Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Marcela   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 1, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2919
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 699 367

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 77 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Komentáře: Reakce na covidová opatření
Posted on Středa, 17. únor 2021 @ 10:51:48 CET Vložil: Mainstream

Společnost poslal Nepřihlášený

Chtěl bych vám nabídnout reakci na covidová opatření nařizovaná vládou. Je neuvěřitelné z kolika stran a od jakých lidí, bez rozdílu vzdělání, slyším o tom, že se kvůli dodržování základních hygienických opatření cítí jako ovce. Jako ovce vedené na porážku. Můžeme slyšet reakce, že přece nejsou ovce; nebudeme nosit roušky, nebudeme dodržovat hygienická pravidla, nedáme si poroučet.

Výraz – jako ovce vedená na porážku – známe z Bible. Tuhle, biblickou ideu, tak jak ji vnímám já a kterou izraelité a později křesťané směřují Bohu, když ji správně čteme: Vydáváš nás jako ovce na porážku, rozptýlils nás mezi pronárody (Žalm 44,12); a Denně jsme pro tebe vydáváni na smrt, jsme jako ovce určené na porážku (Římanům 8,36), přece nelze využívat pro tak nesrovnatelné věci.

Avšak i mezi křesťany se objevují jednotlivci, kteří omezení takto cítí a protestují. V takových situacích ale nejde nehledat další souvislosti a důvody, proč bychom neměli vážné, komplikované a citlivé záležitosti týkající se našeho zdraví a svědomí až takto zjednodušovat.

Ze svědectví přeživších holokaustu víme, že např. při organizování osvětimských povstání, v nichž mělo přežít nejvýše 1 % lidí, se tato vážná a eticky náročná myšlenka objevovala a objevovala se právem, protože šlo o lidské životy nevinných, z nichž většina nakonec skončila v plynových komorách. Tohle nazývejme skutečným hrdinstvím, a ne ono covidové popiračství jdoucí ruku v ruce s xenofobií, homofobií a populistickými žvásty ad absurdum.

Každý máme z této nesnadné doby zkušenost s nějakým projevem agresivismu, s nadáváním, protestováním a arogancí zaměřené vůči zodpovědnému dodržování covidových opatření. Člověk dodržující pro své i cizí dobro základní protiepidemická opatření není a nemůže být ovce, natož ovce vedená na porážku.

Když obhajuji, proč se raději nebudeme scházet, proč raději zrušíme bohoslužby, jako bych slyšel hlasy: co je ti vlastně do těch tisíců zemřelých, desetitisíců nemocných a mnoha doživotně postižených? Jsou přece mrtví, už jim nikdo nepomůže, stejně jako těm, kteří zrovna umírají a ještě umřou, však ono to má všechno svůj nadpřirozený smysl?

Možná na tom něco bude, protože kultura smrti a umírání byla z běžného života vytěsněná, avšak nikdy se nedokáži se smrtí smířit, zvláště, jde-li o nevinné. Upřímně říkám, neznám všechny motivy, proč mě tohle jednání rozrušuje, ale jeden tkví v tomhle.

Odbojáři druhé světové války a několik ještě žijících pamětníků, podali písemné svědectví, že kromě všech těch vražd a brutality, byla pro lidi za fašistů zdrcující chybějící lékařská péče o nemocné. Někteří z přeživších nacismu a holokaustu se jen pár let po válce dostali do komunistických koncentráků a lágrů. Ani zde nějaká nemoc toho či onoho mukla vůbec nikoho nezajímala a jak ukazují archivní dokumenty, strašná spousta lidí zemřela v kriminálech a pracovních táborech na chybějící, a to i základní zdravotní péči. Jsem tedy možná citlivější na ten všudypřítomný nezájem, komu se co kde a kdy stalo, a ať s tím nikdo neotravuje, protože nemocný je leckdo a lidí je moc.

Co odpovědět na otázku: "Proč ty na tom svým malým pitomým životě vlastně tolik lpíš?" Je vůbec možné takhle zjednodušovat velká etická tázání?

Můžeme však zakoušet i to, a to mi dává určitou naději, že naše životy mohou být neseny a zachraňovány obyčejnými lidmi, kteří jsou opomíjeni. Jejich jména se nevyskytují na titulních stranách novin a časopisů. Kolik jen lidí denně prokazuje trpělivost a dodává naději, snaží se nerozsévat paniku, nýbrž sdílenou odpovědnost.

Bůh miluje člověka čistou láskou, dává mu také svobodu pochybit. Ale jeho zvěst má jiný obsah. Logika lásky je vždycky logikou svobody a každý je povolán milovat mimořádně svobodně. Ten, kdo chápe a přijímá logiku lásky Boží, nikdy sama sebe nestaví do středu. Štěstí člověka spočívá v sebedarování, v mlčení a v projevech konkrétní důvěry v Boží milosrdenství.

Takový postoj odmítá ty, kdo chtějí vlastněním druhého vyplnit svoji vnitřní prázdnotu, odmítá ty, kdo zaměňují autoritu za autoritativnost, službu za servilitu, konfrontaci za útisk, charitu za vyživování, sílu za destrukci.

Sebedarování se z lásky je opakem cynismu, nadřazenosti, lhostejnosti a egoismu. Přejme si navzájem citlivost, otevřenost a tichost, která je předpokladem překonávání egoismu a všech pochybností.<

(Dle úvahy dr. Zdeňka A. Emingera)

Sepsal: Dušan Ehmig

Zdroj: časopis Evangelický týdeník - Kostnické jiskry 5/2021



 
Příbuzné odkazy
· Více o Společnost
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Společnost:
JSOU MUSLIMOVÉ NAŠI PŘÁTELÉ?


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 1
Hlasů: 1


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Reakce na covidová opatření" | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Hledat v diskusi
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Re: Reakce na covidová opatření (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: martyria v Čtvrtek, 18. únor 2021 @ 21:10:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdyby  prvotní církev přistupovala k nařízením tehdejší moci tak, jako dnešní církve, tak by církev nepřežila první století.
Nebyla by žádná dvoutisíciletá historie křesťanství. Žádní křesťané by nebyli.

Křesťan má především poslouchat Boha. Lidské vládce jen tehdy, pokud nejdou proti čemukoliv co Bůh po nás žádá.
A On mimo jiné žádá, aby křesťané pokračovali v činnosti, aby se společně scházeli, konali společné modlitby, večeři Páně a vyučování.

Za to naši bratři dokonce umírali. Poslušnost Bohu jim byla přednější než poslušnost vládcům, než vlastní zdraví a život.




Re: Reakce na covidová opatření (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 19. únor 2021 @ 09:59:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestliže je níže uvedený článek pravdivý, pak pravá Kristova církev bude nucena poměrně brzy se  uchýlit do ilegality, protože návštěva sborových shromáždění se stane s vysokou pravděpodobností kriminálním činem. Bude to zřejmě jako za prvotní církve, která se scházela za zavřenými dveřmi "pro strach židovský" (J. 20:19). Proto se spojujme se stejně smýšlejícími a pomáhejme si navzájem tak, aby Kristus, byl v nás oslaven (2Tes. 1:10)!


Pán nám buď milostiv a neopouštěj nás!!!
BA



Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.09 Seconds