Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 

Vítejte na Notabene - Hydepark baptistů
Hledej
 
Je a Oto   Vytvoření registrace
Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 5346, komentáře < 7 dní: 0, komentářů celkem: 5008, adminů: 23, uživatelů: 2923
Orientační tabule
· Vstupní brána
· Cestičky
· Zákoutí
· Základy
· Kořeny
· Počteníčko
· Lavičky
· Kompost
· Altánek
· Pozvat do parku
· Parkové úpravy
· Máš slovo
· Cvrkot
· Na výsluní
 

Petr Chelčický

Martin Luther King

Povzbuzení


Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.

Hudba
Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Publikace

Počítadlo
Zaznamenali jsme

8 705 972

přístupů od leden 2004


Kdo je Online
Právě je 106 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Fundamentalisti
Na jedné výplatní listině - Philippian Fellowship

Misionáři, dealeři, donátoři a kongregacionalismus

fundamentální vs. fundamentalistický

Jak se dívat na křesťanský fundamentalismus?

Evangelikalismus jako globální náboženský fenomén II.

Baptismus mezi evangelikalismem, liberalismem a fundamentalismem

Americký evangelikalismus a fundamentalismus

Radikalismus a fundamentalismus


Kořeny
Kdo jsou baptisté?
Zřízení BJB 1930

Zásady BJB z r. 1929

VZNIK A ZÁSADY 1929
Vyznání víry z r. 1886
Apoštolské vyznání víry

Kořeny baptistického hnutí


Okno
www stránky evropských a světových baptistů

Základy

Základní dokumenty BJB v ČR


Fundamentalisti: Dvě zprávy časopisu Církve bratrské Brána o BTS v Pelhřimově
Posted on Středa, 16. leden 2008 @ 08:39:14 CET Vložil: Mainstream

Glosy poslal Nepřihlášený

Časopis Církve bratrské "Brána" zveřejnil v čísle 2007/10 pod názvem "Nový fundamentalistický teologický seminář" zprávu o otevření Biblického teologického semináře v Pelhřimově a v čísle 2008/1 reakci Bc. Jana Titěry, tajemníka VV BJB na tento redakční článek.

Zkuste si porovnat tyto dva časopisecké články s informacemi, které mají čeští baptisté z oficiálních zdrojů BJB (zprávy pro Sjezdy delegátů, usnesení Sjezdů delegátů, zápisy z Rad zástupců sborů apod.) a ze sebeprezentace Biblického teologického semináře na http://www.btscz.com/.

Obstojí přípis tajemníka VV jako ověřený a především pravdivý (faktům plně odpovídající) zdroj?

Nový fundamentalistický teologický seminář

V sobotu 8. září byl slavnostně otevřen v Pelhřimově nový Biblický teologický seminář. Iniciativa k jeho založení vzešla z prostředí Bratrské jednoty baptistů (BJB) a původně se také mělo jednat o projekt celé této denominace.

Nejvyšší orgán BJB - Sjezd delegátů, však plány na vybudování nové školy odmítl. Jak uvádí kazatel BJB Jáchym Gondáš v 7. čísle měsíčníku Protestant, důvodem odmítnutí Sjezdu delegátů BJB pro novou školu byla zejména neshoda v celkovém směřování a teologické koncepci, podle které má studium probíhat. Jednou z podstatných kontroverzních otázek je podle něj složení učitelského sboru, který je z velké části tvořen pedagogy se Southeastern Baptist Theological Seminary, založeném Jižními baptisty (SBC). Lze předpokládat, že tady se také nalézá hlavní zdroj financí na celý projekt. Vyhraněné fundamentalistické postoje Jižních baptistů (s více než 16 miliony členů nejpočetnější americké církve) byly přitom v uplynulých letech příčinou rozporů v celosvětovém baptistickém hnutí. Jak známo, Jižní baptisté se programově hlásí k biblickému fundamentalismu a vystoupili se Světového baptistického svazu (BWA) kvůli jeho údajně příliš liberálnímu zaměření.

Přesto, že Biblický teologický seminář zůstal pouze zájmovou aktivitou některých členů BJB, již v tomto školním roce by měl sloužit také ke vzdělávání baptistických kandidátů kazatelské služby. Zatím nezodpovězenou otázkou zůstává, jak se v budoucnu odlišné teologické zaměření nového baptistického semináře projeví na dalším směřování této české církve.

Webové stánky Biblického teologického semináře: www.btscz.com

Milý bratře!

