Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Marek   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2921
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 703 424

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 72 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Notabene - Hydepark baptistů: Ohlasy ekumeny

Hledat v tomto tématu:   
[ Jít na úvodní stránku | Vybrat nové téma ]

Komentáře: Predestinace a Radek Kolařík na XcamP v roce 2017 formuje luteránské smýšlení
Ohlasy ekumeny poslal Nepřihlášený

Přednáška evangelisty Radka Kolaříka na letošním XcamPu [2017] přinesla do našich diskuzí nečekané téma – predestinace neboli předurčení. Byl člověk ještě před stvořením světa předurčen k zatracení či vyvolen ke spáse? Mnozí křesťané jsou touto otázkou sužováni a mají problém se s ní vyrovnat. Je o mém zatracení či spáse již rozhodnuto? Nejsou pak mé snahy o následování Krista zbytečné?

Vložil: Mainstream v Čtvrtek, 12. září 2019 @ 14:46:42 CEST (558 čtenářů)
(Více... | 3565 bytů | komentáře? | Komentáře | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 0)

Komentáře: Změny u českých baptistů
Ohlasy ekumeny poslal Nepřihlášený

Čtyři ze 46 sborů Bratrské jednoty baptistů (Jablonec nad Nisou, Kroměříž, Kuřim a Lovosice) a jedna kazatelská stance (Jílové u Děčína) oznámily, že opouštějí toto zatím jediné registrované baptistické společenství v Česku. Jako důvod uvádějí to, že v jednom sboru byla zvolena kazatelka a další sbory to přijímají. Druhý důvod spočívá v tom, že jeden sbor výslovně připouští, aby jeho členy byli muži nebo ženy žijící ve stejnopohlavním partnerství. V obou případech jde hlavně o sbor v Praze na Pankráci.

Baptisté jsou ve světě pravděpodobně nejpočetnější protestantskou denominací. Charakteristické pro ně je, že křest praktikují podobně jako raní křesťané na základě konverze, jako znamení víry a přijetí do Kristovy církve. Přímou kontinuitu mají od roku 1611, kdy byl v Londýně založen první baptistický sbor. Jejich lokální sbory jsou nezávislé a sdružují se podle koncepce a podle regionu. Počátky baptistického hnutí v Česku jsou předmětem diskuse, uvádí se jako první sbor v Hleďsebi (u Veltrus) založený roku 1885. 

Vložil: Mainstream v Čtvrtek, 10. leden 2019 @ 14:26:45 CET (858 čtenářů)
(Více... | 3691 bytů | 1 komentář | Komentáře | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 0)

Komentáře: Miloš Šolc III. komentuje odchod pěti sborů z BJB
Ohlasy ekumeny poslal Nepřihlášený

...

Celé téma se nás dotýká rovněž velmi osobně, a to s ohledem na současné dění v Bratrské jednotě baptistů, ze které pocházíme, a od které jsme se museli v poslušnosti Pánu oddělit. V současné době z BJB vystupuje 5 z jejich nejkonzervativnějších sborů, a to pro její veliký úpadek, plynoucí z dlouhodobého kompromisu. To se projevuje v odklonu od plného přesvědčení v neomylnost Písma, ve spolupráci s jednoznačně odpadlými církvemi v ekumenickém hnutí, včetně církve papeženecké, v toleranci jasné neposlušností příkazů Božího slova např. ohledně žen kazatelek nebo sodomie u některých sborů – protože ochota zůstávat ve svazku se sbory, které v těchto věcech instrukce Písma popírají, ať už v praxi či v teorii, je jejich tolerancí – a v mnoha dalších věcech.

Na tento krok reagoval Výkonný výbor BJB svým prohlášením, ve kterém odmítl důvody 5 sborů jako údajně nepodložené a nepravdivé. Na něj vlastně tento článek reaguje především. Ta slova jsou však marná, protože skutky a spolky, se kterými se BJB sdružuje, hovoří samy za sebe. BJB neopouští učení o ospravedlnění z pouhé víry, i když odmítá označit jako falešnou církev Řím, který ospravedlnění z pouhé víry odmítá? Nesmysl. Cožpak bychom, jak uvádíme výše, neopouštěli učení o Trojici, kdybychom odmítali označit coby falešnou církev jehovisty či mormony? Jistě opouštěli. A pokud jde o Řím, nenechme se zmást tím, že papeženci uznávají ospravedlnění z víry – rozdíl, na kterém vše závisí, je to slovíčko pouhé. O něm byla celá reformace.

