Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Marek   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2921
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 703 434

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 77 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Názory: Kardinál Duka k uprchlické krizi
Posted on Středa, 10. únor 2016 @ 21:46:02 CET Vložil: Mainstream

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

Z nejrůznějších stran, z médií, od politiků, ale i od svých známých jsme několikrát denně konfrontováni s tematikou uprchlíků. Není asi lehké se vyznat v této problematice, kde část novinářů dělá ze všeho bulvární událost, část politiků využívá situace k „sbírání politických bodů“ a řada lidí si na základě zmatených a protichůdných informací vůbec není schopná udělat nějaký vlastní názor. 

Rád bych se tedy pokusil podat i svůj názor, spíš k vašemu vlastnímu uvažování a rozhodování, než jako nějakou směrnici či rozkaz z vysokých církevních míst.

Všichni známe podobenství o milosrdném Samaritánovi. Pomohl trpícímu bližnímu bez ohledu na náboženské zvyklosti a předpisy, bez otázek po jeho víře. Ježíš v tomto podobenství vlastně neodpovídá na otázku „kdo je můj bližní“, ale klade otázku „komu ty, člověče, můžeš být bližním“. Odpověď je jednoduchá: mám být bližním každému, kdo potřebuje moji pomoc. Pomáhat člověku v nouzi je přirozená, nejen křesťanská zásada. Když se namaneme k havárii, neptáme se po politické příslušnosti či víře zraněných. Běžíme a pomáháme, seč nám síly stačí. Dokonce ani nečekáme, že nás někdo o pomoc požádá. 

Byli bychom ale asi dost překvapeni a to nemile, kdybychom pomáhali zraněnému a on se po naší obětavé pomoci domáhal našich peněz, či zakoupení mobilu, protože si potřebuje zavolat domů. V mé úvaze o migraci se tedy budu držet zásady, že pomáhat člověku v nouzi se má, ale nesmí se zanedbávat ani následující: Začnu otázkou, která mnohé trochu nadzvedne: pomysleli jsme někdy upřímně, jak jsme se v naší zemi vyrovnali s přítomností Romů, Vietnamců či dalších menšin? Budeme-li féroví, měli bychom přiznat,že k cizincům zaujímáme opatrné stanovisko. Možná i proto přítomnost migrantů vyvolává takové emoce na všech stranách. 

Už před několika měsíci jsme naší vládě nabídli v této záležitosti pomoc církví, nejen katolické, ale i ostatních. Církve neusilují o politickou a mocenskou nadvládu. Naše nabídka vychází z kooperačního modelu, tedy ze spolupráce mezi církvemi a státem. Nabízíme pak pomoc v těch oblastech, kde jsme něco platní. Protože máme například kontakty s představiteli církví a charitativních organizací v zemích, odkud uprchlíci přicházejí, nabízíme záruku bezúhonnosti těch, které bychom měli přijmout. (Dovolím si tady nediplomaticky připomenout vývoz kriminálních živlů z Kuby do USA za Fidela Castra, který tyto pobudy vydával za politické vězně). 

Nebudu zastírat, že jsem přesvědčen, že se naše země nachází ve vážném stavu. Jsme spojenci NATO, podílíme se i na vojenských operacích. To vyvolává nebezpečí, že se k nám s vlnou skutečných migrantů dostanou i nepřátelé. Víme přece dobře, jak dovedou zneužít mladých lidí, dokonce i pouhých dětí k teroristickým činům. Proto si myslím, že spolu s otevřenou náručí je na místě i ostražitost.

Dnes není dovoleno překročit hranice státu bez identifikace příchozích, bez dokladů. Je tedy třeba dodržovat právo a je pochopitelné, že tito lidé musí být prověřeni. Jestliže opravdu utíkají před válkou, nebezpečím smrti, jistě pochopí, že dostanou střechu nad hlavou, jídlo a pití a základní potřeby, ale nebudou moci dělat v cizí zemi cokoli. Nějakou chvíli potrvá, než budou vybaveni doklady a přijati do společnosti, která jim chce pomoci. Jestliže někdo tvrdí, že ptát se na náboženskou orientaci těchto utečenců je bezvýznamné, nebo že se tím porušují lidská práva, pak si myslím že právo na život a bezpečí našich rodin a občanů této země je nadřazeno ostatním právům. Neznamená to žádné kastování, ale rozumné uvažování – slyšeli jsme snad někdy, že by křesťané či Židé z těchto zemí v Evropě působili jako teroristé? 

Mají-li být vlády zodpovědné, je třeba si uvědomit i nebezpečí rozvratu. Neblahým případem je Libanon. Na jeho situaci nese podíl i dřívější ČSSR. Nejsem žádný odborník, ale stačí paměť, aby nás učila být nejen lidskými, ale i pevnými a neztrácet při tom zodpovědnost. 

