|
Komentáře: Jak si má služebník zachovat finanční integritu?
Posted on Čtvrtek, 01. květen 2014 @ 23:40:40 CEST Vložil: Mainstream |
poslal Nepřihlášený Následující článek je překladem komentáře J. L. Gradyho z jeho
blogu. Na rozdíl od autora již neshledávám Dr. Cho z Jižní Koreje
hrdinou víry. Byl jsem vděčný Apoštolské církvi v devadesátých
letech, která se z důvodu jeho falešného učení zřekla konference
s ním, kterou zaštiťovala KMS.
Cho zastával – podle některých
– jakousi zvláštní směsici buddhismu a křesťanství, zahalenou
v hávu charismatického entusiasmu. Snad mu nelze upřít misijní snahu
a modlitební zápal, nicméně jeho angažmá na poli hnutí Víry, podpora
Torontského požehnání a jistý druh autoritativnosti je pro mne mnohem
varovnější než finanční skandál, kterého se nyní dopustil. Skandálu
se můžeme dopustit všichni, ale falešné učení je věcí dlouhodobou.
Jsem přesvědčen, že duchovní vliv Choa později vedl do kontroverzí
i samotnou Apoštolskou církev, které začaly po osobním setkání
jejího představitele na mezinárodní letniční konferenci s ním.
Jednalo se o jeden ze spouštěčů charismatizace českého letničního
hnutí.
J. L. Grady: Šest způsobů, jak zabránit skandalizaci své služby
Nedávné odsouzení Dr. Yonggi Cho v Jižní Koreji je připomínkou
skutečnosti, že potřebujeme učinit nový závazek integrity.
Minulý týden jsem byl zničen z toho, když jsem zjistil, že pastor
korejského megasboru, David Yonggi Cho, byl shledán vinným ze zpronevěry
12 000 000 dolarů z církevních fondů. Věděl jsem, že se
slavný hrdina víry z megacírkve Yoido Full Gospel Church
z korejského Soulu má problémy. Úsilí o vybudování
největšího křesťanského shromáždění na světě, které mu trvalo
56 let, z něho učinilo jednoho z nejrespektovanějších
duchovních otců letničního hnutí.
Někteří američtí představitelé věděli, že Choovy problémy byly
spojeny s jeho synem Cho Hee-junem, který byl rovněž odsouzen na tři
roky za jeho roli v rámci propracovaného systému, který přinášel
miliony dolarů z církevních fondů. Hee-jun byl uvězněn okamžitě.
Naštěstí Cho senior nemusí nastoupit trest odnětí svobody (ten bylo
pozastaven), ale bude muset zaplatit pokutu ve výši 4 700 000
amerických dolarů.
I nadále respektuji Dr. Cho. Bývalý buddhista, jenž prožil
dramatickou konverzi ke Kristu a byl Duchem svatým použit k evangelizaci
národa, který byl po staletí uzavřen křesťanství. Cho nadále zůstává
legendou. Nicméně události minulého týdne nám připomínají, že
i ti největší duchovní velikáni mají hliněné nohy a dokonce
i ta největší služba může být skandalizována, pokud zde není
vyžadována osobní integrita.
Nyní se zdá být vhodný čas nabídnout a připomenout níže uvedená,
jednoduchá pravidla. V současné době se objevuje nová generace
pastorů megasborů a církevních vůdců, a tato generace si nemusí být
vědoma toho, že několik špatných kroků je může uvrhnout doprostřed
skandálu. Jste-li vedoucím, prosím, umístěte tato pravidla
v zasedací místnosti, v kanceláři vedoucího a vložte je do
pracovních řádů. Pokud nejste součástí vedení, prosím, modlete se, aby
se tato pravidla dodržovala ve vaší církvi bez ohledu na to, jak je
velká:
1. Nikdy nebudujte kult osobnosti
Hlavní důvod selhání služby je, že se organizace začne točit kolem
člověka namísto Krista. Nezajímá mě, jak nadaný nebo pomazaný je
vůdce, pokud (on nebo ona) dovolí ostatním, aby ho postavili na piedestal,
nebo se tam dokonce postaví sami. Tehdy se přiblíží pád. Pavel řekl
Korintským: „Neboť nikdo nemůže položit jiný než ten, který je
položen, kterým je Ježíš Kristus“ (1. Kor 3:11, NASB). Pavel
nestavěl svou službu na sobě. Navíc, on sdílel záři reflektorů
s Timoteem a s dalšími členy týmu. Pokud vedoucí nesdílí
s ostatními svoji pravomoc, katastrofa se přiblíží.
