K ordinaci br. Václava Chumchala z dopisu sboru BJB v Praze 4
Datum: Čtvrtek, 18. květen 2017 @ 16:49:28 CEST
Téma: Spolupráce mezi sbory


Níže je výňatek týkající se ordinace br. Václava Chumchala z dopisu sboru v Praze 4, Na Topolce, zaslaný všem sborům BJB 2. dubna 2017.

Pozastavujeme se nad tím, že v BJB byl doporučen k ordinaci bratr Václav Chumchal, zastánce tvrdé linie křesťanského dogmatismu, který o sobě prohlašuje, že Boží slovo je pro něj „normou zákazů, příkazů, nařízení a vyřčených soudů“. Dle toho se svými spolubratry v BJB také jedná.

Bratr Chumchal svým dosavadním agresivním vystupováním v BJB napadl a nadále napadá několik bratří kazatelů včetně těch, kteří stáli nebo stojí v čele orgánů BJB. V minulém roce se v korespondenci nekřesťansky vyslovil proti bratru Dobroslavu Stehlíkovi. V letošních návrzích na SD za lovosický sbor napadá bratra Milana Kerna z bezbožného jednání a zapírání Krista kvůli účasti na ekumenických bohoslužbách. V diskuzi mezi kazateli se s opovržením vyslovuje vůči bratru Petru Hlaváčkovi, řediteli školy Dorkas v Olomouci. 

Své oponenty z řad BJB záměrně v rozhovorech oslovuje „pane“ místo „bratře“, aby prokázal, že je nepovažuje za své bratry v Kristu (tak se ve sboru Na Vinohradech nedávno vyslovil vůči bratru Ladislavu Mečkovskému). Dále se bratr Chumchal nevybíravě vyslovuje o svých spolubratřích a spolusestrách jiných baptistických sborů ve svých kázáních, kde o nich hovoří jako o „vlcích, kteří trhají Boží stádo“, jako o těch, kteří „pronikli mezi Boží lid, vetřeli se s nekalými úmysly...vyšli z nás, ale nejsou z nás.“

Dle vzorového ordinačního slibu by se měl bratr zavázat, že bude „dobrým příkladem pro jiné“ a že „bude chránit svým jednáním dobré jméno sboru, celé BJB a církve Kristovy vůbec“. Ve světle výše zmíněného je třeba si položit otázku, zda-li se bratrovo chování slučuje s tím, k čemu by se měl zavázat v ordinačním slibu.

Dále si klademe otazníky nad tím, že sbor BJB v Lovosicích, který se chystá k ordinaci svého kazatele, podává na Sjezd delegátů návrhy, které se neslučují s tím, k čemu by se kazatel tohoto sboru měl zavázat v ordinačním slibu.

• Ordinovaný se ve vzorovém ordinačním slibu zavazuje k tomu, že bude „ve své práci dbát ústavy, řádů a usnesení BJB“. Jak to, že sbor v Lovosicích nedbá usnesení minulého SD a znovu podává návrh, aby BJB vystoupila z ERC?

• Ordinovaný se dále zavazuje k tomu, že si bude „vážit křesťanů z jiných denominací, spolupracovat s nimi ve společných oblastech ke vzájemné úctě, snášenlivosti, lásce a spolupráci vést i sbor, v němž je ustaven za kazatele“. Jak může sbor chtít pro celou BJB ordinovat kazatele, který ve svých mnohých dopisech sborům vyjadřoval a vyjadřuje nevraživost vůči jiným denominacím a sborům BJB?

• Ordinovaný se dále zavazuje k tomu, že bude „sbor vést k zachovávání jednoty, snášenlivosti, lásce a spolupráci s jinými baptistickými sbory i k vědomí spoluzodpovědnosti za celou BJB“. Jak to, že sbor v rozporu s tím, k čemu by se měl zavázat jeho kazatel v ordinačním slibu, podává návrh na vyloučení sboru v Praze 4 ze svazku BJB? Jak to, že se ve svém zdůvodnění ani jednou neodvolá na Pána Ježíše Krista, jenž je a musí baptistům vždy být tou nejvyšší autoritou a svrchovaným Pánem?

Bratr Chumchal v rámci kauzy vyvolané nehorázným výslechem na RZS postavil otázku, že BJB stojí před rozhodnutím, kterou cestou se chce vydat.

V diskusi druhým kazatelům napsal, že buď se Bratrská jednota baptistů „radikálně zbaví těch, kteří se mezi ní přikradli, kteří možná vyšli z ní, ale nebyli z ní. Kteří přinášejí zhoubné nauky a nedrží se zdravých slov Pána Ježíše. Kteří mluví převrácené věci, aby strhli učedníky za sebou.&ldquo

Nebo je na místě, aby si „on a jemu podobní hledali místo někde jinde. Mezi těmi, kteří na Písmu a společném učení stát chtějí a hodlají ho respektovat. Protože dlouhodobě zůstávat ve společenství, které se jen jako církev tváří, ale to podstatné jí uniká, je naprosto zbytečné.“

Domníváme se, že kauza uměle vyvolaná na RZS byla od počátku vedena s cílem, aby v BJB byl upevněn tento agresivně prosazující se zákonický proud a postupně byl z ní vytlačen tradiční baptismus založený na víře, že jediným naším Pánem je Ježíš Kristus dosvědčovaný Písmem.





Tento článek najdete na Notabene - Hydepark baptistů
http://notabene.granosalis.cz/

Adresa tohoto článku je:
http://notabene.granosalis.cz//modules.php?name=News&file=article&sid=4418