Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Oto   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2923
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 707 023

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 88 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Komentáře: Několik smutných úvah nad Izraelem
Posted on Pondělí, 11. srpen 2014 @ 09:25:27 CEST Vložil: Mainstream

Zprávy poslal demagog

... Nehájím jednání Palestinců a rozumím Izraeli. To, co mě mrzí, je skutečnost, že křesťané Izrael podporují. Izrael je ochoten pro jednoho "teroristu" zabít deset dětí a nevidí, že za každé dítě ma Hamas, nebo dokonce AlKajdá, dalších deset dobrovolníků pro své "mise". Jednoho teroristu se pokusí zastavit, sto nových proti sobě postaví. Když se nezastaví před dětskou krví, mohli by se zastavit aspon před prostými matematickými počty. Násilím nelze vybudovat dokonalé bezpečí, násilím lze vytvořit leda tyranii - avšak každá tyranie, dříve či později, padne, protože ji překoná násilí, které samo vypustilo do světa a mnohdy ještě stokrát znásobené. Písmo zná jinou cestu, cestu možná obtížnější a delší. Cestu smíření. Že ji neznají židé, se nedivím, že ji neznají křesťané, anebo že v ní nevěří, to mě osobně mrzí mnohem více...

Na fejsbůku jsem s několika svými přáteli vedl diskuzi nad současnou situací v Izraelsko - Palestinským konfliktu. Rád bych se zde s Vámi sdílel nad těmito svými úvahami. ***

...http://www.blisty.cz/art/74183.html - Malý citát z článku: Naopak – každá taková akce, při které hynou a jsou mrzačeni lidé a jsou ničeny jejich domovy, jen posiluje nenávist k Izraeli, jen zvyšuje počet extrémních radikálů ochotných vykonat jakoukoli pomstu. A to nejen mezi Palestinci, ale v celém arabském a muslimském světě...

... Normální národ by se měl zastavit a položit si jednoduchou otázku: Stojí to za to? Mířit na jednoho "teroristu" a zabít při tom deset dětí?...

... Nehájím jednání Palestinců a rozumím Izraeli. To, co mě mrzí, je skutečnost, že křesťané Izrael podporují. Izrael je ochoten pro jednoho "teroristu" zabít deset dětí a nevidí, že za každé dítě ma Hamas, nebo dokonce AlKajdá, dalších deset dobrovolníků pro své "mise." Jednoho teroristu se pokusí zastavit, sto nových proti sobě postaví.Když se nezastaví před dětskou krví, mohli by se zastavit aspon před prostými matematickými počty. Násilím nelze vybudovat dokonalé bezpečí, násilím lze vytvořit leda tyranii - avšak každá tyranie, dříve či později, padne, protože ji překoná násilí, které samo vypustilo do světa a mnohdy ještě stokrát znásobené. Písmo zná jinou cestu, cestu možná obtížnější a delší. Cestu smíření. Že ji neznají židé, se nedivím, že ji neznají křesťané, anebo že v ní nevěří, to mě osobně mrzí mnohem více. Ano, každá mince má dvě strany: Co je císařovo, dejte císaři, co je Boží, dejte Bohu. Necht tedy Izrael dá palestincům to, co jim patří a až teprve pak mohou svou akci nazvat obranou či "protiteroristickou." Břetislav Tureček má pravdu. Kdyby se Rusové zachovali stejně jako Izrael a po roce 1968 by Čechy a Moravu zkolonizovali tak, že Čechů by zbyly pouhé enklávy, i pan Drápal (http://www.krestandnes.cz/article/dan-drapal-ano-zabijeni-civilistu-vadi/23251.htm) by napsal jiný článek...

...  těžko se smíříš s někým, komu zabiješ jeho dítě. Aby ses s někým smířil, musíš se k němu začít chovat ne jako nepřítel, ale jako přítel. Chovat se tak dlouhodobě a trpělivě. Krok po kroku. I o tom je ono slavné Kristovo Nastavení druhé tváře. Přestat se chovat jako nepřítel a začít se chovat jako přítel. Izrael to, s krátkou vyjímkou vlády za premierovaní Ehuda Baraka ani nezkusil. A když to zkusil, tak při první obtíži se trhl zpět. Ale politika Izraele prostě nefunguje. Je to více než čtyřicet let pořád to samé a pořád neůspěšně. Nepřítele nemůžeš věčně držet násilím v prachu. Nemlžeš jednou za pět deset let vtrhnout na jeho území, poničit co se dá a pak zase ustoupit. Takovouto politikou Izrael ničeho nedosáhnul a nedosáhne. ...

