římskokatolická církev považuje za svátosti
Nové smlouvy, jsou pro něho nutné ke spáse (1129)? Že ospravedlnění mu bude
uděleno křtem, svátostí víry (1992)? Že křtem v římskokatolické církvi je osvobozený
od hříchu a znovuzrozený jako Boží dítě (1213, 1265)? Že křtem se mu odpouštějí
všechny hříchy, prvotní hřích a všechny osobní hříchy (1263)? Že v božské
oběti, která se koná ve mši svaté je přítomen a nekrvavým způsobem obětován sám
Kristus (1367) a že tato oběť Eucharistie je přinášena na smír za hříchy živých
i mrtvých (1414) a že kdykoli se eucharistie slaví, tak se vždy uskutečňuje
dílo jeho vykoupení (1405)? atd., atd.? Nebo
to pravda není?Jednou z důležitých
věcí na ekumeně je to, že se snaží ignorovat (nebo popírat) rozdíl v tak zásadním
učení, jako je ospravedlnění z hříchu. Ekumena propaguje myšlenku, že jak
ten, kdo věří katolickému učení o ospravedlnění, tak ten, kdo věří tomu, co učí
o ospravedlnění Písmo, dojde spásy. Navzdory tomu, že jde evidentně o odlišné
pojetí spásy. Jak tomu má nevěřící rozumět? Může si tedy vybrat? Nebo je
správné jen jedno? Které? Nebo na to nelze s jistotou odpovědět, protože
každý vykládá Písmo jinak? Bůh nám to neučinil v Písmu dostatečně zjevné,
nebo pochopitelné? Jak to tedy je? To je problém s ekumenou a na to Jablonečtí dobře upozorňují. |
]
|
| |
|
|