Vložil: Mainstream v Čtvrtek, 20. prosinec 2018 @ 20:48:18 CET (2562 čtenářů)
(Více... | 8629 bytů | 7 komentáře | Komentáře | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 5)

Komentáře: Istanbulská úmluva a ´´tradiční´´ biblické manželství
Ohlasy ekumeny poslal demagog

Tyto dny se zabývám Istanbulskou smlouvou, jejichž oficiální název zní: Úmluva Rady Evropy o prevenci a potírání násilí vůči ženám a domácího násilí. Jedná se o mezinárodní smlouvu, která je vlastně apelem do celého světa vyzývající k ochraně (nejenom) žen před genderovým (neboli sociálně přijímaným) násilím. Tuto smlouvu křesťanské církve sdružené v Ekumenické rady církví odmítly, neboť údajně útočí na tradiční křesťanskou rodinu. Osobně si myslím, že tento nesouhlas byl předčasný, neboť podle mého názoru je tato smlouva v souladu s učením Bible o manželství a rodině.

V prologu úmluvy se píše:  "S vědomím, že násilí vůči ženám je projevem historicky nerovného poměru síly mezi muži a ženami, jenž vedl k nadřízenosti mužů a diskriminaci žen a bránil ženám v plném rozvoji." 

Tato věta je důležitá, neboť nepřímo charakterizuje, co si autoři smlouvy představují pod tradičním rozdělením genderových rolí. Je to skutečnost, kdy 

1) Muž je nadřazen ženě

2) Když tento stav je způsoben násilím (ať už ze strany partnera, nebo ze strany celé společnosti)

3) Když tento stav neumožňuje ženě plný rozvoj. Třetí bod je logický: Tam, kde vládne násilí a strach, tam se nikdo plně rozvinout nemůže. 

Vložil: Mainstream v Pondělí, 22. říjen 2018 @ 12:31:42 CEST (523 čtenářů)
(Více... | 8245 bytů | 1 komentář | Komentáře | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 4.2)

Všeobecné: Zpráva předsedy Rady Církve bratrské za rok 2017 - 2018
Ohlasy ekumeny poslal Nepřihlášený

Zpráva předsedy Rady za rok 2017 - 2018 pro Výroční konferenci CB

3. 5. 2018

V této první zprávě, kterou píšu, se pokusím o několik spíše obecnějších pozorování, ve kterých se bude prolínat život na sborech a ve společnosti. Jednotlivé body mohou posloužit jako podnět k dalšímu rozhovoru o směřování naší církve.

Bohatá země a sytá církev aneb říkáš: Jsem bohat, mám všecko a nic už nepotřebuji! A nevíš… (Zj 3, 17)

Žijeme v jedné z nejbohatších společností na světě, nikdy v dějinách naší země nebyl tak dlouho mír, v naší zemi prožíváme náboženskou svobodu a to i ve srovnání s jinými státy Evropy, kde by např. bylo nemožné nabízet křesťanské akce na státních školách, je nízká nezaměstnanost, mnozí mohou cestovat a mohl bych pokračovat. Pochopitelně mnozí z nás i z našich spoluobčanů se dobře nemají, přesto lze konstatovat, že v zásadě „jsme sytí“. Jenže být sytý vůbec nemusí znamenat být spokojený. 

Vložil: Mainstream v Pátek, 04. květen 2018 @ 23:22:21 CEST (307 čtenářů)
(Více... | 18816 bytů | komentáře? | Všeobecné | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 0)

Texty: Reakce letničních na doktríny fundamentalismu
Ohlasy ekumeny poslal Nepřihlášený

Poznámka překladatele: tento překlad s láskou věnuji všem svým Internetovým souputníkům, kteří byli zranění, poškozeni, či jednoduše pohoršeni soudobým charismatickým nebo letničním hnutím. Věřím, že jim článek může pomoci, nebo alespoň usnadní, vidět letniční a charismatické hnutí v co možná nejméně zkreslené podobě, a může tak být satisfakcí toho, co bylo způsobeno aplikací jejich zkreslené podoby, za kterou nesou plnou odpovědnost představitelé těchto hnutí. Byli to oni, kdo, ačkoliv okázale mluvili o probuzení, tvrdě spali a dovolili tak nepříteli zasít plevel a nechat pustošit své kongregace, jak právě v této době vychází mnohde najevo. (Mt 13,25‐28). 

