Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Ingrid   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5322, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 4988, adminů: 23, uživatelů: 2421
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

7 821 621

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 36 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Všeobecné: Vychází ze Staré smlouvy smlouva Nová - anebo rabínský judaismus?
Posted on Středa, 06. říjen 2021 @ 20:57:13 CEST Vložil: Mainstream

Zamyšlení poslal redifon

Vždy jsem měl za to, že ze Staré smlouvy vychází smlouva Nová. Považoval jsem to za přirozené. Nikdy jsem nad tím neuvažoval. Bral jsem to jako axiom, že dvěma body prochází jediná přímka. Pak ale na sousední Granosalis zavítal ze synagogy jeden konvertita k judaismu a začal zde prosazovat tezi nadřazenosti judaismu nad křesťanstvím, které označoval jako bludné, a fanaticky napadat našeho Pána Ježíše Krista i víru v Něj.

Proto jsem byl nucen, v obraně své víry, se podívat na rabínský judaismus podrobněji, ačkoli mne do té chvíle vůbec nezajímal a neměl jsem s ním jakýkoli problém. Náhle jsem musel řešit problém: Co přirozeně navazuje na Starý Zákon: Nový Zákon - či rabínský judaismus?

Starozákonní bohoslužba je popsána mj. v 3. knize Mojžíšově. Chrámová bohoslužba je popsána v 3 knize Mojžíšově, 16. kapitole. A židovská bohoslužba je charakterizována třemi entitami: stánkem úmluvy, později chrámem, veleknězem a obětí

A je to bohoslužba věčná, jak praví tento text:

3M. 16,34 "A bude vám to ustanovením věčným k očišťování synů izraelských, ode všech hříchů jejich, každého roku jednou. I učinil Mojžíš tak, jakž jemu byl přikázal Hospodin." (BK)

To je naprosto stěžejní text. Hospodin v 3M. resp. 3M, 16 ustanovil bohoslužbu, a dále zaručuje Izraeli, že tato bohoslužba potrvá potrvá na věky. (3M. 16,34).

Čas plynul, chrám Šalamounův byl zničen, poexilní proroci skončili Malachiášem, a v Izraeli už  nebyl nikdo, kdo by národu zjevil Hospodinovu vůli. 

A potom došlo ke golgotské události, která změnila svět.

J. 19,30 "A když okusil Ježíš octa, řekl: Dokonánoť jest. A nakloniv hlavy, ducha Otci poručil." (BK)


Žd. 7,27 "Kterýž nepotřeboval na každý den, jako onino kněží, nejprv za vlastní hříchy oběti obětovati, potom za lid. Nebo učinil to jednou, samého sebe obětovav." (BK)

Žd. 9,28 "Tak i Kristus jednou jest obětován, k shlazení mnohých lidí hříchů; podruhé bez hříchu ukáže se těm, kteříž ho čekají k spasení." (BK)

Tento začátek nové éry byl doprovozen nadpřirozenými událostmi:

1) Tma od hodiny šesté do hodiny deváté (12-15 hod) (Mt. 27,45; Mk. 15,33; Lk. 23,44)

2) Roztržení chrámové opony (Mt. 27,51; Mk. 15,38; Lk. 23,45)

3) Zemětřesení v Jeruzalémě, při kterém se hroby otvíraly, mnozí zesnulí vstali a ukázali se mnohým (Mt. 27;51-53)

Tyto události nebyly Židy správně vyhodnoceny, zřejmě proto, že jejich myšlení bylo už zatíženo nenávistí k Pánu Ježíši Kristu, tedy vpravdě barabášovským myšlením, které vyústilo až ve vraždu Spasitele:

Ukřižuj! (Mt. 27; 22,23; Mk. 15; 13,14; J. 19,15)
Propusť nám Barabáše! (Mt. 27; 20,21,26; Lk. 23,18; J. 18,40)

Ale Kámen, který stavitelé zavrhli, stal se kamenem úhelným
(Ž. 118,22; Mt. 21,42; Mk. 12,10; Lk. 20,17; 1Pt. 2,7)

Židé Pána Ježíše Krista zavrhli (Ž. 118,22; Mt. 21,41; Mk. 12,10; 1Pt. 2,7), následně si pak na soudu zvolili zločince Barabáše (J. 18,40), čímž  přivolali za tento odporný zločin zlořečení na sebe i své děti (Mt. 27,25), a pak Spasitele zabili (Sk. 3,15; 5,30; 1Tes. 2,15).

