Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Alexej   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2938
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 717 123

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 42 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Názory: Proč nepřijímáme pro sebe usnesení Sjezdu delegátů ohledně ČEA?
Posted on Úterý, 25. září 2007 @ 17:13:40 CEST Vložil: Benjamin

Spolupráce mezicírkevní poslal Nepřihlášený

Již poněkolikáté se setkáváme s tím, že se na programu jednání SD objevuje návrh, aby se BJB stala členem České evangelikální aliance, i když sjezd již dříve takový návrh zamítl. Bylo by na místě jednat také o tom, po jaké době se takový návrh může znovu podat. Protože by se o něm mělo znovu jednat na mimořádném SD, dovolte několik slov k zamyšlení.

Česká evangelikální aliance je novou, nikoliv přejmenovanou organizací. Sama se k tomu hlásí. Má nové stanovy, nové podmínky členství atd. Při tom zrušila Českou evangelickou alianci, která léta nezištně sloužila všem, kdo o to měli zájem.

V době komunistické vlády v Československu nesměla v ČSSR Evangelická aliance vykonávat veřejně činnost. Přesto se každoročně konaly alianční modlitební týdny, kterých se hojně zúčastňovali křesťané ze všech církví. Podkladem byly materiály, vydávané Evropskou evangelickou aliancí, které byly připravovány pokaždé v jiné zemi. Po vzniku ČR a vzniku České evangelické aliance se v tom pokračovalo. Při tom se konaly sbírky, určené k pomoci nejpotřebnějším (např. v r.1997 pro křesťany v Súdánu, v r. 1998 pro křesťany ve Rwandě). Česká evangelikální aliance zneužila dlouholetou tradici aliančních modlitebních týdnů v prvním celém týdnu v lednu, avšak dodává své vlastní materiály, které nenavazují na mezinárodně vydávané materiály. Můžete se o tom přesvědčit podle materiálů, vydaných pro alianční modlitební týden pro leden 2007 ČEA a srovnat je s tématy, vydanými Evropskou evang. aliancí, zveřejněnými v Rozsévači č. 10/2006. Sbírky z aliančních modlitebních týdnů požaduje ČEA na krytí svých nákladů. Na rozdíl od České evangelické aliance, kde pracovali dobrovolní pracovníci, má nynější evangelikální aliance aparát placený.

V květnovém Zpravodaji bratr kazatel Kuc uvádí vyznání víry, ke kterému se ČEA hlásí. S tím můžeme souhlasit. Není však pravdou, že tyto postoje nemohou sdílet římští katolíci (snad kromě bodu 7. - všeobecné kněžství) nebo protestantské lidové církve. I takoví evangelikálové jako je Ulrich Parzany a mnozí další patří do lidových církví; velmi si jich vážím jako svých bratrů v Kristu. Mám také za to, že sbory BJB sdílí s jinými církvemi Apoštolské vyznání víry. Proto můžeme být členy svazu církví, kterým je Ekumenická rada církví v ČR. Navíc ČEA není svazem či sdružením evangelikálních církví, ale sdružením občanským. Přesto chce vystupovat jménem církví před úřady - zastupovat je. Stát bude spíše zajímat postoj ERC, která je svazem církví podle zákona. Není bez zajímavosti ani to, že v ERC mají evangelikální církve (chápáno podle uvedeného vyznání) většinu. Není však důvod klást ČEA a ERC proti sobě, protože jde o nesrovnatelné; jejich právní subjektivita je umožněna podle různých zákonů.

Dříve byly aliance světová, evropská i národní zejména modlitebním hnutím jednotlivců, a to napříč církvemi a státy. Dnešní ČEA je právnickou osobou podle zákona o sdružování občanů. Při tom sdružuje jednotlivce, sbory, denominace, různé organizace a hnutí.

Jednotlivec se tak stává členem ČEA buď dobrovolně nebo proti své vůli a může být v ČEA zastoupen vlastně i několikrát; při tom sám nemusí být evangelikálem. U samostatných sborů musí být přihláška doplněna vyznáním víry sboru. Co předkládají baptistické sbory? Celou Bibli?

Kdo to vůbec jsou evangelikálové? Jsou to ti, kteří přijímají vážně Ježíšova slova: "Čiňte pokání a věřte evangeliu" (Mk 1,15), ale také :" Kdo uvěří a přijme křest, bude spasen..."(Mk 16,16)? Nebo to jsou ti, kdo si to vykládají: "Kdo uvěří a byl pokropen nebo polit vodou ve věku nemluvněte, bude spasen" ? Jsou evangelikály ti, kteří patří do státních církví, jsou to ti, jejichž hlavou je britská královna? Jsou baptisté evangelikály? Jsme ještě baptisty?

Kvůli křtu nejsme členy Leuenbergské konkordie, i když tam jsou ti, kteří nám jsou velmi blízko a o naše členství stojí. O to více nevidím potřebu, aby se BJB stávala členem sdružení občanů, které chce vystupovat jménem církví obecně, když jednotlivé denominace mají v ČEA jen mizivý hlas. Každý jednotlivec má totiž jeden hlas a každý kolektivní člen hlasy tři. Tedy 3 jednotlivci jsou postaveni na roveň tisícům členů denominace. Jedna paracírkevní organizace má také váhu denominace. Členství denominací je tedy jen vypůjčením si cizího jména, kterým se budí zdání velkého počtu.

Nejsem proti členství jednotlivců v ČEA. Jsem však proti tomu, aby tam byla BJB jako celek a kladu si otázku, zda tam mohou patřit jednotlivé sbory BJB, jestliže většina sborů BJB to opakovaně odmítla.

Dobroslav Stehlík, kazatel Sboru BJB v Žatci

Zdroj: Zpravodaj sborů BJB – září 2007



 
Příbuzné odkazy
· Více o Spolupráce mezicírkevní
· Novinky od Benjamin


Nejčtenější článka o Spolupráce mezicírkevní:
Charta Oecumenica: Kritická reflexe se zřetelem ke katolickému dogmatu


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 5
Hlasů: 2


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Associated Topics

Spolupráce mezicírkevní


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Proč nepřijímáme pro sebe usnesení Sjezdu delegátů ohledně ČEA?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.36 Seconds