|
| | | Kdo je Online | Právě je 45 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde |
| | | |
| |
|
Re: Anketa: Souhlasíte s účastí žen na vedoucích rolích v církvi? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: rakato v Čtvrtek, 09. červen 2016 @ 20:46:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ta otázka není správně formulována, resp. anketa nenabízí dostatečné množství alternativ odpovědí. Je to uměle vytvořené zjednodušení věci. |
Re: Re: Anketa: Souhlasíte s účastí žen na vedoucích rolích v církvi? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: Mainstream v Neděle, 12. červen 2016 @ 19:58:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rakato, jak bys tedy formuloval anketní otázky Ty?
|
]
Re: Anketa: Souhlasíte s účastí žen na vedoucích rolích v církvi? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: mikim (mikmark100@centrum.cz) v Středa, 15. červen 2016 @ 19:02:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Za nás adventisty ženy jako starší sboru nebo vysvěcené kazatelky ani omylem, vše ostatní mohou dělat i třeba občas laicky kázat, ale to je maximum. Souhlasím s názorem, který je vysvětlen dostatečně a rozebrán podle Písma známými adventistickými kazateli zde:
nebo zde:
jestli se Vám podle toho něco nezdá, klidně napište co a proč...
M. |
]
Re: Re: Re: Anketa: Souhlasíte s účastí žen na vedoucích rolích v církvi? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: mikim (mikmark100@centrum.cz) v Čtvrtek, 16. červen 2016 @ 23:59:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nevšiml jsem si, že by stanovisko Generální konference bylo jiné:
Po rozhodnutí delegátů celosvětové Generální konference církve adventistů loni v americkém San Antoniu, kterým většinově odmítli návrh, aby výbory jednotlivých 13 organizačních celků církve na kontinentech (tzv. divizí) mohly podle svých potřeb samostatně umožnit ordinaci žen do plné duchovenské služby, pokračuje v církvi diskuse o tomto tématu.
Jednat můžou kolik chtějí já věřím Bibli na prvním místě a Doug Batchelor, který o tom píše je velmi významný kazatel, který nás nedávno navštívil v ČR s předsedou církve Tedem Wilsonem, který má na ženy podobný názor, takže jej označovat za někoho z "vás adventistů" je poněkud trapné až nevhodné Informátore O.S.
A vůbec, ženy by neměly být kazatelkami ani v případě, že by už všichni chlapi v církvi vymřeli nebo nikdo nechtěl dělat kazatele. Ženské jsou drbny, což většina předvádí každou sobotu o přestávce, a co neví to nepoví, vlastně poví i co neví a ještě to zveličí, jak je u nich běžně zvykem a najít takovou, která by nebyla drbna nelze. Proto Bůh moc dobře věděl, proč je nechce jako kazatelky a starší v církvi.
|
]
Re: Re: Re: Re: Anketa: Souhlasíte s účastí žen na vedoucích rolích v církvi? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: informator v Pátek, 17. červen 2016 @ 11:48:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vaše vnitroadventistické hrátky mě až tak nezajímají, pouze jsem poukázal na článek, který byl zveřejněn na oficiálních webových stránkách československé Církve adventistů sedmého dne.
|
]
Re: Re: Re: Re: Anketa: Souhlasíte s účastí žen na vedoucích rolích v církvi? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: informator v Pátek, 17. červen 2016 @ 11:55:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A když už jsem nakousl ty vnitroadventistické hrátky, tak ocituji ze zprávy o z výše zmíněné Generální konferenci, kterou zveřejnil na svém blogu Mikuláš Pavlík, předseda Česko-Slovenské unie Církve adventistů sedmého dne:
"Generálna konferencia však neprináša len pozitívne dojmy a inšpirácie.
Sú témy, ktoré nás spájajú, ale aj rozdeľujú. Množstvo kultúr
a prostredí, v ktorých cirkev žije aj nanovo sa rodí, prináša aj
množstvo rozdielnych pohľadov a reakcií. Tam, kde jedni nadšene
tlieskajú, druhí znechutene krútia hlavou. Kde jedni aspoň v duchu
kričia nadšené amen nad rečníkovým prejavom, iní hlasito bučia (žiaľ, aj
to sa stalo). Sme rozdielni a rozdelení. Nielen v otázke ordinácie
žien, ale aj v tom, čo jeme, ako sa obliekame, akú hudbu
uprednostňujeme, ako rozumieme jednotlivým slovám vo vieroučných
poučkách. Cirkev adventistov, ktorá žije v hierarchických
a autoritatívnych kultúrach, bude mať pokušenie preniesť podobné vzťahy
aj do vlastnej štruktúry a myslenia. Bude si vyberať vedúcich podľa
politických vzorov a s nimi preberá aj ich štýl myslenia,
správy, vládnutia, rečníckeho prednesu a v konečnom dôsledku aj spôsobu
hlasovania. Naopak, život v sekulárnej kultúre nás vedie k väčšiemu
oceneniu kreativity, rozdielnych pohľadov, inovácie a zmien. S väčšou
pokorou a menej často vyslovujeme vetu: Toto je Božia vôľa, Pán Boh to
vidí takto. Nepoznáme Božiu vôľu pre každý detail nášho života
a fungovania sveta a dokážeme pokojne žiť aj s nevyjasnenými
biblickými, teologickými, ale aj napr. biologickými a prírodovedeckými
otázkami. Berieme Písmo vážne, aj keď sa neriadime vždy jeho doslovným
znením. Máme obavy z psychologickej manipulácie pri jeho interpretácii
a aj z najmenších náznakov ideologizácie kresťanstva. Nebojíme sa
vychádzať z biblických princípov, ktoré hľadáme v spoločných diskusiách
a nebojíme sa rozdielnych a opačných názorov. Naše kresťanstvo je
civilnejšie a citlivejšie na uplatňovanie demokratických princípov
a individuálnych práv členov cirkvi aj spoločnosti."