…Ve Vašem církevním časopisu Brána se v čísle 10/2007 objevil na straně 19 článek (zpráva) pod názvem „Nový fundamentalistický seminář“… Domníváme se, že takto závažné zprávy by měly být čerpány z ověřených zdrojů, než se v daném případě stalo…

Tak předně odmítáme označení „fundamentalistický“, který je v našich českých či evropských souřadnicích naprosto zavádějící. Jde o biblický seminář, snad by bylo možné označit jej jako „konzervativní“. Dále je třeba zdůraznit to, že nejvyšší orgán BJB – Sjezd delegátů o BTS v Pelhřimově nikdy nejednal… Informace o vazbě na SBC (Jižní baptistickou konvenci v USA) jsou nepravdivé. V učitelském sboru, který se doposud vystřídal na BTS v Pelhřimově, byl mezi 7 přednášejícími jediný z SBC. Částka, kterou se doposud podílela SBC na tomto projektu v Pelhřimově je nepatrná, 95 % finančních zdrojů jde odjinud…

Závěrem je třeba podotknout, že BTS v Pelhřimově spolupracuje s řadou podobných institucí doma i ve světě. Na jeho vzniku měl zájem nejen Výkonný výbor BJB a členové Komise pro vzdělávání v BJB, ale také velká část sborů BJB…

Milý bratře šéfredaktore! Děkujeme v této chvíli za pochopení toho, že v této věci nebylo možno mlčet. Za to, že sám najdeš cestu, jakou uvedeš věci na pravou míru. Ještě jednou děkujeme. Přejeme si, věřím, že vzájemně, aby naše dobré vztahy pokračovaly i v budoucnu a nebyly narušovány nezodpovědným přístupem k šíření informací.

S bratrským pozdravem

Bc. Jan Titěra, tajemník VV BJB

Zdroj: http://www.i-brana.cz/


 
Příbuzné odkazy
· Více o Glosy
· Novinky od Mainstream


Nejčtenější článka o Glosy:
Stojí za demontáží struktur baptistické mládeže KAM?


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 4.5
Hlasů: 4


Prosím, ohodnoť tento článek:

Výborný
Velmi dobrý
Dobrý
Normální
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Sdílej článek | Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Dvě zprávy časopisu Církve bratrské Brána o BTS v Pelhřimově" | Přihlásit/Vytvořit účet | 11 komentáře | Hledat v diskusi
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se


Re: Dvě zprávy časopisu Církve bratrské Brána o BTS v Pelhřimově (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Ampel v Středa, 16. leden 2008 @ 09:20:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zde je pro ucelení i reakce šéfredaktora časopisu Brána, která též o mnohém vypovídá:


Vážený bratře tajemníku,


mohu Vás ujistit, že si vážíme vzájemných mezidenominačních vztahů, které již po léta existují mezí Bratrskou jednotou baptistů a Církví bratrskou. Věřím, že tomu tak bude i nadále.


Jen pro Vaši informaci bych Vám rád sdělil, že časopis Brána není oficielním časopisem Církve bratrské, neb je vydáván soukromým vydavatelem. Brána jistě slouží především členům ve sborech Církve bratrské a některé rubriky jsou přímo autorizovány představiteli Rady CB, ale to je vždy přesně uvedeno.


Článek, o kterém píšete, má zcela srozumitelně uvedené zdroje: Christ- Net a Protestant, respektive kazatel BJB Jáchym Gondáš. Pro nás jako redakci to byly dostačující a hodnověrné zdroje, abychom článek přetiskli. Navíc máme plnou důvěru ve zpravodaje, který nám zprávy do časopisu připravuje, bratra Jana Uhlíře ml. Nesdílíme tudíž názor, že se v časopise Brána dopouštíme nezodpovědného šíření informací.


Jestliže i přesto byly v článku uvedeny nějaké nepřesnosti a nebo mylné informace, omlouváme se. Nicméně není v možnostech redakce šetřit názorové odlišnosti, které v té či oné denominaci na to či ono existují…


S bratrským pozdravem


Bronislav Matulík, šéfredaktor





Re: Dvě zprávy časopisu Církve bratrské Brána o BTS v Pelhřimově (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: JachymGondas v Středa, 16. leden 2008 @ 12:37:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rád bych připojil několik poznámek:
Článek, který vyšel v časopise Brána, čerpal z mého článku pro časopis Protestant. Pouze čerpal. Neuvedl jsem v Protestantu například, že BTS je "fundamentalistický" seminář... Zájemci si mohou jistě uvedený text dohledat.
Bratr tajemník J.Titěra mne v době po uveřejnění článku nijak nekontaktoval ani neprojevil žádné výhrady. O jeho výhradách jsem se dověděl až z časopisu Brána.
Věřím, že si všichni účastníci SD v Lovosicích vzpomenou, že tam probíhala poměrně rozsáhlá rozprava nad (tehdy plánovaným) založením semináře. Vize BTS nebyla tehdy sbory přijata a seminář se stal soukromou aktivitou zájemců. (Ačkoli to tak při pohledu na oficiální stránky BJB nevypadá.)
Ve věci učitelského sboru jsem čerpal z internetových stránek BTS. Ověření je snadné a každému přístupné.
Včera jsem zaslal osobní dopis bratru tajemníkovi, ve kterém jej prosím o reakci na všechny otištěné texty.
Jáchym Gondáš





