Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Květoslav   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2938
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 718 031

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 24 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Komentáře: SOUHLASÍM S BRATREM BUBIKEM
Posted on Čtvrtek, 06. květen 2010 @ 00:41:14 CEST Vložil: Mainstream

Principy poslal Nepřihlášený

Protože mám nyní potíže s přihlášením, používám  této cesty k tomu, abych mohl reagovat na zde uveřejněný článek Nepřihlášeného „D. Drápal: Boží prozřetelnost aneb ví Bůh všechno?“ z 28. 4. 2010, který uvádí původní článek Dana Drápala i reakci bratra Bubika na něj, kterou hodnotí pozitivně.

Původní článek Dana Drápala „Boží prozřetelnost aneb ví Bůh všechno?“je na této adrese:
http://bohumildolezal.lidovky.cz/texty/rs694.html
 

Na tento článek reaguje bratr Bubik, biskup AC listem „Dopis biskupa církvi“, na této adrese:
http://www.apostolskacirkev.cz/view.php?cisloclanku=2005020801 .
 
V poslední větě svého dopisu konstatuje, že Dan Drápal se ve svém článku dopouští přímého útoku na Boží vševědoucnost i suverenitu, tj. rouhání.

 
Omezím se zde jen na komentář těchto výroků bratra Drápala:
 
(1)
Podíváte-li se na to místo z Ezechiele v jeho sou-vislostech a bez doktrinálních předsudků, vyplane vám z toho jasně, že Bůh neví všechno předem. Pojetí Boha, který ví všechno předem, který není Udatný Válečník, ale pouze Skvělý Režisér, je pro Boží lid velice demobilizující. Na těchto větách trvám,….

(2)
Přesto jsem přesvědčen, že mnoho věcí neví. Proč je neví? Protože stvořil svět, do nějž postavil duchovní bytosti, jimž dal svobodu rozhodování. …

(3)
Jsem přesvědčen, že Bůh neví předem, jak se ten který svobodný čini-tel rozhodne.

(4)
Pokud by ale Bůh věděl předem, že se lidstvo pokazí natolik, že ho bude mu-set zničit potopou, pak je na místě položit si otázku, čeho pak Bůh litoval, když to věděl předem? To by musel vědět předem i o své lítosti.

 
Boží pohled na skutečnosti odehrávající se v různých časech vidí prof. Erich Sauer (1898 – 1959) takto:
 
„Věčný Bůh sám nezná časových mezí, nezná posloupnost typu „před“ a „po.“ Vidí všecky časy současně, a proto je pro něho i celý svět se všemi jeho dimenzemi věčně přítomným. I když mu teprve jeho stvořitelské slovo dává časově historický začátek, v jeho myšlení byl přece již od věků bez začátku a bez času. Žádný lidský tvor si nikdy nemůže udělat představu o tomto organickém sepětí věčnosti a času, jakož i o celém komplexu Božího myšlení.“
 
Pramen: Erich Sauer: Svítání spásy světa, kap. 1: Věčnost před stvořením světa, str. 11;  KSb Ostrava 1993; ISBN 80-85237-42-3.

Vysvětlení prof. Sauera interpretuji tak, že Bůh dal člověku svobodnou vůli, protože CHTĚL, aby se člověk pro Něj ROZHODL. Tak Bůh učinil člověka svéprávného, zodpovědného za své spasení. Člověk je tedy tvůrcem své časné i věčné budoucnosti v tom smyslu, že MŮŽE naprosto SVOBODNĚ BOHA PŘIJMOUT, NEBO ODMÍTNOUT. Důsledkem daru svobodné vůle člověka je tedy ODDĚLENÍ ZRNA OD PLEV, které by bez fenoménu svobodné vůle vůbec nebylo možné. 
 
A protože je BŮH schopen vnímat všechny časy naráz jedním Stvořitelským pohledem, vyplývá z toho, že VIDÍ do pozemské minulosti, přítomnosti i  budoucnosti. Vše tedy nazírá ze svého Stvořitelského, nadřazeného, primárního, absolutního, unitárního času, z něhož se svět jeví věčně přítomným a z něhož časy ostatní jsou odvozeny. A tak tedy „dopředu“  , jak člověk své SVOBODY POUŽIJE.