Vložil: Mainstream v Pátek, 27. prosinec 2013 @ 12:34:28 CET (820 čtenářů)
(Více... | 2395 bytů | komentáře? | Texty | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 5)

Názory: Pár spravedlivých
Ohlasy ekumeny poslal Nepřihlášený

Bohem naší společnosti jsou peníze. Přesto se občas najdou jedinci či celá společenství, jež je nekladou na nejvyšší místo. Mezi církvemi se takovým společenstvím stali baptisté, kteří odmítli finanční náhradu z tzv. restitucí.

V biblické knize Genesis je v 18. kapitole známá pasáž o smlouvání s Hospodinem, který se rozhodl ztrestat hříšná města Sodomu a Gomoru úplným zničením. Tu praotec Abraham osloví Hospodina otázkou: „Vyhladíš snad se svévolníkem i spravedlivého? Možná, že je v tom městě padesát spravedlivých; vyhladíš snad i je a nepromineš tomu místu, přestože je v něm padesát spravedlivých? Přece bys neudělal něco takového a neusmrtil spolu se svévolníkem spravedlivého; pak by na tom byl spravedlivý stejně jako svévolník. To bys přece neudělal. Což Soudce vší země nejedná podle práva?“ (Gn 18,23 - 25).

Hospodin projeví ochotu kvůli padesáti spravedlivým odpustit celému městu. Ale Abraham si není tak docela jistý, jestli město disponuje tolika spravedlivými, a tak s nepřekonatelnou orientální technikou smlouvá a dotáhne to až k těm příslovečným deseti spravedlivým. Nakonec se ukáže, že ani tolik se jich nenašlo, města jsou zničena, ale Lot s rodinou mohou uprchnout (nemají se ohlížet, Lotova žena se ohlédla a stal se z ní, jak známo, solný sloup).

Vložil: Benjamin v Sobota, 16. březen 2013 @ 11:24:26 CET (958 čtenářů)
(Více... | 5210 bytů | 1 komentář | Názory | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 5)

Prohlášení: Kristovský postoj baptistů k církevním restitucím
Ohlasy ekumeny poslal Nepřihlášený

Dva a půl tisíce členů české Bratrské jednoty baptistů se dokázalo sjednotit a podřídit se rozhodujícímu většinovému hlasování. Baptisté odmítli církevní restituce a vzdali se 228 milionů Kč jako finanční náhrady za škody způsobené komunistickým režimem. Dne 22. února 2013 se podpisu smlouvy o majetkovém vyrovnání s církvemi nezúčastnili.

Cílem baptistů je samofinancování, říká v rozhovoru pro ihned.cz předseda Jednoty Milan Kern. Tento krok baptistů oslovil členy iniciativy Za církev sociálnější, kteří vyjadřují uznání tomuto činu.

 

Iniciativa Za církev sociálnější k odmítnutí finančních náhrad Bratrskou jednotou baptistů

My, členové a sympatizanti iniciativy Za církev sociálnější, vyjadřujeme dík a uznání Bratrské jednotě baptistů za rozhodnutí nepřijmout údajnou finanční náhradu ve výši 228 milionů Kč.

Vážíme si tohoto odvážného kroku, kterým baptisté přispěli k obhajobě dobrého jména křesťanů a křesťanských církví v podstatné části naší společnosti.

Vložil: Benjamin v Sobota, 02. březen 2013 @ 15:04:45 CET (916 čtenářů)
(Více... | 2780 bytů | komentáře? | Prohlášení | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 5)

Rozhovor: Představitelé Českobratrské církve evangelické pro Českou televizi o restitucích
Ohlasy ekumeny poslal Nepřihlášený

Na webovém portálu České televize byl pod názvem Evangelíci k restitucím: "Pivo vařit určitě nebudeme" zveřejněn rozhovor s předsedou Ekumenické rady církví a synodním seniorem ČCE Joelem Rumlem a 1. náměstkem synodní kurátorky ČCE Pavlem Stolařem o restitucích. Jedna otázka se týkala i baptistů.

Za pár měsíců přijdete v součtu k miliardovým majetkům. Těšíte se?