V prvních dvou textech (Sk. 3,15 a Sk. 5,30) použili kraličtí význam "zamordovali", který je přesnější, protože Pán Ježíš byl odsouzen PROTI římskému právu, na nátlak Židů, a tedy byl ZAVRAŽDĚN, protože na Kristově kříži měl podle římského práva viset Barabáš!!! 

A zlořečení Židů za Spasitelovu smrt "Krev jeho na nás . . ." (Mt. 27,25) se s Židy potáhne až do druhého příchodu Pána Ježíše v moci a síle na tuto zem, kdy Židy zachrání před úplným vyhlazením. Tehdy Židé uvidí, koho bodli (Zach. 12,10) a budou nad ním kvílit, jako nad prvorozeným. Což ovšem potvrzuje skutečnost, že se vina Židů, kterou na sebe přivolali (Mt. 27,25), přenáší z pokolení na pokolení. Je velice zvláštní, že Pána Ježíše bodl římský voják (J. 19,34), ale Písmo za tento čin přisuzuje Židům (Zach. 12,10).

Židé volali: 

J. 19,15 "Oni pak zkřikli: Vezmi, vezmi, ukřižuj jej. Řekl jim Pilát: Krále vašeho ukřižuji? Odpověděli přední kněží: Nemámeť krále, než císaře." (BK)

Tím ovšem nad sebou, jako duchovní autoritu uznali římského císaře - a toho se až do druhého Spasitelova příchodu v moci a síle, nezbaví. To samozřejmě mělo neblahé následky. Odmítli Božího Syna a uznali nad sebou vládu císaře. A Hospodin jim vyhověl: Císař skutečně po 40 letech přišel!!!


Spasitel světa, Pán Ježíš Kristus, za svého pozemského působení byl chrámem i veleknězem:
 

Izajáš 53, 5 Jenže on byl proklán pro naši nevěrnost, zmučen pro naši nepravost. Trestání snášel pro náš pokoj, jeho jizvami jsme uzdraveni.

Proroctví o Beránkovi Božím:

Exodus 12, 46 Musí být sněden v témž domě. Z jeho masa nevyneseš nic z domu; žádnou jeho kost nezlámete.
Jan 19, 33 Když přišli k Ježíšovi a viděli, že je již mrtev, kosti mu nelámali,
Jan 19, 36 Neboť se to stalo, aby se naplnilo Písmo: ‚Ani kost mu nebude zlomena.‘

Podivuhodné vyplnění starozákonního proroctví!!!

Matouš 12, 7 Kdybyste věděli, co znamená ‚milosrdenství chci, a ne oběť‘, neodsuzovali byste nevinné.
Matouš 12, 8 Vždyť Syn člověka je pánem nad sobotou.
Jan 5, 15 Ten člověk šel a oznámil Židům, že je to Ježíš, kdo ho uzdravil.
Jan 5, 16 A proto Židé začali Ježíše pronásledovat, že takové věci dělal v sobotu.

Kdyby Židé měli ducha Božího, pak by se Boha ptali, kde je nyní chrám, velekněz i oběť, když to všechno nevidíme, ale z Písma víme, že to všechno musí nutně existovat???

Anebo jinak: V co NOVÉHO, se velekněz, chrám i oběť modifikovali a kde to lze nalézt???

A dostali by od Boha asi tuto odpověď: 

Ježíš Kristus je NOVÝM chrámem (J. 2,19-21), ve kterém přebývá plnost božství (Kol. 2,9). Dále to, že Pán Ježíš Kristus je NOVÝM veleknězem (Žd. 4;14,15) i NOVOU obětí (Žd. 7,27; 1J. 2,2).

A tato NOVÁ bohoslužba tedy NOVÁ SMLOUVA, se neomezuje jen na židovský národ, ale je určena celému světu. 



Paul Johnson, autor knihy "Dějiny židovského národa" (Rozmluvy Řevnice, ISBN 80-85336-31-6) na str. 212 praví, cituji:

"Donin znal Talmud dobře, dokázal se rabína ptát na všechny ty pasáže z Talmudu, k nimž měli nebo mohli mít křesťané námitky (představovaly jen mizivou část celku): šlo v nich o urážku Krista (Ježíš se topil v Pekle ve vroucích výkalech), či o rouhání se Bohu Otci (plakal nebo byl poražen v debatě), popřípadě se v nich zakazovalo Židům stýkat s křesťany."