... Tunely? Ty se vykoupou znovu. Rakety? Ty se nakoupí nové. Ale zabité dítě neoživíš, nenávist tím jenom přiživíš. Problémem Izrale nejsou tunely, ani rakety, ale nenávist. A svými skutky Izrael tuto nenávist dlouhodobě jen a jen posiluje...

... A ještě další věc: Nemůžeš tvrdit, že se bráníš, když v podstatě dlouhodobě okupuješ území někoho, jehož vlastně ani neuznáváš, když si z jeho území rok po roku, krok po kroku, uždibuješ stále více a více. Izrael podle mého názoru se svou touto akci zdiskreditoval. Možnost je jediná: Dva státy v hranicích z roku 1948. Jiné cesty polde mého názoru není...

... Jestliže by součástí dohody k návratu k hranicím z roku 1947 bylo například plný vstup Izraele do NATO a třeba i do Evropské unie, pak by bezpečnostní záruky Izraele byli dostatečné a možná ještě větší než dneska. Izrael se však spolehá pouze na sílu zbraní a to je málo....

... V roce 1947 byli Izraelité vděčni i za ty hranice, co dostaly od OSN. Vděčně je přijaly a radovaly se z nich. Nenapadla je myšlenka, že by se nedaly bránit, naopak, první úder odrazily a to zdaleka neměly prostředky jako mají dneska. Co se po těch letech změnilo? Je snad Izrael slabší, než byl tehdy? Nikoliv. Okupace: Jestliže mohu svými tankami kdykoliv beztresně někám vjet a ničit, co mě napadne, pak se jedná o okupaci. Je to podobné jako u nás po roce 1969, možná po roce 1970: Ruské vojáky a ruské tanky jste nepotkávali běžně na ulicích, bývali zalezlí ve vojenských újezdech a v kasárnách, ale přesto jste věděli, že tam jsou a kdykoliv mohou vyjet. Nevím, jestli se dá vyklizení Gazy nazvat ústupkem. Ústupek by byl, kdyby se Izrael vzdal i části svých hranic z roku 1947. Nebyl to v podstatě ústupek vůči Palestincům (brali bychom jako ústupek, kdyby Rusové vyklidili například plzeňský kraj, ale všude jinde v republice by zůstali?), ale krok k narovnání. Zajímavý názor dnes vyjevil bývalý prezident USA Jimmy Carter ( http://zpravy.idnes.cz/hamas-odmita-odzbrojeni-0sh-/zahranicni.aspx?c=A140807_092627_zahranicni_ert#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=clanek-box)...

... Osobně začínám přemýšled nad tím, že způsob vzniku (tedy ne samotný vznik, ale způsob vzniku) státu Izrael byl chybný. Že se šlo přes nesouhlas Arabů, vznik Izraelského státu se v podstatě místním vnutil jako cizorodý prvek a je se nikdo neptal, jejich nesouhlas nikdo nerespektoval. Osobně se dnes, jako generál po bitvě, domnívám, že to chtělo více trpělivosti a vyjednávání. Odložit vznik Izraele o pět, či deset let, trpělivě budovat mosty, komunikovat, jednat. Šlo se však cestou konfrontace. Dnes sklízíme plody tohoto chybného postupu...

... Dva samostatné státy v hranicích z roku 1947 a účinné garance od západního světa (vstup do EU byl druhým, doplnujícím návrhem, jako hlavní jsem uvedl vstup do NATO), není jiná cesta k míru. To, co předvádí Izrael, to posiluje jeho protivníky. Proč dnes Západ Izrael nepodporuje tak bezpodmínečně jako třeba v roce 1947? Osobně si myslím, že je to proto, že zasutě cítí, že Izrael dnes není v právu. Není to proto, že by vzrostl antisemitismus, je to proto, že Izrael prostě nejedná správně. Věřím tomu, že v návratu k hranicím z roku 1947 by padly i vnitřní překážky Západu k plné podpoře Izraele jako člena NATO anebo případně i EU. ... 

Demagog
bohu-a.svetu.cz



 
Příbuzné odkazy
· Více o Zprávy
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Zprávy:
První setkání zájemců o Biblický teologický seminář (BTS)


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 1
Hlasů: 3


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Několik smutných úvah nad Izraelem" | Přihlásit/Vytvořit účet | 6 komentáře | Hledat v diskusi
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Re: Několik smutných úvah nad Izraelem (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Úterý, 12. srpen 2014 @ 13:15:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že by bylo dobré, kdyby se autor tohoto článku podíval trochu do historie. Židé byli v průběhu svých dějin odevšad vyháněni a masakrováni od vládců, pod nimiž žili - od křesťanů i muslimů.

