Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Rostislav   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 1, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2919
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 697 540

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 55 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Prohlášení: Návrh sboru BJB Kroměříž ohledně ekumenických slavností a shromáždění s ŘKC
Posted on Pátek, 10. duben 2015 @ 23:01:59 CEST Vložil: Mainstream

Ekumenismus poslal Nepřihlášený

Navrhujeme, aby se BJB v ČR na oficiální úrovni již více neúčastnila žádných ekumenických slavností a shromáždění společně s ŘKC.

Odůvodnění návrhu:

Jelikož je tento návrh nezvyklý a ojedinělý, s pokorou vás proto prosíme, abyste věnovali našemu odůvodnění pozornost. Věříme totiž, že blízká ekumenická spolupráce s ŘKC není možná. Současný kontext Událost „Novoroční ekumenická slavnost ve znamení Taizé“ dne 1. ledna 2015 byla ekumenickým setkáním, kde mimo jiné bratr Kern, předseda Výkonného výboru BJB přednesl ve své modlitbě: „Pane, ty trpíš, když je naše rodina rozdělena, nebo když ti, kdo v tebe věří, jsou proti sobě, či se vzájemně ignorují. Pomáhej nám všem, kdo jsme zde shromážděni růst v jednotě.“

V kontextu modlitby br. Kerna také zazněly návrhy pana Aloise, jako představeného komunity Taizé a římského katolíka, které by měly vést k jednotě všech křesťanů. Zaujali nás tyto: „Opatrování jednoty na obecné úrovni je tradičně spojováno s římským biskupem. Nemohl by být přijat jako služebník, který bdí nad svorností mezi svými bratry a sestrami v jejich obrovské rozmanitosti?“Dále řekl: „Neměly by církve, které zdůrazňují, že k přijímání eucharistie je nutná jednota víry a shoda ve služebné správě, připisovat stejnou váhu i harmonii a bratrské lásce? Nemohly by nabídnout větší eucharistickou pohostinnost těm, kteří vyjadřují touhu po jednotě a věří ve skutečnou Kristovu přítomnost?

Návrhy pana Aloise jsou v souladu s principy vyjádřenými v katolickém dekretu o ekumenismu. V něm, se v čl. 3 s nadpisem „VZTAH ODLOUČENÝCH BRATŘÍ (odloučení bratři jsou podle ŘKC i baptisté) KE KATOLICKÉ CÍRKVI“, totiž čteme: „Přece však bratři od nás odloučení, jak jednotlivci, tak jejich společnosti a církve, nemají tu jednotu, jíž chtěl Ježíš Kristus obdařit všechny, které znovuzrodil a oživil v jedno tělo a k novému životu, jednotu, kterou vyznává Písmo svaté a úctyhodná církevní tradice. Neboť jedině prostřednictvím katolické církve, která je všeobecným nástrojem spásy, je dosažitelná plnost všech prostředků spásy.“

A ve stejném dekretu v čl. 4 pod hlavičkou „EKUMENISMUS“, čteme: „Když toto všechno věřící katolické církve konají rozumně a trpělivě pod dohledem svých pastýřů, přispívají k uskutečňování spravedlnosti a pravdy, svornosti a spolupráce, bratrské lásky a jednoty, aby touto cestou byly ponenáhlu překonány překážky bránící dokonalému církevnímu sjednocení a aby se všichni křesťané shromáždili v jednom slavení eucharistie a sdružili v jednotu jedné a jediné církve, v jednotu, kterou své církvi Kristus od počátku daroval a o níž věříme, že substituuje neztratitelně v katolické církvi, a o níž doufáme, že bude stále více vzrůstat až do konce věků.“

Tyto citace svědčí o tom, že pokud by BJB na tyto návrhy přistoupila, byla by nucena vzdát se svých teologických a historických zásad a věrouk. K tomu podle nás ekumenické hnutí směřuje.

Navrhovaný ekumenický dialog totiž, přesto, že je prezentován jako sjednocující, nevede k řešení zásadních teologických rozdílů mezi BJB a ŘKC. Tyto rozdíly nelze ignorovat, podceňovat nebo jakkoliv zlehčovat. ŘKC staletí usiluje o zneškodnění těchto rozdílu, dříve násilím a prohlášeními na koncilech. Dnes vše nasvědčuje tomu, že k tomuto účelu slouží ekumenické hnutí. Tyto rozdíly ovšem tvoří protestantské věroučné základy. BJB by tedy měla trvat na důrazech, které ji byly historicky vlastní jako součást reformačního hnutí:

  • Bible je naší jedinou a dostačující autoritou pro život v Kristu (2 Tim. 3:16-17). Nikoliv tradice, papež, církev a Bible, jak učí ŘKC.
  • Člověk je spasen pouze milostí skrze víru, skrze víru v Ježíše Krista a jeho úplnou, jednorázovou a zástupnou oběti (Řím. 3:22-26, 6:10; 1 Pet. 3:18, Heb. 9:28)
  • Skutky nejsou součástí anebo základem spasení, ale jeho následným potvrzením (Ef. 2:8-9, Jak. 2:14-26)
  • Ospravedlnění není proces (infusio), ale prohlášení (imputo). Jinak řečeno, že spravedlnost není věřícímu postupně vlita (pozice ŘKC), ale jednorázově přičtena. Spása tedy není dovršena skrze proces, ve kterém Bůh milostí a člověk skutky spolupracují, aby docílili ospravedlnění. Naopak, člověk je spasen, když jsou mu v jednom okamžiku odpuštěny všechny hříchy na základě zástupné oběti Ježíše Krista a je mu pak jednorázově připočtena Ježíšova spravedlnost. (Řím. 1:17, 2 Kor. 5:21).
  • Toto jednorázové spasení učil Pán Ježíš (Lukáš 18:9-14, 18:18-21, 22:37). Kdokoliv připisuje Ježíši spásu jiným způsobem, nenásleduje skutečného Krista. Neboť kdo by se styděl za mne a za má slova, za toho se bude stydět Syn člověka, když přijde v slávě své i Otcově a svatých andělů. (Lk 9:26)
    Z
    de se Ježíš jednoznačně ztotožnil se svými slovy a nelze tedy oddělit osobu Ježíše od jeho učení.

Máme za to, že jakýkoliv kompromis ve výše uvedených oblastech je krokem zpět, vzepřením se důrazu reformace, krokem, který ohrožuje evangelium a ignoruje v těchto otázkách historicky správný vyklad Písma.

Závěrem: Přejeme si skutečnou biblickou jednotu stojící na pravdě evangelia, ve kterém Bůh projevil svou lásku k nám, hříšným a pověřil nás, abychom tuto zprávu zvěstovali celému světu, včetně členů ŘKC, které milujeme.



 
Příbuzné odkazy
· Více o Ekumenismus
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Ekumenismus:
Správně biblicky věřící, pryč z ekumény!!!


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 2.33
Hlasů: 3


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Návrh sboru BJB Kroměříž ohledně ekumenických slavností a shromáždění s ŘKC" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.07 Seconds