Moje pozn. K tématu: Gittin, 57a

*  *  *

André Lemaire, "Dějiny hebrejského národa" (vydavatelství ERM Podlipného 17 Praha 8, ISBN 80-901477-6-3), na str. 108 praví: 

"V Palestině i v diaspoře (obzvlášť v Babylonii) se judaismus po r. 70 stal v zásadě judaismem farizejské strany."


Matouš 12, 24 Když to slyšeli farizeové, řekli: „On nevyhání démony jinak než ve jménu Belzebula, knížete démonů.“
Matouš 23, 2„ Na stolici Mojžíšově zasedli zákoníci a farizeové.
Matouš 12, 14 Farizeové vyšli a smluvili se proti němu, že ho zahubí.

Tak to je jen pár reprezentativních výroků, týkajících se farizeů. Je zřejmé, že nenávist farizeů, potažmo rabínských judaistů ke Spasiteli trvá dodnes, čehož neklamným důkazem je i působení onoho konvertity k judaismu na Granosalis. 

Závěrem,
ustanovení věčné je Bohem garantováno. Člověk je nevěrný, ale Bůh zůstává věrný (2Tm. 2,13). Princip věčné bohoslužby, tedy chrám - velekněz - oběť musí být za všech okolností zachován.

Židé po r. 70 však tento princip porušili, vytvořili si své vlastní PARALELNÍ náboženství, nerespektujíce věčné ustanovení zakotvené v (3M. 16,34), tedy náboženství, které je směsí Božích i lidských ustanovení. Tuto bohoslužbu tedy Bůh nevytvořil, ani nepožehnal, a to proto, že obsahuje lidské prvky, které jsou jako dílo lidské nutně zatíženo chybami. Taková bohoslužba tedy nemůže být Bohu milá, protože je fakticky založena na vzpouře proti Bohu. A z těchto důvodů nemůže být rabínský judaismus v žádném případě křesťanství nadřazen.

redifon


 
Příbuzné odkazy
· Více o Zamyšlení
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Zamyšlení:
Ekologické otázky z teologické perspektivy


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 5
Hlasů: 1


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Vychází ze Staré smlouvy smlouva Nová - anebo rabínský judaismus?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Hledat v diskusi
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Re: Vychází ze Staré smlouvy smlouva Nová - anebo rabínský judaismus? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: redifon v Pátek, 22. říjen 2021 @ 21:23:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z diskuse na Granosalis:

Opravdu se divím tomu, že diskutujete s judaistou, nepřítelem Spasitelovým. Abychom se mohli s judaisty na něčem dohodnout, musela by mít diskuse nějaký společný bod. Jinak jde o mimoběžnou diskusi, která se zde provozuje už několik let. 



Zacharjáš 9, 9 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] Rozjásej se, sijónská dcero, dcero jeruzalémská, propukni v hlahol! Hle, přichází k tobě tvůj král, spravedlivý a zachráněný, pokořený, jede na oslu, na oslátku, osličím mláděti.
 
Matouš 21, 5 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz]‚ Povězte dceři siónské: Hle, král tvůj přichází k tobě, tichý a sedící na oslici, na oslátku té, která je podrobena jhu.‘

Jan 12, 15 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] ‚Neboj se, dcero Siónská, hle, král tvůj přichází, sedě na oslátku.‘

Je dnes vůbec myslitelné, aby Mesiáš, tedy Král králů, přijel na oslátku??? Byl by v dnešní době vůbec jako Král přijat - anebo by byl vysmíván a poté zavřen do psychiatrické léčebny???

Je jasné, že doba, kdy mohl král vjet do Jeruzaléma na oslátku a vzbudit přitom nadšení davů, je už dávno pryč. 

Matouš 21, 8 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] A mohutný zástup prostíral na cestu své pláště, jiní odsekávali ratolesti stromů a stlali je na cestu.

Marek 11, 8 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] Mnozí rozprostřeli na cestu své pláště a jiní zelené ratolesti z polí.

Jan 12, 13 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] Vzali palmové ratolesti, šli ho uvítat a volali: „Hosanna, požehnaný, jenž přichází ve jménu Hospodinově, král izraelský.“

Zjevení Janovo 17, 14 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Ti budou bojovat s Beránkem, ale Beránek je přemůže, protože je Pán pánů a Král králů; ti, kdo jsou s ním, jsou povolaní a vyvolení a věrní."