<a href="http://mpavlik.casd.cz/2015/07/21/ozveny-z-gk-i/">Ozvěny z GK I.</a>
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Anketa: Souhlasíte s účastí žen na vedoucích rolích v církvi? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: informator v Pátek, 17. červen 2016 @ 11:56:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ozvěny z GK I. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Anketa: Souhlasíte s účastí žen na vedoucích rolích v církvi? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1) Vložil: mikim (mikmark100@centrum.cz) v Neděle, 19. červen 2016 @ 16:13:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Předseda československé církve Mikuláš Pavlík mě ale vůbec nezajímá, je to bývalí římský katolík i jeho otec byl římsko-katolický kněz na Slovensku odkud pochází. Nejdřív když nastupoval jako předseda po hrozném bývalém předsedovi Pavlovi Šimkovi, který klidně jako zástupce ek. rady církví (aniž by naše církev byla jejím členem) letěl s arcibiskupem Dukou celebrovat mši pro vojáky do Afgánistánu, což se většině lidí v církvi nelíbilo a stálo ho to později místo, jsem si myslel to je dobře další obrácený katolík, ale nyní se s nimi bratřičkuje, zůčastňuje se novoročeních ekumenických bohoslužeb a pokaždé v římskokatolickém kostele, kde zapaluje velkou svíci a pak s ní chodí po kostele, trapné hrozně trapné od jakéhokoliv protestanta, zvláště když se tak dělo loni nebo předloni v řk. kostele sv. Karla Boromejského - nepřítele protestantů, pod jehož obrazem všichni seděli spolu s Dukou.
Boj s protestanty[ editovat | editovat zdroj]Nejobtížnější bylo Karlovo postavení v oblasti alpských údolí na hranicích Itálie a Švýcarska, kde byla pokleslá morálka a rozšířeny různé nešvary, jako konkubinát kněží, herezeči používání magie. Proti nim Karel vždy tvrdě vystupoval, provinilce neváhal posílat na popraviště. Jeho pravou rukou byl v této problémové oblasti děkan velšského původu Owen Lewis. Mimoto se v této oblasti šířilo učení protestantských církví, zejména kalvinismus, v němž Karel spatřoval nebezpečnou herezi. Snažil se od něj obyvatelstvo odvracet a přivádět ke katolicismu, a to nejen kázáním, ale i zastrašováním a pronásledováním nekatolických kazatelů.Karlův militantní postoj se nejtragičtěji projevil v boji proti antverpskému obchodníku s hedvábím Georgovi de Ghese, působícímu v Miláně. De Ghese byl kalvinista a udržoval úzké styky s protestantskou komunitou v Ženevě. Proto jej Karel nechal dvakrát uvěznit a po útěku z vězení roku 1559 odsoudil k smrti za kacířství. 13. března roku 1559 byl Ghese uškrcen a jeho tělo spáleno na hranici. Jednalo se spíše o justiční vraždu. Ghese je protestantskými církvemi uctíván jako mučedník.Podobně neblahé důsledky měla Karlova spolupráce se švýcarským vojevůdcem Ludwigem Pfyfferem. Karlova podpora krutého a mocichtivého kondotiéra Pfyffera vyvolala vleklé pohraniční boje, a nakonec, po Karlově smrti, vedla roku 1586 k rozpadu appenzellského kantonu na dvě znesvářené části - protestanstkou a katolickou. A takový náš předseda Pavlík si udělal před dvěma třemi měsíci pořádnou ostudu, když pomlouval ve svém "otevřeném" diáři velmi dobrého adventistického mluvčího Prof. Dr. W. Veitha, který otevřeně mluví ve svých přednáškách, které u nás měl o řk. církvi jako o šelmě a papeži jako o antikristovi, což je samozřejmě správně a spolu s ostatními adventisty s tím naprosto souhlasím, také měl vždy plný sál. Od té doby našemu předsedovi už nevěřím vůbec nic, a pro mne jakoby nebyl (ale i pro stovky a možná i tisíce dalších adventistů v ČR i na Slovensku). Jednou za své dolízání ke katolíkům a spojovaní se s nimi bude souzen 7x přísněji. Ale co by kdo za prachy od státu neudělal, že? Máme my Češi v naší církvi smůlu na normální předsedy. |
]
|
| |
|
|