Na prvním místě v celé historii křesťanské Evropy by měla být naše péče o děti a jejich matky a bezbranné ženy. Teprve poté přijdou na řadu ostatní. I my musíme vyžadovat od mužů těchto zemí aby své země bránili, aby bránili své domovy a rodiny. 

Krátkodobá a politicky pragmatická řešení ukazují selhání imigrační politiky ve Francii, Německu a částečně i v Británii. 

Naše nabídka pomoci platí. Prvním krokem je poskytnutí financí pro křesťany v zajateckých táborech, druhým je příprava na ubytování uprchlíků. Ty, kteří se chtějí uchýlit k nám, chceme ve shodě s mezinárodním právem a v souladu se státními institucemi pozvat, aby se stali součástí naší demokratické společnosti. 

Pro Radio Proglas: Dominik Duka

Zdroj: www.dominikduka.cz



 
Příbuzné odkazy
· Více o Zamyšlení
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Zamyšlení:
Ekologické otázky z teologické perspektivy


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 5
Hlasů: 3


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Kardinál Duka k uprchlické krizi" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Hledat v diskusi
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Re: Kardinál Duka k uprchlické krizi (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 12. únor 2016 @ 20:20:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pan kardinál správně prohlašuje, že trpícímu je třeba pomáhat, jak praví podobenství o milosrdném Samaritánovi. Musíme však svoji pomoc realizovat s rozmyslem; musíme rozlišovat mezi trpícími (tedy uprchlíky) a mezi nelegálními migranty, z nichž mnozí házeli své děti (ač nikým a ničím neohrožováni) přes žiletkový plot z území Srbska na území Maďarska. 

Jestliže nemají úctu před životy vlastních dětí - jak by mohli mít v úctě životy naše??? Sám jsem viděl v naší TV, jak odcházející migranti z Bělé, vyhrožovali našim občanům podřezáním - a nikdo je za to nestíhal!!!

Obavy z muslimských migrantů jsou na místě. Velice si vážím toho, že jim chce český národ pomáhat, vzdor tomu, že migranti tvoří bezpečnostní hrozbu. Jestliže však migranti dopředu prohlašují, že nebudou respektovat naše zákony - a že nám budou vnucovat zákony vlastní, pak by jim neměl vůbec poskytnut přechodný, či dokonce trvalý pobyt a pomoc těmto lidem by se měla odehrávat v jiné rovině - rozhodně ne u nás doma. 

Dokonce i Samaritán v podobenství (Lk. 10) nenechal zraněného dopravit k sobě domů, ale ponechal ho v hospodě (v. 34), kde se mu finančně postaral o péči (v. 35). Nutno vzít  v úvahu i to, že se zraněný vůči Samaritánovi nevymezoval nepřátelsky. A tím se můžeme inspirovat!

Pomoc muslimům u nás doma má mj. i toto úskalí: Přijmeme-li byť jen jediného muslima, či jedinou muslimskou rodinu, vzdáváme se tak části našeho území. A toto území, zpočátku nevelké, se časem rozšíří tak, že vzniknou no-go zóny, takové, jak je známe z měst západní Evropy. A postupem času se ve vlastní zemi staneme cizinci, jsouce muslimy, neuznávajícími naše zákony přečísleni a podmaněni. Skutečně chceme skončit jako Arméni v osmanské říši??? Kdo si dnes vzpomene na 1,5 miliónu nevinně utracených Arménů??? Tak  toto si církevníci propagující pomoc muslimům u nás doma chtějí vzít na zodpovědnost?

V článku (link níže), jsem tento problém formuloval takto, překopíruji: 

"Všude tam, kde žijí muslimové (rodina, byt, dům, město), existuje de facto "umma", tedy komunita muslimů - to je nepopiratelné. A tato komunita z muslimského hlediska existuje i de iure, a proto se uvnitř ní aplikuje muslimské právo - šaría, které je v rozporu s právem hostitelského nemuslimského státu. A hranice této "ummy" nejsou stanoveny žádnou úmluvou, či dohodou - a budou se tudíž měnit. A že se budou vzhledem k vysoké muslimské natalitě rozšiřovat, je myslím, jasné. A pokud jde o muslimské radikály: ti operují (jak zkušenosti ze západní Evropy ukazují), právě z takového, muslimy obsazeného území."

Myslím, že problém dnešních církevníků je to, že se snaží jít nad rámec Písma. 

Pan kardinál praví:

"Možná i proto přítomnost migrantů vyvolává takové emoce na všech stranách."

Velice kladně hodnotím toto vyjádření - protože o uprchlíky u nás skutečně nejde, ale o nelegální migranty. Uprchlíci by totiž zůstali v první bezpečné zemi a nešli by "za lepším".

BA






Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.13 Seconds