Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Oto   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2923
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 705 931

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 103 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Názory: Chebský katolický farář k restitucím: Je mi z toho tak trochu ouzko
Posted on Pondělí, 20. leden 2014 @ 17:39:32 CET Vložil: Mainstream

Církevní restituce poslal Nepřihlášený

Dneska v noci [8.11.2013] prošel sněmovnou zákon o majetkovém vyrovnání s církvemi. Někteří z mých známých se z toho euforicky radují a sprostě nadávají těm, kteří jsou proti. Další se radují z tohoto “konečného spravedlivého řešení” a vidí v něm naději na růžové zítřky kooperativního modelu vztahu církví a státu. Jiní z mých dobrých přátel se chytají za hlavu a vidí v tom “pořádně prošívaný z ostudy kabát - žel pro nás katolíky…” Fanoušci Svobodných chtějí na obranu proti takovýmto zákonům prosazovat “všelidové veto” (že by znovu “vláda lidu” v podobě “přímé demokracie”? – to mi ke Svobodným nějak nesedí, ale možná, že jsem to špatně pochopil). A další mně jinak milí lidičkové tady na facebooku pokračují ve znechucených výkřicích o nenažraných flanďácích, privilegovaném postavení církví či daňových výhodách, výkřicích založených buď na letité komunistické masáži školou povinného obyvatelstva nebo na neznalosti přijatého zákona a širších souvislostí jeho schvalování…

Mně osobně, přiznám se, je z toho tak trochu ouzko. Zvlášť když tak trochu vidím do způsobů, jakým se u nás v církvi někdy hospodaří či hospodařilo (viz např. Trnava či Trmice, abych jmenoval jen mediálně profláklé kauzy). Tuším tady šlo o volbu jednoho z mnoha (po těch letech již asi všech) “velmi špatných řešení”. Mrzí mě, že představitelé mojí církve nebyli schopni se pochlapit a říct něco jako:


Církev bez majetku přežila a svým způsobem posílila i za komunistické totality, a tak bez majetku přežije i současnou neoliberální, či budoucí neosocialistickou vládu a ekonomiku. Dále budeme z veřejných rozpočtů MPSV a krajů a měst žádat – jako ostatní neziskovky – o příspěvky na služby Charity. Dále budeme z rozpočtů MK a krajů a měst žádat o příspěvky na záchranu kulturního dědictví. Mnohem více budeme rozvíjet klasický fundraising. Mnohem více zatáhneme naše věřící a spřízněné podnikatele či firmy do finanční spoluzodpovědnosti za službu farností a dalších pastoračních a charitativních projektů. To, na co mít nebudeme, prostě dělat nebudeme… “Restituční” almužny (či danajského daru) se zcela zříkáme. (Nebo – pokud by to bylo společensky průchodné – nám vydejte třeba jen tu půlku pozemků, bez finančních náhrad.) Zřekneme se (či svolíme k postupnému umenšování až k nule) finanční závislosti na platech pro duchovní od státu s předpokladem hledání možností farářských “vedlejšáků” tam, kde to je možné a vhodné (školství, sociální služby, supervize apod.). A – milý státe – s naším souhlasem vytvoř zákon, kterým by byly odblokovány pozemky pro rozvoj obcí. Možná moc idealisticky, ale přesto věřím, že v takto utvářené společenské atmosféře by církve ani moc finančně nestrádaly. Vrátily by se často k jádru své služby a z toho by časem něco dobrého vyrostlo…

Budiž – k tomuto nikdo neměl odvahu. Je tedy třeba se nyní poprat i s tímto “danajským darem”. A doluji z hloubi svého srdce křehkou důvěru, že když církev přežila komunismus, přežije i takto postavené restituce. Bude to sice možná větší fuška, než ten můj výše načrtnutý scénář, ale přežije. Pokud se ovšem nadšení kritici restitucí s jejich nadšenými zastánci nyní v církvi tak nerozhádají, že zapomenou, že kolem sebe mají obyčejné lidi, kteří čekají spíš na povzbudivé slovo evangelia, odvážnou spolupráci v občanské společnosti a vytrvalou službu nejpotřebnějším.

Petr Hruška, farář římskokatolické farnosti v Chebu

Zdroj: http://zpravyzchebu.cz/



 
Příbuzné odkazy
· Více o Církevní restituce
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Církevní restituce:
Počty vyznávajících členů křesťanských církví v ČR a církevní restituce


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 0
Hlasů: 0

Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Chebský katolický farář k restitucím: Je mi z toho tak trochu ouzko" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Hledat v diskusi
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Re: Chebský katolický farář k restitucím: Je mi z toho tak trochu ouzko (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Lada (ladyy@baptistcz.org) v Čtvrtek, 23. leden 2014 @ 17:00:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
danajsky dar bude asi mensi nez stavajici statni penizky, ale hlavne za 30let nebude nic a z toho katolici za ty storoci prodavani odpustku a vybirani dani maji cerno pred ocima


Příjmy v diecézi se v posledních letech pohybují přibližně kolem těchto hodnot (přehled vychází z roku 2012):
dotace ročěcca 57 mil. biskupství(stánípřípěek na platy), 31 mil. far-nosti (přdevší dotace na opravy cí-kevníh pamáek) 

dary, sbíky, přípěky (např od německýh diecéí cca 6 mil. biskupství 30 mil. farnosti
ostatní přímy cca 7 mil. biskupství 19 mil. farnosti (např z náemnéo)

 
Celkem přjmy: cca 70 mil. biskupství 80 mil. farnosti (celkem cca 150 mil.)

Výdaje v diecézi se v posledníh letech pohybujípřbližěkolem těhto hodnot (přhled vycháíz roku 2012):
mzdové náklady včtněodvodůcca 55 mil. biskupství(sem jsou ovšm započteny i platy kněžípracujííh ve farnos-tech), cca 0,5 mil. farnosti 

opravy a reže cca 9 mil. biskupství cca 62 mil. farnosti
odpisy, vyřzenícca 7 mil. biskupství cca 5 mil. farnosti 

daně ostatní nálady cca 2 mil. bis-kupství cca 11 mil. farnosti
Celkem výdaje: cca 73 mil. biskupství cca 78,5 mil. farnosti (celkem 151,5 mil.)
Nejvyššínálady jsou na platy a odvody a na opravy kulturníh pamáek a reže. Průěnáhrubámzda byla vloni v diecéi něo přs 18 tis. Kč(celostáně25 tis. Kč.


Meziročí bilance přímůa výajův diecéi byla za posledníh něolik let podobnátépřdloňké– tedy něde mezi 1 až2 miliony v míusu. Diecée se tí sice formáněnezadlužje, rozdí je vyrovnáá z odpisůmajetku, roste tí ale užtak velkýdluh vnitřízadlužnosti na úor oprav a nutnýh dlouhodobýh investic (lidověř-čno – diecénímajetek takto postupně„ybydlujeme“).



VÝHLED DO BUDOUCNA

Jaký je tedy výhled hospodaření diecéze ve světle předpokládané realizace zákona o majetkovém vyrovnání státu a církví?

Stánípřípěek: Po náledujííh 17 let bude stá nadáe vypláet přípěek na platy duchovníh, a to prvnítř roky ve stáajíívýš (55,7 mil.), potékažýrok o 5% (tj. 2,8 mil.) nižší. Od roku 2030 jižte-dy diecée od stáu nebude dostáat žánýpravidelnýpřípěek.



http://www.farnostcheb.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=2222:vychazi-lednovy-zpravodaj&catid=255&Itemid=877




Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.32 Seconds