2. Rozvíjejte kulturu otevřenosti
Zdravá služba podporuje spolupracovníky a členy sboru
k otevřenosti. Zjistil jsem, že tam, kde se projevil skandál, lidé
pociťovali strach, manipulaci nebo dokonce ohrožení. Víte, že slovo
okultní pochází z latinského slova, které znamená
„tajemství“ nebo „skrytost“? Tam, kde se jedná
v uzavřenosti či skrytosti, tam nejde o křesťanský způsob
práce.
3. Trvejte na finanční transparentnosti
Církve a služebnosti jsou hrazeny dárci a tito dárci mají Bohem dané
právo vědět, zda jsou jejich prostředky i správně používány.
Vedoucí služebníci mají rovněž Bohem danou úlohu správcovství a musí
vědět, že jim svěřené finanční prostředky neslouží k osobnímu
zisku. Všechny finanční transakce by měly být přezkoumány k tomu
určenými pracovníky (včetně externích účetních), aby nedocházelo ke
korupci.
4. Nezakládejte rodinné dynastie
V Bibli se nepíše nic o tom, že by křesťanský vůdce měl
službu rezervovat pro členy své rodiny. Nepotismus je často příčinou
finančního skandálu. Pokud vedoucí obsadí vedení církve rodinnými
příslušníky, budou v pokušení činit taková rozhodnutí, která by
je finančně zvýhodnila. V mnoha případech rodiče, kteří
zaměstnávají své děti, nejsou často schopni uvést nápravu tam, kde
existují závažné trestné činy.
5. Pozor na vytváření chamtivých monster
V dnešních megacírkvích koluje obrovské množství peněz,
počínaje nedělní sbírkou, a pokud vůdci nejsou opatrní, tento druh
úspěchu je může nakonec zničit. Musíme si uvědomit, že nám Bůh
svěřuje tyto prostředky k zajištění provozu naší služby, nikoliv
ke stavbě paláců, luxusních vozidel, osobních strážců, soukromých
tryskáčů, nákupních poukazů nebo druhých a třetích domů. Když
krmíte chamtivost, vrátí se a napadne vás. Osobně se domnívám, že
pastoři a vedoucí by měli předložit dobrovolně čepici na své výplaty
namísto požadování výplat po vzoru světských korporací.
6. Nikdy netolerujte ducha nároku
Finanční požehnání může různým způsobem, dramaticky, člověka
ovlivnit. Jeden to může přijmout s vděčností Bohu a zůstat
pokorným, zatímco druhý si může začít myslet, že je hoden královského
zacházení. Tento duch nároku může napadnout církev nebo službu zprvu
nepozorovaně, dokud si vedoucí nezačnou klást požadavky. Znal jsem kdysi
kazatele, který požadoval, aby byl převezen ze svého hotelu na konferenci
v limuzíně, i když vzdálenost byla menší než jeden blok! Toto
skandální chování by mělo být konfrontováno, nikoli hýčkáno.
Pavel řekl svému duchovnímu synovi Timoteovi, že představitel církve
musí být prost „lásky k penězům“ (1 Tim 3:3), aby si
uchoval hodnověrnost. Udělali bychom dobře, kdybychom tento mandát
prověřili i dnes. Namísto sebedestrukce dalšími skandály, pojďme
ukázat světu, že umíme správně hospodařit.
Zdroj: www.apologet.cz
|
|
| |
| |
| | | Hodnocení článku | Průměrné skóre: 0 Hlasů: 0
|
| | | |
|