poslal bezkompromisu Přikázání světit den odpočinku existovalo a existuje, ale dnem
odpočinku nebyla neděle. S určitým pocitem vítězství byl den odpočinku
se všemi jeho povinnostmi, výsadami a svatostmi přenesen ze sedmého na
první den týdne. Již dlouho studuji tuto otázku s vážnou touhou poznat,
kde bych mohl nalézt záznam o této změně. V Novém zákoně ne, to v žádném
případě. Pro změnu dne odpočinku ze sedmého na první den týdne není v
Písmu skutečně žádný důkaz.
Rád bych řekl, že otázka soboty je v tomto směru nejhlubší a
nejspletitější otázkou pro křesťanské instituce, které v současné době
na sebe upoutávají pozornost křesťanů. Jediným důvodem, proč tato otázka
nepodněcuje křesťany k náboženským diskusím, je to, že ke změně došlo
na samém počátku křesťanských dějin.
Zdá se mi nepřijatelné, že by se Ježíš během 3 let neustálého styku s
učedníky – kdy s nimi často hovořil o otázce soboty, diskutoval o ní z
různých pohledů a osvobozoval ji od falešných pozlátek – nikdy nezmínil o
tom, že by mělo dojít ke změně tohoto dne. Dokonce tak neučinil ani
během 40 dnů po vzkříšení. Pokud víme, touto otázkou se nezabýval ani
Duch, který byl učedníkům dán, aby jim připomněl všechny věci , které
jim Ježíš zvěstoval. Svůj postoj k této otázce nevyjádřili inspirované
apoštolové ani při kázání evangelia, ani při zakládání sborů, a
nehovořili o ní ani ve sborech, které již byly založeny.
Samozřejmě, velmi dobře vím, že neděle v raných dobách křesťanství
nebyla svátečním dnem, jak o tom svědčí církevní otcové a jiné zdroje.
Ale je veliká škoda, že tento den je poznamenán pohanstvím, pokřtěn
jménem boha slunce, přijat a posvěcen papežským odpadnutím, a přesto
uzákoněn a jako posvátný zanechán protestantismu!
(Dr. Edvard T.Hiscox,
autor Baptistické příručky, citováno podle The New York Examiner, 16)
V letech 314-335 byl papežem Silvestr I. Za jeho pontifikátu došlo k proměně pohanského Říma na křesťanský, vyrůstaly nejvýznamnější římské chrámy a konaly se důležité koncily.
Papež Silvestr I. vyhlásil neděli za povinný sváteční den.
http://catholica.cz
Proč tedy většina fundamentálních evangelikálů světí neděli? Jak je vidět, tak církevní (katolická) tradice má velkou moc. Větší než si je většina fundamentálních evangelikálů ochotna připustit.
Když oddělení od babylonské nevěstky a jejích přisluhovatelů (u nás ERC), tak prosím důkladně a bez kompromisů.