Re: Dvě zprávy časopisu Církve bratrské Brána o BTS v Pelhřimově (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Mainstream v Středa, 16. leden 2008 @ 19:45:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gondášův článek pro Protestanta s názvem "Nový teologický seminář v České republice" si můžete přečíst na http://notabene.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=1226





Re: Dvě zprávy časopisu Církve bratrské Brána o BTS v Pelhřimově (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Mainstream v Středa, 16. leden 2008 @ 19:55:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Článek (články) z Protestanta redakčně zpracoval Christnet a své zprávě dal název "V Pelhřimově byl otevřen první fundamentalisticky orientovaný teologický seminář v Česku" - http://www.christnet.cz/magazin/zprava.asp?zprava=14143
no a odtud to převzala cébácká Brána




Re: Dvě zprávy časopisu Církve bratrské Brána o BTS v Pelhřimově (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Mainstream v Středa, 16. leden 2008 @ 20:04:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
tajemník VV BJB ve své replice v Bráně sděluje: "Sjezd delegátů o BTS v Pelhřimově nikdy nejednal..."

Buď mu již neslouží paměť nebo ...

Z usnesení mimořádného Sjezdu delegátů sborů BJB v Lovosicích dne 4.-5.11.2005 - http://notabene.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=769:
SD bere na vědomí, že zde vzniklo společenství sborů a dalších členů BJB, kteří se ve spolupráci s komisí pro vzdělávání chtějí sdružit za účelem vzdělávání pracovníků pro službu v naší BJB

Sbory dostaly též obsáhlý ZÁPIS Z ROZPRAVY O SEMINÁŘI BJB na SD v Lovosicích - viz http://notabene.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=847
Cituji např.:
Bratr kazatel Svoboda připomenul návrh Výkonného výboru podaný na posledním Sjezdu delegátů konaném 5. března 2005 v Kroměříži, který však nebyl projednán. V návrhu se jednalo o odsouhlasení přípravné komise pro založení Baptistického teologického semináře ve složení: kazatel Mgr. Svoboda, kazatel Ing. P. Coufal, Ing. J. Jackanič, Vl. Malý, Ing. M. Žitný, kazatel J. Titěra a kazatel Vl. Donát. Bratr Svoboda nastínil možnosti předmětů diskuse včetně zaměstnávání se Vyšší odbornou školou Dorkas v Olomouci. Návrh dále obsahoval vyjmenování několika úkolů této komise, včetně mandátů (viz vlastní návrh pro sjezd).




Re: Dvě zprávy časopisu Církve bratrské Brána o BTS v Pelhřimově (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Lada (cheb@baptistcz.org) v Středa, 16. leden 2008 @ 20:40:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zápis z rozpravy o semináři Bratrská jednoty Baptistů
======================================================

BJB Vinohrady, 7.1. 2006

:uvítání: br. Donát - 2.Tim 4, 1-8

        "... hlásej slovo Boží, ať přijdeš vhod či nevhod, ..."

        "... přesto se cele věnuj své službě ..."

        Ap. Pavel kladl tady kladl veliký důraz "... před Bohem a Ježíšem Kristem ... Tě zapřísáhám ... ", aby se hlásalo Boží slovo a zdravé evangelium. Také uvádí důvod tohoto důrazu "... přijde čas, kdy lidé nebudou naslouchat evangeliu ...".

        Proto je třeba kvalitní výuky, aby se kázalo zdravé evangelium - "... jde o život ...".

        modlitby na úvod

        :několik připomínek na konec:

          - na SD neprošel původní návrh koncepce vzdělávání, proto VV s tímto setkáním nemá moc společného (prozatím).
          - Prozatím se jedná o setkání těch, kteří mají o toto téma zájem.



:zasedal: br. Milan Svoboda

- Milan Svoboda: Vize tohoto setkání - jaký by měl seminář být

      - seminář má být důrazně biblický - abychom hledali, co Bůh říká nám, ne co si lidé myslí o Bohu
      - seminář pro stávající kazatele (celoživotní vzdělávání) i pro budoucí kazatele
      - dvouletá škola s důrazem na angličtinu
               - klasické předměty
               - poradenství, předmanželské poradenství
               - etika, religionistika
               - důraz na praxi ve sboru

      - existují již možnosti spolupráce s dalšími školami
      - každý rok studia by měl být ucelený (ala jednotlivé kurzy)
            - probíhají jednání, že by některé kredity uznali i tam

      - vedení k proměně charakteru
            - každý student by měl mít svého učitele, aby se mohli sdílet a řešit i osobní situace
            - učednický model, který by se měl pak přenášet i do sboru

      - návaznost na další studia na jiných institucích
                  nyní jednáme se dvěma - v Banské Bystrici, s Jihozápadním teol. seminářem v Texasu. Jednáme
                  o udělení titulu ADIF.

