Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Vojtěch   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2921
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 701 318

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 33 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Všeobecné: ATM 2019 - Pátek 11.1. - Generační konflikt
Posted on Čtvrtek, 20. prosinec 2018 @ 10:11:32 CET Vložil: Mainstream

Modlitební život poslal Nepřihlášený

Soudců 6:25-31

Té noci mu Hospodin poručil: "Vezmi býčka, který patří tvému otci, toho druhého býka, sedmiletého. Zboříš Baalův oltář, který patří tvému otci, a skácíš posvátný kůl, který je u něho. Pak zbuduješ podle řádu na vrcholu tohoto kopce oltář Hospodinu, svému Bohu, vezmeš toho druhého býka a budeš jej obětovat jako zápalnou oběť na dříví z posvátného kůlu, který jsi skácel." Gedeón přibral deset mužů ze svých služebníků a vykonal, k čemu jej vyzval Hospodin. Protože se však bál domu svého otce a mužů města, nevykonal to ve dne, nýbrž v noci. Za časného jitra mužové města vstali, a hle, Baalův oltář byl rozbořen, posvátný kůl, který byl u něho, byl skácen a druhý býk byl obětován na zbudovaném oltáři. Vyptávali se jeden druhého: .Kdo tohle udělal?" Pátrali a hledali, až zjistili, že to udělal Gedeón, syn Jóašův. Tu vyzvali mužové města Jóaše: "Vydej svého syna: musí zemřít. Rozbořil Baalův oltář a skácel posvátný kůl, který byl u něho." Jóaš však odpověděl všem, kteří stáli proti němu: "To vy chcete vést spor za Baala? Copak vy ho zachráníte? Kdo za něj chce vést spor, ať do jitra zemře! Je-li Baal bohem, ať si sám vede svůj spor, jemu přece rozbořil oltář."

Tento text předchází velkému vítězství, které Bůh dal Gedeónovi, když s tři sta muži zázračně porazil vojsko Midjánců. Bůh oslovuje Gedeóna - mladého muže z nejslabšího rodu v Manasesovi, nepatrného i ve vlastní rodině a nazývá ho udatným bohatýrem. Ještě před tím, než povede Izraelce proti Midjáncům, ale vystavuje Bůh Gedeóna zkoušce v jeho vlastní rodině. Žádá ho, aby se postavil vlastnímu otci a jeho modlářství. Aby zbořil Baalův oltář a skácel posvátný kůl, který jeho otci patřil, postavil místo něj na návrší oltář Hospodinu, a ještě k tomu na něm obětoval dva otcovy býky.

Gedeón se bojí, ale přesto Boha poslechne a po vyšetřování je vystaven hrozbě lynčování ze strany obyvatel města. V té chvíli rozhodne postoj samotného Gedeónova otce Joáše. Postaví se za svého syna nebo ho nechá zabít davem? Uzná, že se odvrátil od Hospodina nebo se bude držet své modly? Joáš se nakonec rozhodne syna nevydat a nechá Baala, ať sám prokáže, zda je Bůh či nikoli.

Konflikt mezi generacemi, a to i v oblasti pochopení duchovních věcí, není v Bibli nepřítomný, ale možná byl méně obvyklý než dnes i díky tomu, jak ohromnou roli v ní hrála úcta k rodičům a především k otci. Každá generace hledá svou vlastní cestu k Hospodinu i cesty, jak sdílet evangelium se svou generací. Pokud v tom selže, může církev vymřít během tří generací. Předávání víry z generace na generaci není nic samozřejmého, a proto velmi záleží na tom, zda a jak probíhá.

Mnoho společenství mladou generaci zcela ztratilo nebo jí nebylo schopné předat víru a demograficky stárne. Mnohé sbory trpí odchodem mladých lidí do velkých měst. V Německu bude během pár let chybět třetina katolických i evangelických duchovních, protože se nedaří získat mladé lidi pro povolání vedoucích v církvi, kteří by nahradili odcházející generaci farářů. Tento trend ale není nevyhnutelný. Církev má stále dostatek lidí, aby se vnitřně demograficky i jinak obnovovala. Musí ale investovat do další generace a aktivně ji podporovat.

Bůh si jistě povolává mnohé novodobé Gedeóny, kteří nehledí na počty, ale budou následovat Hospodina ať se děje, co se děje. Nemyslím, že by byla od starších lidí v církvi vůči mladé generaci nějaká zlá vůle, ale možná potřebujeme více Joášů, kteří ochrání své syny, když udělají něco zcela nečekaného a nového. Kteří mají odvahu podívat se na vlastní tradice a zjistit, co v nich zbytnělo v modly, které brání Bohu, aby mohl jednat. Stejně tak mladá generace často nechápe, čím si prošly generace před ní. Proč jsou pro ně některé věci důležité. Potřebujeme vzájemně slyšet své příběhy. Potřebujeme se vzájemně.

Zde je několik modlitebních námětů zaměřených na církev otevřenou mladým lidem a spolupráci generací v církvi.

Modleme se za:

  • vzájemnou důvěru a dobrou komunikaci mezi všemi generacemi v církvi. Nejrůznější propojení generací na úrovni vztahů, spolupráce, vzájemné inspirace a podpory, to, aby vedení sborů i vedoucí mládeže společně usilovali o to, aby kultura sboru i mládeže byla otevřená vůči lidem z necírkevního prostředí a měla silný misijní rozměr, to, aby služba mládeži měla podporu ze strany starší generace (projevovaný zájem, učednické vztahy napříč generacemi, podpora finanční i modlitební, dobrá míra svobody zkoušet nové věci atd.)
  • to, aby vedoucí mládeže i ostatní mládežníci měli srdce pro místní sbor, respektovali jeho vedení a podíleli se aktivně na životě sboru.
  • to, aby mladí lidé měli v církvi vhodné prostředí (např. fungující učednictví 1x1, zapojení mladých lidí v malých skupinkách, příležitosti k zapojení ve službách včetně bohoslužby. Kéž se mladí lidé cítí v církvi jako doma a přijati.
  • vedoucí mládeží a aktivity mládeží v našem městě. Za oslovení mladých lidí v našem městě evangeliem.
Zdroj: Modlitební průvodce ATM 2019


 
Příbuzné odkazy
· Více o Modlitební život
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Modlitební život:
David Kohout: Modlitby 24-7


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 0
Hlasů: 0

Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"ATM 2019 - Pátek 11.1. - Generační konflikt" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.07 Seconds