Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Rostislav   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 1, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2919
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 697 133

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 54 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Komentáře: Milostivě nám vládne vrchnost (italská reflexe)
Posted on Neděle, 03. květen 2020 @ 17:33:49 CEST Vložil: Mainstream

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

»Neměl bys [...] žádnou moc, kdyby ti nebyla dána shůry« (Jan 18,11), řekl Ježíš římskému místodržiteli. Katoličtí monarchové vždycky vládli s přesvědčením, že tento výrok je oprávněný. S vědomím, že i kdyby neměli výslovnou podporu různých společenských stavů, je zákon, kterého nutno dbát, jasně vepsán do všech srdcí a myslí, takže absolutní panovník musí absolutně dbát Bohem stanoveného, věčného zákona.

Pak přišla doba konstitučních monarchií a po nich republiky, v nichž už nebylo nic absolutního, všechno bylo vázáno na konsenzus, na většinu hlasů v parlamentu. S výjimkou platných pravidel stanovených Ústavou. Co se děje dnes? Vrátili jsme se k vrchnosti, vládnoucí nebeskou mocí shůry? To jaktěživ ne! Tak hluboko jsme neklesli. Jsme přece moderní! Milostpán s rozepnutým sakem, vysvětluje prostě, ba familiárně pro všechna média společně, že výsledky, kterých jsme dosáhli, jsou takové, protože jsme skvělí, tedy nejen proto, že on se tak brilantně postaral o naši přítomnost, jakož i budoucnost. Nebyl však vybrán Bohem, aby stál v čele našeho národa. Ledaže by Bůh vybral někoho, kdo považuje víru za volitelný doplněk méně důležitý než tabák, svátosti nepokládá za nic a nerespektuje ani pietas ve vztahu k zesnulým, což je charakteristika naší kultury od dob římské res publica.

Je tento milostpán premiérem podle Ústavy? Ani to není zřejmé vzhledem k tomu, že ji vychytrale obchází. Nemluvě o vědcích, kteří se zvolili, aby mu pomáhali v tomto nesnadném umění vládnout bez parlamentu, a naléhavě doporučují, že starším lidem je třeba pomáhat rozlišovat, co je správné a co pochybené, přirozeně pro jejich dobro. Copak takto nejedná i Bůh? Ať jsou tedy staří doma. Vzduch jim nesvědčí. Život pro ně není. Ať jsou doma a meditují. Ať přemýšlejí o tom, jakou zátěží jsou pro ty, kdo jim budou platit důchody a kdo je budou opatrovat, když se roznemohou. Ať konečně uvažují a využíjí příležitost, která je podle radikálně demokratického principu nabízena všem, totiž svobodně si posloužit eutanázií.

V tomto případě však milostpán dokázal odvážně odporovat vědcům, které si vybral, aby vládnul. S velkou prozíravostí odmítnul neústavní normu, zavádějící rozlišení mezi občany pod a nad šedesát let, což bylo oblíbené téma speakera Hnutí pěti hvězd, Beppe Grilla. Stranou ponechal židovsko-křesťanskou víru, která rozjímá o stoletém praotci Abrahamovi, s nímž počala devadesátiletá Sára; stranou ponechal také Mojžíše, jemuž bylo 80 let, když byl Hospodinem poslán do Egypta vysvobodit lid z otroctví; stranou ponechal jiné ústavní normy. Ke komu se odvolává? Kdo je otcem milostpána, který nám s tak laskavou starostlivostí připomíná, jak dobře nám vládne? Koho jsme se stali nevolníky, povoláni být poddáni pro své dobro, když byly odloženy volby, ve kterých by lid s největší pravděpodobností preferoval vládu pravého středu? Jaké vědě jsme povoláni uctivě se poddat?

Angela Pellicciari

Článek italské historičky a publicistky z internetového portálu La Nuova Bussola Quotidiana, 29. dubna 2020

přeložil Milan Glaser

Zdroj: www.radivaticana.cz



 
Příbuzné odkazy
· Více o Zamyšlení
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Zamyšlení:
Ekologické otázky z teologické perspektivy


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 0
Hlasů: 0

Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Milostivě nám vládne vrchnost (italská reflexe)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.10 Seconds