Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Jiří   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2921
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 702 147

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 40 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Fundamentalisti: Bažina evangelikálního fundamentalismu: vztah k ženám II.
Posted on Pondělí, 18. duben 2016 @ 11:55:37 CEST Vložil: Mainstream

Principy poslal Nepřihlášený

Místo žen v církvi

Pro mnohé dnes je ožehavou otázkou, zda mohou být ženy ordinovány na kazatelky církve. Často se argumentuje, že odmítnutí takového práva je pro ženy ponižující a popírá jejich rovnosti s muži v Kristu. Požadavek, aby všechny úřady kazatelů a starších vykonávali jen muži, je líčen jako sexismus v nejhorší podobě. Stále více církví odstranilo pro ženy vykonávající nějakou část církevní služby veškerá omezení, ať se to týká kazatelské nebo pastorační (včetně vládní) úlohy. Svobodná presbyterní církev zastává biblický postoj, jak je drželo v této oblasti historické křesťanství, a je proto v rozporu s moderním trendem.

Nový zákon ukazuje, že se ženy účastnily veřejných modlitebních setkání církve (Sk. 1:14). Modlily se a také prorokovaly. Je nám výslovně řečeno, že Filipovy čtyři dcery prorokovaly (Sk. 21:9). Pavel říká Korinťanům, že "každá pak žena, modleci se aneb prorokujici s nepřikrytou hlavou, ohyžďuje hlavu svou" (1. Kor. 11:5). V tom samém listu Pavel pokračuje tímto důrazným prohlášením: "Ženy vaše v shromážděních ať mlčí, nebo nedopouští se jim mluviti, ale aby poddány byly, jakž i zákon praví....Nebo mrzká věc jest ženám mluviti v shromáždění" (1. Kor. 14:34-35).

Někteří lidé bez váhání řeknou, že si zde Pavel protiřečí. Takoví popírají základ křesťanství. Pokud nemůžeme věřit inspirovanému Kristovu apoštolu v tomto bodě, jak můžeme věřit jakémukoli jinému tvrzení týkajícího se doktríny nebo praxe? Pavel se ovšem v této otázce nemýlil. Z toho, co říká, je zřejmé, že jsou jisté chvíle a místa, kdy žena může mluvit a jiné, kdy nemůže. V 1. Timoteovi 2:12 dává jasně najevo, čím se má řídit rozhodování o tom, kdy a kde je vhodné či nevhodné pro ženu mluvit: "Nebo ženě nedopouštím učiti, ani vládnouti nad mužem, ale aby byla v mlčení."

Zde máme klíč. Ženě není v novozákonní církvi povoleno zastávat pastorační nebo vládnoucí úřad nad muži. Žádná služba, která by ji postavila do takové pozice, jí není otevřena. Není pochyb, že žena může být naprosto stejně duchovní a duchovně obdarovaná jako kterýkoli muž. O to vůbec nejde. Pozice veřejné služby a pastoračního vedení jí není otevřená, "není ji odkázána" Pánem, jak by zněl doslovný překlad 1. Kor. 14:34.

Pán jí dá příležitost uplatnit své dary. Má zvláštní úlohu při výuce jiných žen a mladic (Titovi 2:4, 2. Tim. 1:5, 3:15). Může být jako Priscilla a využívat svůj domov jako kazatelnu, kde bude vyučovat evangelium ty, kteří to potřebují (Sk. 18:26). Může být pro práci církve tak prospěšná, že jako Fébe obdrží titul "služebnice (nebo diakonka) církve" (Ř. 16:1). Není zde žádný náznak, že by slovo diakonka mělo nějakou souvislost s jakýmkoli voleným úřadem; jde zde o nezištnou službu Fébe pro církev.

Shrnuto: "Jestliže ženě není určena jiná pozice, je tak učiněno nikoli Pánem Bohem, ale člověkem, a v rozporu s Ním....Ať už dnes ženu v naší církevní praxi přiřadíme do kterékoli oblasti, neodvažme se tak učinit proti Božímu ustanovení, aby byla podřízená a poslušná, protože by to bylo v rozporu s vlastním Božím řádem" (R. C. H. Lenski).

Svobodná presbyterní Církev proto radostně potvrzuje, že historie oplývá službou zbožných žen, nicméně zastává názor, že žádná žena nemůže být pod Bible v církvi zvolena nebo ordinována ať už do úřadu kazatelského, pastoračního nebo vládnoucího.

Zdroj: www.zasadovacirkev.org

Jedná se o zásady Svobodné presbyterní církve, kde je kazatelem Miloš Šolc ml. (syn bývalého kazatele BJB)



 
Příbuzné odkazy
· Více o Principy
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Principy:
Reakce kazatele Blahoše Fajmona na otevřený dopis kazatele Pavla Coufala


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 3.66
Hlasů: 3


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Bažina evangelikálního fundamentalismu: vztah k ženám II." | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Hledat v diskusi
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Re: Bažina evangelikálního fundamentalismu: vztah k ženám II. (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: gordon v Pondělí, 18. duben 2016 @ 17:23:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tento text prozrazuje naprosto scestné pojetí církve: vládní úloha, vládnoucí úřad

Mt 20,25-26: Ježíš svolav je [učedníky], řekl: Víte, že knížata národů panují nad svými, a kteříž velicí jsou, moci užívají nad nimi. Ne tak bude mezi vámi; ale kdožkoli chtěl by mezi vámi býti velikým, budiž služebník váš.

Mk 10,42-43: Ježíš povolav jich [učedníky], řekl jim: Víte, že ti, kteříž sobě zalibují vládnouti nad národy, panujíť nad nimi; a kteříž velicí u nich jsou, moc provozují nad nimi. Ne takť bude mezi vámi. Ale kdožkoli chtěl by mezi vámi býti veliký, budiž váš služebník.

Lk 22,25-26 Králové národů panují nad nimi, a kteříž moc mají nad nimi, dobrodincové slovou. Ale vy ne tak. Nýbrž kdož větší jest mezi vámi, budiž jako nejmenší, a kdož vůdce jest, budiž jako sloužící.






Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.08 Seconds