Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Bernard   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 4707, komentáře < 7 dní: 1, komentářů celkem: 4336, adminů: 23, uživatelů: 2366
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Hesla Jednoty bratrské

Hesla Jednoty bratrské


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

6 540 194

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 16 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Všeobecné: Křesťanství podezírané a vyslýchané
Posted on Středa, 30. květen 2018 @ 19:12:33 CEST Vložil: Mainstream

Teologie poslal Nepřihlášený

Rozmlouvali s ním i někteří epikurejští a stoičtí filosofové. Jedni se ptali: „Co nám to chce ten nedovzdělanec vykládat?“ Druzí říkali: „Zdá se, že nás chce získat pro cizí božstva.“ Tak soudili, protože Pavel kázal o Ježíšovi a o zmrtvýchvstání. Pak ho vzali s sebou, dovedli na Areopag a tam mu položili otázku: „Rádi bychom se dověděli, jaké je to tvé nové učení, které šíříš.“ Sk 17,18-19

Pavel navštívil v Athénách místní židovskou synagogu a na centrálním tržišti, středisku athénského společenského života a dění, každodenně rozmlouval s obyvateli města. Tím všem trochu zasvěceným připomíná slavného filosofa Sokrata, který tu byl na veřejných místech vždy k dispozici pro debaty. Zdá se, že je to z Lukášovy strany dokonce záměrné. Sokratův příběh nebyl ještě zapomenut a nyní se pro navození atmosféry hodí. I Pavel se tu bude muset hájit. Rozdíl je v tom, že Pavel nebude veden na soud, který je navíc už předem rozhodnut v jeho neprospěch.

Místní filosofové na něj zřejmě pohlíželi jako na dalšího „dealera“ s podružnou filosofií, jakých bylo v Athénách habaděj. Je přímo označen za „vyzobávače“ drobtů moudrosti, za myslitelskou „muší váhu“, slepující různé ideje či principy bez jakékoli metody. Současně tu ovšem čelil i obvinění z „jinobožství“. Pokud byl vnímán jako hlasatel cizího náboženství či morálky, mohl čelit stejnému obvinění jako v minulosti právě Sokrates a mnozí další. Filosofové odvedli Pavla do Areopagu, což je zde označení jakéhosi tribunálu či rady starších, odvozené od kopce nesoucího jméno boha Area, na kterém se toto aristokratické těleso, dohlížející na náboženství a morálku ve městě, kdysi scházelo. Na onom kopci je dodnes bronzová plaketa obsahující starořecký text Pavlova projevu. Je možné, že šlo jen o neformální veřejnou přednášku, Lukáš to však chce podle všeho vnímat jako svého druhu výslech, na němž Pavel zastupuje křesťanství jako takové. Obstojí?

Takto jsou na tom před zraky veřejnosti všichni křesťané. Mají vydat počet z naděje, kterou mají v Bohu (1Pt 3,15). Obstojí?

Petr Macek (Praha 4 – Na Topolce)

Zdroj: https://www.bjb.cz/slova-zivota/2000-krestanstvi-podezirane-a-vyslychane
<



 
Příbuzné odkazy
· Více o Teologie
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Teologie:
Chudoba baptistické teologie (J. McClendon)


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 0
Hlasů: 0

Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Křesťanství podezírané a vyslýchané" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Hledat v diskusi
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Re: Křesťanství podezírané a vyslýchané (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: rakato v Čtvrtek, 31. květen 2018 @ 22:38:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To podstatné je, že Pavel šel se svou vírou zcela záměrně na veřejnost a úmyslně se tím vystavil "výslechu" tehdejších filosofů. Nečekal, až se ho na jeho víru v Ježíše Krista jako Božího Syna zeptají.
Ti filosofové chtěli vědět, co to Pavel učí. Naše dnešní společnost už není vůbec "zvídavá", pravda ji veřejně nezajímá. Ovšem v soukromí osobního rozhovoru jsme často překvapeni, že tam ten zájem je.
A to poslední - Pavel nezastupuje "křesťanství". On vyznává víru v Krista, včetně Jeho zmrtvýchvstání. Nemluvme nikdy o křesťanství, mluvme o Kristu.



Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.38 Seconds