U Boha neexistuje náhoda, tedy něco, co by neměl pod kontrolou, o čem by dopředu nevěděl, (Gn. 24:56; 45:8; 50:20 aj.), vše je Mu známo na prosto přesně – vše podléhá Jeho vůli (Mt. 10:, 29,30; Lk. 12:6,7; 21:18; Sk. 27:34).  Připustíme-li existenci náhody, tedy čehokoli, co by se vymykalo Božímu řízení, musíme pak nutně připustit i toto:
 
a) že Bůh není všemohoucí

b) že proroctví jsou platná jen do určité míry, kterou nikdo nedokáže určit – tedy jejich hodnota je pochybná

c) že existuje moc na Bohu nezávislá, do jejíhož působení právě tyto „náhodné“ jevy a skutečnosti spadají.

Nám lidem se některé věci mohou jevit jako náhodné; Heisenbergův princip neurčitosti, který limituje naše poznání hmotného světa pro nás platí – ne však pro Boha; z Božího hlediska náhoda neexistuje; pro Boha Heisenbergův princip neurčitosti neplatí již z toho důvodu, že Bůh Stvořitel nemůže být stvořením jakkoli omezen, nebo své stvoření do detailu neznat.
 
1J. 3:20 „Neboť jestliže nás obviňuje naše srdce, tím spíše Bůh, který je větší než naše srdce a ví všecko!“

K problému Danielovy modlitby (Dn. 10): „Územní“ démon („ochránce“), který brání Persii proti působení Božímu se skutečně postavil na odpor, trvající 21 dní. I toto však bylo Bohem předvídáno. Bůh jeho odpor připustil proto, aby Satan a jeho andělé dovršili míru své nepravosti a zasloužili si tak své zatracení. Tato doba 21 dní byla v podstatě dobou milosti, což Satan a jeho andělé nevzali na vědomí a posléze dokonali svou vzpouru tím, že se pokusili zmařit Boží spasitelské dílo. Tím však v Božích světech definitivně skončili.
 
Blíže viz:

Že Bůh nemá zalíbení ve smrti hříšníka nám tlumočí dva texty uvedené níže. S nimi koresponduje i fakt, že teprve čtvrtá generace Izraelců se do Kaanánu vrátí, neboť Hospodin váhal s přísnými tresty kananejských modlářů a poskytl jim čas milosti, který však ignorovali a tak doplnili míru svých nepravostí (Gn. 15:16). 
 
Problém Boží lítosti: Bůh nikoho nepředurčil k zatracení, nýbrž všechny předurčil ke spáse.
 
Blíže viz:

Proto, když úpadek lidstva pokročil natolik, že se měl již narodit člověk schopný PRODAT!!! Spasitele světa, poslal Ho na svět, aby dal lidstvu novou šanci. 
 
Blíže viz:

Záleží jen na člověku, zda Kristovu oběť za hříchy lidstva přijme, nebo ne. Bůh dopředu věděl, jak se který člověk rozhodne. A když se člověk rozhodne Kristovu oběť nepřijmout, Bohu je to líto, neboť nemá zalíbení ve smrti hříšníka.
 
Ez. 18:32 „Vždyť já si nelibuji ve smrti toho, kdo umírá, je výrok Panovníka Hospodina. Obraťte se tedy a budete žít.“

Ez. 33:11 „Řekni jim: Jakože jsem živ, je výrok Panovníka Hospodina, nechci, aby svévolník zemřel, ale aby se odvrátil od své cesty a byl živ. Odvraťte se, odvraťte se od svých zlých cest! Proč byste měli zemřít, dome izraelský?“
 
Bůh „dopředu“ věděl, že zdaleka ne všichni Ho odmítnou a stanovil jedinou podmínku spasení, kterou je přijetí Spasitelovy oběti a jeho následování.

