Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Oto   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2923
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 705 966

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 108 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Komentáře: Milan Svoboda míří do funkce tajemníka VV BJB?
Posted on Úterý, 11. listopad 2008 @ 11:50:47 CET Vložil: Benjamin

Glosy poslal Ampel

Milan Svoboda míří do funkce tajemníka VV BJB? 

Na Radě zástupců sborů v Pardubicích jsme byli svědky rozštěpení bloku fundamentalistických pragmatiků. Pro někoho možná překvapení, pro obeznalejší spíše nepřekvapivá epizoda v křížovém tažení fundagmatiků za věčnou prosperitu a homogenitu "baptistické" Církve Nového věku. 

Není divu, že se pod br. Titěrou kymácí křeslo. Funkce tajemníka VV je totiž klíčová a hlavně bude ještě klíčovější při rozdělování toužebně očekávaných stovek miliónů, které by měl stát BJB vyplácet (pokud ovšem bude schválen patřičný zákon). Kdo bude ony milióny rozdělovat, ten bude mít v rukou faktickou moc. A moc - to je to, oč tu běží. Moc ovlivňovat státními penězi sbory, aby skákaly (rozuměj hlasovaly) tak, jak bude jejich donátor pískat.

Ukazuje se, že aliance současných špiček ve VV byla jen účelovým slepencem, aby bylo možno získat v BJB převahu, odsunout nepohodlné reálné baptisty do nicoty a postupně demontovat baptismus v BJB tak, aby "církev" byla připravena na ten balík peněz, které má stát každoročně sypat VV do klína. Revoluce v BJB bylo dosaženo a nyní se ukazuje, že pravidlo o tom, že se její iniciátoři zpravidla začnou vzájemně požírat, má něco do sebe. Moc, kterou státní milióny přinesou, je příliš oslepující, než aby bylo možno se o ní dělit.

A tak se najde někdo, kdo udělá tu černou práci a za odměnu dostane vlastní korýtko. Černá práce se ovšem musí udělat tak, aby byla pro šedou zónu automaticky hlasujících zástupců sborů alespoň zdánlivě stravitelná. Vše se jim musí řádně předžvýkat:

A tak se někteří z VV náhle probouzejí s tím, že překvapeně zjišťují, že práce a fungování VV klade stále větší nároky na členy VV, kteří kvůli tomu čelí narušené atmosféře vzájemné důvěry. Milan Svoboda do toho umně zamíchá i plytkou frázi o potřebě vzájemné "vykazatelnosti", kterou důvěrně zná ze svého působení v Křesťanském společenství a která je mezi totalitním církevními společenstvími charismatického ražení velmi populární, neboť se za ní dá schovat cokoliv, jen aby autoritativní vůdce neměl nepohodlné osoby mimo kontrolu. A hlavně ten neustále rostoucí pocit změny. Vidí nutnost strategicky definovat a komunikovat, jak práce VV napomáhá naplňování cílů BJB. Výkonný výbor však cíle BJB nikdy nectil a nenaplňoval, naopak vždy důsledně prosazoval cíle vlastní, jde tedy jenom o to, aby byly definovány cíle ještě užší skupinky než úzké, která dosud v BJB vládla a hlavně se dohodnout, co říkat nahlas, aby to BJB strávila.

Mocenský boj o milióny začal. Je v podstatě jedno, která strana z vládnoucí kliky pragmatiků v něm zvítězí. Pro současnou BJB, která se pod jejich tlakem dobrovolně zbavila své baptistické identity, to nemá valného významu. Státní peníze budou korumpovat sbory dál a ty za tento mrzký peníz budou ochotně sklánět své šíje pod stále rostoucí autoritativní moc nově budovaných struktur. BJB si bude muset zvyknout na to, že takovéto mocenské boje jsou  přirozenými plody tohoto směřování na cestě, na kterou se vydala. A budou se opakovat, neboť vycházejí hluboko z podstaty modelu státem krmené lidové církve.


 
Příbuzné odkazy
· Více o Glosy
· Novinky od Benjamin


Nejčtenější článka o Glosy:
Stojí za demontáží struktur baptistické mládeže KAM?


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 3.2
Hlasů: 10


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Associated Topics

Glosy


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Milan Svoboda míří do funkce tajemníka VV BJB?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 8 komentáře | Hledat v diskusi
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Re: Milan Svoboda míří do funkce tajemníka VV BJB? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Prezdivka v Středa, 12. listopad 2008 @ 08:25:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ampele, je legrační, jak si fandíš, že do toho vidíš. Co je to za komplex, vidět ve všem spiknutí? Bije tě žena? Šikanujou tě v práci? Nikdo tě nemá rád? Jo a nejsou bratři ve VV náhodou samí židi?



Re: Re: Milan Svoboda míří do funkce tajemníka VV BJB? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: mata v Středa, 12. listopad 2008 @ 09:11:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemyslim si, ze by Ampel tvrdil, ze do toho vidi (i kdyz do toho mozna vidi, co mi vime). Rozhodne je ucelne hovorit a premyslet o tom proc se tak stalo aby se situace vyjasnila. Ampel nam predlozil svou vizi pozadi cele situace (kazdeho z nas jiste nejake scenare taky napadly). Co urcite ucelne neni, je zacit tu na sebe prskat a (pokousat se) vyvolavat flame-war.