      - financování
            - zpočátku hlavně z darů ze zahraničí
            - stále větším poměrem by měl být podporován přímo ze sborů
            - škola se musí prosadit vlastní vahou, aby studenti věděli, že to je dobrý seminář

      - místo semináře
            - místo není určeno
            - asi to bude spojeno společně se založením nového sboru
      - obsazení vyučujících
               - byli osloveni:
                             - Pavel Coufal
                             - Milan Svoboda
                             - sestra Titěrová
                             - dr. Slabý
                             - další
           

- `s. Titěrová`: prozatím se vrátíme ke k Biblické škole v Olomouci

     - něco o Biblické škole v Olomouci
           
            - povolání "museli jsme mít na začátku pevné ujištění, že to je Boží vůle, abychom se toho ujali.
                  A to bylo opravdu těžce vybojováno"
           
                  "Pak jsme mohli vydět opravdu zázraky - když bylo potřeba různá řešení, zásahy. Pak to bylo
                  pro nás opravdu povzbuzením".

            - záměr byl navázat na teol. seminář dr. Procházky
            - motivace studentů - studenti chtěli navíc i pomáhat lidem (např. nemocným, drogově závislým,
                     jistá forma pomoci). Tehdy studenti věděli, co chtějí. V současné době většina studentů
                     neví, co chtějí.

            - koncepce se vyvíjela - nejdříve maturitní studium, ... nakonec vyšší odborná škola
            - přínos školy byl v soustavném působení na studenty, které vede k upevnění víry a duchovního růstu
                   - byly tam ranní modlitební chvíle
                   - studenti se scházeli ze své iniciativy k modlitbám (za rodiny, učitele, ...)
                   - osobní pastorační péče: "Studenti za námi chodili i se svými problémy". "... pak se nám
                          často dostalo ujištění, že jim škola výrazně do života"
                   - sepjetí se sborem, praxe - spolupráce s olomouckým sborem probíhala dobře.
                           Studenti sloužili při společných schromážděních.
            - bylo potřeba zkvalitnit teologickou výuku, tj. začale se rozvíjet spolupráce se seminářem v Hailligen..
           

      - co jsou výhody toho zamýšleného semináře
              - nezávislost na počtu studentů - protože nebude financován státem
            - je možnost výběru pro uchazeče (bude to jak pro kazatele, pro budoucí kazatele i pro misijní službu a i pro člověka, který si po maturitě chce prohloubit znalosti Bible)

- `s. Kucová` - cituje materiály `br. Hlaváčka`

  - `br. Donát` - ze zásady necitujeme na jednáních, děláme tedy vyjímku
  - `br. Svoboda`: "Otázku olomoucké školy se snažme oddělit. Prosím oddělme tento problém od diskuse o novém semináři"
  - `br. Svoboda`: "uvažovali jsme i možnosti využít olomouckou školu. Ale myslíme si, že tou vazbou na stát strácí na kvalitě. Chceme seminář, který je financován jinak. Pak máme i větší možnosti na motivaci studentů, i možnost si je vybírat. Aby tento seminář opravdu sloužil."

  - `br. Donát`: "prosím oddělme problém olomoucké školy - nemáme na to ani mandát. Pak bychom se mohli i dotknout
       sborů, které tady nejsou zastoupeny."

  - `br. Donát`: "bude předložen, ale ne ke schválení"
  - `br. Jan Pospíšil`: "získal jsem dostatek informací. Myslel jsem, že tohle bude jednání celé jednoty. Jinak to nemá pro mne smysl. Nesouhlasím s vedením".
  - br. Donát: "delegáti měli 2.5 roku k vyjadřování. Nic se nedělo. Ztratili jsme možnost už mít několik kazatelů hotových".

  - br. Svoboda: " to je důvod, proč se to neřeší přes Jednotu. Tohle se neděje za zády Jednoty, bude jí to předloženo ke schváleni. Jednota není nastavena tak, aby sama vytvořila životaschopný model vzdělávání. Pak se jí to předloží ke schválení. Důvodem je i to, že pak se mohou být sbory, kteří nesouhlasí, ale byly přehlasovány Jednotou. My chceme pragmaticky vidět, že se seminář prosadil vlastní vahou a ne rozhodnutím Jednoty".

  - `br. Radek Pospíšil`: "vnímám tady rozpor - chtěl bych, abychom vyšli z toho, co máme. Nevrátili jsme se ke koncepci, která se v Olomouci zavedla. Domnívám se, že se můžeme pokusit navázat na tuto koncepci".

  - `br. Donát`: "Prosím respektujte, co bylo navrženo jako téma rozpravy. Skutečně nemáme oprávnění jednat o vzdělávání ve škole v Olomouci.".

