Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Vojtěch   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2921
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 701 631

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 40 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Všeobecné: ATM 2019 - Čtvrtek 10.1. - LGBT
Posted on Čtvrtek, 20. prosinec 2018 @ 10:10:05 CET Vložil: Mainstream

Modlitební život poslal Nepřihlášený

Lk 10:25-37

Tu vystoupil jeden zákoník a zkoušel ho: "Mistře, co mám dělat, abych měl podíl na věčném životě?" Ježíš mu odpověděl: .Co je psáno v Zákoně? Jak to tam čteš?" On mu řekl: „Miluj Hospodina, Boha svého, z celého svého srdce, celou svou duší, celou svou silou a celou svou myslí' a 'miluj svého bližního jako sám sebe.'" Ježíš mu řekl: "Správnější odpověděl. To čiň a budeš živ." Zákoník se však chtěl ospravedlnit, a proto Ježíšovi řekl: ,A kdo je můj bližní?" Ježíš mu odpověděl: "Jeden člověk šel z Jeruzaléma do Jericha a padl do rukou lupičů: ti jej obrali, zbili a nechali tam ležet polomrtvého. Náhodou šel tou cestou jeden kněz, ale když ho uviděl, vyhnul se mu. A stejně se mu vyhnul i levita, když přišel k tomu místu a uviděl ho. Ale když jeden Samařan na své cestě přišel k tomu místu a uviděl ho, byl pohnut soucitem; přistoupil k němu, ošetřil jeho rány olejem a vínem a obvázal mu je, posadil jej na svého mezka, zavezl do hostince a tam se o něj staral. Druhého dne dal hostinskému dva denáry a řekl: .Postarej se o něj, a bude-li tě to stát víc, já ti to zaplatím, až se budu vracet." Kdo z těch tří, myslíš, byl bližním tomu, který upadl mezi lupiče?" Zákoník odpověděl: "Ten, který mu prokázal milosrdenství." Ježíš mu řekl: "Jdi  a jednej také tak."

Ježíš znal srdce tohoto zákoníka a jeho touhu se ospravedlnit, a proto ho vystavil příběhu, kde za příklad bližního vybral Samařana, kteří byli jako etnikum pro praktikující židy nečistí. Byl to ne-bližní Samařan, kdo se stal vzorem, jak být bližním. Byl to Samařan, kdo ukázal skutečné milosrdenství.

Každý z nás má v životě své Samařany, lidi, u kterých jen těžko přijímáme, že by je Bůh mohl milovat. Které nechceme poznat v jejich složitosti, kvůli přesvědčením, která vyznáváme. Pro mnoho lidí v církvi jsou těmito současnými Samařany právě LGBT lidé, vůči kterým těžko hledají pochopení a milosrdenství. 

Setkáváme se s křesťany silných přesvědčení, kteří ale dělají Bohu ostudu v tom, jak jednají s lidmi. Na druhé straně vidíme lidi schopné soucitu a milosti, aleje těžké říci, na čem stojí jejich přesvědčení. Prokazovat soucit a milosrdenství je ale více než se chovat k druhým s respektem. Je to schopnost vcítit se do utrpení nebo trápení druhého člověka.

Henri Nouwen ve své knize Cesta srdce o soucitu píše: "Nepodceňujme, jak těžké je projevovat soucit. Soucítit je obtížné, protože to od nás vyžaduje vnitřní připravenost jít s druhými tam, kde jsou slabí a zranitelní, sami a zlomení. To ale není naše přirozená reakce na utrpení. Co si přejeme ze všeho nejvíc, je se utrpení vyhnout, utéct od něj nebo na ně najít rychlý lék."

Soucit vyžaduje empatii, skutečné naslouchání druhému a ochotu pochopit složitost okolností v nichž žije a jeho příběhu. Předpokládá také naši zranitelnost a otevřenost o našich vlastních zápasech. 

Soucit vůči LGBT lidem je pro mnohé obtížný díky kulturní válce, která kolem LGBT problematiky probíhá. Konkrétní lidé jsou v této válce redukováni na politické aktivisty, jejichž jediným cílem je zničit tradiční pojetí rodiny a manželství. Diskuse o redefinici manželství, která v současnosti probíhá v parlamentu, jistě je důležitá, ale většina LGBT lidí nejsou aktivisty nějaké gay propagandy, ale lidmi rozmanitých příběhů, zkušeností, hříchů a potřeb, které je ve válce snadné přehlédnout. A náš vztah a služba LGBT lidem tak ztrácí svou hloubku. Budeme-li silně preferovat politiku nad pastorací, jen těžko najdou lidé s LGBT orientací svou cestu do církve nebo je naopak ještě vytlačíme ven, aniž bychom jim nabídli přesvědčivou cestu vykoupení jejich identity v Kristu.

