Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Radoslav   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2938
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 720 267

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 31 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Tvorba: Jak jsme se v našem sboru vypořádali s big-beatem
Posted on Středa, 03. březen 2004 @ 17:28:42 CET Vložil: Tomas

Vše o hudbě

(na motivy povídky Šimka a Grosmanna)

Neváhejte kliknout na odkazy v tomto článku

 

Náš sbor je tichý až zamlklý. Ideální to prostředí pro začínající básníky a písňotepce. Ba tu a tam sem zajede i někdo z Ústředí vychutnat idylu a odpočinout si tu od reprezentačních povinností v zahraničí.

Pravda, přihodí se občas i nějaká ta mimořádná událost. To když někomu spadne na hlavu kus odlouplé omítky či volně poletující eternit ze střechy. To sice klid poněkud naruší, ale takovou katastrofu, která se udála první aprílovou neděli, nepamatují ani pamětníci začátků osídlování našeho pohraničí.

Začalo to schůzí staršovstva, kde se přikročilo k hlavnímu bodu: Zlikvidovat beatovou skupinu KAIROS, která svým občasným nedělním vystoupením v kostele značně snižuje popularitu hudebního kroužku TAMBURÁŠ, žene mládež do chuligánství a neplatí členské příspěvky.

Bylo vzneseno mnoho návrhů na likvidaci, vesměs hraničících se Starým i Novým Zákonem, ale nakonec byl schválen jeden, všeobecný a nejlepší. TAMBURÁŠ vyzve skupinu KAIROS k souboji, ve kterém ji odrovná kvalitou skladeb, břeskností mandolín a euforií i jadrným rytmem. Souboj bude konán v neděli odpoledne na hřišti v Hájích, neboť jinam by se skupina KAIROS se svou aparaturou prostě nevešla.

Sraz této mimořádné sborové hodiny byl ve dvě hodiny odpoledne. Krátce po třetí se již začali trousit první nedočkavci. Kolem páté panovala na hřišti atmosféra, připomínající ovzduší velkých bitev.

Na pódiu sbitém z prken ležely nástroje obou soupeřů. Nad Tamburášem vlály tranparenty jako: "Já ti zabrnkám!", nebo "Písní - Více lásky - zlikvidujem pásky!". Kairos nastoupili s fotografiemi Adriana Snella a skupiny PETRA a s posměšnými transparenty: "Kdo za to může?".

První, kdo nevydržel napětí, byl sólový kytarista Štěpán Koloušek. Přikročil k aparatuře a vyloudil zvláštní silný zvuk, aby ukázal jeho jakost a zastrašil soky. Nato Petr Nádivka z Tamburáše uchopil bleskurychle svou trubku a zadul do ní tak mocně, až vodešly mikrofony.

Zatímco zvukař Tomáš Bělík odjel do blízkého Wondrebu v Německu sehnat nové, proběhlo losování o pořadí první skladby. Idol dívčích srdcí basskytarista Vašík, jako vždy ve svém oblíbeném tričku s nápisem :"No Spaß before den Konzert!", hrábl z nervozity neopatrně do strun, načež většina přítomných začala rozbalovat deštníky v domnění, že se žene bouřka.

Los padl na Tamburáš. Jeho dirigent Lojza Roháček strhl rázným gestem na sebe pozornost a zahájil pochodem "Vzhůru, vzhůru dnes!". Kairos bez váhání odpověděli dnes již klasickou skladbou: "I want to be Baby of God". Obecenstvo se nevzrušovalo, všem bylo jasné, že se soupeři teprve oťukávájí.

Při ploužáku "Milujte se, milujte se" (Let you love) zvlhly oči všem starším posluchačům a dvanáctileté Štěpánce, která jako jediná z dorostu ne a ne najít si kluka. Kairos tušili nebezpečí, a proto spustili nářez "Jedou, jedou, motorový brouci".

A tak následovala skladba za skladbou. Hudebníci ze sebe vydávali vše. Při písni "Ve škole nám říkali" se zpěvák a klávesista Petr Sladký tak vžil do role opice, že padal v extázi na podlahu a bil tváří o zem. Křičel cosi o banánech a rval si přitom šaty, takže se mu podařilo vytvořit dokonalý obraz tropického šílenství.

V obecenstvu vypukly skryté pudy. Důchodce Steven Black tloukl dřevěnou nohou o zem a rozjařeně pokyvoval: "Přituhuje, přituhuje!". Kairos chtěli mermomocí strhnout vítězství na svou stranu, a proto zařadili skladbu nejtěžšího kalibru: "Nemám nic, než na rukou krev".

A to byla chyba. Hráč na bicí nástroje Roman Hladký mlátil při tom tak zběsile do kolejnice, že byl v Hájích a v přilehlých obcích vyhlášen chemický poplach.

Rytmus neunesl řezník bratr René, vytrhl z plotu plaňku a udeřil vší silou do mixážního pultu. Pak hravě roztloukl dvě reprobedny a vyvrátil posvátnou lípu. Učitelka nedělní besídky Veronika Hladká po něm hodila vázu, určenou původně pro Petra Sladkého. Leč zasáhla jen spícího, čerstvě ženatého zvukaře Tomáše Bělíka. Ten v domnění, že ho kapelník jako obvykle budí po koncertu pohlavkem, vstal a šel smotávat kabely.

Hudebníci se střetli uprostřed pódia. Publikum je následovalo. Rozpoutal se zápas všech proti všem. Pouze důchodce Steven Black točil závratnou rychlostí dřevěnou nohou kolem sebe, volaje: "Nedotýkejte se mě, jsem invalidou!", s gustem rozšlapávajíc saxofon Davida Bersága. Textař Štěpán Vrabec se sice snažil uklidnit dav přednesem romantických veršů, ale pak raději uprchl do sborového domu, kde se skryl ve sklepě na brambory za nástěnkou mládeže.

Na hřišti zatím zuřil boj, proti němuž je vyvraždění Slamníkovců románkem pro dospívající dívky. Bratrsko-sestersko-vražedná bitva skončila bez vítěze ve tři hodiny ráno, kdy silák řezník René odešel s omluvou, že musí bourat půlky.

Ještě celý příští týden chodily do Hájů skupiny studentů, aby si připomněli, jak vypadaly Drážďany po druhé světové válce.

Dneska už na hřišti zase roste tráva. Hudba se v našem sboru již neprovozuje. Nejsou na to nástroje a nakonec ani lidi.

 

Věnováno památce basskytaristy Vašíka, který již není mezi námi.

 

© 1991, Štěpán Křivánek




 
Příbuzné odkazy
· Více o Vše o hudbě
· Novinky od Tomas


Nejčtenější článka o Vše o hudbě:
Spevácky zbor JAS


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 4.55
Hlasů: 9


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Jak jsme se v našem sboru vypořádali s big-beatem" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.08 Seconds