Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Daniel   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 8, článků celkem: 4478, komentáře < 7 dní: 19, komentářů celkem: 4168, adminů: 23, uživatelů: 2326
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Hesla Jednoty bratrské

Hesla Jednoty bratrské


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

6 198 505

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 14 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Prohlášení: Dopis sboru v Praze 4 sborům BJB II.
Posted on Pátek, 24. březen 2017 @ 23:13:52 CET Vložil: Mainstream

Spolupráce mezi sbory poslal Nepřihlášený

V Praze 7. března 2017

Vážení bratři a sestry ve sborech Bratrské jednoty baptistů v Praze, Plzni, Ostravě i jinde:

Děkujeme za vaše dopisy a výzvy, ceníme si vaší otevřenosti a zcela chápeme váš zájem na překonání problému, který podle vás celou BJB ohrožuje, neboť narušuje její společný život, vztahy a službu. S některými vašimi stanovisky a návrhy jak tento problém řešit se však ztotožnit nemůžeme, jakkoli souhlasíme, že apelovat na změnu smýšlení je potřebné, a že máme k takové změně být vždy hotovi.

Důvodem je to, že za základní problém je tu pokládána skutečnost, že náš br. kazatel Jan Koukal a někteří další členové sboru nejsou přesvědčeni o tom, že homosexuální vztahy lze paušálně označit za „hřích“ a tak beze zbytku ztotožnit s tím, co je odsuzováno v Písmu. Vycházejí přitom z poučených studií křesťanských biblistů. Hřích je ve své podstatě vzpourou proti Bohu a jeho řádu pravdy a lásky, který nám byl v definitivní podobě, která zůstává normou všeho našeho konání i myšlení, odhalen v Božím Slovu, které se stalo tělem. Tato vzpoura, kterou biblické svědectví odhaluje a právem odsuzuje a jejíž překonání vidí jen v Božím díle smíření a daru nového života, má mnoho podob a podílíme se na ní nějakou měrou všichni. Podílejí se na ní jistě i lidé s jinou sexuální orientací, ale to, že tuto orientaci či inklinaci mají, touto vzpourou není.


Je možné a nejspíš i pravděpodobné, že pro leccos, co se dnes jako homosexualita prezentuje, platí označení pokušení a touhy a je na místě s tím zápasit nebo s tím prostě skoncovat. Zde pak lze při pastoraci uplatnit i ona apoštolská napomenutí stran sexuality z Nového zákona. Pro velkou část populace však takové zjednodušení zřejmě neplatí. Proto mnozí křesťané u nás i ve světě (baptisty nevyjímaje) v Písmu hledají a nalézají podněty k jinému postoji k těmto lidem, než je odsudek. Označení těchto lidí (kteří jsou jistě i mezi námi) bez rozlišování za „hříšníky“ není nazývání věcí pravým jménem, ale soudem, odsudkem, který zpochybňuje jejich základní lidskou důstojnost.

Homosexuální orientace ve smyslu trvalé přitažlivosti je méně častou variantou lidské sexuality. Přestože nejsou známy její přesné příčiny (hovoří se o multikauzalitním jevu), je spojená s běžnými lidskými potřebami. Podobnou variabilitu nalezneme v oblasti živých tvorů poměrně hojně. Proto ani homosexuální vztahy už nelze šmahem označit za nepřirozené chování nebo za svévolné porušování Božího řádu. Za „nepřirozené“ (Božímu stvoření odporující) je třeba na základě biblického svědectví pokládat naopak všechny mezilidské vztahy i vztahy k ostatnímu tvorstvu, které jsou sobecké či násilné, kde jedni zneužívají druhé k vlastnímu uspokojení.

Je ovšem pochopitelné, že mnozí lidé mají s homosexualitou a zejména s jejím velkým rozšířením osobně nemalý problém. Máme také za to, že leckteré akce, jejichž záměrem je upozornit na práva této menšiny, vyznívají často jako provokace a jsou proto spíš kontraproduktivní. Asi bychom také uvítali, kdyby v této záležitosti existovalo více pokory a ohledu na okolí. U křesťanů s jinou sexuální orientací bychom to dokonce očekávali. Ale takový postoj nelze nikomu vnucovat; musí to být svobodné rozhodnutí víry a lásky, které právě jako výraz určitého sebezapření nepostrádá svou noblesu. (1Kor 8,1—12)

Nejvíce nás překvapuje a vidíme, že nejsme sami, že byste ty, kdo nesdílí vaše přesvědčení, protože si z Božího zjevení v Kristu osvojili přesvědčení jiné, chtěli vylučovat ze společenství sborů. Baptisté vždy trvali na normativnosti biblické zvěsti, ale při jejím výkladu a aplikaci v osobním či sborovém životě si vzájemně dopřávali svobodu. Něco „si nemyslet“, když o tom nejsme z Písma skálopevně přesvědčeni, ke svobodě svědomí rozhodně patří. O takovou svobodu se baptisté – poučeni svou vlastní historií pronásledované menšiny – zasazovali i tam, kde šlo o názory, s nimiž zásadně nesouhlasili. I to je důvod, proč vaši strategii zažehnání nepokoje v BJB musíme odmítnout, a to i za cenu újmy, kterou bychom si tím snad měli přivodit. Poučení a vzájemnému naslouchání se nebráníme, víme však, že naší výsadou i povinností je řídit se poznáním, v němž z Boží milosti sami vnitřně spočineme.

S přáním Božího pokoje a radosti z jeho darů
Vaši bratři a sestry sboru BJB v Praze na Topolce.



 
Příbuzné odkazy
· Více o Spolupráce mezi sbory
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Spolupráce mezi sbory:
Platforma vznikla jako reakce na to, že se BJB stává církví financovanou státem


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 3
Hlasů: 2


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Dopis sboru v Praze 4 sborům BJB II." | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.13 Seconds