Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Radoslav   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 5285, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 4981, adminů: 23, uživatelů: 2408
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

7 558 355

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 8 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Názory: PŠENICE A KOUKOL V CÍRKVI
Posted on Pondělí, 11. květen 2015 @ 00:45:09 CEST Vložil: Mainstream

Principy poslal BohemianAnonymus

KTERÁ CÍRKEV JE TA PRAVÁ?  

Na sousedním GS se často objevovala tvrzení, která stojí za objasnění. Cituji:   

Re: Re: My jsme pravá církev - tvrdí katolíci. Ale protestantům to sdělte raději neja(Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 09. říjen 2008 @ 14:29:28 CEST

Gojíme!
My katolíci jsme pravá církev Kristova. Říkáme to snad pořád málo jasně, či málo hlasitě?   



Rád bych se na problém podíval poněkud jinak – netradičně, jak je u mě zvykem. Když Pán Ježíš přišel na svět, tak jeho programem bylo také ROZDĚLENÍ – tedy opak toho, o co se snaží dnešní EKUMÉNA – viz např. 

EKUMÉNA

Mt. 10:35 „Přišel jsem zajisté, abych ROZDĚLIL člověka proti otci jeho a dceru proti mateři její a nevěstu proti svegruši její.“ (BK)  
Lk. 12:51 „Což se domníváte, že bych přišel pokoj uvésti na zemi? Nikoli, pravím vám, ale ROZDĚLENÍ. (BK)

A toto rozdělení má za následek permanentní konflikt, (MEČ) mezi Bohem a Satanem, mezi nimiž není žádného KOMPROMISU.  

Mt. 10:34 „Nedomnívejte se, že bych přišel pokoj dáti na zemi. Nepřišel jsem, abych pokoj uvedl, ale MEČ.“ (BK)   

Spasitel přišel osvobodit lidstvo z otroctví hříchu. Boží království se náhle vlamuje do Satanovy vlády, které podléhají všechna království světa (Lk. 4:5,6). Od této chvíle existují vedle sebe dvě království, vzniká ROZDĚLENÍ, a protože Satan se s nikým o moc dělit nechce, nechce ztratit vliv na lidi, vzniká pak i antagonistický KONFLIKT mezi ním a Bohem.   

Viz např:

Vesmírný význam oběti Spasitelovy
  


Tento antagonistický konflikt se projevuje tím, že Satan ničí Boží dílo. Tam, kde Bůh zasel pšenici, zasel Satan mezi ní koukol (Mt. 13:25-30; 36-40). Naproti tomu Spasitel byl zjeven proto, aby kazil skutky ďáblovy (1J. 3:8).   V téměř každém sboru místní církve existují spasení i nespasení lidé. Tím je sbor vnitřně rozdělen na pšenici a koukol, což na vnější úrovni nemusí být patrné.   

1Kor. 11:19 „Neboť musejí i kacířstva mezi vámi býti, aby právě pobožní zjeveni byli mezi vámi.“ (BK) 

„Neboť musí mezi vámi být i různé skupiny, aby se ukázalo, kdo z vás se osvědčí.“ (EP)   

Na úrovni sboru, tedy místní církve, nebo církve označené nějakým názvem, se tedy ROZDĚLENÍ projevuje existencí PŠENICE a KOUKOLU. Pšenici zasel Bůh, koukol pak Satan. Pšenice patří Kristu, koukol světu, tedy Satanu. Pšenice skončí ve stodole, koukol v ohni.

A koukol zanáší do místní církve hlavně:

a) nesvobodu či dokonce násilí všeho druhu
b) bludy

Svobodu pak chápu takto:

2Kor. 3:17 "Nebo Pán jest Duch ten, a kdež jest ten Duch Páně, tu i svoboda." (BK)

Pšenice je pod duchovním vedením Kristovým; naproti tomu koukol pod duchovním vedením Satanovým, který odporuje církvi Boží a bezvýsledně se jí snaží zničit. Jen na pšenici se vztahují Spasitelova slova, že ji brány pekel nepřemohou(Mt. 16:18). Koukol totiž branám pekelným již slouží.

V tom, že se koukol má ponechat až do dne žně, vidím dvojí smysl: předně ten, že konečný soud náleží Bohu, a pak i ten, že koukol má ponechánu lhůtu k nápravě (pokání), kterou mu Bůh dává, protože nemá zalíbení ve smrti hříšníka. (Ez. 18:23,32).   

Jaké znaky má Kristova církev?  

Ef. 5:27 „Aby ji sobě postavil slavnou církev, nemající poskvrny, ani vrásky, neb cokoli takového, ale aby byla svatá, a bez úhony. (BK)  

To je možné proto, že každý jednotlivý úd je z milosti Boží ospravedlňován.  

Ř. 3:24 „Spravedlivi pak učiněni bývají darmo, milostí jeho, skrze vykoupení, kteréž se stalo v Kristu Ježíši.“ (BK) 

Tt. 3:7 „Abychom ospravedlněni jsouce milostí jeho, byli dědicové v naději života věčného.“(BK)

Samozřejmě, církev ať už má jakýkoli název (např. ŘKC, ČCE, CČSH,CB, JB a mnohé další), není dokonalá, z jednoho prostého důvodu: protože nesplňuje parametry mj. Ef. 5:27. Obsahuje totiž pšenici i koukol, a koukol není údem Těla Kristova!!! 

Jakákoli církev v dnešním smyslu slova je tedy heterogenní, nedokonalá, a nezaslouží si označení „Církev Kristova“ – a to nelze popřít. Proto nemá smysl pátrat po tom, která církev je pravá, nebo nepravá, lepší, či horší, atd. 

