Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Marek   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2921
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 704 208

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 81 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Všeobecné: Tolerance vůči příchozím
Posted on Sobota, 07. listopad 2015 @ 18:25:49 CET Vložil: Mainstream

Společnost poslal Nepřihlášený

Díky propustnosti státních hranic, symbolicky zvýrazněné stržením berlínské zdi, ale také díky rychle vzrůstající mobilitě obyvatel stala se evropská společnost společností multikulturní a bude jí v ještě větší míře. Tato nová situace od nás vyžaduje zejména toleranci vůči cizincům s jejich odlišností. A vybízí k sebekritické reflexi o tom, jak cizince vnímáme. I jen sumární pohled na význam slova „cizí" v různých kulturách nám při tom pomůže ozřejmit alternativu, před níž stojíme.

•    V předklasické latině označuje slovo hostis cizince a zároveň nepřítele. Tento jazykový úzus poukazuje na to, že cizinec byl skoro ve všech raných kulturách vnímán zprvu jako nepřítel, přesněji řečeno jako někdo, kdo jaksi vpadá zvnějšku a tudíž překvapivě do jinak přehledného životního prostoru a vnáší do něho znejistění už jen tím, že se prezentuje jinak než „domácí": je jinak oblečen, mluví jinou řečí a má třeba jinou barvu pleti. Proto ne náhodou bylo v raných kulturách běžné, že lidé cizince, kteří byli definováni jako nepřátelé, bezohledně likvidovali.

•    Na pozadí této historické vzpomínky můžeme nahlédnout, že příslovečná antická a především biblická tradice pohostinnosti znamená novou kulturu zacházení s cizincem. Není proto náhodné, že se v těchto kulturách mohla vyvinout právní ochrana hosta a že u Řeků již slovo xenos neznamená cizince a zároveň nepřítele, nýbrž cizince a zároveň hosta. Konečně v židovsko-křesťanské tradici praxe pohostinnosti představuje, jak výstižně poznamenává Pinchas Lapide, „biblický protijed proti našim instinktům strachu z toho, co je cizí". Když totiž pohostinnost dokáže překonat tyto archaické pocity a otevřít cizinci nejen dveře domu, ale i bránu srdce, pokouší se cizince získat za přítele.

Již Talmud proto navrhl revolučně novou definici cizince, když zdůraznil, že vlastně nikdo není cizí, nýbrž jsou jen lidé, kteří se ještě skutečně nesetkali. To však může znamenat především, že každý cizinec je v podstatě potenciální přítel, pokud jen mu dáme najevo odvahu se mu otevřít, a to v radikálním smyslu: přijmout ho v jeho Bohem chtěné bytostné odlišnosti. Potom sám od sebe přestane být cizincem. Mění se v hosta.

Z knihy Kurta Kocha, Konfrontace nebo dialog?, str.138-139.

Zdroj: www.topolka.estranky.cz



 
Příbuzné odkazy
· Více o Společnost
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Společnost:
JSOU MUSLIMOVÉ NAŠI PŘÁTELÉ?


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 1
Hlasů: 1


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Tolerance vůči příchozím" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.11 Seconds