Zjevení Janovo 19, 16 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Na plášti a na boku má napsáno jméno: Král králů a Pán pánů


Dále je tu tvrzení přítele judaisty, že král Šalomoun předzvěděl redukovanou bohoslužbu, tedy bohoslužbu odlišnou od ustanovení 3M. 16.

Byla použita pasáž 2 Par. 6; 17-40

Z kontextu je jasné, že jde o modlitbu krále Šalomouna pronesenou ve postaveném chrámu, který existoval v letech -970/931 až -587/586.
Ve zkratce:

a) Boha nemohou pojmout nebesa, natož dům, který vybudoval Šalomoun (v. 18)
b) prosba, aby Bůh měl upřeny své oči na tento chrám ve dne i v noci (v. 20)
c) bude-li Izrael poražen, bude prosit Boha o smilování v tomto chrámu (v. 24)

Zajímavé jsou verše 36-40.

Ve zkratce:

Zhřeší-li Izrael a Bůh se na něj rozhněvá, vydá je Bůh nepříteli, který je odvede do své země a v této zemi se budou modlit k Bohu směrem ke své zemi, k městu, které Bůh vyvolil, a chrámu, který vybudoval Šalomoun, Bůh je vyslyší a odpustí jim. Tento oddíl končí prosbou, ať má Bůh oči otevřené a uši ochotné slyšet modlitbu na tomto místě, tj. v Šalomounově chrámu (v 40)

V tomto oddíle jde o případ, kdy zajatci deportovaní do cizích zemí, kde nemají svobodu pohybu a nemohou se vrátit, se tudíž nemohou modlit v Šalomounově chrámu. V tom případě Bůh připouští, aby se Židé modlili směrem ke své zemi, k Jeruzalému a ke svému chrámu. Zde zřejmě král Šalomoun předvídá zkázu Samaří, nicméně jeho proroctví se vztahuje jen k tomuto chrámu, který byl zničen v r. -587/586 babylónskou armádou. 

Další texty o chrámu:

2. Paralipomenon 7, 16 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] Nyní jsem tento dům vyvolil a oddělil jako svatý, aby tam navěky dlelo mé jméno; mé oči a mé srdce tam budou po všechny dny.

2. Paralipomenon 7, 20 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] vytrhnu vás ze své země, kterou jsem vám dal, a zavrhnu od své tváře tento dům, který jsem oddělil jako svatý pro své jméno, a vydám jej za pořekadlo a předmět výsměchu mezi všemi národy.

2. Paralipomenon 7, 21 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] Nad tímto domem, který byl nejvyšší ze všech , ustrne každý kolemjdoucí a řekne: ‚Proč Hospodin takto naložil s touto zemí a s tímto domem?

2. Paralipomenon 7, 22 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] A bude se odpovídat: ‚Protože opustili Hospodina, Boha svých otců, který je vyvedl z egyptské země, a chytili se jiných bohů, klaněli se jim a sloužili jim. Proto na ně uvedl všechno toto zlo.‘“

Z kontextu je jasné, že jde o modlitbu krále Šalomouna pronesenou v chrámu, který existoval v letech -970/931 až -587/586.

Nicméně Bůh vyvolil chrám, aby tam NAVĚKY dlelo jeho jméno. 

Vznikla tedy je otázka: Jak může chrám. který je dílem lidským, tedy je z principu dočasný,  trvat na věky, aby tam prodlévalo Hospodinovo jméno? (2Par. 7,16)

Jak je vůbec možné, aby chrám, určený k tomu, aby v něm navěky dlelo Hospodinovo jméno, byl zavržen??? (2Par. 7,20)

Chrám i bohoslužba pokračovala i po zničení Šalomounova chrámu v r. -586, jenže v jiné formě.

Bohoslužba jako ustanovení věčné, definovaná v (3M. 16), resp. (3M. 16,34), přece nemohla zaniknout se zničením Šalomounova chrámu!!!

Výchozí situace

-existovali ještě proroci
-existoval i velekněz

Víme, že s první skupinou Židů, kteří se do Jeruzaléma pod Zerubábelem vrátili, byl i velekněz Jéšua. Lze mít za to, že i v babylónském zajetí (i když o tom Písmo dle mého zjištění, nic nepraví), byla konána bohoslužba, kterou vysluhoval již zmíněný velekněz, bohoslužba prostinká, jako na poušti, když Izrael vycházel z Egypta. 

