Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Nina   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 10, článků celkem: 4749, komentáře < 7 dní: 3, komentářů celkem: 4350, adminů: 23, uživatelů: 2366
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Hesla Jednoty bratrské

Hesla Jednoty bratrské


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

6 612 792

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 7 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Život: Korejské církve v Česku
Posted on Čtvrtek, 22. únor 2018 @ 11:18:17 CET Vložil: Mainstream

Misie poslal Nepřihlášený

Nedávno byl na stránce Náboženský infoservis publikován článek „Jižní Korea – misionářská velmoc“ (zde).

Je snad docela zajímavé se podívat, do jaké míry dosáhly tyto misionářské snahy i do naší země. Napočítal jsem dvanáct korejských církví, které v Česku působí (anebo nedávno působily). Vzhledem k nízké religiozitě českého obyvatelstva se to zdá jako překvapivě vysoké číslo. A to jsem pravděpodobně nezachytil všechny.

  1. Už od roku 1997 existuje sbor korejských presbyteriánů při sboru Českobratrské církve evangelické v Praze – Kobylisích. Rozhovor s kazatelem jménem Jong Sil Lee (*1956) je zde. Při sboru působí též Česko-korejská křesťanská společnost.

  2. Samostatným sborem v rámci Církve bratrské je korejský sbor „The Chapel Prague“ s kazatelem jménem Moon Key Choi. Sbor má bohoslužby v modlitebně v Praze na Smíchově.

  3. Podobně blízko etablovaným protestantským církvím je „Ostravská evangelická církev dobrého sousedství“ (nejistý překlad), která se schází v Ostravě na půdě Slezské církve evangelické augsburského vyznání. Internetové stránky má pouze v korejštině.

  4. Také další církev se zdá být bez misijních ambicí směrem k Čechům. Je jí „Korejská církev v Praze“ se sídlem v Malešicích. Pastor Choi mi v korespondenci sdělil, že církev sice patří do Korejské baptistické dohody, ale svou praxí je spíše pentekostální než baptistickou církví.

  5. Následující církve jsou vysloveně misijní, obracejí se na Čechy a nejsou v oficiálním kontaktu s žádnou českou církví. Jako první jmenuji „Prague Mission Church“. Vede ji pastor John Kim. Její skrovná internetová prezentace je anglicky. Církev se schází v pražském Divadle v Korunní. Výraznou postavou je i pastorova manželka Gloria Kim.

  6. Už možná 20 let v Praze působí „Good News Mission Praha“. Prezentovala se též jako „Církev Dobré poselství Praha“. V jejím sídle v řadové vilce v Čimicích působí misionář Bong Ryong Park. Církev je součástí korejské světové misijní organizace „Good News Mission“, založené pastorem jménem Ock Soo Park. Krátká zpráva o této misijní skupině je v časopise Dingir 7 (2), 2004, s. 68–69. Veřejné akce a množství tiskovin, které tato mise distribuovala, jsou ale již minulostí.

  7. Evangelikální misijní organizace „Universal Bible Fellowship“, v cizině někdy podezíraná z nátlakových misijních metod v duchu tzv. učednictví, působí v rodinném domě v Praze – Suchdole už od roku 1992, kdy do Československa přijela misionářka Hannah Shin. Světová organizace udává ve své prezentaci, že v Československu působí už od roku 1990, ale o tom mi není nic známo.

  8. Misie korejské církve Sungrak pastora Ki Dong Kima (jeho brožury vycházely i česky) působila v Plzni pod jménem Velvyslanci na místě Kristově. Z této činnosti vznikl sbor Logos. Podle vyjádření jeho pastora Petra Březiny se sbor transformoval a v současné době je korejský vliv na něj už jen příležitostný a malý.

  9. Pravděpodobně již skončila misie, která v Praze vystupovala jako „Kostel Emanuel Praha“ nebo též jako „Presbyteriánská církev v ČR“. Její slovenský kazatel Martin R. nechtěl o původu této misie při mé návštěvě roku 2004 příliš hovořit a nakonec mě odkázal na Korejce Davida Janga, který měl tuto misii založit, a na organizaci World Assembly of Presbyterian Churches (WAPC). Její prezentace tehdy dělala dojem rozvětvené mezinárodní organizace, ale v současnosti není dostupná. Z bytu (a zároveň modlitebny) v Ječné ulici misijní skupina již před několika lety odešla.

  10. Poslední tři církve jsou tradičnímu protestantismu ještě více vzdáleny než samostatné misie a jsou církvemi považovány za neortodoxní a heretické. První z nich, kterou založil korejský duchovní vůdce Son-mjong Mun (1920–2012), má v Československu bohatou (a smutnou) historii: na univerzitě v Bratislavě začala roku 1968 studovat rakouská členka Munova Společenství pro sjednocení křesťanstva a brzy získala pro svou víru další studenty. Roku 1972 již vznikla podzemní struktura asi čtyřiceti Slováků a Čechů, kteří vyvíjeli intenzivní misijní činnost v obou částech státu. Právě misie je ale prozradila komunistickým úřadům, které tvrdě stíhaly každý nezávislý projev náboženského života. Následná policejní akce začala roku 1973 a vedla k odsouzení osmnácti mladých aktivistů, a to za podvracení republiky nebo za maření dozoru nad církvemi. Více o této historii je zde. – V současnosti je církev ve světě rozdělena (psali jsme o tom zde) a v Česku její nejsilnější větev vystupuje nejčastěji pod jménem Univerzální federace míru.

  11. Jedinečným útvarem na poli křesťanství je korejská Církev boží, a to – kromě jiného – svým přesvědčením, že Bůh je božským párem Nebeského Otce a Nebeské Matky. Církev se anglicky prezentuje zde, osobní zkušenost s církví vtipně vypráví česká koreanistka Miriam Löwensteinová zde, religionistický článek přinesl Dingir 18 (3), 2015, s. 82–83.

  12. A konečně poslední, v současnosti nejvíce misijně aktivní korejskou církví v Česku, je církev Sinčchondži (Šinčchondži, Shincheonji, SCJ). Psali jsme o ní několikrát, naposledy zde.
Pokud by některý čtenář věděl o jiné církvi či misijním společenství z Jižní Koreje působící v Česku, redakce ho prosí o zprávu. Rádi ji po ověření publikujeme. Podobně jsou vítána i doplnění a upřesnění toho, co je v článku napsáno.

Zdeněk Vojtíšek

Zdroj: http://info.dingir.cz/2018/02/korejske-cirkve-v-cesku/


 
Příbuzné odkazy
· Více o Misie
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Misie:
10 rád k štúdiu kníh Ricka Warrena


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 0
Hlasů: 0

Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Korejské církve v Česku" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.11 Seconds