Kam by tedy měli jít, ne-li do země darované jim Hospodinem? Jen tam mají naději přežít, jak praví Bible - viz níže uvedený link. 

Vrcholem toho všeho byl nacistický holocaust, který byl vlastně příčinou vzniku státu Izrael. O tom, že Židé nebyli ani po 2. světové válce na našem území v bezpečí, svědčí např. i pogrom v Topol´čanech v září 1945, který měl za následek i exodus řady Židů z ČSR do Palestiny.

Ten, kdo upírá Židům právo na území, jim de facto upírá právo na život. 

V blízké minulosti se snažil Izrael vyměnit území za mír - ale obdrželi teror, jak vidíme dnes v Gaze. Za zmínku stojí též skutečnost, že zatímco izraelská armáda zasahuje vojenské bodové cíle (bohužel však kryté lidskými štíty za což samozřejmě Izrael nenese odpovědnost), tak Hamas útočí plošně - proti obyvatelstvu, bez jakéhokoli výběru cílů. 

BA




Re: Několik smutných úvah nad Izraelem (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: demagog v Úterý, 12. srpen 2014 @ 19:11:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě pár střípků:

... Chce - li Evropa mír na blízkém východě, tak ji nic jiného než podpořit vznik dvou státu i účinnými bezpečnostními záruky pro Izrael nezbývá, veřejné mínění by ji k tomu prostě dotlačilo. Ale podporováním zabíjení palestinských dětí "skutečnému míru" nepomůžeme, právě naopak....

... Odložení vzniku Izrael a dálší trpělivá jednání by byla výsledkem respektu k Arabům a k jejich pocitům. Jestli by na tvůj majetek přišel člověk s tím, že před dvěma tisíci lety jej měli jeho předkové ve vlastnictví, také by ses cítil poníženě, kdyby bez tvého souhlasu si na tvé zahradě postavil dům. ...

... věta "zlý nepřítel nás nutí, abychom zabíjeli jeho děti" mi připomíná newspeak z Orwelova románu 1984. Pilátův postoj Já nic, já jenom bezmocný prokurátor, není dobrým příkladem k následování...

... trochu z duchovního hlediska: Přál s i Bůh vznik státu Izrael? Určitě ano, kdyby nechtěl, neexistoval by. Otázka zní: Přál si Bůh, aby vzniknul tímto způsobem? To si osobně nejsem jist. Např: Přál si Bůh, aby Josefova rodina byla zachráněna před hladem v Egyptě? Určitě ano. Přál si však, aby jej jeho bratři prodali do otroctví? Domnívám se, že ne, že kdyby jej jeho bratři neprodali, Bůh by si našel jiný způsob, jak dostat Izrael do Egypta a bylo by to i s požehnáním pro jeo bratry...

... I kdyby ten tvůj cizinec zvelebil tvoji zahradu tak, že bys ji ani ty nepoznával, cítil by ses okradený stejně tak...

... Jak jinak by to bylo, kdyby například přišel ten cizinec a nabídnul ti, že ten pozemek například odkoupí, případně by ti nábidnul jiné výhody a třeba jiný pozemek, kdyby se aspon snažil s tebou domluvit, třeba i roky by hledal kompromis a rozumnou cenu. Nespřátelili by ste se spolu snadněji než onou násilnou, radikální cestou? Nevznikla by skrtze onu radikální cestu spíše hluboká propast mezi Vámi? ...

... Příčina: Nerepektování arabů a jejich názorů a pocitů. To si myslím, že je příčinou... .. Domnívám se, že je legitmní pokládat otázku, jestli zničení oné nemocnice a dvou škol pod ochranou OSN bylo či nebyo nutné. Osobně nevěřím tomu, že přežití Izraele záleželo na tom, jestli ona nemocnice a ony školy zničeny budou či nikoliv,... ... Křesťanstvo, kterému na jedné straně vadí protipotratová pilulka a na druhé straně však plně podporuje zabíjení palestinských dětí, se stává nedůvěryhodným a pokryteckým. ...Osobně myslím, že naslouchat zdravé kritice, byť ta obsahuje i jiné alternativy řešení situace, než kterou jsem třeba zvolil já, kritice pronesené z lásky kritizovanému, je zdravé a potřebné. Ten, kdo se na sebe nechce podívat očima druhých lidí, je na nejbližší cestě k sebedesktrukci...



Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.11 Seconds