Ř. 8:32 „On neušetřil svého vlastního Syna, ale za nás za všecky jej vydal; jak by nám spolu s ním nedaroval všecko?“
 
Mt. 16:24 „Tehdy řekl Ježíš svým učedníkům: „kdo chce jít za mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne.“
 
Mt. 10:22 „..ale kdo vytrvá až do konce, bude spasen.“

KDYBY BŮH CHTĚL ZATRATIT VŠECHNY LIDI, PAK BY DAR SVOBODY, SPASITELOVA  OBĚŤ I BOŽÍ  LÍTOST, ZTRATILY SMYSL.
 
(5)
Bůh by mohl vědět všechno předem, kdyby chtěl.

(6)
Bůh mohl stvořit svět takovým způsobem,…

Úvahy o tom, co by Bůh MOHL, kdyby CHTĚL, jsou naprosto jalové, neboť Boží možnosti jsou BEZ HRANIC. Bylo by proto lépe, kdybychom se místo utápění se v nekonečných úvahách zamýšleli ne nad tím, CO BY pro nás Bůh MOHL UDĚLAT, ale nad tím, CO pro lidstvo, Tebe i mne, UDĚLAL.
 
Z těchto i jiných důvodů souhlasím s hodnocením bratra Bubika v tom, že výroky bratra Drápala jsou rouháním. Z jeho uvedených výroků, zvláště pak výroku (1) je jasné, že nepřistupuje k Písmu svatému s patřičným respektem – všimněme si prosím, že má vůči Písmu svatému prakticky tytéž námitky, jako nevěřící. Z toho vyvozuji závěr, že již ve skutečnosti nepůsobí  jako pastor, nýbrž jako náboženský profesionál, který vyměnil víru za lesklou zvonivou minci světského, vnějšího úspěchu.

BohemianAnonymus
 
 
 


 
Příbuzné odkazy
· Více o Principy
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Principy:
Reakce kazatele Blahoše Fajmona na otevřený dopis kazatele Pavla Coufala


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 4.6
Hlasů: 5


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"SOUHLASÍM S BRATREM BUBIKEM" | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Hledat v diskusi
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Re: SOUHLASÍM S BRATREM BUBIKEM (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: uncle v Čtvrtek, 06. květen 2010 @ 12:33:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chtěl bych jen připojit poznámku k Drápalovu výroku z trochu širšího pohledu:

Bůh neví všechno předem. Pojetí Boha, který ví všechno předem, který není Udatný Válečník, ale pouze Skvělý Režisér, je pro Boží lid velice demobilizujícíNa těchto větách trvám,…

Jádro Drápalova sdělení je v tučně napsaných částech věty. 

D. Drápal je zakladatelem, apoštolem a vůdcem charismatického hnutí u nás a proto to nemohl napsat jinak. Jádrem charismatického učení, které po celý život tak aktivně šířil, je antropocentrismus. 

Člověk je středem všeho a všechno se kolem něj točí. Bůh v charismatickém pojetí je spíše než všemocný a vševědoucí jen jakýsi džin z láhve, který potřebuje aktivitu člověka, aby se zjevil a případně nějak zasáhl. 

Celé charismatické učení je doslova prošpikováno vedoucí a rozhodující úlohou člověka, bez něhož Bůh nemůže konat

Proto jsou nutné mnohahodinové chvály a kvalitní chválící skupinka v čele s dobře školeným vedoucím, aby připravili cestu, aby Bůh mohl přijít mezi svůj lid. Proto jsou nutné celodenní a vícedenní modlitební konference, aby mnohými modlitbami odehnali démoni, kteří brání Bohu konat mocné věci, proto jsou potřebné vymítání z věřících, duchovní boje na návrších kolem měst, domácí skupinky a budování vztahů, koučink a metodická školení, aby člověk mohl být aktivní a svými činy umožnil Bohu konat.

Charismatické učení je ve svém antropocentrismu naprosto nebiblické a D. Drápal jen vyslovil nahlas to, co implicitně v charismatickém učení léta hlásal.




Re: SOUHLASÍM S BRATREM BUBIKEM (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Úterý, 11. květen 2010 @ 19:11:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doplněné články lze nalézt zde a zde. BA




Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.12 Seconds