Proč i většina fundamentálních evangelikálů světí neděli?
Datum: Pátek, 15. duben 2016 @ 08:58:13 CEST
Téma: Principy


Přikázání světit den odpočinku existovalo a existuje, ale dnem odpočinku nebyla neděle. S určitým pocitem vítězství byl den odpočinku se všemi jeho povinnostmi, výsadami a svatostmi přenesen ze sedmého na první den týdne. Již dlouho studuji tuto otázku s vážnou touhou poznat, kde bych mohl nalézt záznam o této změně. V Novém zákoně ne, to v žádném případě. Pro změnu dne odpočinku ze sedmého na první den týdne není v Písmu skutečně žádný důkaz.

Rád bych řekl, že otázka soboty je v tomto směru nejhlubší a nejspletitější otázkou pro křesťanské instituce, které v současné době na sebe upoutávají pozornost křesťanů. Jediným důvodem, proč tato otázka nepodněcuje křesťany k náboženským diskusím, je to, že ke změně došlo na samém počátku křesťanských dějin.

Zdá se mi nepřijatelné, že by se Ježíš během 3 let neustálého styku s učedníky – kdy s nimi často hovořil o otázce soboty, diskutoval o ní z různých pohledů a osvobozoval ji od falešných pozlátek – nikdy nezmínil o tom, že by mělo dojít ke změně tohoto dne. Dokonce tak neučinil ani během 40 dnů po vzkříšení. Pokud víme, touto otázkou se nezabýval ani Duch, který byl učedníkům dán, aby jim připomněl všechny věci , které jim Ježíš zvěstoval. Svůj postoj k této otázce nevyjádřili inspirované apoštolové ani při kázání evangelia, ani při zakládání sborů, a nehovořili o ní ani ve sborech, které již byly založeny.

Samozřejmě, velmi dobře vím, že neděle v raných dobách křesťanství nebyla svátečním dnem, jak o tom svědčí církevní otcové a jiné zdroje. Ale je veliká škoda, že tento den je poznamenán pohanstvím, pokřtěn jménem boha slunce, přijat a posvěcen papežským odpadnutím, a přesto uzákoněn a jako posvátný zanechán protestantismu!

(Dr. Edvard T.Hiscox, autor Baptistické příručky, citováno podle The New York Examiner, 16)

V  letech 314-335 byl papežem Silvestr I. Za jeho pontifikátu došlo k proměně pohanského Říma na křesťanský, vyrůstaly nejvýznamnější římské chrámy a konaly se důležité koncily.

Papež Silvestr I. vyhlásil neděli za povinný sváteční den.

http://catholica.cz

Proč tedy většina fundamentálních evangelikálů světí neděli? Jak je vidět, tak církevní (katolická) tradice má velkou moc. Větší než si je většina fundamentálních evangelikálů ochotna připustit.

Když oddělení od babylonské nevěstky a jejích přisluhovatelů (u nás ERC), tak prosím důkladně a bez kompromisů.






Tento článek najdete na Notabene - Hydepark baptistů
http://notabene.granosalis.cz/

Adresa tohoto článku je:
http://notabene.granosalis.cz//modules.php?name=News&file=article&sid=4049