Kontinuita věčné bohoslužby musí být zachována!

Ezdráš 2, 2 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Přišli se Zerubábelem, Jéšuou, Nechemjášem, Serajášem, Reelajášem, Mordokajem, Bilšánem, Misparem, Bigvajem, Rechúmem a Baanou. Soupis mužů izraelského lidu:

Ezdráš 3, 2 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Jéšua, syn Jósadakův, s bratry kněžími a Zerubábel, syn Šealtíelův, se svými bratry začali budovat oltář Bohu Izraele, aby na něm mohli obětovat zápalné oběti, jak je předepsáno v zákoně Mojžíše, muže Božího.

Ezdráš 3, 3 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Zřídili oltář na jeho původních základech, neboť žili ve strachu z národů zemí, a obětovali na něm zápalné oběti Hospodinu, zápaly jitřní a večerní.

Ezdráš 5, 2 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Tu se vzchopili Zerubábel, syn Šealtíelův, a Jéšua, syn Jósadakův, a začali budovat Boží dům v Jeruzalémě. A ti Boží proroci při nich stáli a posilovali je.

Ageus 1, 12 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Tehdy Zerubábel, syn Šealtíelův, a velekněz Jóšua, syn Jósadakův, i celý pozůstatek lidu uposlechli hlasu Hospodina, svého Boha, a slov proroka Agea, protože ho poslal Hospodin, jejich Bůh, a lid se začal bát Hospodina.

Ageus 2, 4 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Buď rozhodný, Zerubábeli, je výrok Hospodinův, buď rozhodný, veleknězi Jóšuo, synu Jósadakův, buď rozhodný, všechen lide země, je výrok Hospodinův. Dejte se do díla, neboť jsem s vámi, je výrok Hospodina zástupů,

Důležitý je text (Ezd. 3,3). Židé zřídili oltář na původních základech, proto byla zachována duchovní kontinuita. Původní chrám byl tedy zničen, ale na jeho místě nebyl postaven svatostánek cizího náboženství.

Tato situace byla jedinečná a nebude se již nikdy opakovat. Původní místo tedy nebylo znesvěceno cizím náboženstvím, Ale dnes na tomto místě stojí islámská svatyně, zvaná Skalní dóm. Tím dal Hospodin zřetelně najevo, že původní židovská bohoslužba definitivně skončila. 

Spasitel je tím věčným Chrámem, vrcholem, k němuž oba pozemské chrámy, tedy Šalomounův i Zerubábelův odkazovaly. 

Jen v takovém chrámu může navěky dlít Hospodinovo jméno:

2. Paralipomenon 7, 16 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] Nyní jsem tento dům vyvolil a oddělil jako svatý, aby tam navěky dlelo mé jméno; mé oči a mé srdce tam budou po všechny dny.

I.) Spasitel je novým, věčným chrámem (2Par. 7,16)

Jan 2, 19 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] Ježíš jim odpověděl: „Zbořte tento chrám, a ve třech dnech jej postavím.“

Jan 2, 20 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] Tu řekli Židé: „Čtyřicet šest let byl tento chrám budován, a ty jej chceš postavit ve třech dnech?“

Jan 2, 21 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] On však mluvil o chrámu svého těla.

II. Chrám musí býti zavržen (2Par. 7, 20)

Lukáš 17, 25 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] Ale nejprve musí mnoho trpět a být zavržen od tohoto pokolení.


III. Chrám musí býti posmíván (2Par. 7, 20)

Matouš 9, 24 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] řekl: „Jděte odtud! Ta dívka neumřela, ale spí.“ Oni se mu posmívali.

Marek 15, 31 [biblenet.cz] [biblenet.cz] [biblenet.cz] Podobně se mu mezi sebou posmívali velekněží spolu se zákoníky. Říkali: „Jiné zachránil, sám sebe zachránit nemůže.

Situaci po zničení Zerubábelova chrámu v r. +70, popisuje druhý link níže.

Písmo nás informuje i o tom, že bude postaven třetí chrám, navzdory tomu, že židovská bohoslužba již byla definitivně ukončena. 