  - `br. Svoboda`: "každá koncepce musí být nesena lidmi. Nejde o to něco odmítat. Ale když se něco schválí a pak nejsou lidé, aby to uvedli do života, tak to nemá smysl. Už to, že tato koncepce nežije naznačuje, že tomu něco chybí."

  - `br. Svoboda`: "v naší Jednotě není jednotný postoj k Bibli. Proto jsme dali předpoklad, že Bible je boží slovo"
  - `s. Kucová`: "kdo by byl zřizovatelem?"
  - `br. Svoboda` : "zatím v tom nejsme jednotni. Je několik možností - rád bych, aby to bylo více napojeno na Jednotu, ale nevím, jestli by v tom nebyl problém".
  - ... diskuse ohledně právnické formy zřizovatele

  - br. Daniel Kuc: "bude to tedy soukromá škola?"
  - br. Svoboda: "prozatím to bude skupina sborů"
  - br. Svododa: "reaguji na to, že je L. Donát ml. mladý. On by to neřídil, ale spíše vedl. Nikdo z kazatelů není dostatečně volný k této službě. L. Donát tam nebude sám."

- `br. L. Donát ml., br. L. Donát st.`: financování semináře
       - nechceme čekat, až si budeme moci koupit budovu. Pronájem je více než přijatelný. Důležité je začít.
       - v tomto čase jsou náklady na studenta cca (4500 - 5500) Kč/měsíc - tohle jsou jen náklady na studenta
       - k tomu se přidají náklady na provoz, ty budou odděleny od nákladů na studenta
       - 25000Kč/měsíc se odhaduje na provoz
       
       - `br. Donát`: "zaznělo tady, že teologické vzdělávání není finančně efektivní. Ale jestliže se za ně modlíme, tak musíme vědět, co je pro nás důležité. I kdybychom vychovali jednoho dobrého kazatele, který bude sloužit Bohu, je to efektivní. Pracujme na tom, abychom byli samostatní - pak bude podmínka, že my se na tom budeme podílet"
       - bude tam i školné, které bude do jisté míry individuální. Nějaký finanční podíl studenta by tam měl být.

- `br. Radek Pospíšil`: existuje nějaký písemný dokument ohledně koncepce tohoto semináře?
       - `br. Donát st.`: "není, bude k dispozici už kvůli tomu, aby se to mohlo předložit sborům".
       - `br. Donát ml.`: "existuje písemná forma, ale není přeložena do češtiny."
       
- `br. L. Donát ml`: zpátky na začátek - kdo by mohl na semináři studovat?

       - není omezení.
       - mělo by se brát na doporučení sborů
       - jedná se o možnostech uznání kreditů na jiných školách
       - kazatelé, kteří se chtějí dovzdělávat
       - mohla by být i možnost pořádání konferencí - tj. i pro širokou křesťanskou veřejnost

       - `br. M. Svoboda`: "chceme, aby se toho mohly účastnit celé rodiny."
       - `br. Vl. Donát ml`: "chceme aby to mohla být něco jako dovolená pro celou kazatelskou rodinu, aby se rodiny cítily více vtaženy do složby"
       - `s. Titěrová`: "za to bych se přimlouvala, pak sestry mohou i více chápat službu svých mužů ..."
       - `br. Svoboda`: "nikdy jsem neslyšel, že by si někdo stěžoval na kvalitu vzdělávání. Vždy si stěžovali na to, že někam jedou a doma zanechají rodinu. Tak se pak cítí odstrčena. Všichni vědí, že to je dovolená a rodina je doma. Nicméně je to zatím jen naše přání"

- `br. Pospíšil`: "bude stačit 2 roky na studium kazatele?"
       - `br. Donát ml.`: "v historii to byly dva roky na studium kazatele. Pak by kazatelé měli možnost pokračovat dále. Třeba na jiné škole, ... Také osobně nevidím důvod, proč by se to po čase nemohlo prodloužit."
      
            "Jihozápadní teol. seminář by uznal studium v tomto semináři jako bakal. studium".

       - `br. Donát st.`: každý absolvent by měl půlroční "vikariát", tj. jeden kazatel by ho vedl v jeho službě. Není určeno, kam má nastoupit. Spíše jde o to, že tento kazatel ho povede a pak ho "předá". "hodně mladých lidí nám odpadlo - a to je chyba celé Jednoty".
       - `br. Coufal`: "já jsem vyrůstal vedle br. Titěry. Tohle mi hodně pomohlo."


