Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Marek   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2921
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 703 399

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 78 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Komentáře: Jan Kvasnička: Veřejný dopis delegátům
Posted on Středa, 17. duben 2019 @ 08:55:44 CEST Vložil: Mainstream

Spolupráce mezi sbory poslal Nepřihlášený

Z mezisborové korespondence

Ez 45:9: Toto praví Panovník Hospodin: Bylo toho dost, izraelská knížata! Odstraňte násilí a zkázu, konejte právo a spravedlnost. Zanechte vyhánění mého lidu, je výrok Panovníka Hospodina.

Mt 13:30: Nechte, ať obojí roste spolu až do žně; a v čas žně řeknu žencům: Nejprve posbírejte plevel a svažte ho do otýpek, abyste jej zcela spálili, ale pšenici shromážděte do mé stodoly.‘“

1K 3:11: Neboť nikdo nemůže položit jiný základ nežli ten, který je již položen, a tím je Ježíš Kristus.

Vážení pastýři v BJB. K řadovým členům se nesjpíš má výzva nedostane, nicméně nikdo mi nemůže zabránit, abych nenapsal to, co píšu.

V posledních letech je zřejmé, že BJB je vnitřně rozdělena a to tak, že již dochází i k faktickému dělení.

Pastýři se třídí navzájem mezi sebou na ty, kdo smějí nebo nesmějí na kazatelnu v pravověrném sboru. V pravověrných sborech třídí pastýři a starší sboru své členy na ty, kdo smí, nebo nesmí sloužit. Měřítkem však není nic jiného, než vlastní rozum a vlastní výklad Bible. Roste snaha po uniformitě, abychom byli společenstvím sborů stejného teologického zaměření, jak napsal stávající předseda BJB ve svém velikonočním dopise sborům.

Je však uniformita tím, o co máme usilovat a měřítkem na základě kterého se máme navzájem třídit na ty, kdo jsou pšenicí a kdo jsou podle mínění „osvícených“ pastýřů jenom plevelem? Pryč jsou doby, kdy se „plevel“ na výstrahu pálil na hranicích, ale pojem likvidace třídních nepřátel a neloajálních baptistů dostal jinou formu, která není nepodobná totalitním zvyklostem.

Kde a proč to začalo a kde to skončí?

Pominu pravověrné reemigrantské vlivy na vývoj baptistické teologie v ČR. Zmíním jen to, co pamatuji osobně. Studoval jsem DTS v době, kdy vyučovali bratři Švec a Titěra. Nepozoroval jsem v té době nějaké povyšování se baptistů nad jiné denominace. Všichni jsme svorně trpěli pod totalitní komunistickou nadvládou. Ovšem mám v živé paměti rozdělení sboru v Chebu po návratu reemigrantů po sametové revoluci. Již zde začalo faktické třídění baptistů na ty, kdo jsou pravověrní, a kdo ne. A od té doby je událost v Chebském sboru příkladem pro jiné sbory, kde se pěstuje nadřazenost a „lepší baptismus“ a třídění na pravověrné a ještě lepší. Prvním ovocem tohoto pyšného ducha bylo odmítnutí restitučních náhrad a zviditelnění se baptistů jako jediné a nejlepší církve v ČR.

Pak již měly věci rychlý spád. Snahy o uniformnost byly podporovány z Mc Arthurovsky zaměřených sborů a seminářů a od z Ameriky financovaných pseudomisionářů, které si nikdo netroufnul označit za falešné křesťany. Proč také, když přes ně tekly do BJB americké dolary. První, kdo doplatil na snahy o uniformnost, je sbor na Topolce, který nedávno velmi podporoval odmítnutí restitucí s důrazem na baptistické zásady. Ten, který kdysi byl v čele těch nejlepších, je nyní první na řadě. Nyní, po odchodu těch nejagresivnějších „vytrhávačů plevele“ je nejagilnější Brno, Praha 3 a další široká koalice. Ptám se, zda si nepodepisují podobný osud, jaký určili sboru Na Pankráci? Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá - to sice není v Bibli, ale platí to obecně.

Zdá se, že vidíte jakousi skvělou budoucnost pro ty, kdo vytrvají ve „vaší“ víře. Zároveň je vám lhostejný osud těch, kdo se nepodřídí a nepřizpůsobí vašim požadavkům. Tak se prezentuje autorita Božích pastýřů? Nedomnívejte se, že „demokratický“ Sjezd delegátů má Boží pravomoci! V současnosti v něm převažuje údajná „demokratická“ většina, která vždy přehlasuje menšinu. Ale o tom přece není ani světská demokracie ve státním parlamentu. Demokracie je prostředek k prosazování práva, spravedlnosti a cti. A to i u baptistů.

Demokracie může být účelově zneužita i u baptistů k prosazení vůle tzv. uniformní pravověrné většiny, stejně jako byla zneužita mnohokrát ve světské historii k podobným účelům jako je třeba vláda jedné nadřazené rasy, apod. I Kristus byl odsouzen na synedriu většinou hlasů. Svou neústupností v domnělé „bibličnosti“ jste vyprovokovali vznik duplicitního členství v SBS u řady členů BJB. Nyní je chcete vyloučit z BJB. Čím jiným jsou vaše snahy, než satanským úsilím o rozbití Kristovy církve? Můžete se tvářit jakkoli nábožně a pořádat modlitební setkání za budoucnost BJB. Skutečnost je taková, že je to jen skrytá agitace pro vaše pojetí baptismu a faktické zneužívání delegované moci, a způsob, jak ovlivňovat mínění členstva.

Ať už se na SD rozhodnete jakkoliv, bude to špatně, pokud budete prosazovat své vlastní názory a hlediska a „vytrhávat plevel“.

S pozdravem

Ing. Jan Kvasnička



 
Příbuzné odkazy
· Více o Spolupráce mezi sbory
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Spolupráce mezi sbory:
Platforma vznikla jako reakce na to, že se BJB stává církví financovanou státem


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 3.57
Hlasů: 7


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Jan Kvasnička: Veřejný dopis delegátům" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Hledat v diskusi
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Re: Jan Kvasnička: Veřejný dopis delegátům (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: martyria v Středa, 17. duben 2019 @ 22:13:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Citát: "Prvním ovocem tohoto pyšného ducha bylo odmítnutí restitučních náhrad a zviditelnění se baptistů jako jediné a nejlepší církve v ČR."
To myslíte vážně?
Když už se nechcete řídit slovem Božím, které říká:
[CEP2001] Lukáš 6:30 Každému, kdo tě prosí, dávej, a co ti někdo vezme, nepožaduj zpět.

Tak se alespoň podívejte jaké ovoce ve společnosti restituce Církvi přinesly.
Topolečtí mají u Boha zapsáno, že se ve věci restitucí zasloužili o dodržení Božího slova.
Bůh zná skutky každého a každému spravedlivě odplatí.

A mimochodem ta jáma v Bibli je:
[CEP2001] Žalmy 7:16 Kope jámu, vyhloubí ji, spadne však do pasti, kterou chystá.

Nyní podle mne kopete jámu vy...






Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.09 Seconds