Naproti tomu Církev jako tělo Kristovo (Ef. 1:23) je dokonalá, je bez poskvrny a vrásky, jejíž údy jsou jedno v Kristu (Gal. 3:28), a tím parametry Ef. 5:27 splňuje, neboť každý její úd je Kristem z milosti ospravedlňován (např. Tt. 3:7). Tedy ani nemůže obsahovat koukol. Z toho plyne, že žádný místní sbor, tím méně pak jakoukoli církev v dnešním smyslu slova, nelze s církví Kristovou vůbec ztotožnit.

A tato církev nemá nic společného s jakoukoli církevní doktrínou, ani církevní institucí, ale drží se věrně Písma. A je to církev neviditelná – podle mého soudu jde napříč všemi církvemi a sbory

Člověk zajisté hledí na to, co je před očima, ale Hospodin hledí k srdci (1Sam. 16:7). Tedy jen Pán zná ty, kdo jsou Jeho (2Tm. 2:19). A církev je neviditelná v tom smyslu, že nikdo nemá na čele napsáno, zda patří Kristu, nebo církvi, jakožto světské instituci. Apoštol praví, že po jeho odchodu vejdou mezi věřící draví vlci, kteří nebudou šetřit stádo (Sk. 20:29). Církevní příslušnost, chození do sboru, nebo církve, ještě nikoho nespasilo, a také nespasí! Církev katolickou, či pravoslavnou chápu jako církve, potažmo církevnické organizace s nevyřešenou minulostí, jejichž příslušníci se dopouštěli i zločinů – zatímco skutečné tělo Kristovo nacházející se uvnitř těchto církví (pokud tam ještě existuje a já věřím, že ano), se zločinů, jejich bagatelizace, či obhajoby, ani dopouštět nemůže!!! 

Tělo Kristovo se na tyto zločiny dívá biblicky takto:  

Ef. 5:11 (JB): „a nemějte žádný podíl na neplodných skutcích tmy; spíš je pranýřujte.“ 
(BK): trescete
(ČSP): usvědčujte
(ČEP): naopak je nazývejte pravým jménem

CO DODAT???   Tedy tvrzení: My katolíci jsme pravá církev Kristova, je biblicky naprosto neudržitelné, a nejen to – je lživé, zavádějící, mající za účel zdůvodnit nadřazenost ŘKC nad ostatními církvemi. Všichni ti, kteří se v této církvi v minulosti dopouštěli zločinů, neměli s Kristovou církví nic společného –  a pokud nečinili pokání, skončili ve věčném ohni. (Mt. 13:30).   Pojem, jako např. církev katolická, či pravoslavná, je světský termín, který nemá oporu v Bibli.  Z biblického hlediska je každý místní sbor církví (např. 1Kor. 1:2); někdy skupina jednotlivých sborů (např. 2Kor. 11:8); sbor dokonce existuje i v jediné domácnosti (např. Ř. 16:5; 1Kor. 16:19).

Ve svých tvrzeních jdu dokonce tak daleko, že tam, kde se dva, či tři sejdou v Kristově jménu, tam existuje církev Boží, tedy sbor. (Mt. 18:20). V této souvislosti bych odkázal na autora nad jiné povolanějšího:  


Církev Kristova byla, je a bude jen jedna, ať už se její údy nacházejí kdekoli!!!  
BA  


 
Příbuzné odkazy
· Více o Principy
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Principy:
Reakce kazatele Blahoše Fajmona na otevřený dopis kazatele Pavla Coufala


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 0
Hlasů: 0

Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"PŠENICE A KOUKOL V CÍRKVI" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Hledat v diskusi
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Re: PŠENICE A KOUKOL V CÍRKVI (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Sobota, 03. srpen 2019 @ 14:24:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Texty o pšenici a koukolu z Mt. 13:

  • 25 Když však lidé spali, přišel jeho nepřítel, nasel plevel do pšenice a odešel.
  • 26 Když vyrostlo stéblo a nasadilo na klas, tu se ukázal i plevel.
  • 27 Přišli sluhové toho hospodáře a řekli mu: ‚Pane, cožpak jsi nezasel na svém poli dobré semeno? Kde se vzal plevel?
  • 28 On jim odpověděl: ‚To udělal nepřítel.‘ Sluhové mu řeknou: ‚Máme jít a plevel vytrhat?
  • 29 On však odpoví: ‚Ne, protože při trhání plevele byste vyrvali z kořenů i pšenici.
  • 30 Nechte, ať spolu roste obojí až do žně; a v čas žně řeknu žencům: Seberte nejprve plevel a svažte jej do otýpek k spálení, ale pšenici shromážděte do mé stodoly.‘“
  • 36 Potom opustil zástupy a vešel do domu. Učedníci za ním přišli a řekli mu: „Vylož nám to podobenství o pleveli na poli!“
  • 37 On jim odpověděl: „Rozsévač, který rozsívá dobré semeno, je Syn člověka
  • 38 a pole je tento svět. Dobré semeno, to jsou synové království, plevel jsou synové toho zlého;
  • 39 nepřítel, který jej nasel, je ďábel. Žeň je skonání věku a ženci jsou andělé.
  • 40 Tak jako se tedy sbírá plevel a pálí ohněm, tak bude i při skonání věku.
  • 41 Syn člověka pošle své anděly, ti vyberou z jeho království každé pohoršení a každého, kdo se dopouští nepravosti,
  • 42 a hodí je do ohnivé pece; tam bude pláč a skřípění zubů.
  • BA



Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.12 Seconds