- `br. Svoboda`: vrací ze zpět k tomu, jak by mělo vedení církve organizovat vzdělávání

       - nikomu nelze nařivovat, kde vzdělávat kazatele
       - co se děje hodně málo, je praktická výchova, vedení. Většinou to sbor bere spíše "útrpně"
       - mám vizi, aby měl kazatel dva, tři týdny povinně na absolvování kurzu
       - není teologie jako teologie. Musíme sledovat, jaké to má praktické důsledky. Naše sbory by se měly naučit ptát, čemu jejich kazatel věří. Mělo by to více než povinnost zařídit sborům kazatele.
       - důležitá je i systematická pastorace manželství. Většinou se všechno řeší, až něco hoří.
       - kazatel by měl vychovávat a spíše vést, než jen "řešit problémy"
       - je zanedbaná péče o kazatele samotné
       - "berme to jako vizi, kterou můžeme probírat, osahávat, ..."
       - naše Jednota by mohla mít i placený kazatelský pár, který by se staral o kazatelské páry. Rozpadají se.
       - v naší Jednotě zatím není porozumění, že vedení potřebují i kazatelé. Proto si myslím, že je dobré do toho zapojit i sbory samotné - financováním, vedením, ...

       - `s. Titěrová`: "tohle by mohli dělat i vedoucí VV, když cestují po sborech".
             - `br. Donát st.`: "už se tak děje, někdy to má ovoce, někdy se to setká s nepochopením. Spíše to je vnímáno pozitivně."

       - `br. D. Kuc`: "co když se stane, že někdo vystuduje a většina sborů ho nebude chtít?"
            - `br. Svoboda`: "tohle se, myslím nestane. Když půjde o jejich růst, tak by neměli mít starost o to kam půjdou".
       - `br. Donát st.`: "celá Jednota bude informována o tomto semináři."

       - `br. Donát ml.`: "klademe důraz na osobní vedení, doporučení. Tím by se mělo předcházet tomu, kdo kam půjde, ..."
       - `br. Hejl`: "není důležité jen vzdělání. Je tady i dost kazatelů, kteří nemají vzdělání."

- `br. Pospíšil`: "myslím, že těžiště prvotního vzdělávání musí být na sboru. Pokud jde o růst charakteru, tak ten roste především ve službě".

  - `br. Svoboda`: "naše Jednota podceňovala semináře. vraťme se do historie. V historii bylo vždy následování nějakých osobních příkladů, vedení, ..."
  - `br. Donát ml.`: vzdělávání by bylo založeno na třech učitelích. Pak by byli hosté ze zahraničí i domácí.
   
      !!! doplnit seznam učitelů !!!

- `br. Hrůza`: nerozumím jestli jde o utvoření jednotné teologické koncepce - abychom se nedostali do situace, že sbory budou odmítat kazatele.

  - `br. Svoboda`: "nehledejme nějakou koncepce. Spíše seminář postavit na Bibli samotné". "Pokud budou sbory chtít, sami budou rozpoznávat". "Nehledáme demokraticky to, na čem se spojíme. Spíše se spolehněme na touhu sborů po zdravém učení".

  - `br Donát ml.`: "Vyznání víry nejspíš budou podepisovat učitelé. Studenti budou s Vyznáním víry seznámeni. Na druhou stranu Vyznání víry musí být základní - nesmí jít do detailů. To by pak mohlo být překážkou."

  - `br. Donát st.`: "Seminář ještě nezačal. Chybí nám 6 kazatelů. Nemějme obavu, že by nebyl o ně zájem. Už teď jsme zaspali."

  - `s. Titěrová`: "Předpokládá se, že by tam mohly studovat i ženy?"

      - `br. Svoboda`: "přál bych si, aby i sestry se mohly zapojit. I když jsem přesvědčen, že služba pastora (ne kazatel) je určena mužům". "Je to určitě otevřeno i pro ženy jako vyučující".

  - "bude se měnit Vyznání víry?"
      - `br. Svoboda`: "Určitě se nebude přepracovávat Vyznání víry. Maximálně by se mohlo doplnit nějaké odpovědi na ožehavé otázky - např. na vztah k homosexualitě, ..."

      - `br. Radek Pospíšil`: "je třeba vyřešit postoj Jižní konvence. Tento příběh s jejich diferenciací by se měl dopovědět. Pak se tento příběh přenáší do naší jednoty". "Zdravé učení spojuje. Rozděluje nás to, že si někdo osvojí právo definovat, co je zdravé učení."

           - `br. Šolc`: "v Americe se dává veliký pozor, co kdo publikuje. Zda to je v rozporu s Vyznáním víry. To je především kvůli tomu, že všechny liberální církve ztrácí lidi a nezískávají lidi pro Ježíše Krista. Proto Jižní konvence definovala, v co věří. Těm, co tomu vyhovují, můžeme skutečně věřit, že to s nimi nepůjde z kopce".

           - `br. Svoboda`: "myslím, že naším zásadním posláním je nést evangelium. Ne něco se naučit a vést o tom akademické rozpravy. Důraz na Písmo jako na Boží slovo je protože vidíme důsledky toho, že se v Jednotě objevují různé názory".

