Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Květoslav   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2938
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 717 595

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 43 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Názory: Církevní restituce starozákonní obřízky...
Posted on Pátek, 31. srpen 2012 @ 16:14:52 CEST Vložil: Mainstream

Církevní restituce poslal Nepřihlášený

Vyznávám, že nejsem žádný velký prorok ani žádný velký evangelista. Vyznávám, že řešit globální problémy světa je pro mně osobně jednodušší než řešit svůj osobní vztah s Kristem. Vyznávám toto všechno a dávám se Vám do rukou.

Znepokojily mne poslední výroky br. Duky, br. Holuba a br. Rumla nasměřované proti ČSSD, protože nejhorší na těch reakcí je skutečnost, že plakáty ČSSD obsahuji pravdu ve své zjednodušené billboardové podobě. Nelze se urážet nad pravdou. Teda lze, ale, my, křesťané, bychom tak neměli činit. Za Pravdu se lze stydět, činit z ni pokání, hledat chybu u sebe, ale né se nad ní urážet.

Vždy jsem, byť s určitými pochybnostmi, souhlasil s církevními restitucemi. Svůj postoj jsem zakládal hlavně na loajalitě k bývalé i současné radě Církve bratrské, k bratrům, kterých si osobně velmi vážím. Názor jsem však změnil, když si naše církev vytáhla verš na tento rok, zní: Nelze sloužit dvěmá pánům - protože jednoho si člověk zamiluje a druhým pohrdne. Nelze sloužit současně Bohu i mamonu.

Máme velkou šanci ukázat, jak chápáme Boží odpuštění z Milosti - jako nezasloužený dar. Tato příležitost se nám pomalu rozplývá mezi prsty a my, jak onen nemilosrdný služebník z Kristova podobenství, držíme společnost pod krkem všelijakými hrozbami žalob u všech možných i nemožných soudů a křičíme: Vraťte nám, co jste nakradli. Argumentujeme, že se restitucemi uvolní zablokované majetky, ale jak se tyto majetky vůbec zablokovaly? Jako bychom tím škrcenému říkali, že uvolníme naše škrcení, až nám vrátí, co je nám dlužen.

Buďme si vědomi, že Bůh nám odpustil mnohem více, než kolik vymáháme od státu na reparacích, a zaplatil za nás dříve, než jsme se před Bohem pokořili a přiznali naše viny. Jakými "odpustky" odpouštíme, takovými nám bude odpuštěno. Náš postoj, stejně jako postoj nemilosrdného služebníka, tedy pramení v zapomenutí na vlastní hříšnost (jak bychom se vůbec mohli odvážit volat po restucích s vědomím vlastní hříšnosti před Bohem?) a vede k pocitům sebespravedlnosti (my spravedliví požadujeme po sprostých zlodějích, aby vrátili svůj lup). Stejně jako ten služebník takto popíráme Kristovu oběť a vracíme se ke spoléhání se na spásu založenou na skutcích zákona, na právních nárocích, na vlastních zásluhách.

Musíme si vybrat, jestliže chceme kázat spásu z nezasloužené milosti, anebo ze skutků zákona, z právních nároků. A ne pouze kázat, ale i podle toho jednat, protože z našeho jednání si čtou naší nevěřící přátelé kázáné evangelium. Jaké evangelium kážeme skrze církevní restituce? Evangelium nezasloužené milosti? Evangelium oběti? Odpuštění? Lásky? Nebo evangelium: Zaplaťte, co jste dlužni! Odpracujte si svoji vinu! Odtrpte si svoje hříchy! Spolehněte na své skutky!

Nezpochybňuji křivdy, které se staly. A to žádné - ani ty komunistické, ani ty středověké, nezpochybňuji křivdy komunistů ani křivdy, ze kterých se tyto křivdy vyrojily. Dějiny nezačaly rokem 1948. Nezpochybňuji tedy ani křivdy, ktreré předcházeli těmto křivdám, ať už je způsobil kdokoliv. Ale křivdy se dají napravit, zmírnit, smazat pouze odpuštěním, ne trváním na svých právech. Pouze láskou a milostí, ne soudními procesy a vynucenými zákony. Osobně mám pochybnosti o způsobu, jakým se my jako celá česká církev obecná rveme o svá práva.

Jsem si vědom, že dnešní návrh je výsledkem obrovského kompromisu mezi širokým ekumenickým spektrem. Avšak obávám se, že přijetím těchto restitucí bychom v podstatě přijali starozákonní obřízku spoléhání se na spásu ze Zákona, z právních nároků, se všemi důsledky včetně odmítnutí Milosti v Kristu. Toho se obávám, toho se bojím.

Čas se krátí: Nelze sloužit dvěma pánům!

Zdroj: http://bohu-a.svetu.cz/31115-cirkevni-restituce-starozakonni-obrizky.html



 
Příbuzné odkazy
· Více o Církevní restituce
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Církevní restituce:
Počty vyznávajících členů křesťanských církví v ČR a církevní restituce


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 4
Hlasů: 1


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Církevní restituce starozákonní obřízky..." | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.10 Seconds