J. R.: Pro církev začal s platností tohoto zákona nový čas – máme se pomalu postavit na vlastní nohy. To není jenom o hospodaření s financemi. To nabízí možnost říct, komu věříme a proč, co budeme dělat a proč. Takže to beru jako šanci, nebojím se toho.

P. S.: Každý hospodář ví, že to není lehké, ty každodenní starosti. A že se to dá udělat špatně, s tím už taky máme svoje zkušenosti. Naštěstí přišly včas, takže jsme zvládli zareagovat a poučit se.

Vložil: Mainstream v Pátek, 22. únor 2013 @ 09:17:16 CET (1050 čtenářů)
(Více... | 7665 bytů | komentáře? | Rozhovor | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 0)

Komentáře: Církevní restituce: Katolický pohled z jiného úhlu
Ohlasy ekumeny poslal Jaroslav Táborský

V tomto příspěvku si dovoluji představit jiný pohled na církevní restituce, pohled, který se od praktikujícího katolíka a člena modlitební skupinky asi neočekává. Z hlediska náboženství, Bible (ale ne z hlediska světského práva), vidím několik problémů. Řešení problematiky z hlediska světského práva nebude na soudu rozhodující. Musíme si uvědomit, že církev v celé své historii se plně neřídila Ježíšovou katechezí a lze také říct Biblí, uvážíme-li, že platí Ježíšův výrok: „Nepomine čárka ze Staré smlouvy". Se Starou smlouvou souvisí např. nařízení o Milostivém létu (Lv 25,8-17), nebo varování z Dt 28 (stručně řečeno: „Budeš-li dodržovat, budeš se mít dobře. Nebudeš-li dodržovat, budeš se mít špatně"). Bylo vyhodnoceno, kolik majetku získala církev díky „nadstandardním" vztahům k mocným tohoto světa? Bohatství v minulosti církvi vždy škodilo, a protože nikdy nebylo provedené důsledné metanoia, změna smýšlení, neprospěje ji to ani nyní. Snaha restituovat zpět majetek trvá už 20 let. Klademe si otázku typu: „Co když Bůh není tomu nakloněn?". Pokud byl Bůh s církevní praxi dříve spokojen, proč dopustil, že byl církvi majetek odňat. I takové otázky bychom si měli klást. Problematika zpětných vazeb, bez které se např. přírodní vědy neobejdou, je asi pro teology a pastýře církve zcela cizí.

Pozorujeme, jak ekonomické reformy tvrdě dopadají na chudé, nemocné apod. a naši pastýři v zájmu církevních restitucí v podstatě mlčí. Ale to zavání pokrytectvím a víme, že za to je běda. Vzpomeňme si, že 15. května 1891 vydal papež Lev XIII. dlouho očekávanou první sociální encykliku Rerum novarum, jíž církev zaujala oficiální stanovisko k sociální otázce, a to bylo několik let po vydání Kapitálu Karla Marxe. Nebylo snad neřešení sociálních problémů příčinou revolucí a nástupu komunistické ideologie? Bylo snad křesťanství v Rusku za carismu v pořádku? Asi jsme se nepoučili. Nikde jsem neviděl a neslyšel varování ve směru k boháčům, že spíše projde velbloud uchem jehly, nežli se boháč dostane do Božího království.

Vložil: Benjamin v Čtvrtek, 21. únor 2013 @ 10:30:43 CET (923 čtenářů)
(Více... | 8073 bytů | komentáře? | Komentáře | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 0)

Prohlášení: Evangelický farář Miloš Rejchrt: Ty miliardy nám nepatří !
Ohlasy ekumeny poslal Nepřihlášený

S ohromující přesností zákonodárci spočítali, že Českobratrské církvi evangelické náleží náhrada ve výši 2 266 593 186 Kč. Tak to stojí černé na bílém v § 15 zákona 428/12 Sb. Důvodová zpráva k tomuto zákonu uvádí, že jde o „finanční náhrady za nevrácený původní majetek církví a náboženských společností“. K této konkrétní sumě se autoři zákona však museli dopracovat nějakým omylem, neboť sami zastánci majetkového narovnání uvnitř ČCE uvádějí, že hodnota majetku, který československý stát pod uzurpací KSČ sborům naší církve a střediskům Diakonie tak či onak zcizil, lze odhadnout na 200 miliónů korun. Náhrada uvedená v zákoně 428/12 Sb. však je víc než desetinásobně vyšší a po dobu třicetiletého splácení bude navyšována s ohledem na inflaci.