           - `br. Donát`: "víme všichni, že panuje určité napětí ohledně Jižní konvence. S Jižními baptisty spolupracujeme tam, kde vidime spolupráci jako dobrou. Jsou rozhovory, kde s některými věcmi nesouhlasíme - spíše s technickými věcmi. Pak tady padlo slovo České Budějovice. Dostal jsem hrubě vyhubováno, že paktuji s Jižními baptisty, protože jsem chtěl dostavět České Budějovice. Jižní baptisté nedali ani dolar na dostavbu sboru v Českých Budějovicích."

                "To, že někteří lidé mlží a roznášejí pomluvy o Jižních baptistech mne mrzí"

- `br. Hejl`: "máme už nějaké místo k pronájmu?"

       - `br. Donát st.`: "Mělo by to být nejspíš na místě, kde není v dosahu náš sbor". "Měli jsme zatím na to krátkou dobu. Až teď se přemýšlí o místě, které je dostupné všude." "Pokud by se podařilo pronajmou nějakou opuštěnu faru, školu, ..." "Pokud máte nějaký tip, řekněte ...".

- `br. Kuc`: "máte někoho, kdo by měl být s těmi studenty a formoval jejich charakter?"

       - `br. Donát ml`: "máme tři učitele"

                 - já s manželkou
                 - dva bratři z Ameriky, kteří se již učí česky, mají touhu přijít a sloužit

       - `br. Kuc`: "tito učitelé jsou klíčoví - budou se studenty po dva roky"
       - `br. Donát st.`: "pozapomněli jsme na hostující učitele - ti budou s nimi také často". "V mnoha věcech nám budoucnost ukáže, kde jsme udělali chyby. Musí se začít. Jinak si budeme dalších deset let vyprávět, že nám chybí kazatelé".

            "dva roky jsme hledali člověka, který by vedl tento seminář"

       - `br. J. Titěra`:  "horizontem je rok 2007". "Celá věc vychází z naléhavosti evangelizační potřeby. Došli jsme k tomu, že se nám nedaří zakládat nové sbory, ... protože nemáme nové služebníky."

       - `br. Donát ml.`: moje cesta

            "s manželkou to vidíme jako Boží povolání. Ještě před tím, než jsme se vzali, prošel jsem dvěma ročníky biblické školy v Americe - World of Life. Po pěti letech misijní práce mohu říci, že to, co mi to dalo, je nadšení z práce s lidmi, osobní práce s nimi."
     
            - manželka přerušila studium na Karlově univerzitě
            - pokračujeme ve studiu v Americe, manželka se orientuje se na poradenství a já se orientuji na vyučování, apologetiku

       - učitel nemusí být z naší Jednoty

- "jde především o vzdělávací program, ne o budovu. Když budete mít tip na nějakou opuštěnou faru, školu, dejte vědět". "První nápady jsou někde poblíž dálnice D1".

- "Bělá p. Bezdězem sama odmítla, aby se tady tento seminář pořádal tady."

- `br. Titěra`: "prožil jsem nějakou dobu ve sboru Jižních baptistů. Tam 90 procent lidí ani neví, jestli jsou v konvenci Jižních baptistů. Ptal jsem se jich, co je tedy pro ně důležité. Odpovídali, že je pro ně důležité to, co se káže. Byl jsem svědkem, že tam přicházeli lidé, kteří prosili o modlitby, aby se uzdravili. 2000 znovuodevzdání se. Celá věc mne vzručuje z toho důvodu, já už nejsem ochoten ztrácet čas tím, co není důležité. V naší zemi jsme tak morálně upadli, že je mi smutno. Ti lidé jsou zapálení, modlí se za nás. Pro mne je to natolik závažná věc, že tento projekt osobně plně podporuje. Že tento projekt bude cestou dobrovolnosti. Pro každého, kdo je ochoten zvěstovat evangelium".

- `br. Klepáček`: "jsem pro tu myšlenku, aby se něco dělo. Jezdím do Rumunska. Tam vidím, jak bratři pracují - a mají velikou chudobu. Pak je mi velmi smutno - tady máme hojnost, ale nic se neděje"

- `br. Šolc`: "Povím Vám něco, co by vám mohlo pomoci." "Vy musíte nadchnout kazatele, aby vyzívali mládež ke kazatelské službě." "Můj tatínek byl ve tady ve službě 6let. On k nám promlouval - i bratr Titěra byli velmi vytvrvalí. Jinak bych byl profesionálním hokejistou".

- `br. Svoboda`: "Chtěl bych vám všem poděkovat. Chtěl bych zdůraznit, že jsme otevřeni každému tematu. Respektujeme, že ne každý je hned nadšený. I my sami máme někdy pochybnosti, jak tento projekt má vypadat. I my se modlíme, co všechno tento projekt potřebuje."

- `br. Titěra`: "Chápu jistou nedůvěru k tomu projektu. Ale nechápu šíření falešných zpráv."
- `br. Svoboda`: "Internetové diskuse jsou velmi zavádějící. Tam se spíše objevují lidé, kteří chtějí skrýt svoji tvář. Raději s lidmi diskutuji osobně".