Jinak "viet ve vsem spiknuti" je nejaka paranoia, stihomam, nebo neco tak. Nemyslim si ze by to mohlo byt dusledkem nejakeho komplexu ale nevim, v tehle terminologii se moc neorientuju :) Kazdopadne, soude z jeho prispevku rekl bych, ze to zda paranoiou ci stihomamem (ne)trpi nelze rozhodnout; stejne tak co se tyce komplexu :)



]


Re: Re: Re: Milan Svoboda míří do funkce tajemníka VV BJB? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Prezdivka v Středa, 12. listopad 2008 @ 11:44:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozhodně účelně hovořme a přemýšlejme, proč se to děje, aby se to vyjasnilo. Také předložím svou vizi pozadí celé situace: Myslím si, že Ampel prožívá nějaký neúspěch a proto nevěří v možnost, že jiní mohou uspět, aniž by v tom nebyla nějaká levota. (Třeba si Ampela nikdo nevšiml a nenavrhli ho jako kandidáta voleb do VV? Nebo se Ampel nechal volit, ale voliči dali hlas někomu jinému?)


]


Re: Re: Re: Re: Milan Svoboda míří do funkce tajemníka VV BJB? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: mata v Středa, 12. listopad 2008 @ 13:18:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ja mluvil o pozadi situace ve VV. Ne o pozadi Ampela a jeho clanku :)


]



Re: Milan Svoboda míří do funkce tajemníka VV BJB? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Krytyk v Středa, 12. listopad 2008 @ 18:16:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
S tímto článkem nelze než souhlasit:

- Na RZS jsme byli svědky rozštěpení bloku fundamentalistických pragmatiků - nelze než souhlasit, odváží se to snad někdo vydávat za jednotu?

- Funkce tajemníka VV je totiž klíčová a hlavně bude ještě klíčovější při rozdělování toužebně očekávaných stovek miliónů - souhlas

- aliance současných špiček ve VV byla jen účelovým slepencem - vypadá to tak

- iniciátoři revoluce se zpravidla začnou vzájemně požírat - souhlas, jdou prozi sobě

-  VV cíle BJB nikdy nectil a nenaplňoval, naopak vždy důsledně prosazoval cíle vlastní - souhlas, nelze přehlídnout

- A moc - to je to, oč tu běží. Moc ovlivňovat státními penězi sbory, aby skákaly (rozuměj hlasovaly) tak, jak bude jejich donátor pískat - souhlas, už dnes nelze přehlídnouit

Milan Svoboda míří do funkce tajemníka VV BJB - na to bych si i vsadil

Jde o politický boj, ostatně těm třem o nic jiného ani nikdy nešlo.





Re: Milan Svoboda míří do funkce tajemníka VV BJB? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: uncle v Čtvrtek, 13. listopad 2008 @ 22:42:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je zajímavé, že členové VV nemají ani elementární pocit sounáležitosti, když spolu tolik zlého naší Jednotě provedli, aby to spolu dotáhli i do konce. 

Deficit vzájemné loajality se neobyčejně výrazně projevuje i v tom, jak v tom boji o milióny cynicky házejí přes palubu samotného otce zakladatele monetárního baptismu, pro kterého měli ještě před půlrokem jen slova chvály:

Citace ze zprávy předsedy Výkonného výboru BJB v ČR pro SD v Brně ve dnech 25.-26. dubna 2008:

"Již dlouho probíhá proces urovnávání vztahů mezi církví a státem. Tady bych rád poděkoval především br. tajemníkovi za více než plné nasazení... bez jeho několikaletého podílu na této aktivitě bychom pravděpodobně dnes neměli žádné nároky.





Re: Milan Svoboda míří do funkce tajemníka VV BJB? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Topf v Sobota, 15. listopad 2008 @ 18:13:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je s podivem, že ve Výkonném výboru má hlavní postavení tajemník a ne předseda, jak je tomu nyní ve světských organizacích a v politických stranách. Divím se také tomu, že BJB se stále drží označení "tajemník", tolik zdiskreditovaného za minulého režimu. Mimochodem, slovo tajemník původně znamená totéž co sekretář, i když postupem času se význam slova tajemník posunul výše. A potřebuje BJB předsedu? Jeden je Mistr váš, vy pak všichni bratři jste... Nebo tajemník a předseda milují pozdravování na trzích (sjezdech, konferencích)? Dobrý den, pane (bratře) tajemníku, nashledanou, bratře (pane) předsedo! Když už by tedy měl být někdo v čele, mohli by být třeba dva nebo tři na stejné významové úrovni s označením například jednatel. Jednatele mají například v Křesťanských sborech. A přijímání státních peněz není v souladu s Písmem! Bude-li v čele jednotlivec a navíc bude rozhodovat o penězích, může se postupem času stát "papežem" v BJB. Bylo by to v souladu s Písmem?



etymologie slova &quot;tajemník&quot;: od slovesa &quot;tajiti&quot; (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Alan v Sobota, 15. listopad 2008 @ 20:40:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že je v tomto kontextu symptomatická etymologie slova "tajemník".

Etymologický slovník ke slovesu "tajiti":

tajiti. Všeslov. K indoevropskému základu *tai-, tajný.
přísl. taj-mo, odtud tajemství, tajemný (tajemník).
Srovnej tanouti

tanouti. Od tajiti. Vlastně: potají se vplížit (na mysl)


]


Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.10 Seconds