Když už zákon vstoupil v platnost, sotva jej dokážeme změnit. Jedno ale můžeme – a Bratrská jednota baptistů dokázala že to jde - ty tak velkoryse spočítané „náhrady“ nepřijmout. Přijměme 200 miliónů, ale dvě miliardy ne. Jsou nepatřičné, nepatří nám !

Zákon je jednou zákon a když označuje něco jako náhradu , nelze zákona nedbat dvě a čtvrt miliardy vysvětlovat jako velkorysý dar od Církve římsko-katolické, která se 20% svých oprávněných nároků vzdává ve prospěch jiných církví a náboženských společností. V zákoně 428/12 Sb.se nikdo ničeho nevzdává, žádná církev žádné církvi nic nedává, nýbrž „roční splátku finanční náhrady vyplácí Ministerstvo kultury“ ( § 15 odst. 4) , tedy český stát ze svého rozpočtu.

Vložil: Mainstream v Čtvrtek, 21. únor 2013 @ 08:15:38 CET (831 čtenářů)
(Více... | 3010 bytů | komentáře? | Prohlášení | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 5)

Názory: Předseda ERC Joel Ruml: Baptisté mají ještě devět měsíců
Ohlasy ekumeny poslal Nepřihlášený



Předseda Ekumenické rady církví v ČR a synodní senior Českobratrské církve evangelické Joel Ruml věří, že BJB svůj postoj k odmítnutí církevních restitucí ještě přehodnotí.

V dnešním rozhovoru pro deník.cz uvádí:

Vložil: Benjamin v Středa, 20. únor 2013 @ 09:05:47 CET (1369 čtenářů)
(Více... | 658 bytů | 1 komentář | Názory | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 0)

Komentáře: Pomlouvačná kampaň vůči baptistům
Ohlasy ekumeny poslal Nepřihlášený

Tomáš Trusina (evangelický farář v Benešově) napsal v diskusi na blogu Daniela Kvasničky k článku "Cizí peníze" tuto repliku:

Vážený bratře Kvasničko, baptisté nemají centrální ústředí, protože o věcech církve rozhoduje především každý sbor sám - to snad víte. Jejich reprezentace nemá pravomoc nařídit jednotlivým sborům, jak se budou financovat. Např sbor na Topolce a další se celou dobu popřevratovou financují z vlastních peněz. A především, naprostá nezávislost na státu je jedním z nejhlubších důvodů, proč baptisté vznikli a udržují si svou svébytnost.

Vložil: Mainstream v Pondělí, 18. únor 2013 @ 10:32:54 CET (888 čtenářů)
(Více... | 1296 bytů | 1 komentář | Komentáře | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 5)

Komentáře: K argumentům Daniela Kvasničky proti rozhodnutí baptistů o církevních penězích
Ohlasy ekumeny poslal Nepřihlášený

Pan Daniel Kvasnička, farář Církve bratrské v Říčanech, vystoupil 12.2. ve svém blogu na serveru iDNES.cz s obhajobou přijetí církevních peněz od státu. Přitom polemizuje s rozhodnutím Bratrské jednoty baptistů nepřijmout církevní peníze od státu. Dodejme na okraj, že celého procesu mezi státem a církvemi se vůbec neúčastní Křesťanské sbory a Svědkové Jehovovi. (Možná se někdo bude ušklíbat, že se tedy baptisté dostali do „pěkné společnosti“, ale to bude docela od věci.)

Vložil: Mainstream v Středa, 13. únor 2013 @ 19:47:53 CET (945 čtenářů)
(Více... | 5877 bytů | 2 komentáře | Komentáře | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 5)

Názory: Cizí peníze
Ohlasy ekumeny poslal Nepřihlášený

Jsem pokřtěný baptisty a jsem za to rád, ale můj hlas by v této chvíli neměli. Peníze z takzvaných náhrad za nevrácený majetek jsem vždycky doporučoval přijmout a považovat za cizí peníze. A taky se podle toho k nim chovat.