:závěr: `br. Donát st.` "Pokud vás něco oslovilo, předávejte to dál. Především se za tento projekt musíme modlit. Když to nebudeme předkládat Pánu církve, tak to nemá význam."


modlitba `br. Šolce st.`

*Buďte s Bohem.*



Re: Re: Dvě zprávy časopisu Církve bratrské Brána o BTS v Pelhřimově (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Ampel v Čtvrtek, 17. leden 2008 @ 15:20:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten odkaz Přečíst zbytek komentáře nefunguje. Zde je ten zápis celý: Zápis z 1. setkání zájemců o BTS


]



Re: Dvě zprávy časopisu Církve bratrské Brána o BTS v Pelhřimově (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Felix v Čtvrtek, 17. leden 2008 @ 16:17:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jan Titěra: "Informace o vazbě na SBC (Jižní baptistickou konvenci v USA) jsou nepravdivé. V učitelském sboru, který se doposud vystřídal na BTS v Pelhřimově, byl mezi 7 přednášejícími jediný z SBC."

Informace na oficiálních webovských stránkách Biblického teologického semináře, které má k dispozici veřejnost (a tedy i redaktoři Christnetu či Brány) jsou však do dnešního dne 17.1.2008 naprosto jiné, takže si mohou organizátoři BTS stěžovat tak leda sami na sebe.

Viz http://www.btscz.com/temp/visfaculty_cz.html

Vyučující z USA:

Dr. David Alan Black
Profesor Nového zákona a řečtiny na Southeastern Baptist Theological Seminary.

Dr. Emir Caner
Děkan bakalářského studia a profesor historie na Southwestern Baptist Theological Seminary.

Rev. Brian Eichelberger
Pastor sboru Bible Baptist Church v Pennsilvanii.

Dr. David S. Hogg
Profesor cirkevni historie na Southeastern Baptist Theological Seminary.

Dr. David E. Lanier
Profesor Nového zákona na Southeastern Baptist Theological Seminary.

Dr. Bruce A. Little
Profesor křesťanské filosofie a zástupce děkana teologického studia na Southeastern Baptist Theological Seminary.

Dr. Shawn C. Madden
Profesor Starého zákona a hebrejštiny a ředitel knihovny na Southeastern Baptist Theological Seminary.

Dr. Dennis Magary
Profesor Starého zákona a semitských jazyků na Trinity Evangelical Divinity School.

Rev. Dwayne Milioni
Pastor sboru Open Door Baptist Church a externí profesor poradenství a kázání na Southeastern College.

Dr. N. Allan Moseley
Profesor Starého zákona a hebrejštiny na Southeastern Baptist Theological Seminary.

Dr. George L. Nichols, Jr.
Pastor sboru Faith Baptist Church v Delaware a externí profesor na Philadelphia Biblical University.

Dr. Josef Solc
Profesor evangelizace a misie na Southeastern Baptist Theological Seminary.

Rev. Stephen Tecco
Ředitel misijní organizace Open Door Eastern European Ministries.

Dr. Russel Woodbridge
Professor teologie a církevní historie na Southeastern Baptist Theological Seminary.




na webu BTS v Pelhřimově probíhá rekonstrukce stránek (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Felix v Pondělí, 21. leden 2008 @ 10:41:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zřejmě i na BTS čtou Notabene -:)

Když si dnes (21.1.2008) kliknete na http://www.btscz.com/con_cz.html , tak tam najdete upozornění, že "probíhá rekonstrukce stránek".
Obdobně na http://www.btscz.com/con_en.html - "Under Construction. Please visit soon to see the changes..."




Re: Dvě zprávy časopisu Církve bratrské Brána o BTS v Pelhřimově (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Felix v Pondělí, 21. leden 2008 @ 10:51:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Některé staré stránky BTS lze ještě dohledat:

Hostující vyučující - http://www.btscz.com/Visiting_cz.html

Domácí vyučující - http://www.btscz.com/Czech_cz.html

Vyznání víry - http://www.btscz.com/aboutus_cz.html



Re: Re: Dvě zprávy časopisu Církve bratrské Brána o BTS v Pelhřimově (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: mata v Pondělí, 21. leden 2008 @ 14:09:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
jj ta rekonstrukce tam sviti uz nakej patek ...

stranky sou dostupny kompletne v tempu

http://www.btscz.com/temp/index.html (anglicka verze)
http://www.btscz.com/temp/index_cz.html (ceska verze)


]


Vedoucí Grano Salis Network - Tomas
E-mail: notabene@granosalis.cz, network@granosalis.cz, granosalis@granosalis.cz, magazin@granosalis.cz, redakce@granosalis.cz
Webmastering a údržbu systému zajišťuje firma ALLTECH, webmaster webmaster@granosalis.cz
Page Generation: 0.16 Seconds