Modleme se za:

  • moudrost v postoji k homosexuálním, transsexuálním apod. lidem, kteří mezi nás přijdou a kteří mezi námi již jsou. Za sílu církve naslouchat, doprovázet je a sdílet s LGBT lidmi pravdu s láskou.
  • pokání církve tam, kde selhává ve vztahu k LGBT lidem, ale také za integritu a duchovní růst věřících ve sféře sexuality a vztahů.
  • vedení a zmocnění pro homosexuálně orientované lidi v heterosexuálních manželstvích, sílu a odvahu pro mladé LGBT lidi, kteří čelí nutnosti začít svoje zápasy s někým sdílet, i za pokoru a moudrost pro ty, na které se tito lidé obrátí.
  • LGBT lidi, kteří se díky své orientaci odcizili se svou biologickou a duchovní rodinou, i za jejich rodiny.
  • příležitosti a moudrost v tom, jak LGBT lidi oslovit a nabídnout jim srozumitelně to, co pro ně Bůh má.
  • to, aby věřící i nevěřící LGBT lidé našli v církvi přátele, se kterými budou moct zažívat stabilní a hluboké společenství.
  • zmocnění pro lidi, kteří jsou povolaní ke svobodnému životu, a za jejich místo v církvi.
  • Aby měli dost příležitostí žít jako plnohodnotní členové společenství.
  • lidi, kteří jsou osamělí kvůli řešení LGBT problematiky ve svém životě, zejména za starší generaci.
  • ochranu a zastání LGBT lidí, kteří na různých místech zažívají šikanu a výsměch, to, aby Bůh dával lidem, včetně homosexuálních a transsexuálních, schopnost zažívat svoji hlubší identitu v Kristu, nikoliv ve své sexualitě.
  • to, aby Bůh obracel k sobě lidi, kteří se mu díky řešení LGBT problematiky vzdálí. Aby řešení výzvy, kterou je homosexualita anebo transsexualita vedlo lidi blíž k Bohu a vedlo je přijímat z Jeho rukou to, co jim chce dát.
  • vzájemný respekt mezi křesťany, kteří se neshodnou na LGBT problematice, a za to abychom případné konflikty zvládali způsobem, který je hoden Kristova jména.
Zdroj: Modlitební průvodce ATM 2019


 
Příbuzné odkazy
· Více o Modlitební život
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Modlitební život:
David Kohout: Modlitby 24-7


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 0
Hlasů: 0

Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"ATM 2019 - Čtvrtek 10.1. - LGBT" | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Hledat v diskusi
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Re: ATM 2019 - Čtvrtek 10.1. - LGBT (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: martyria v Čtvrtek, 20. prosinec 2018 @ 19:34:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám rád LGBT lidi, tak jako je má rád náš Pán.
On očekává, že učiní pokání ze svých hříchů, zejména z praktikování homosexuality.
Poté je přijme a očistí od hříhu.
Níže uvedené verše v důslednu říkají, že to, že je někdo LGBT je trestem za jeho vlastní hřích.
Nikdo nemá výmluvu.
A jedině upřímné pokání v této věci může pomoci.
Je jen na Pánu zda dotyčného zbaví tohoto trestu a tedy strašného pokušení k dalšímu hříchu, nebo jej tak ponechá.
Já znám i úspěšné případy.



Římanům 1,19-36
  • 19Vždyť to, co lze o Bohu poznat, je jim přístupné, Bůh jim to přece odhalil.
  • 20Jeho věčnou moc a božství, které jsou neviditelné, lze totiž od stvoření světa vidět, když lidé přemýšlejí o jeho díle, takže nemají výmluvu.
  • 21Poznali Boha, ale nevzdali mu čest jako Bohu ani mu nebyli vděčni, nýbrž jejich myšlení je zavedlo do marnosti a jejich scestná mysl se ocitla ve tmě.
  • 22Tvrdí, že jsou moudří, ale upadli v bláznovství:
  • 23zaměnili slávu nepomíjitelného Boha za zobrazení podoby pomíjitelného člověka, ano i ptáků a čtvernožců a plazů.
  • 24Proto je Bůh nechal na pospas nečistým vášním jejich srdcí, takže zneuctívají svá vlastní těla;
  • 25vyměnili Boží pravdu za lež a klanějí se a slouží tvorstvu místo Stvořiteli – on budiž veleben na věky! Amen.
  • 26Proto je Bůh vydal v moc hanebných vášní. Jejich ženy zaměnily přirozený styk za nepřirozený
  • 27a stejně i muži zanechali přirozeného styku s ženami a vzplanuli žádostí jeden k druhému, muži s muži provádějí hanebnosti, a tak sami na sobě dostávají zaslouženou odplatu za svou scestnost.
  • 28Protože si nedovedli vážit pravého poznání Boha, dal je Bůh na pospas jejich zvrácené mysli, aby dělali, co se nesluší.
  • 29Jsou plni nepravosti, podlosti, lakoty, špatnosti, jsou samá závist, vražda, svár, lest, zlomyslnost, jsou donašeči,
  • 30pomlouvači, Bohu odporní, zpupní, nadutí, chlubiví. Vymýšlejí zlé věci, neposlouchají rodiče,
  • 31nemají rozum, nedovedou se s nikým snést, neznají lásku ani slitování.
  • 32Vědí o spravedlivém rozhodnutí Božím, že ti, kteří tak jednají, jsou hodni smrti; a přece nejenže sami tak jednají, ale také jiným takové jednání schvalují.




Re: ATM 2019 - Čtvrtek 10.1. - LGBT (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: bezkompromisu v Pátek, 21. prosinec 2018 @ 07:29:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak až sem se dopracovala česká evangelikální ekumena ...



Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.13 Seconds