Skoro to vypadá, že křesťané reagují jen na to, co jim média předloží. Společnost spustila povyk, že jsme nemravní, když bereme peníze. Zvláště my, křesťané z církví, které ztratily po roce 1948 jen málo. Bereme za katolický majetek... Včerejší titulky přinesly breaking news: První církev se zříká náhrad! Ptám se, zda to znamená, že se čeká na druhou, třetí či pátou? A tajnosnubný důraz na to, že čas pro podpis smlouvy o způsobu vyrovnání je „až” do září. Dlouhá doba na masáž a zpytování svědomí...

Vložil: Mainstream v Úterý, 12. únor 2013 @ 22:32:26 CET (1481 čtenářů)
(Více... | 15685 bytů | 6 komentáře | Názory | Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1.33)

Diplomové práce o baptistických sborech


Případová studie brněnské baptistické skupiny Odel Hin Drom


Bratrská jednota baptistů v Praze před a po roce 1989 očima jejích členů

Bratrská jednota baptistů v Československu v prvních letech komunistického režimu (1948-1953)

e-Knihovna
 
Pozadí a teologie Kurzů Alfa

e-Knihy ke stažení zdarma!

Témata archivu e-Knih:

Argumenty
Modlitby
Partnerství
Polemiky
Poezie
Povídky
Studie
Zkušenosti
E-knihy pro mobilní telefony a PDA
MOBIPOCKET READER


Kam chce vést KAM českou církev?


Anketa
V parlamentních volbách 2021 budu volit:

ANO
SPOLU
Piráti+STAN
SPD
KSČM
ČSSD
Trikolóra
Přísaha
Volný blok
jiná strana
vhodím prázdnou obálku
nepůjdu volit



Výsledky
Ankety

Hlasů: 16
Komentářů 1

SJEZD DELEGÁTŮ BJB 2017

Výsledky rokování Sjezdu delegátů sborů BJB 22. dubna 2017 

Daniel Kuc: Ohlédnutí za sjezdem 

Reakce kazatele Lovosického sboru na článek Ampela ze dne 23.4.2017

Václav Chumchal: I Kristus se musí podřídit Bibli!

Co přinesl Sjezd delegátů? Agresivitu a strach

Situace v BJB – předsjezdová analýza z 27.3.2017




Vtip

S úsměvem

Fundamentalisti a nedotknutelnost jejich interpretace Bible


Webové stránky Bratrské jednoty baptistů a zařízení BJB
Bratrská jednota baptistů v ČR

Baptismus

Odbor mládeže BJB

Misijní odbor BJB

Diakonie BJB

VOŠ sociální a teologická - Dorkas


Novinky portálu GRANO SALIS
·Kdybyste nekdo neuverili...
·Pán Ježíš se z otázek šikovnì vykroutil. On nepøišel dìlat revoluce
·Židovské chápání Boha kontra pohansko-platónské chápání Boha
·Asi sem nepatøím
·Watchman Nee - Fakt, víra a prožitek
·Vedl by nepodmínìný pøíjem k sociální spravedlnosti a k sociálnímu smíru v ÈR?
·Tøi roviny høíchu.
·Bùh má Boha
·Sloužit Bohu živému a pravému
·POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ

více...

Branka

pro články

pro komentáře

Nastavit jako výchozí stránku!....

 Odhlásit

založeno L. P. 2004

Licence Creative Commons

Notabene
Hyde Park českých baptistů
podléhá licenci
Creative Commons
 Uveďte autora-
Neužívejte komerčně
3.0 Unported
 


Webové stránky sborů a kazatelských stanic BJB


Brniště

Brno


Brno - neslyšící


Brno - ruskojazyčný

České Budějovice

Cheb I.


Cheb II.


Jablonec nad Nisou


Karlovy Vary


Karlovy Vary - ruskojazyčný


Kladno - ruskojazyčný


Kraslice


Kroměříž


Kuřim


Liberec


Litoměřice


Lovosice

Lovosice - sbor Petra Chelčického


Olomouc

Ostrava


Pardubice


Plzeň - ruskojazyčný


Plzeň - Mozaika
 
Praha 3 - Vinohrady


Praha 3 - mezinárodní


Praha - Vinný kmen - ruskojazyčný


Praha 4 - Topolka


Praha 6 - Šárka Valley - mezinárodní


Praha - církev 21. století - ruskojazyčný


Pustá Rybná

Sokolov

Šumperk


Teplá


Uherské Hradiště

Vikýřovice


Vsetín


Vysoké Mýto

Zlín

Znojmo

Žatec



Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.26 Seconds