Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Marek   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2921
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 703 752

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 74 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Všeobecné: Biblický pohled na vztah muže a ženy VIII. - exegeze 1. epištoly Petrovy 3,1-7
Posted on Pátek, 17. červen 2016 @ 18:48:29 CEST Vložil: Mainstream

Studie poslal Nepřihlášený

Stejně ženy, podřizujte se svým mužům. I když někteří nevěří slovu, můžete je beze slov získat svým způsobem života,
když uvidí váš v bázni [prožívaný] čistý způsob života.
Vaše ozdoba ať není vnější - [ozdobné] splétání vlasů,ověšování se zlatem či střídání oděvů,
ale to, co je skryto v srdci člověka a co je nepomíjitelné: tichý a pokojný duch, to má před Bohem velkou cenu.
Takto se kdysi zdobily i svaté ženy, které doufaly v Boha, podřizovaly se svým mužům
tak, jako Sára poslouchala Abrahama a 'nazvala jej pánem’. Vy jste jejími dcerami, jednáte-li dobře a nedáte se ničím zastrašit.
Stejně tak muži, když žijete se svými ženami, mějte pro ně porozuměním, že jsou slabší a prokazujte jim úctu, protože jsou spolu s vámi dědičkami daru života. Tak vašim modlitbám nebude nic překážet.


Pro správné pochopení je opět třeba porozumět kontextu, který začíná již veršem 2,11 a v ČEP je vhodně nadepsán „Křesťané mezi nevěřícími“. Petrovým cílem (stejně jako Pavlovým) je zde opět správná prezentace křesťanství v pohanském světě. Jako hlavní myšlenku celého oddílu je možné zdůraznit v. 12: žijte vzorně mezi pohany; tak aby ti, kdo vás osočují jako zločince, prohlédli a za vaše dobré činy vzdali chválu Bohu 'v den navštívení'. A hned nato ukazuje, jak toho dosáhnout ve v. 13: Podřiďte se kvůli Pánu každému lidskému zřízení... Následně pak mluví o vztahu pánů a služebníků, a mužů a žen.

Všechny tyto vztahy (i vztahy mužů a žen) zahrnuje Petr pod pojem „lidské zřízení". Tento výraz je dostatečně výmluvný a není třeba ho dále komentovat. Je jasné, že Petr aplikuje princip „nebýt nikomu kamenem úrazu“. Chce vytvořit most mezi nevěřícími a křesťany, ne mezi nimi stavět zeď. Vzájemné pochopení a rozhovor je možné budovat jen tam, kde nejsou žádné překážky (zejména kulturní).

Proto zde Petr apeluje na služebníky, aby se podřizovali Pánům (a to i v případě, že je Pán tvrdý a nemilosrdný viz v. 2,18). Použitý výraz „stejně tak“ (homiós) ve 3,1 ukazuje na stejný princip i v případě vtahu ženy k muži a v 3,7 vztahu muže k ženě. Zde je podřízenost žen zdůvodněna možností, že jejich zbožný a čistý život může přivést jejich nevěřící muže k víře mnohem pravděpodobněji než vzpírání se a „mlácení Biblí po hlavě“ a „chrlení přiléhavých biblických citátů“. Ale ani muži nejsou vynecháni a Petr je vede k úctě a k porozumění ke svým (nevěřícím) ženám, protože dar život byl svěřen oběma, muži i ženě, zároveň.

Lze shrnout, že zde Petr řeší především vztah mužů a žen ke svým nevěřícím protějškům a dává rady, jak se nejlépe zachovat, aby křesťanská víra nebyla v očích nevěřícího partnera zdiskreditována a aby tak byla větší šance, že se tento nevěřící partner nechá Bohem oslovit a přivést k víře.

Zdroj: Biblický pohled na vztah muže a ženy - exegetická studie Pavla Škody

biblickestudie.cz/studie/muz_a_zena.pdf



 
Příbuzné odkazy
· Více o Studie
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Studie:
Základní rozdíly mezi Koránem a Biblí. Část 2.


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 0
Hlasů: 0

Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Biblický pohled na vztah muže a ženy VIII. - exegeze 1. epištoly Petrovy 3,1-7" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.08 Seconds