Antikrist přeruší obnovenou bohoslužbu třetím chrámu

Dn. 9,27

27 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Vnutí svou smlouvu mnohým v jednom týdnu a v polovině toho týdne zastaví obětní hod i oběť přídavnou. Hle, pustošitel na křídlech ohyzdné modly, než se naplní čas a na pustošitele bude vylito rozhodnutí.“


V tomto chrámu se Antikrist prohlásí za Boha 

2Tes. 2; 1-4

1 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Pokud jde o příchod Pána Ježíše, kolem něhož budeme shromážděni, prosíme vás, bratří,

2 [biblenet.cz] [biblenet.cz] abyste se nedali snadno vyvést z rovnováhy nebo vylekat nějakým projevem ducha nebo řečí či listem, domněle pocházejícím od nás, jako by den Páně měl už nastat.

3 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Žádným způsobem se nedejte od nikoho oklamat, protože nenastane, dokud nedojde ke vzpouře proti Bohu a neobjeví se člověk nepravosti, Syn zatracení.

4 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Ten se postaví na odpor a ‚povýší se nade všecko, co má jméno Boží‘ nebo čemu se vzdává božská pocta. Dokonce ‚usedne v chrámu Božím‘ a bude se vydávat za Boha.

Tento rouhavý čin bude mít děsivé následky: 

a) zemětřesení v Jeruzalémě a zničení třetího chrámu
b) nastolení celosvětového teroru


a) Mt. 24; 15-18

15 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Když pak uvidíte ‚znesvěcující ohavnost‘, o níž je řeč u proroka Daniela, jak stojí na místě svatém – kdo čteš, rozuměj –

16 [biblenet.cz] [biblenet.cz] tehdy ti, kdo jsou v Judsku, ať uprchnou do hor;

17 [biblenet.cz] [biblenet.cz] kdo je na střeše, ať nesestupuje, aby si něco vzal z domu;

18 [biblenet.cz] [biblenet.cz] a kdo je na poli, ať se nevrací, aby si vzal plášť.

Zj. 11,13

13 [biblenet.cz] [biblenet.cz] V tu hodinu nastalo veliké zemětřesení, desetina toho města se zřítila a v zemětřesení zahynulo sedm tisíc lidí. Ostatních se zmocnil strach a vzdali čest Bohu na nebesích.

PŮJDE O ČAS!!!

b) Mt. 24;21,22

21 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Neboť tehdy nastane hrozné soužení, jaké nebylo od počátku světa až do nynějška a nikdy již nebude.

22 [biblenet.cz] [biblenet.cz] A kdyby nebyly ty dny zkráceny, nebyl by spasen žádný člověk; ale kvůli vyvoleným budou ty dny zkráceny.

PODOBENSTVÍ O FÍKOVNÍKU [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz]

Vychází ze Staré smlouvy smlouva Nová - anebo rabínský judaismus? [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz]

A pokud jde o třetí chrám, jen malá úvaha: Minulé dva chrámy byly postaveny za éry velekněží a proroků, kteří Izraeli tlumočili Hospodinovu vůli. Ale ti už dávno neexistují.

Takže, jestliže někdo postaví chrám bez Božího příkazu, půjde o akt svévole a vzpoury, kterou Bůh samozřejmě potrestá

A pokud jde o dnešní bohoslužbu rabínského judaismu, hojně diskutovanou na Granosalis, uvádím dvě hlediska: 

1) Jestliže rabínští judaisté tvrdí, že jejich bohoslužba je KOMPLETNÍ, pak musí nutně připustit, že starozákonní bohoslužba stanovená Hospodinem, byla nutně NADBYTEČNÁ.  

2) Jestliže rabínští judaisté tvrdí, že jejich bohoslužba je SPRÁVNÁ, pak musí nutně připustit, že starozákonní bohoslužba stanovená Hospodinem, byla nutně CHYBNÁ. 

*   *   *

Celý Starý Zákon směřuje ke Kristu; proto je ve Starém Zákoně mnoho odkazů na Krista, Spasitele světa. Zbývá jen dvojí: tyto odkazy VIDĚT, a podle nich se ZAŘÍDIT. 

Přátelé,
dnes je již jasné, že těmto událostem jsme nebezpečně blízko! Nenechme nadarmo uplynout dobu milosti!

redifon





Re: Vychází ze Staré smlouvy smlouva Nová - anebo rabínský judaismus? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: redifon v Neděle, 07. listopad 2021 @ 22:53:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
UVEDENÝMI FAKTY I ARGUMENTY JE JUDAISMUS VYVRÁCEN.
redifon



Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.10 Seconds